Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 9:15 - 10:15 ×

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Rehab funker.  Tilløp til hodepine er vekk :kaffekopp: .Ankel kommer nok til å furte i et par dager til. Den begynner imidlertid å irritere meg så det er nesten så jeg vurderer å ta en tur til legen igjen, men bare nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Argh, alt man skal måtte grave seg igjennom. Jeg er generelt forsiktig med hva jeg legger ut av bilder på nett men når Meta skal begynne å bruke bildene for opplæring av KI så legger jeg inn en aktiv protest. Der går grensen. En ting er selve opplæringen, men hva skjer etterpå?

Klageskjema er fylt ut hos både FB og Insta, så får vi se. FB bekreftet at protest ville bli tatt til følge, så får vi se om Insta gjør det samme. Der har jeg stort sett naturbilder så det er ikke så farlig, men kunne like gjerne raske med meg den i samme slengen. 

Forøvrig har jeg ikke haltet på 3 dager så jeg kansellerer jogging i kveld. Mulig ankel og legg har godt av litt ekstra rehab siden de er begynt å kvikne til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 timer siden):

Argh, alt man skal måtte grave seg igjennom. Jeg er generelt forsiktig med hva jeg legger ut av bilder på nett men når Meta skal begynne å bruke bildene for opplæring av KI så legger jeg inn en aktiv protest. Der går grensen. En ting er selve opplæringen, men hva skjer etterpå?

Klageskjema er fylt ut hos både FB og Insta, så får vi se. FB bekreftet at protest ville bli tatt til følge, så får vi se om Insta gjør det samme. Der har jeg stort sett naturbilder så det er ikke så farlig, men kunne like gjerne raske med meg den i samme slengen. 

Forøvrig har jeg ikke haltet på 3 dager så jeg kansellerer jogging i kveld. Mulig ankel og legg har godt av litt ekstra rehab siden de er begynt å kvikne til ?

Hva skrev du i klagen? Også fristet, spesielt på FB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 6.6.2024 den 18.50):

Hva skrev du i klagen? Også fristet, spesielt på FB...

Jeg skrev ganske enkelt at jeg brukte FB til kommunikasjon med familie og venner og at jeg ikke ønsket bildene brukt ifm KI. 

Det var FB som var hovedgreia hos meg også. Insta har stort sett naturbilder så det hadde ikke vært noe problem, men det er litt prinsippet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Passe daff helg. Sommerfest med jobben på fredag. Jeg brukte vettet og gikk tidlig hjem selv om festen var hyggelig. Var på fest med fagforeningen forrige helg og da ble det noe senere og det merket jeg dagen derpå, selv om alkoholinntak var meget beskjedent. Jeg tåler rett og slett ikke sene kvelder. Blir helt vrak dagen etter. 

Uansett, denne gangen gikk det bra så resten av helga er tilbragt med lesebrett og vaskemaskin. Har omsider lyktes med å få tak i et lesebrett som kommuniserer med BookBites så nå er jeg i ferd med å "tjene det inn" ved å lese bibliotekbøker. Foreløpig går det i krim. Fikk et innfall og begynte med Lier Horst sine krimbøker og da er jeg hekta for en tid,. Kommer nok til å lese meg gjennom samtlige som bibliotekene har å tilby. :ler: 

I kveldingen fikk jeg riktignok  sparket meg selv ut døra på en liten joggetur. Har kommet fram til at hvis jeg sikter på 4x 500 meter så går det bedre med både pust og bein enn om jeg prøver 2 km i ett. Får ta det pent og forsiktig selv om håpet er at jeg skal få skrotten til å holde i 4-5 km uavbrutt. Orker ikke å halte rundt i 3 dager etter hver økt, men forhåpentlig går det seg til etterhvert. Litt av greia med løping er jo at beina også må tåle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2024 at 10:33 AM, Cata said:

Hjem kjære hjem. Som kjent synes jeg 17. mai er temmelig traurig her så da jeg fant noenlunde anstendige flybilletter hev jeg meg rundt og besøkte gamle mor i stedet. For en gangs skyld hadde jeg flyreise uten trøbbel noen av veiene. Et mirakel!

Reiselysten ble ytterligere inspirert av nyanskaffet weekendsekk. Ble inspirert av venninne som er begynt å reise med DB Hugger og slo til som copycat - nesten. Jeg liker imidlertid ikke at DB har alle glidelåser bak, slik at det blir ekstra lettvint for "Langfinger-Lars" å forsyne seg i en folkemengde. I stedet gikk jeg for Zeeksack som har glidelåsene mer vendt inn mot kroppen. Det er jo ikke det at jeg ikke har ryggsekker :rødme: men det er unektelig praktisk å kunne åpne den fra siden så man får tak i det som ligger nederst uten å tømme hele greia. 

Hadde to hyggelige dager med familie og fikk nå hilst på andre kjente også, før jeg flakset hjem igjen i går. 

Planer for dagen: klesvask og joggetur. Bare en ukes tid igjen nå....

Er du fornøyd med sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonymLala skrev (5 timer siden):

Er du fornøyd med sekken?

Ja, den var god å bære og jeg fikk plass til overraskende mye i den. Fikk også pakket den slik at det var lett å komme til både "plastposen" ved innsjekking og lesebrett/headset underveis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Latmannshelg. Fredag ble tilbragt i ro og mak hjemme. Lørdag ble det en tur avgårde for lunch og hyggelig skravling med @Sauen Shaun i Storbyen. Shoppemessig ble det dårlig utbytte. Jeg kom hjem med en nøkkelring :ler: . Det hører med til den historien at nøkkelring skulle få selskap av en Air Tag slik at jeg har kontroll på bilnøklene.

Dagen i dag har bestått av normale helgesysler som klesvask og annet husarbeid, samt en liten sjekk av regnskapet for sameiet jeg bor i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Man har lyster... Dyre sådanne. Forrige helg leide jeg meg el-sykkel og du verden som det hjalp på skrale knær i oppoverbakker. Vil haaaaaa! Lørdagskvelden endte jeg på tur med venninne og vennenes venninne. Fikk rent vibber til barneårene da vi freste rundt med sykkel alle steder. 

Siden det tross alt nærmer seg ferie så er saken utsatt i håp om at det kommer noen gode høsttilbud når jeg er hjemme igjen. Eksisterende sykkel med kun "muskelmotor" er levert inn til overhaling i fall jeg skal gjøre et forsøk på å sykle til jobben med den noen dager. 

Denne helga har som vanlig vært tilbragt i selskap med lesebrett og vaskemaskin, men dårlig samvittighet sparket meg ut døra så jeg fikk nå med meg 5 km på grusvei iført barfotsko. Hvis det er noe i dette med fotsoneterapi så har mine føtter fått en grundig dose terapi i dag. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 5.8.2024 den 17.53):

Du pleier å være god på dyre lyster... :lur:

Jeg er ofte det ja. Venter i spenning på høstsalget. Så noe som tilsvarer den jeg leide nedsatt til en overkommelig pris i går så nå klør det i visakortet, men det er nok lurt å vente til etter ferien og se om lokal forhandler setter ned sine sykler noen kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei ned et kaninhull igjen :ler: , denne gang i form av eteriske oljer. Har startet pent og forsiktig med en. Jeg lar som kjent Tusle ta mesteparten av rengjøringen i heimen og det skal han få fortsette med, men enkelte steder så må det litt manuell jobb til, som f.eks på badet og da er det mikrofiber og rent vann som gjelder de fleste gangene. Men av og til får jeg lyst til å få litt duft også når jeg vasker, og der kommer den eteriske oljen inn i bildet. Jeg bestemte meg for å prøve noen dråper i vaskevannet og dermed bar det på apoteket for å kjøpe en flaske lavendelolje. Det er en duft jeg vet jeg liker og dessuten den eneste de hadde inne...

Vi vet alle hvordan dette ender, ikke sant? Det kommer til å bli minst 4 flasker til tenker jeg og sannsynligvis også en diffuser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det eukalyptus som er duften som gjelder. Har en sånn som brukes om vinteren. Den gjør det lettere for meg å puste. Det blir så fryktelig tørr luft i leiligheten vinterstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (11 timer siden):

Her er det eukalyptus som er duften som gjelder. Har en sånn som brukes om vinteren. Den gjør det lettere for meg å puste. Det blir så fryktelig tørr luft i leiligheten vinterstid. 

Ehm…oppdatering… Samme som min :rulle:. Det blir temmelig tørt her også om vinteren så jeg tenkte på det i fjor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

I dag er det ikke tørr luft. Virkelig ikke. Det passer ikke spesielt bra når jeg har planer om klesvask. Kun en maskin igjen nå før feriens vask er fikset. Ikke verst tatt i betraktning at jeg kom hjem i går. Første halvpart av ferien tilbragt hos familien, som seg hør og bør. Siste halve uka har jeg vært på farten og besøkt venner hist og pist etterhvert som jeg har beveget meg gjennom landet. Og jeg har begynt å konkretisere hvor jeg kan tenke meg å bo når pensjonisttilværelsen innhenter meg om noen år. :nigo: 

Nå 2,5 dager så er jeg tilbake bak skrivebordet igjen så pensjonisttilværelsen er ikke helt her enda. 

(PS: Hvorfor kan ikke biblioteket ha alle bøker i en serie? Å ha 3, 4, 5, 6 og 8 er da ikke logisk :klo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynigvis hadde de alle en gang i tiden... Da jeg jobbet på bibliotek i ødemarka hadde vi en imponerende samling serier og fikk flere fjernlånsforspørsler fra andre bibliotek på enkeltbøker i disse seriene enn på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (15 timer siden):

Sannsynigvis hadde de alle en gang i tiden... Da jeg jobbet på bibliotek i ødemarka hadde vi en imponerende samling serier og fikk flere fjernlånsforspørsler fra andre bibliotek på enkeltbøker i disse seriene enn på noe annet.

Det er e-bøker så  jeg regner med at om de ikke "leveres inn" så klarer biblioteket å hanke dem inn igjen når låneperioden er utgått. Disse dukker ikke en gang opp i oversikten så jeg er rimelig sikker på at de enten aldri har hatt dem, eller at lisens ikke er fornyet (forutsatt at den er tidsbegrenset i utgangspunktet da). 

PS: Jeg har sykkel igjen! Mens jeg har vært på ferie så har sykkel vært inne til service og selv om jeg synes den ene bremsen kunne vært litt strammere så virker girene å være velsmurte og lykkelige igjen - og jeg har ikke flatt dekk lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligens ikke laptop lenger. Å søle vann på den er ikke forenlig med langt og lykkelig liv, selv om vann er det minst dumme hvis man først søler. 

God ting er at rep dekkes av innboforsikring om det går helt galt. Får se hvordan det har gått i morgen. Akkurat nå står den på hodet og lufttørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...