Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det mobbe ofrene som skal gå videre uten å få en unnskyldning?

Anonymkode: d35f5...597

Fordi mennesker må ha evne til å tilgi.. og det går kun ut over seg selv å ikke bli ferdig med ting.

skjønner ikke greie men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym373 skrev (5 minutter siden):

Fordi mennesker må ha evne til å tilgi.. og det går kun ut over seg selv å ikke bli ferdig med ting.

skjønner ikke greie men sånn er det.

Hvis de spør om unnskyldning så kan jeg vurdere 

Anonymkode: d35f5...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de spør om unnskyldning så kan jeg vurdere 

Anonymkode: d35f5...597

Ok, som sakt går jo kun utover deg selv, de har jo gått videre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2014 den 2.47):

 

Hun har heller ikke "blitt en mobber". Dakar mannen greier seg nok, skal du se.

 

Anonymous poster hash: 84aa0...0a9

Et barn som mobber, vet vel ikke helt konsekvensene av det man gjør. Her burde noen voksne få skylden for å ikke ha gjort noe med det! At hun som voksen mobber, når hun i tillegg kjenner følgende av det å bli mobbet så godt, er en skam! Voksne som mobber er 1000 ganger verre enn barn som mobber!!

Jeg ble mobbet av klassekamerater, men også av læreren min. Den eneste jeg er bitter på i dag, er læreren min. Han visste hva han gjorde, og burde stoppe de i klassen som mobbet meg! 

Anonymkode: 270a3...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men fortsatt ikke greit å mobbe  

Anonymkode: d35f5...597

Men som barn skjønner man gjerne ikke det.. Selv om man vet det er «galt», forstår man likevel ikke helt og fullt konsekvensene av handlingene. Å mobbe tilbake som voksen, synes jeg bare er lavmål! Jeg har selv blitt mobbet i barndommen. 

Anonymkode: 270a3...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å dømme barn så hardt som voksene oppegående mennesker .. og 20-30 år etterpå?

Anonymkode: dbad8...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er riktig synes jeg. Når de ikke engang har sagt unnskyld 😡 

Anonymkode: d35f5...597

Så om ditt barn mobber et annet barn i barnehagen så gir du det kjeft som tiåring...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men som barn skjønner man gjerne ikke det.. Selv om man vet det er «galt», forstår man likevel ikke helt og fullt konsekvensene av handlingene. Å mobbe tilbake som voksen, synes jeg bare er lavmål! Jeg har selv blitt mobbet i barndommen. 

Anonymkode: 270a3...751

Enig. Barn skjønner at mobbing er galt, men de skjønner ikke hvor alvorlig det faktisk er. Så er det også forskjell på mobbing, noe er mer alvorlig enn annet. 

 

Anonymkode: 58b34...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (3 timer siden):

Du fikk mange likes, men det er ikke riktig. Selv strafferetten opererer med en foreldelsesfrist. 

I oppdragelse av barn og dyr så skal konsekvens skje innen rimelig tid ellers har den ingen effekt. Straff som kommer 30 år senere er bare umodent, bittert og smålig. Å ødelegge noens liv via SoMe for 30 år gamle hendelser er patetisk. 

Folk bra barne og ungdomskole ser jeg på som de personene de har blitt og ikke de personene de var. Til eksempel så har Lene Kongsvik lagd parodi på personer som ikke ser forskjell på skoledagene lenge etter de har blitt voksne. Det er humor, og til latter. 

Enig. I tillegg går det an å ta opp situasjonen med mobberen på en voksen måte. Jeg ble mobbet som barn.På gjenforeningen så tok jeg det opp med mobberen. Han sa han ikke husket situasjonene(han hadde mobbet for mange til at han husket alle ofrene). Han la seg flat. 

Anonymkode: 58b34...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. I tillegg går det an å ta opp situasjonen med mobberen på en voksen måte. Jeg ble mobbet som barn.På gjenforeningen så tok jeg det opp med mobberen. Han sa han ikke husket situasjonene(han hadde mobbet for mange til at han husket alle ofrene). Han la seg flat. 

