Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg kjente også fantomspark flere måneder etter fødsel. Veldig rart. Det ble litt bedre når ting kom på plass igjen og jeg begynte å trene. Men hodet brukte litt tid på å skjønne at babyen ikke var inni der lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ligger det bilde på den private instagrammen min :)

Ja, her i gården var det definitivt noe i gjære når slimproppen gikk. Så det blir spennende for deg fremover, fionel! Det er så rart å være på "den andre siden" :)

haha jaa. Jeg føler nesten at du har fått tilgang til en magisk klubb, mens jeg må igjennom inntaksprøven først  :fnise:  :fnise:  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hjemreise i morgen formiddag! :strix: / :bond: Håper at melkeproduksjonen har tatt seg opp litt, for lillemor er muligens bortskjemt med mme som hun har fått her..

Det er noe helt annet å ligge på barsel når man er oppegående og kan være litt selvhjulpen. Deilig å slippe å måtte plinge hver gang barnet gråter utenfor min rekkevidde eller jeg eller baby må skiftes på. Akkurat nå sitter jeg med litt såre brystvorter innsmurt med purelan på "vift". Håper å unngå åpne sår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftig er lov ;)

Tar litt tid, så blir puppen superherdet! Jeg hadde ordentlig melk ca. 4-5 dager etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så deilig! Krysser fingrene for at det nå går veien! ;)

Purelan, utklemming av litt melk som ligger på "brystknoppen" (herregud som jeg hater det ordet :hoho: ) og lufting er bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt på etterskudd ,men like ektefølt: gratulerer så mye med lillemor!! :strix: Og teit onkel som ikke kunne vente til dere selv var klare.. Jeg var nøye på å informere på forhånd, samt stenge veggen. Svigerinnen kunne nemlig ha funnet på å skrive noe i gledesrus. Hyggelig med engasjerte tanter og onkler, men nyheten skal få deles av foreldrene selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystknoppen er det teiteste ordet jeg vet om :hoho:

Dere er vel i full hjemreisemodus tenker jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, helt enig. Brystknoppen er et horribelt ord! :haar:

Bra det går fremover og dere får reise hjem! Hun har da matvett, jenta :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemreisemodus ja! Jeg venter bare på svar på blodprosenten min, så er vi klar til å dra!

Lillemor har matvett, ja, hun hadde kun gått ned 20 gram siden fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Brystknopp er teit, men jeg personlig syns det er enda verre med nippelen/nippeln. Det er jo ikke et norsk ord engang!

Har riktignok ikke noe godt forslag selv heller da. "Brystvorte" klinger ikke akkurat som musikk det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er vel hjemme, og jeg har benyttet tiden til å amme, sove, klage over såre brystknopper (:fnise:) og sove litt til! Det var veldig godt å komme tilbake til egen seng.

Hun som jeg delte rom sammen med siste natta tøyde reglene for besøk ganske grundig, så det var ganske slitsomt til tider. Mannen hennes jobbet på sykehuset, så kolleger av han kom støtt og stadig innom. Syns nesten litt synd på hun dama, for det var tydelig at hun hadde mye smerter, men allikevel skulle de ut på gangen og møte en skokk med folk noen få timer etter fødsel.. I dag morges kom mannen og sønnen på rrundt 6 år innom (søsken har bare lov til å være på besøk i mellom 17 og 19 eller noe sånt), og jeg hørte at mannen fikk kjeft av hun ene barnepleieren på gangen for at de ikke overholdt reglene. Allikevel var sønnen der helt frem til vi dro. :murvegg: Jeg var temmelig glad for at vi skulle dra hjem, men allikevel satt jeg og formelig kokte mens jeg hørte sønnen spørre: "når kommer du hjem mamma?, kan jeg sove her i natt?, hvorfor er det dusj på badet?, hvorfor kan ikke jeg holde babyen?" And it goes on and on... Håper hun flinke (og strenge) barnepleieren får litt skikk på dem før det kommer ei redusert nybakt mor inn på rommet igjen.

Ellers ble jeg fryktelig glad for situasjonen jeg er i med at jeg har en samboer og nybakt pappa ved min side. :hjerte: Jeg syntes så synd på hun jeg delte rom med første natta, ung alenemamma som helt tydelig ikke hadde så mange støttende personer rundt seg. Det med organisering av noen som kunne hente henne fra sykehuset var et prosjekt i seg selv. Jeg håper virkelig hun får god oppfølging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Natta gikk greit. Oppdaget at hun ikke ville sove andre steder enn oppå meg eller vedsiden av etter å ha blitt ammet i søvn. Stakkars de såre brystknoppene som måtte frem noen ganger ekstra når jeg prøvde å legge henne litt bort fra meg i senga. Mor fikk ikke så mye søvn, men har heldigvis fått sovet litt på dagen i dag... Melka har kommet skikkelig igang også :hoppe:

I går kveld fikk vi bikkja tilbake også, og han oppførte seg eksemplarisk da han fikk hilse på. Han trekker seg litt unna når hun hylskriker da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dotur etter fødsel=check! Jeg hadde gruet meg unødvendig, jeg fryktet hard mage etter jerntilskudd, men heldigvis hadde jeg motsatt "problem" :nigo: (graviddagbok medfører ekle detaljer)

Ellers er dagen sånn her: bleieskift, amming, soving... og repeat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...