Gå til innhold

Becca`s dagbok


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Nå skal jeg begynne på ny dagbok! Skal være flink til å skrive masse og ofte i den! Vist jeg husker det da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

takk for det, mel-ani. Koselig med hisen i dagboka mi allerede!! Har sitti på snikk snakk lenge nå, så jeg er helt tussete i hodet.. Skal skrive mer når jeg har sovet (og sovet litt.. :tunge1: )

Endret av becca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Takk og takk! Kjempe koselig.

Nå har jeg sovet litt, deilig det. Vi er bil løs og det er ganske fælt siden vi bor så avsides. Kunne kjøpe en boble til 2.000 men det er så mye å gjøre på den.. GRR! Er så lei. Skulle ha vinni i lotto (eller blitt frisk så jeg kunne jobba... :roll: )

Skal prøve å få gjort noe her i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

I dag ble det klart at den nye hunden kommer på torsdag etter klokka 2.. Gleder meg veldig, har aldri vært borti amstaff før. Spennede om vi finner et bra hjem til det.. (driver med omplassering)

I kveld skal vi hente bobla vår, vist vi får noen til å slepe oss, vel og merke. Gleder meg,jeg. Endelig skal vi ha boble :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tenkte jeg skulle rote meg til å fortelle litt om meg selv, tilfelle noen skulle lese noe av det jeg skriver..

Jeg er ei jente på 22 år som er bor i skogen.. Der bor jeg sammen med mannen min. Vi gifta oss i april, så vi er ganske nygifte, da. Jeg har akkurat starta med omplassering av hunder, noe som jeg synes lyser opp en nokså grå hverdag.

Siden jeg er ganske mye sjuk, jobber jeg ikke. Og da legen ikke finner ut hva som feiler meg er det ikke så mye å gjøre med... (for sjuk til å jobbe, for frisk til uføretrygd.) Jeg er bra lei av å ikke "gjøre" noe, så vi får se hvor lenge det går før jeg prøver meg på ett eller annet.

Jeg har forøvrig verdens søteste lillebror (1,5 år) som jeg "låner" så ofte som mulig. Mannen min og jeg sliter med å få barn pga jeg har PCOS, men man vet jo aldri.. Kanskje en dag vagger jeg rundt med stooor mage!? Eller så kommer vi til å adoptere, men den mølla blir vi ikke å sette i gang før om minst 5 år..

Tror det var nok oom meg i utgangspunktet.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tenke jeg skulle fortelle litt om min oppvekst...:

Mitt liv begynnte en tidlig vår dag i 82 på Ringerike sykehus. Jeg skreik da jeg ble født og har

fremdelesen lei tendens til å falle tilbake på dette når jeg blir sinna..

Jeg vokste opp sammen med mamma og mormor (bodde i 2 egt) og syntes det var fint, bortsett fra

at jeg savnet fælt å ha en pappa. Pappa`n min er dansk og syntes ikke det var særlig stas å bli

far, så han hørte jeg skjeldent fra.

På skolen ble jeg fort en hakke-kylling.. Ikke hadde jeg far og vi bodde på feil side av skolen

og ikke var vi særlig velstående. Selvsagt gjorde ikke frøken noe, sønnen hennes var jo det som

var værts til å mobbe! Da jeg kom opp i 4. klasse ble det tyngre å gå på skolen. 3 gutter fra

6. klasse anntastet meg, de trua meg jevnlig (ikke si noe, for da....!!) og kastet stein på meg.

Dette har vært min hemmelighet frem til for ca.8 mnd siden.Og da måtte jeg fortelle det til

mannen min.

På slutten av 4. klasse begynnte jeg å spille vollyball. Jeg fikk spille sammen med de som var

3 år eldre enn meg og det resulterte i et kjempe press. Laget var veldig bra, konkuransen oss

i mellom ble hard. Og jeg begynnte å slanke meg og trene mye. I mitt nest siste år på barneskolen,

som den gang var 5. klasse, kom jeg borti en fyr som skulle hjelpe meg med mine spise problemer.

Det ble fatalt! Frem til slutten av 9. klasse / begynnelsen av 10. klasse missbrukte han meg

psykisk og seksuellt.

---------------------------------------------------

Tror jeg har nevnt en del om oppveksten min, mangler nå bare å fortelle om familien min som sikkert hadde vært et spennede forsknings emne på universitet (psykologi studentene hadde sikkert blitt skremt :ler: )

------------------------------------------------------

Da jeg endelig fikk hjelp var jeg så langt nede at jeg prøvde å ta mitt eget liv. Etter 10 mnd med intesiv hjelp kom jeg meg på beina igjen. Jeg orket ikke flytte hjem for "han" bodde ikke så langt unna der vi bodde, så jeg ba barnevernet om å få komme i hybel med tilsyn/ fosterhjem. Det skulle jeg aldri ha gjordt! Det 1,5 året der ødela det meste som ble bygget opp...------------------------------------------------

Den såkalte trygge basen (foster-folket) bestod av mor, far og to gutter på 2 og 5 år. Faren i huset jobba på nordsjøen og mora i huset var ungdomsarbeider inne kommunen: ergo de perfekte folka. Det som ikke var fult så perfekt var at mora i huset hadde 2 andre jobber pluss at ho var på byen hver helg (tor, fre, lør..) Jeg passet de to guttene etter de kom fra barnehagen neste hver dag. Huset skulle vaskes, ungene skulle ha middag og aktiviseres og legges.

Mora i huset skaffa meg en jobb (måtte jjo lære meg å jobbe så jeg ikke blei lat) på et utested. Så jeg jobba torsdag og fredag el lørdag. Allt dette pluss at jeg gikk første året på videregående. (17 år)

Mora i huset kjefa og smellte, jeg var livredd ho. Så det tok meg 1,5 år å komme meg ut fra det helvete.

-----------------------------------------------------

Så bodde jeg på hybel med ei vennine i byen (i under etg hos foreldrene hennes) det gikk ganske bra, blomstret opp. Men var livredd for å møte på fostermor. En angst jeg sliter med den dag i dag.. Det ente med at jeg ikke klare å fullføre allmenn påbygging. Så jeg flytta hjem.

-----------------------------------------------------

Et halvt år etter gifta jeg meg med en fyr. Var opplært (fra vennegjengen) at man ikke skulle være samboer, for det var synd.. så jeg flytta inn når vi gifta oss. Fyren snudde 100% rundt og var en psykopat. Ikke kunne jeg gå ut å handle alene eller møte de få vennene han valgt ut til meg. Ikke fikk jeg jobbe på noe offentlig sted, kunne til nød være dagmamma, vist jeg tok med meg ungene ned til leilgheten vår. I tilegg til dette misshandla han med seksuellt...

Mamma hjalp meg ut av helvete, så etter 4mnd var jeg ute fra hans klør.

-------------------------------------------------

Igjen flytta jeg hjem til min snille mamma, det var så godt å være hjemme, være trygg og kunne slappe av. (mamma flytta 9 mil vekk fra der jeg vokste opp)

-----------------------------------------------------

Så dagen før nyttårsaften (2 år siden) møtte jeg min kjære. Ingen hast med å gifte seg denne gangen, nei!!!

VI bodde sammen helt til i april, da gift vi oss. Endelig har jeg funnet en som er snill og god mot meg. Han holder ut med meg (noe som kan være vanskelig til tider pga alle traumene mine)

--------------------------------------------------

Guri, når har jeg skrevet ALLT FOR MYE!!! Håper du ikke er skremt.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Etter mye frem og tilbake vet vi at den nye hunden kommer i dag. Vi gleder oss masse, for det er jo litt spennede med amstaff da...

Ellers så står bobla ute i hagen og er klar for opppussing og resaurasjon.. Da var det bare å komme igang..

Men nå jeg reagere, for det kommer folk snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Nå ligger det en vakker amstaff her. Han er så søt og tillitsfull. Er helt fortapt, jeg.. Og vi skal liksom drive omplassering :roll:

Har lyst til å ha han selv, jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen Becca.

Så bra at du endelig har fått det fint nå, det fortjener du virkelig.

Du må jo ha verdens beste jobb som får lov og jobbe med dyr, og spesielt omplassering er en utrolig viktig og flott jobb. Dessverre er det så mange dyr som lider og trenger nye hjem. :(

lykke til med den nye hunden :wink: , skal se du må ha den selv :ler:

En riktig god helg til deg og din kjære :)

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei becca! :-)

Takk for dagbok melding :)

og takk for lykkeønskningene, lykke til selv med malinga :-)

klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Takk for hilsen (e) jenter! Kjempe koselig å få det, da!

Betty: tror nok gubben vil sette seg på bakbeina vist jeg bestemte meg for å beholde han :ler: Han går ikke bra sammen med andre hanner, så det å drive omplassering ville blitt vanskelig..

Omplasseringa vår er bare i start fasen, men en ting er sikkert; man blir ikke rik av det. Det er mange som vil ha hund, men di skal helst være perfekte og renraset... Men vi har ikke annonsert så mye, så det kan nok henne viu får inn flere huner etterhvert.

På søndag leverte vi ut en hund og i dag kom neste inn. Vil drive litt alternativt, vil ikke ha masse hunder i bur eller hundergårder på rad og rekke. Vil at hundene skal få masse kos og omsorg for det er ikke en lett situasjon å bli revet ut fra et hjem!

Også prøver vi å bruke en del tid sammen med tidligere eier og nye eiere. F.eks grilling (som vi gjorde i dag)

Hunden vi leverte på søndag dro til sverige. Han har fått så fine eiere, at det er en kjempe glede!

Må ut å lufte Hugo`n.. Vil ikke ha hunde-ruker på gulvet! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INnom for å gratulere deg med dagboka, og for å gi den en stor :klem:

Jammen godt at du har det bra i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...