Anonymkode: 58b34...d00

Edit: Og så sa jeg at ting var greit og at det er bak oss nå. 

Han kunne heller ikke vite at jeg har blitt mobbet av mange. Og at den totale mobbingen ødela meg psyskis og store deler av livet mitt. Jeg er bitter på hvor mye av livet mitt som ble og er ødelagt. Men jeg kan tilgi enkeltpersoner. Som sagt det er den totale belastningen og ikke enkeltmennesker som er skylden at livet mitt ble som det ble. 

Anonymkode: 58b34...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym373 skrev (40 minutter siden):

Ok, som sakt går jo kun utover deg selv, de har jo gått videre 🙂

Går ikke utover meg, har det helt fint ;) 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men som barn skjønner man gjerne ikke det.. Selv om man vet det er «galt», forstår man likevel ikke helt og fullt konsekvensene av handlingene. Å mobbe tilbake som voksen, synes jeg bare er lavmål! Jeg har selv blitt mobbet i barndommen. 

Anonymkode: 270a3...751

De kan fint si unnskyld!

theTitanic skrev (19 minutter siden):

Så om ditt barn mobber et annet barn i barnehagen så gir du det kjeft som tiåring...? 

Hva babler du om?…

Anonymkode: d35f5...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Et barn som mobber, vet vel ikke helt konsekvensene av det man gjør. Her burde noen voksne få skylden for å ikke ha gjort noe med det! At hun som voksen mobber, når hun i tillegg kjenner følgende av det å bli mobbet så godt, er en skam! Voksne som mobber er 1000 ganger verre enn barn som mobber!!

Jeg ble mobbet av klassekamerater, men også av læreren min. Den eneste jeg er bitter på i dag, er læreren min. Han visste hva han gjorde, og burde stoppe de i klassen som mobbet meg! 

Anonymkode: 270a3...751

Er jo bare piss!!

Barn vet utmerket godt hva de påfører andre når de mobber! Mye av grunnen til at barn fortsetter å mobbe, er nettopp fordi de ikke blir tatt tak i. De blir fritatt for handlingene 'for de er jo bare barn vetu'. Mobberen blir ignorert og offeret blir bedt om å tenke edle tanker og komme seg videre. Det henger faen meg ikke på greip! Hadde samfunnets holdning mot mobbing vært snudd på hodet, hadde vi trolig fått bukt med problemet.

Du har ikke oppfattet balansen i rettferdighet mellom mobber og offer og retten til å kjenne på hevn etter å ha blitt ødelagt av andre mennesker. Den som forsvarer seg for angrep har ingen skyld! Om det forsvaret kommer ti sekunder etterpå eller 20 år seinere, spiller ingen rolle. Følsen av å sette hull på en 20 år gammel verkebyll er fantastisk! Har man som mobber derimot på et tidspunkt angret seg og sagt unnskyld, blir det noe helt annet. Da bør man som offer kunne tilgi og komme seg videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 timer siden):

Det er ganske ironisk. Når man blir mobbet som barn så får man hele tiden høre at man ikke skal bry seg, eller man blir tillagt ansvar og skyld. Så vokser man opp, og man blir bedt om å komme seg videre. Og ingen tenker på at den skyldfølelsen man ble påført den gang som barn er nettopp den som gjør at man heller ikke kommer seg videre som voksen. Så ikke nok med at man ble påført skyld som barn, så skal man også bli påført enda mer skyld som voksen for at man ikke klarer å komme seg videre. Og så sitter man der med dobbel skyldfølelse, og kommer seg i alle fall ingen vei.  
Ingen som ser ironien her? 

Spot on! Det er jo derfor mobbing er et voksende problem som stadig ødelegger mennesker. Ingen henger mobberen på knaggen! Skandale!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (7 minutter siden):

Er jo bare piss!!

Barn vet utmerket godt hva de påfører andre når de mobber! Mye av grunnen til at barn fortsetter å mobbe, er nettopp fordi de ikke blir tatt tak i. De blir fritatt for handlingene 'for de er jo bare barn vetu'. Mobberen blir ignorert og offeret blir bedt om å tenke edle tanker og komme seg videre. Det henger faen meg ikke på greip! Hadde samfunnets holdning mot mobbing vært snudd på hodet, hadde vi trolig fått bukt med problemet.

Du har ikke oppfattet balansen i rettferdighet mellom mobber og offer og retten til å kjenne på hevn etter å ha blitt ødelagt av andre mennesker. Den som forsvarer seg for angrep har ingen skyld! Om det forsvaret kommer ti sekunder etterpå eller 20 år seinere, spiller ingen rolle. Følsen av å sette hull på en 20 år gammel verkebyll er fantastisk! Har man som mobber derimot på et tidspunkt angret seg og sagt unnskyld, blir det noe helt annet. Da bør man som offer kunne tilgi og komme seg videre.

Kommer sikkert an på alderen til barna. Men det er forskjell på å vite at mobbing sårer og å vite at mobbing kan ødelegge livet permanent til offeret. Er folk som tar selvmord pga mobbing. Det skjønner ikke en 10 åring. Det er jo også derfor vi har strafferettslig lavalder. For selv om barn forstår at det er galt å bryte loven så forstår de ikke konsekvenser på lik linje med en voksen. 

 

Anonymkode: 58b34...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (5 timer siden):

Du fikk mange likes, men det er ikke riktig. Selv strafferetten opererer med en foreldelsesfrist. 

I oppdragelse av barn og dyr så skal konsekvens skje innen rimelig tid ellers har den ingen effekt. Straff som kommer 30 år senere er bare umodent, bittert og smålig. Å ødelegge noens liv via SoMe for 30 år gamle hendelser er patetisk. 

Folk bra barne og ungdomskole ser jeg på som de personene de har blitt og ikke de personene de var. Til eksempel så har Lene Kongsvik lagd parodi på personer som ikke ser forskjell på skoledagene lenge etter de har blitt voksne. Det er humor, og til latter. 

Jeg er relativt enig utover at det må være opp til hver enkelt om de vil tilgi. 

Men nå kan man sitte inne med mye negative følelser. Og å handle ut ifra dem, derimot, er noe helt annet. Det dette(altså at man hyller personer som henger ut i kommentarfeltet) i all hovedsak handler om er egentlig dem selv. Det samme kunne man sagt om grupper som Nabovarsel osv. Det handler om behovet for og å straffe mennesker litt ekstra, fordi de tror at det kan være tilfredsstillende osv. Jeg er enig. Det er teit, og jeg tror hun forstod dette selv. Det er så mye dumt man kan gjøre i affekt uten og å tenke over det. Og jeg tror dette var gjort i affekt. Man blir så forbanna og handler i affekt. Men i etterpåklokskapens ånd så ser man hvorfor dette ikke er så gjennomtenkt. Jeg er sikker på at det har vært tøft for henne og jeg tror hun agerte mer i affekt. Når det gjelder en del av de som kommenterer derimot, så tror jeg det handler mer om dem selv og ikke den svenske TV- kjendisen og han som skal ha mobbet henne. Dessuten når man leser en del nyhetssaker kan det være verdt og å huske på at man ikke alltid har hele bildet. Vet vi med sikkerhet at det som deles i sosiale medier er sant? Nei, vi gjør ikke alltid det. For alt vi vet kan det like godt være stikk motsatt i enkelte tilfeller- at noen ganger er det slik at den som legger ut slettes ikke har så redelige intensjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Er jo bare piss!!

Barn vet utmerket godt hva de påfører andre når de mobber! Mye av grunnen til at barn fortsetter å mobbe, er nettopp fordi de ikke blir tatt tak i. De blir fritatt for handlingene 'for de er jo bare barn vetu'. Mobberen blir ignorert og offeret blir bedt om å tenke edle tanker og komme seg videre. Det henger faen meg ikke på greip! Hadde samfunnets holdning mot mobbing vært snudd på hodet, hadde vi trolig fått bukt med problemet.

Du har ikke oppfattet balansen i rettferdighet mellom mobber og offer og retten til å kjenne på hevn etter å ha blitt ødelagt av andre mennesker. Den som forsvarer seg for angrep har ingen skyld! Om det forsvaret kommer ti sekunder etterpå eller 20 år seinere, spiller ingen rolle. Følsen av å sette hull på en 20 år gammel verkebyll er fantastisk! Har man som mobber derimot på et tidspunkt angret seg og sagt unnskyld, blir det noe helt annet. Da bør man som offer kunne tilgi og komme seg videre.

Det er en kjerne av sannhet i det. Et barn kan gjerne vite  at det er galt, men deler av hjernen er ofte ikke ferdig utviklet. Sånn sett har du kansje ikke den samme evnen til og å resymmere. Forøvrig er det ganske feil og å fortelle de som blir mobba at de må tilgi. Jeg mener det er helt opp til den som blir mobba og å avgjøre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer sikkert an på alderen til barna. Men det er forskjell på å vite at mobbing sårer og å vite at mobbing kan ødelegge livet permanent til offeret. Er folk som tar selvmord pga mobbing. Det skjønner ikke en 10 åring. Det er jo også derfor vi har strafferettslig lavalder. For selv om barn forstår at det er galt å bryte loven så forstår de ikke konsekvenser på lik linje med en voksen. 

 

Anonymkode: 58b34...d00

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart å dømme barn så hardt som voksene oppegående mennesker .. og 20-30 år etterpå?

Anonymkode: dbad8...566

Det handler om bitterhet. Ser man hvordan en del av de hyller Hege Storhaug, så sliter jeg litt med og å ta deres påstander seriøst. Snakker man varmt om en justisminister som ikke tar fem flate øre for og å snakke nedsettende om asylsøkere(Les: Sylvi Listhaug) og snakker man nedsettende om muslimer burde man kansje gå litt stille i dørene og kansje ha litt selvinnsikt når man samtidig hardnakket fordømmer mobbere. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart å dømme barn så hardt som voksene oppegående mennesker .. og 20-30 år etterpå?

Anonymkode: dbad8...566

Det er da mange voksne som mobber også. De fleste begynte vel som barn. Personligheten din henger vel ofte med deg gjennom livet. 

Jeg vet hva jeg tenkte og følte da jeg var 12. Det husker jeg enda. Jeg vet at jeg hadde empati med andre mennesker og ikke trykket dem ned. Det har jeg aldri gjort. En som mobber kan ha drept et menneske... Det er jo faktisk realiteten for mange som blir mobbet. De kan bli syke, de kan ta livet av seg....og det er store konsekvenser for dem og familien. 

Hvis det er snakk om et menneske som mobber og aldri har gjort riktig for seg, vel- da tenker at når karma kommer, så må  du stå for det. Dreper du et menneske som 15 åring, så henger det med deg resten av livet. Mobber du et menneske, er du slem med dyr osv... Det er ingen sted i livet du er trygg for å bli konfrontert med dine synder., 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (1 minutt siden):

 

Det handler om bitterhet. Ser man hvordan en del av de hyller Hege Storhaug, så sliter jeg litt med og å ta deres påstander seriøst. Snakker man varmt om en justisminister som ikke tar fem flate øre for og å snakke nedsettende om asylsøkere(Les: Sylvi Listhaug) og snakker man nedsettende om muslimer burde man kansje gå litt stille i dørene og kansje ha litt selvinnsikt når man samtidig hardnakket fordømmer mobbere. 

Ikke bland inn politikk nå

Anonymkode: d35f5...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som så gjerne vil unnskylde mobbere?

Er det fordi de har barn som mobber? Fordi de har gjort det selv? Det er noe veldig rart med det. For meg er det en dødssynd. Du kan stjele, du kan bryte regler osv. Men du kan ikke mobbet et annet menneske og noen gang tro at du er ferdig med den synden. 

Det er jo ingen omtrent som blir konfrontert og der mobbing får store konsekvenser. Det er synd på mobbere, virker det nesten som.  Jeg vil gjerne ha en me- too for mobbing. Alle som har vært slem med andre og trykket dem ned, fortjener å bli hengt ut. Særlig dem der følgene har vært veldig alvorlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...