Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Nå er hverdagen tilbake igjen etter høstferien. I går fikk jeg beskjed av M at hvis jeg tok med bikkje og barn på besøk til mine foreldre så skulle han shine huset :nigo: Jeg var ikke vanskelig å be altså ;)

I dag har jeg allerede rukket å være hos legen, fått bestilt klaffer til spisebordet og kjøpt litt diverse småting på butikken. Nå har jeg prosjekt få-lillemor-til-å-sove-uten-å-ligge-på-meg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjett hvem som sovnet på trilletur for aller første gang i dag? Hint: ikke mammaen (selv om jeg skulle ønske det etter natta)

Jeg byttet til sportsdelen i går for å teste om hun likte den bedre enn bagen. Sammen med vinterposen var det tydeligvis greit nok for henne slik at hun sovnet :nigo: Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal gjøre de dagene det er for varmt med pose. Må jeg kjøpe en høstpose kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første soving i vogn! :) vi bruker fleecepose nå på høsten, og det funker fint.. Begynner å bli litt kaldere nå da, så vi kler på M ullgenser når vi legger han. Har også vinterpose fra easygrow. den er deilig! gleder meg til å ta den frem.

kjøpte fleeceposen brukt på finn. no for 150 kr :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tråle finn.no etter fleecepose da ;) Hun virket ikke så veldig varm i dag, hun hadde på seg ullundertøy fra topp til tå inni posen, og var faktisk litt kald på tærne og beina. Det var bare 6 grader ute da. Får ta på noen tykke sokker, så hjelper nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å kjøpe en ny pose nå, det blir uansett bare kaldere, så kan du heller evt. åpne posen litt øverst når det er kaldt ute (hvilken har dere?). Vi har vinterposene i barnehagen nå, og da ligger ungene og sover i bare bomull/ulltøy, evt med en fleecejakke på overkroppen :)

Men så herlig at hun sovnet! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Easygrow Hood. Med tanke på at hun var litt kald i dag tror jeg at jeg heller åpner litt opp hvis det er varmere i været (så lenge det ikke er 20 grader) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trilletur nr 2 ble Tutta utstyrt med et par Teddy-sokker, og da var hun perfekt varm da vi kom hjem igjen. Nå vet jeg hva hun må ha på ved ca 8-9 grader :P Bikkja var storfornøyd med å få være med på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tatt i bruk vinterposen. :) Er nesten null grader på morgenen her nå, også blir det varmere utpå dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med soving i vogna! Vi bruker allerede voksipose, varierer bare hva jeg har på av klær nede i posen. Gadd ikke med en mellompose nå, da det blir kaldere og kaldere uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov litt i vogna i går også, men i dag ville hun ikke :P Jeg kunne ikke gå så langt heller, for betennelsen i senen under foten har blusset opp (igjen). Jeg tror jeg må få meg nye spesialtilpassede såler til skoene. :sur:

Ellers har jeg fått bestilt ammekjole til navnefesten, de to ekstra klaffene til spisebordet er klare til henting på Bohus, og jeg skal få bestilt cateringmat. Når det gjelder kakene skal folk hjelpe til, det blir 1 ostekake, tradisjonelle lefser fra der M er fra (men jeg må koke gomme som tilbehør) og to kaker til som noen skal bake. Kanskje jeg slipper å bake noe selv? Vi blir bare 16 stk, deriblant 4 barn, så det er kanskje nok?

I går var vi på åpning av Newbie-butikken på Lambertseter senter. Skuffa! INGEN tilbud, så da ble det bare mumsing av cupcakes :P

Også teller jeg på knappene for når jeg skal begynne med smaksprøver, og med hva. Hs anbefalte å starte med grøt først, men det føler jeg er å begynne i feil ende. Det blir nok gulrotmos eller søtpotetmos som jeg begynner med først, kanskje innen et par uker... :sjenert: Lille bebisen min har blitt så stor :hjerte:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok det blir søtpotetmos som første smaksprøve her også, når den tid kommer. Er enig med deg i at det virker ulogisk å starte med grøt. Spesielt siden det er snakk om smaksprøver, grøten har jo omtrent ingen smak. 

Hvilken vogn er det dere har forresten? Siden dere har byttet til sportsdelen. Er ikke nødvendig her riktig ennå, men jeg lurer på når det er "innafor" å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det blir søtpotetmos som første smaksprøve her også, når den tid kommer. Er enig med deg i at det virker ulogisk å starte med grøt. Spesielt siden det er snakk om smaksprøver, grøten har jo omtrent ingen smak.

Hvilken vogn er det dere har forresten? Siden dere har byttet til sportsdelen. Er ikke nødvendig her riktig ennå, men jeg lurer på når det er "innafor" å bytte.

Jeg har Bumbleride indie 4. Sportsdelen kan bare være forovervendt, så det er nok litt tidlig å bytte, men hun sover jo ikke i bagen selv om det er mer enn god nok plass i den fremdeles. Det er en titteluke mellom oss da, så hun pleier å ligge og se på meg gjennom den ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bumbleride indie 4. Sportsdelen kan bare være forovervendt, så det er nok litt tidlig å bytte, men hun sover jo ikke i bagen selv om det er mer enn god nok plass i den fremdeles. Det er en titteluke mellom oss da, så hun pleier å ligge og se på meg gjennom den ;)

Kan den legges helt flatt? Vi har Bugaboo Buffalo og den har jo såkalt ergonomisk sittedel, som ikke kan legges helt flatt fordi rumpa blir liggende i en sånn dump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan den legges helt flatt? Vi har Bugaboo Buffalo og den har jo såkalt ergonomisk sittedel, som ikke kan legges helt flatt fordi rumpa blir liggende i en sånn dump.

Ja, den blir helt flat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med grøt men måtte gi opp. E ville ikke spise det. Så da ble det gulrotmos og sånne banan smoothie pakker. Prøvde et par andre ting men de falt mest i smak. Så enig i at grøt ikke er et must å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har fått lønnsoppgjøret, og det ble 3,8% økning :nigo: Skal være godt fornøyd med det siden markedet er litt usikkert for tiden. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...