Cata Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #2681 Del Skrevet 3. juni 2023 (endret) Stadig nye høydepunkter. Sengetøyvask pågår. Skulle gjort det forrige helg men tok ikke sjansen på å bytte på senga. Jeg var aldeles ikke sikker på at jeg ville klare å få på rent laken og dynetrekk... Kan også melde om at jeg har forsøkt meg på trening. Det ble "styrketrening uten styrke" - dvs. alle overkroppøvelser som ville stresse den vonde sida ble foretatt med minimal vekt. Tror ideen ikke var så dum for jeg trenger å få rørt litt på musklene rundt, selv om jeg fremdeles ikke vil sprelle for mye med den siden som forhåpentlig driver og lapper seg sammen et sted. Minuset er at venstre bakfot driver og hovner opp i ankelen igjen utover dagen. Det gjør sånn passe småvondt under hælen så jeg aner en sammenheng. Tenker barfotsko utgår (!) en periode. Tror den hælen bør lande mykt. Ikke at jeg har overdrevet barfotskoa så de burde ikke ha noe med saken å gjøre, men... Jeg har ikke på noe tidspunkt gått mer enn 2 km i dem og med lange pauser mellom hver runde slik det er anbefalt. Føttene mine burde ikke være så sarte siden jeg enten går barfot inne, eller med veldig løse strikketøfler . Endret 3. juni 2023 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. juni 2023 #2682 Del Skrevet 3. juni 2023 Bedring liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #2683 Del Skrevet 3. juni 2023 Oh, yes. Bedre er bra selv om bra hadde vært enda bedre enn bedre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #2684 Del Skrevet 3. juni 2023 Au! Skråtak er vondt, spesielt når man skaller i kanten på et. Godt det var lav hastighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. juni 2023 #2685 Del Skrevet 3. juni 2023 Du har bevist at du ikke har en treskalle da… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. juni 2023 #2686 Del Skrevet 3. juni 2023 Hun sa da ingenting om at det ikke hadde gått av en flis eller to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juni 2023 Forfatter #2687 Del Skrevet 3. juni 2023 Daria skrev (1 time siden): Hun sa da ingenting om at det ikke hadde gått av en flis eller to... Hmm, finne lim kanskje? 🤔 Neida, skallen holdt den, hva den nå enn er laget av. Det er bare sånn øyeblikkssmell som omfatter en rekke sensurerte ord rett etter gjerningsøyeblikket . Har nå funnet alternativ aktivitet som matcher lydbok. Det går helt fint sammen med ermestrikking (hadde sikkert gått like bra om jeg strikket bolen også). Mistenker at jeg ikke går nok til å få "lyttet den ut" før den må leveres tilbake igjen så det måtte alternativ syssel til. Og rent sengetøy er lagt på *glede seg til sengetid* . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juni 2023 Forfatter #2688 Del Skrevet 10. juni 2023 Bedring pågår stadig. Tre runder med fysisk aktivitet denne uka. Kom meg gjennom alle yogaøvelsene men er blitt enda mer stokk stiv enn jeg var før jeg begynte. Treningssenter fungerer bra - det er et par øvelser som jeg må ta uten vekt bare for å få beveget litt på muskler som er i litt for nær kontakt med den såre siden, men er snart tilbake på vanlig nivå på de andre øvelsene (jeg startet litt forsiktig da jeg begynte på'n igjen). Og jeg har gått tur på over 4 km. Venninne og jeg tok kveldsrusling med bikkja og 4 km er jo ingenting sånn til vanlig, men etter den turen var jeg helt kjørt og musklene i siden verket som bare pokker. Dessuten handles det i heimen. Oppdagelsen av bibliotekapp som funket har medført innkjøp av brukt iPad. Mobilen fungerer greit for lydbøker men jeg fikk jo lyst å låne e-bøker også og der ble mobilen i minste laget gitt. Fant meg en brukt "padde" på Finn og handlet. Tror den vil fungere fint til formålet, men den er såpass gammel at den ikke kan hurtiglades. Brukte hele kvelden i går på å lade den fra nesten null til 100. Dessuten fant jeg sengesett i percale 😍 på tilbud så nå har jeg to sett å bytte på til sommerdyna. Må bare vaske nykommeren så er den klar til å legges på om en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juni 2023 Forfatter #2689 Del Skrevet 10. juni 2023 Noe sier meg det blir musikk om ikke så lenge. *ser et par unger i korpsuniform gå forbi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juni 2023 Forfatter #2690 Del Skrevet 10. juni 2023 Boevne tar seg opp - i praksis omsatt til vasking av badet. Det er en av de stedene Tusle ikke tar så der har det vært noe redusert de siste ukene siden jeg ikke har orket å flytte rundt på ting som står på gulvet. Det klarte jeg i dag så nå er kriker og kroker rene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2023 #2691 Del Skrevet 10. juni 2023 Du må gjerne komme og vaske i kriker og kroker her og… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. juni 2023 #2692 Del Skrevet 10. juni 2023 Her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. juni 2023 #2693 Del Skrevet 10. juni 2023 Ingen får vaske mine kriker og kroker - da må jeg jo avsløre hvordan det faktisk ser ut der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. juni 2023 #2694 Del Skrevet 10. juni 2023 Daria skrev (Akkurat nå): Ingen får vaske mine kriker og kroker - da må jeg jo avsløre hvordan det faktisk ser ut der... Den risikoen kan jeg være villig til å ta om det bare blir vasket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2023 #2695 Del Skrevet 10. juni 2023 Roadrunner skrev (36 minutter siden): Den risikoen kan jeg være villig til å ta om det bare blir vasket... Jeg og… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2023 Forfatter #2696 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg har nok kriker og kroker selv takk, men takker for de generøse tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2023 Forfatter #2697 Del Skrevet 11. juni 2023 Bibliotekbok er i gang på nyanskaffet brukt iPad og jeg gremmes. Altså, det fungerer helt fint rent teknisk, men det ville vært så mye mer behagelig å lese på et lesebrett. Utover det er løsningen helt super, appen fungerer og det gikk lett å kople seg på bibliotekene når jeg først hadde vekket opp et par av mine gamle utenbys bibliotek. Skal jeg først låne elektronisk og har Nasjonalt Lånekort så kan jeg like gjerne utvide utvalget litt og ikke bare bruke mitt lokale bibliotek. Lydbokløsningen fungerer også helt fint og jeg har (kryss i taket) lyttet ut en bok allerede. Grei å ha når man går tur og grei å ha når man strikker eller bare vil strekke seg ut litt på sofaen uten nødvendigvis å sove. Skjønt lydbok går via mobilen for der er ikke skjermstørrelse noe tema. Håper bare de på sikt klarer å få en løsning så man også kan lese via Kindle. For noen år siden var det full baluba om man skulle lese norske e-bøker på Kindle, men nå går det smertefritt fra de fleste norske e-bokhandler. Kindle takler libbyappen i USA så det bør være teknisk mulig å utvide nedslagsfeltet. Mistenker "vondt i viljen" et eller annet sted der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. juni 2023 #2698 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg har vondt i viljen i forhold til å lese bøker på skjerm jeg… Papir er best… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juni 2023 #2699 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Her handler det ikke så mye om vondt i viljen som ren og skjær uvilje Det gjelder både når det gjelder skjerm og lyd, for meg er papirboka en viktig del av leseopplevelsen. Endret 11. juni 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2023 Forfatter #2700 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg har vondt i viljen når det gjelder iPad lesing, men tilgang til bibliotekbøker av det elektroniske slaget trumfet vondt i viljen. (Jeg håper likevel de får en ordning så det kan leses på et anstendig lesebrett - den blanke skjermen er en anelse slitsom.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå