Gå til innhold

Den døde dagbok


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Katter representerer anarki i sin mest kreative form.

Dersom du vil ha den mest bekvemme plassen i huset, flytt på katten.

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

De fleste katter vil være ute når de er inne og motsatt, gjerne ofte samtidig.

Legg deg ikke opp i hva en katt foretar seg. Katter er hevngjerrige og vil før eller siden pisse i PC-tastaturet ditt.

Mennesket kan ha en hund, men katten har alltid mennesket. Katter synes sikkert at mennesket er et trivelig husdyr.

Hver eneste katt som mister sjansen på å ta en mus vil late som om det er det visne løvet den er på jakt etter.

En vakker dag kommer en katt til å ville være sammen med deg når du er totalt og fullkomment avslappet i både muskler og hjerne, og med sin milde purring vise deg hvordan en ekspert utfører transcendental meditasjon.

Kattens oppgave her i livet er å motbevise tesen om at alt blir laget for å tjene mennesket.

Når man leker med en katt - hvem er da tidsfordriv for hvem?

Hunder tror at de er mennesker. Katter tror at de er Gud.

En katt lar deg sove i sengen. Ute på kanten.

Når man ser to katter vasker hverandre vet man aldri om det handler om hengivenhet, om det smaker godt eller om det er den innledende fasen til et voldsomt angrep mot halspulsåren.

Fra en katts synsvinkel tilhører alt katten.

Når man kjefter på en katt ser man ned på dens ansikt og får en vemmelig fornemmelse av at den forstår hvert eneste ord. Og at den arkiverer alt til fremtidig bruk.

Kattunger er storøyde, myke og gode - og uovertrufne mestere i å gjemme sine sylkvasse klør.

Kattens verste fiende er en stengt dør.

Jeg tror at katter er ånder kommet til jorden.

Jeg er sikker på at en katt kunne gå på en sky uten å falle gjennom.

--Jules Verne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

Hvordan få en katt til å spise en tablett

Kilde: Harvey Smith

Å få en katt til å spise en tablett kan være vanskelig. Følg derfor instruksjonene nedenfor.

1. Plukk opp katten og hold den i venstre armkrok slik du ville holdt en baby. Plasser høyre pekefinger og tommel på her sin side av kattens munn mens du holder tabletten i høyre hånd. Når katten åpner munnen slipper du tabletten ned munnen. La katten lukke munnen og svelge.

2.Plukk tabletten opp fra gulvet og katten opp fra bak sofaen. Gjenta punkt 1.

3.Hent katten på soverommet og kast bløt, delvis oppløst tablett.

4.Finn fram ny tablett. Hold katten i venstre armkrok og for- og baklabbene med venstre hånd. Tving munnen åpen og skyv tabletten langt bak i gapet med høyre pekefinger. Hold munne lukket mens du teller til ti.

5.Plukk opp tabletten fra akvariet og få tak i katten som nå sitter på toppen av garderobeskapet. Rop på ektefellen.

6.Knel på gulvet med katten klemt mellom knærne mens du holder for- og baklabber i et fast grep. Ignorer fresing fra katten. Få ektefellen til å holde kattens hode med en hånd og tvinge munnen åpen med en trelinjal. Slipp pillen inn i munnen og gni katen energisk på halsen.

7.Hal katten ned fra gardinene og hent en ny tablett. Gjør et mentalt notat om å kjøpe ny linjal og reparere gardinene. Fei opp kuste porselensfigurer ved peisen og sett til siden for senere sammenliming.

8.Tull katten inn i stort, tykt badehåndkle. Få ektefellen til å ligge på katten slik at munnen så vidt er synelig ved armhulen. Tving kattens munn åpen med en blyant og blås tabletten ned i halsen på den med et sugerør.

9.Les på pakken for å se om tablettene er farlige for mennesker mens du drikker et glass vann for å få bort smaken. Sett plaster på ektefellens overarm og fjern blod fra teppet med kaldt såpevann.

10.Hent katten i skuret til naboen. Finn fram en ny tablett. Plasser katten i et skap og klem den fast med døren over halsen slik at kun hodet stikker fram. Tving munnen opp med en dessertskje og skyt tabletten ned i halsen med sprettert.

11.Hent skrutrekker i garasjen og skru på plass hengslene på skapdøren. Legg kalde kompress på kjeven og se i vaksinasjonskortet når du sist tok stivkrampesprøyte. Kast blodig og hullete skjorte og ta på ny.

12.Ring brannvesenet og få dem til å hente katten i treet rett over gaten. Be naboen om unnskyldning og lov at du skal betale skadene bilen og gjerdet ble påført da han måtte styre unna katten som sprang over veien.

13.Finn fram den siste tabletten.

14.Bind kattens poter sammen med tykk hyssing rundt det ene benet på stuebordet. Ta på tykke arbeidshansker. Tving kattens munn opp med en liten skiftnøkkel. Dytt tabletten inn i gapet etterfulgt av en stor bit indrefille. Putt trakt inn i munnen og skyll ned tabletten med en halv liter vann.

15.Få ektefellen til å kjøre deg på legevakten. Sitt stille mens legen syr sammen fingre og underarmer og fjerner trefliser fra høyre øye. Stopp ved møbelbutikken på vei hjem og bestill nytt stuebord.

16.Ring veterinæren og be ham komme på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Har en stygg følelse av at dagboken min lett kan havne langt nede når det nye dagbokforumet blir en realitet. Alle dagbøker inne på et frum... kommer til å havne på side ti jeg da. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Ferskt brød som står og steker seg i ovnen :sikle:

Forran meg på bordet her liggeer et grått pelsete dyr. Hun synes av en elelr annen grunnn det er fryktelig koselig å ligge på skrivebordet mens jeg bruker dataen. Og å flytte henne vekk hvis hun ligger i veien, det er helt uaktuelt. Det nekter hun og gå med på.

høres ut som det er hun som har mest makt her i huset ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho: Hvordan få en katt til og spise en tablett :hoho::hoho: , jeg ler så jeg griner snart :grinele: ..........................................................

Meget bra innlegg her , katte-mor.

Vi kan da ikke ha at din eminnente dabok skal langt ned på listen, eller karnsje på side 2 :sjokkert: .........

Nei ,sammen er vi sterke......... :sjarmor: *kjemper boka opp på 1 plass igjen* :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Deter bra vi står sammen :ler:

Den er super den "hvordan gi pille til en katt". Prøvde å lese den høyt for noen en gang, men vi lo så vi skreik begge to, så jeg klarte nesten ikke lese.

Har prøvd å skrive litt mer detaljer fra mit eehh.... super interresante liv så dagboken blir mer populær. Men hver gang jeg begynner på det så finner jeg plutselig ikke noe å skrive. Pussige greier. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho::hoho::hoho:

Du ga meg en skikkelig latter på morgenkvisten (eh..formiddagen)! Alle kattebetraktningene er helt utrolig bra he he. Har et par eksemplarer her inne som passer bra til beskrivelsene! :ler:

Tror i grunn de syns at de er ganske snille som lar oss mennesker bo her i huset sammen med dem. ;) Men akkurat nå er storepusen vår syk stakkar, slapp og uvel virker det som. Så nå får han alt han ber om. (Ikke for det, det gjør han vel ellers også...).

Håper du hadde det koselig på helgetur! Har du ferie, eller jobber du nå?

Du og pusedamen må ha en kjempefin dag! Regner med at det er like fint vær hos deg som hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Håper du hadde det koselig på helgetur! Har du ferie, eller jobber du nå?

jeg er arbeidsledig, eller for å si det sånn så har jeg slitt mye med psyken iform av spiseforstyrrelser de siste årene så det er egentlig derfor jeg går arbeidsledig, og derfor har så mye tid å være her. :ler: Men nå er jeg på vei mot topp igjen, så til høsten skal jeg finne meg en jobb. Gleder meg til å komme meg ut i arbeidslivet :-)

Ha en fin dag du og. Her stråler solen ja, :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ønsker jeg deg masse lykke til fremover! :klem: Vet dessverre altfor godt hvordan det er å slite med psyken og spiseforstyrrelser, håper det går bedre med deg. Men sånt tar sånn tid...man må bare være tålmodig med seg selv. :roll: Jeg har det i hvert fall utrolig mye bedre enn før, så det går heldigvis an. Blir spennende å jobbe igjen da? Det blir sikkert veldig bra, man må bare ikke slite seg ut (sånn som jeg gjorde da jeg begynte å jobbe etter lang tid som sykemeldt...)..

Regnet med at solen skinte hos deg også ja! :wink: Kos deg og gi pusen en suss fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Takk for lykkeønskninger. :-) man må være tålmodig ja.

Nå har jeg det bedre enn jeg har hatt på lenge lenge, men jeg har likevel ikke tenkt å jobbe fult med en gang. Er redd for å falle tilbake hvis jeg begynner for brått. Så tror det er greit å starte forsiktig. Men det blir spennende. Har ikke funnet noen jobb enda da, men regner med det skal gå greit, er ikke så veldig kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempelurt å ikke starte med fullt med en gang. Men kan være bra å jobbe litt og, så får man i hvert fall noe annet å tenke på. Hvis man ikke er så kresen så skulle det gå bra å få jobb tror jeg. Selvom om dumme Drammen kommune sparer og sparer. :roll:

Nå må jeg snart stikke på kveldsvakt jeg...har egentlig ikke lyst til å dra fra den syke pusegutten, men soulmannen steller nok pent med ham.

Er i all fall veldig sunt for psyken å ha en pus (eller flere) å kose på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist og lese at du sliter med psyken og spiseforstyrrelser. Har hatt endel nedturer gjennom livet selv, så jeg vet hva det er snakk om.

Det er hvertfall bra og se at du har pågangsmot og humor, det er nok det som har reddet meg gjennom livet+ selvfølgelig orntlig hjelp når jeg trengte det som mest.

Vi får ta livet i små skritt vi som ikke er så lange i beina, bruker jeg og si :ler: .......

Ha en fortsatt herlig dag i Drammen, Har bodd ikke langt ifra Drammen så det er en nydelig by, syntes jeg :)

:klem: til mor og katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slenger en arm rundt Catwoman*

Vi arbeidsledige må stå sammen, vet du! :tunge1:

Det du skrev ned om hvordan gi tabletter til en katt, ha ha, den er så morsomt!

Har lest den andre steder, og jeg ler like mye hver gang.

Takk for at du fikk fram latteren min!

Gleder meg skikkelig til treffet vi skal ha, for du kommer vel?

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haaaaaaaaaaallooooooooooooooo :o

Hvor er du blitt av igjen, ute og vandrer :wink:

Bare innom for og plukke opp boka ( som var nok en gang i ferd med og havne laaaangt ned på siden)

Ha en herlig dag :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catwoman

Takk for masse hilsner i dagboka mens jeg har vært brte. :-)

Har vært en tur i Skien igjen, bor omtrent halvpartenm av tiden der, men det er kun når jeg er i Drammen jeg har tilgang til datamaskin.

Humor er viktig ja Betty, det er viktig å fortsatt kunne le av ting selv om man har det vanskelig, har hjulpet meg og det.

Jeg kommer på treffet ja, gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nysgjerrig på hvem du er, jeg... Må begynne å lese dagboka di. Og nå har jeg fikset det slik at jeg får den på lista mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Heisann Lunacia :vinke:

Kan vel ikke akkurat si at jeg har skrevet så mye spennende i dagboka mi egentlig, men koselig å høre at noen vil lese den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...