Cata Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #461 Del Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, Serafina. skrev: Wow, for en fancy koffert. Greit å ha litt orden i sånne hobbyting. God påske! 🐣 Ja, jeg holdt på å bli sprø av å ha gulvet fullt av papir mens jeg holdt på - for ikke å snakke om de andre greiene. Nå er gulvet framkommelig og det er enklere å legge på plass ting jeg bruker når jeg slipper hale fram alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #462 Del Skrevet 25. mars 2016 Hmm, litt spent. Skal være med på en sak i dag i den løpegruppa jeg er løselig tilknyttet. Blir spennende for ene leggen har kranglet litt i et par dager. Men satser på at det bare er litt strekk/krampe og at det går bra å løpe en times tid for det. Gårsdagen gikk med til klirring med strikkepinner (strikker ullsokker), en liten løpetur (tullet meg ikke vekk denne gangen) og en halvtime styrketrening på senteret. Følte meg litt flink altså. Ser fram til dagens begivenhet også. Jeg begynner så smått å sette pris på denne løpingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 26. mars 2016 #463 Del Skrevet 26. mars 2016 Den 23.3.2016 at 16.48, Cata skrev: @Sauen Shaun: snasen, hva? For ordens skyld må det tilføyes at bildet er fra amazon.com altså. Jeg har ikke så mye stanseverktøy (enda?) Blir godt å få litt mer orden i sakene. Tipper jeg vet hva noe av påskehelga går til.... Veeeeeldig snasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mars 2016 Forfatter #464 Del Skrevet 26. mars 2016 Oioioi, nå har jeg satt "pers" så det holder. Var med på en løpegreie i regi av den lokale løpeklubben i går. Det endte med drøye 18 km tilbakelagt, riktignok fordelt på flere økter. Så langt har jeg aldri løpt på en dag før. Det beste av alt er at jeg er bare naturlig støl i beina i dag, ikke helt ødelagt som jeg hadde fryktet. Men skal ikke løpes på et par dager nå. Tenker muskler og sener må få litt tid til å komme seg igjen etter belastningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 26. mars 2016 #465 Del Skrevet 26. mars 2016 Det er skikkelig godt jobba! Jeg har fullført dag 3 av 3 i orientering i dag, og det med en tid som er bedre enn den jeg vanligvis har når jeg løper uten å måtte orientere. Så du kan si at noen kanskje er litt late når de trener utenom konkurranse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. mars 2016 #466 Del Skrevet 27. mars 2016 wow! Det var jammen godt jobba både av Cata og Wolfmoon. Skikkelige sprekinger begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #467 Del Skrevet 27. mars 2016 11 timer siden, Wolfmoon skrev: Det er skikkelig godt jobba! Jeg har fullført dag 3 av 3 i orientering i dag, og det med en tid som er bedre enn den jeg vanligvis har når jeg løper uten å måtte orientere. Så du kan si at noen kanskje er litt late når de trener utenom konkurranse Lukter jeg et snev av konkurranseinstinkt her? Okkesom, det spørs om vi ikke møtes i September Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 29. mars 2016 #468 Del Skrevet 29. mars 2016 Den 26.3.2016 at 11.11, Cata skrev: Lukter jeg et snev av konkurranseinstinkt her? Okkesom, det spørs om vi ikke møtes i September Hurra! Da skal jeg vise deg konkurranse, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2016 Forfatter #469 Del Skrevet 3. april 2016 Vi møtes i september, @Wolfmoon. Jeg er nå offisielt påmeldt halvmaraton i Oslo. Og så er jeg litt vettskremt også . Den løpingen i påsken gav meg såpass med tro på egne bein at jeg meldte meg på nå i uka som gikk. Om jeg klarer det gjenstår å se, men det er greit å ha et mål å strekke seg etter synes jeg. "Laban - strekker seg litt lenger" - det er meg det. Gleder meg dessuten over at jeg har mistet 1 kg siste uke. Har vært litt oppgitt for vekta har sneket seg opp 2-3 kg i forhold til der jeg vil ha den og det har ikke vært noen spesielt god følelse, men denne uka ser det ut som det har løsnet litt og jeg er begynt å kvitte meg med kilo som mer eller mindre har hengt på siden jul. Det er kjekt, for jeg tror det kan være en fordel å være lettest mulig når jeg skal løpe langt. Vel, innen rimelighetens grenser naturligvis. Jeg skal ikke gå til anorektiske nivåer, men det hadde nok ikke vært så dumt om jeg kom meg ned til midt i den sunne delen av BMI området før september. Færre kg = mindre belastning på beina. Jeg er også begynt å bli mer bevisst på å trene styrke i beina. I fjor fikk jeg et tips fra en gammel ringrev innen langdistanseløp om at "tåhev" var lurt å trene på hvis man skal løpe litt lengre distanser, for det styrker legg og akilles. Etter det har jeg lagt ruta innom "tåhevapparatene" på senteret, og nå ser jeg at jeg langsomt kan legge på litt mer vekt. Alle monner drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #470 Del Skrevet 3. april 2016 Hurra for halvmaraton Eller noe sånn Jeg merker godt at jeg nok hadde hatt godt av litt styrketrening på beina, og kjernemuskulaturen, nå som jeg driver og prøver å komme meg litt mer over på forfot. Jeg er mye bedre enn jeg var i fjor høst, men mangler nok fortsatt styrke til å holde på min nyfunnede løpsteknikk over lengre tid. Så tåhev hadde kanskje gjort seg, særlig eksentriske har jeg skjønt fra en løpegruppe jeg er med i på Facebook Og jeg føler også at jeg burde kommet meg ned til det midtre området når det gjelder BMI. Skulle helst sett at jeg var 4-5 kg lettere før september, men vi får se hvor lett et blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2016 Forfatter #471 Del Skrevet 3. april 2016 1 time siden, Wolfmoon skrev: Hurra for halvmaraton Eller noe sånn Jeg merker godt at jeg nok hadde hatt godt av litt styrketrening på beina, og kjernemuskulaturen, nå som jeg driver og prøver å komme meg litt mer over på forfot. Jeg er mye bedre enn jeg var i fjor høst, men mangler nok fortsatt styrke til å holde på min nyfunnede løpsteknikk over lengre tid. Så tåhev hadde kanskje gjort seg, særlig eksentriske har jeg skjønt fra en løpegruppe jeg er med i på Facebook Og jeg føler også at jeg burde kommet meg ned til det midtre området når det gjelder BMI. Skulle helst sett at jeg var 4-5 kg lettere før september, men vi får se hvor lett et blir Forfot er trening, trening og atter trening. Jeg begynte med det i fjor og måtte konstant tenke på hvordan jeg skulle lande. Nå går det ganske automatisk. Kjenner av og til jeg ramler av lasset men klarer som regel å ta meg inn igjen før det er gått særlig lang tid. Men mulig jeg har hatt hjelp av styrketreningen min? Skal ikke se bort fra det. Jeg kjenner iallfall den hjelper på steget. Nå er det mer "tripp-tripp-tripp" i stedet for "klamp-klamp-klamp". For øvrig har jeg nettopp gjort unna 8 km på en time. Det går ikke fort, men det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #472 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Da har vi nok en gang løpt omtrent like fort, jeg bare løp et par km lenger Ja, det handler om trening. Jeg lander ikke altfor tungt på hælen til vanlig, så noen ganger sliter jeg litt med å få med meg at jeg endrer løpeteknikk. Nå har jeg begynt å skjønne at hoftevinkelen på et eller annet vis er involvert i dette her også (who knew? ) så da prøver jeg å fokusere på det i tillegg. Det er da det blir ordentlig tungt, men jeg kjenner jo at skyvet i frasparket blir mye bedre når jeg får det til. Edit: Lurer egentlig på om jeg ikke lander mer på bakre del av mellomfot enn hæl, og at det er derfor forskjellen ikke blir så stor. Sånn bortsett fra at jeg blir mye mer sliten av å gjøre det "riktig". Endret 3. april 2016 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2016 Forfatter #473 Del Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, Wolfmoon skrev: Edit: Lurer egentlig på om jeg ikke lander mer på bakre del av mellomfot enn hæl, og at det er derfor forskjellen ikke blir så stor. Sånn bortsett fra at jeg blir mye mer sliten av å gjøre det "riktig". Tror det er det jeg også gjør, men mener jeg har lest det er riktigst sånn. Altså, man "skal" lande ca. midt under foten og ikke aldeles på tå. Prøver også å forske litt på det der med oppoverbakker og bruke rumpe og lår litt mer i frasparket så ikke leggene må stå for all moroa alene. Aner ikke om det er smart eller ei, men er ganske bra med bakker rundt om her så jeg vil gjerne løse koden for bakkeløp og se om det finnes noe annet enn gode gamle "sta som et esel" teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #474 Del Skrevet 3. april 2016 Et øyeblikk siden, Cata skrev: Tror det er det jeg også gjør, men mener jeg har lest det er riktigst sånn. Altså, man "skal" lande ca. midt under foten og ikke aldeles på tå. Prøver også å forske litt på det der med oppoverbakker og bruke rumpe og lår litt mer i frasparket så ikke leggene må stå for all moroa alene. Aner ikke om det er smart eller ei, men er ganske bra med bakker rundt om her så jeg vil gjerne løse koden for bakkeløp og se om det finnes noe annet enn gode gamle "sta som et esel" teknikk. Tja, ikke godt å si. For ikke mange år siden "skulle" man jo lande på hælen og så rulle over på tå, så kom forfotsbølgen og forandret på det. Leste et blogginlegg av Ingrid Kristiansen et eller annet sted, som i bunn og grunn sa: Løp slik du føler for, det er bedre at du løper enn at du tenker på å løpe Men ja, jeg lander jo ikke på tå når jeg føler at teknikken sitter, jeg lander omtrent midt på eller litt foran midten og ruller på yttersiden av foten over på tå, tror jeg. Skulle sikkert ha hatt noen til å filme når jeg løper Kanskje forskjellen på det jeg opplever som god og dårlig teknikk, faktisk er at jeg bruker mer av beina Jeg har jo mer løft i steget, får plassert beina mer under meg og får mer skyv, men det kan godt hende jeg lander omtrent likt. Det bare føles annerledes ut. Jeg føler faktisk at jeg har teknikken inne langt bedre i bakker enn noen andre steder, men mistenker at det mest er fordi jeg fokuserer noe innihampen mye på å komme opp de jævle bakkene rundt meg. Det er også tydelig at jeg har blitt sterkere av løping på mølla i vinter, for jeg løper hatbakkene mine mye lettere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #475 Del Skrevet 3. april 2016 Det er mye mer interessant å diskutere løpeteknikk enn å skrive oppgave, bare så det er sagt. Hadde jeg skrevet alle disse ordene her inne på oppgaven min i stedet, så hadde jeg snart vært ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2016 Forfatter #476 Del Skrevet 3. april 2016 Nå føler jeg meg omtrent som den onde stemor her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #477 Del Skrevet 3. april 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2016 Forfatter #478 Del Skrevet 10. april 2016 Jadda, nå har @Wolfmoon "lurt" meg inn i Zombieverdenen . Jeg er en lettlurt sjel. "Zombies, run" er lastet ned og jeg har til og med gått for betalversjonen (det kom litt mer statistikk med den *kremt* ). Håper den kan inspirere meg til litt mer intervall'ish løping av og til i allfall. Forresten er jeg ikke helt på go'fot med venstrefoten. Jeg må ha gjort noe rart på onsdagens økt for den er litt grinete nede i akillesområdet for tiden. Jaja, det er ikke verre enn at jeg klokket inn nesten 5 km i går også. De tok jeg på asfalt så jeg ikke skulle risikere overtråkk. Det må ha funket bra for den er ikke verre i dag enn i går i allfall. Hadde egentlig hatt lyst til å prøve meg på en langøkt i dag, men finner det ikke klokt så lenge jeg enda har litt murring. I stedet blir det litt oppvarming på grusvei (så får jeg gjort ferdig zombiemissionen også kanskje) og deretter en porsjon styrketrening. Har lagt om litt på rutinene nå. Jeg regner som så jeg må trene bittelitt mindre lapskaus og litt mer fokusert skal den halvmaratonen gå i boks, så jeg fortsetter med styrketreningen selvsagt, men dropper det lille ekstra i form av ellipseintervaller mellom hver styrkeøvelse som jeg har pleid å ha lenge nå. Jeg regner med at den økte løpsmengden total vil kompensere for det og litt til. For jeg må nok bedrive en del mengdetrening framover skal jeg klare de to milene jeg sikter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 10. april 2016 #479 Del Skrevet 10. april 2016 Jeg kjørte fra foreldrene mine til besteforeldrene mine på fredag. Det var under to mil. Først da innså jeg hvor forferdelig langt to mil faktisk er Men ja, slik har jeg tenkt å bruke zombiene også. For det er ikke tvil om at jeg helst må løpe litt raskere enn jeg gjør nå i september. Du kan forresten justere hvor lang tid eller hvor mange kilometer du vil bruke på et kapittel, så tilpasser den snakking etter det. Veldig kjekk funksjon! Og hvis du skal langt, kan du velge å kjøre flere episoder rett etter hverandre. Ble litt langt mellom hver zombiedel når jeg løp litt over en time, syntes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2016 Forfatter #480 Del Skrevet 10. april 2016 2 minutter siden, Wolfmoon skrev: Jeg kjørte fra foreldrene mine til besteforeldrene mine på fredag. Det var under to mil. Først da innså jeg hvor forferdelig langt to mil faktisk er Men ja, slik har jeg tenkt å bruke zombiene også. For det er ikke tvil om at jeg helst må løpe litt raskere enn jeg gjør nå i september. Du kan forresten justere hvor lang tid eller hvor mange kilometer du vil bruke på et kapittel, så tilpasser den snakking etter det. Veldig kjekk funksjon! Og hvis du skal langt, kan du velge å kjøre flere episoder rett etter hverandre. Ble litt langt mellom hver zombiedel når jeg løp litt over en time, syntes jeg. Egentlig må du ikke det. Med 8 km/h holder det akkurat. Jeg er fullt klar over hvor langt to mil er. I min barndom hadde vi hytte 2 mil unna der vi bodde og det var langt det... . Ergo er jeg overbevist om at jeg nå har tippet over og blitt gal. På den annen side er en mil ikke så forbaska langt lenger. Det er bare vondt. Så da må vel 2 mil bare bli...dobbeltvondt? *håper* Spørs om jeg må justere zombier på de lange øktene ja, for i dag løp jeg 20 minutter som oppvarming før treningssenteret og jeg hørte ikke en zombie. Bare de der tjatregubbene i Radio Abel eller hva det er for noe. Det flommer visst over av zombier i sektor 4 eller noe sånt . Tar nok litt tid å komme i inn i det der med innstillinger. Forresten, får du ut noe statistikk? Det var jo mest derfor jeg like godt gikk for fullversjon, men når jeg trykker på akkurat den så fyker jeg bare ut av hele appen. Etter i går så håpet jeg det var fordi en økt ikke er noe særlig å føre statistikk på, men nå er jeg litt mer skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå