Gå til innhold

Hvorfor legger du/legger du ikke ut puppebilder på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Olivia Benson

Til Olivia_B og Geit

Jeg slår mitt svar til dere begge sammen. Har ikke fått til den multisiteringsgreia, så jeg beklager at det medfører at dere ikke får opp varsel på denne.

Jeg er ganske uenig med dere begge sammen med vampen, men dere argumenter saklig og under nick. Det respekterer jeg.

Det jeg allikevel er mest forundret over er det engasjementet som utvises i denne debatten. Hva er det som gjør at akkurat dette er så provoserende sammenlignet med mange andre tråder hvor brukere utleverer seg selv. Skriftlig riktignok, men på mye mere provoserende temaer. Jeg hadde for eksempel forventet noe av det engasjementet som her utvises i min egen tråd, men der uteble det totalt.

Har dere reflektert over dette selv?

Jeg er ikke provosert, men engasjert. Det er mange temaer som engasjerer meg, dette er bare ett av mange. En av grunnene til det er at jeg syns det er unødvendig seksualisering av kvinner. Måten det blir gjort på her på KG gjør at det ikke er kunst eller mangfold som står i fokus, men seksualisering. Jeg støtter også Vampens innlegg om det kroppsfokuset vi står overfor hver dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:rodme:

Så enkelt og så vanskelig før du fortalte dette.

Jeg gremmes, men takker deg lillsunshine av hele mitt hjerte for denne. :kyss:

Ingen problem. Jeg gikk lenge og skjønte ikke greia selv, gremtes mye. Måtte finne det ut av meg selv ved en nærmest tilfeldighet, skulle ønske noen fortalte meg det. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du argumenterer saklig og det setter jeg pris på. Jeg er muligens bare oppgitt over mye jeg har lest her.

Jeg noterte meg at mesteparten av jentene som la ut bilde i tråden - under fullt nick - faktisk er brukere som jevnt over har konstruktive, vennlige og gode innlegg på KG. Hvilket jeg finner interessant.

Er det puppene som er deg?

Selvsagt er det mer. Men ingen har påstått noe annet. Jeg forstår ikke hvorfor noe så enkelt må utbroderes til kvinnesak, selvbilde og ansvar for den kvinnelige befolkning hver gang.

Menn som legger ut bilder av biceps eller t.o.m. penis ville ikke fått samme tilbakemeldingen. Det er kvinner mot kvinner hver gang - for ingen kvinne kan finne på noe som helst uten tilbakemelding og tilsvar på hva hun forårsaker for andre kvinner. Hun er alltid mer enn bare seg selv, og fritt vilt for analyser om hennes egen psyke og selvbilde. En manns handling er hans egen og hans ansvar. En kvinnes handling er ansvarlig for den kvinnelige befolkning. Hva tror du folk synes om deg? Kan du utbrodere hvordan det står til med ditt selvbilde?

Kvinnebrystet begynner å få litt mer goodwill. Trodde jeg i alle fall. Et par kvinner har skrevet på KG tidligere at de ikke forstår hvorfor en kvinnes bryst er så mye mer seksuelt enn en manns bare bryst. Da fikk de massiv support. Mange kvinner har lagt ut bilder på sosialt media med hashtag #freethenipple til full salutt. Men det hele er bare på liksom - kvinner blir aggressive av andre kvinnebryster. De vil selv velge når andre er frigjort og når de er oppmerksomhetssyke. Når de feirer kvinnekroppen og når de er redusert til den. Og det synes de de kan velge selv - vedkommende som viser brystet har ikke noe å si.

Anonymous poster hash: 321a0...1eb

+++++++++++ :tommel:

Anonymous poster hash: 83aaf...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var en egen puppetråd her inne, men når jeg tenker etter så burde jeg vel ha visst det. Jeg har i grunnen ingen problemer med å legge ut bilde av mine da jeg er en smule ekshibisjonistisk av meg, men jeg velger å la være nettopp fordi dette forumet er Kvinneguiden. Jeg synes ikke det passer seg her inne da det i tillegg til at det florerer av det såkalte moralpolitiet, så er det også en god del unge jenter her inne som kanskje vil få feile inntrykk av en slik tråd. Egentlig kunne det jo vært en fin ting for å vise at kvinner med ulikt frontparti er stolte av sine fordeler uansett hvordan de ser ut, og jeg kan vedde for at de aller fleste pupper ville fått positiv respons. Kunne vært en slags hyllest til alle de ulike, men perfekte, brystene som finnes. Men det går ikke. Ikke her inne.

Kanskje du faktisk bør ta deg en tur inn. Jeg synest tråden viser mangfold og variasjoner og hyllest til variasjoner av de ulike brystene. Det du beskriver som kunne vært fint, er faktisk det som er formålet med tråden, som det står i HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du argumenterer saklig og det setter jeg pris på. Jeg er muligens bare oppgitt over mye jeg har lest her.

Jeg noterte meg at mesteparten av jentene som la ut bilde i tråden - under fullt nick - faktisk er brukere som jevnt over har konstruktive, vennlige og gode innlegg på KG. Hvilket jeg finner interessant.

Er det puppene som er deg?

Selvsagt er det mer. Men ingen har påstått noe annet. Jeg forstår ikke hvorfor noe så enkelt må utbroderes til kvinnesak, selvbilde og ansvar for den kvinnelige befolkning hver gang.

Menn som legger ut bilder av biceps eller t.o.m. penis ville ikke fått samme tilbakemeldingen. Det er kvinner mot kvinner hver gang - for ingen kvinne kan finne på noe som helst uten tilbakemelding og tilsvar på hva hun forårsaker for andre kvinner. Hun er alltid mer enn bare seg selv, og fritt vilt for analyser om hennes egen psyke og selvbilde. En manns handling er hans egen og hans ansvar. En kvinnes handling er ansvarlig for den kvinnelige befolkning. Hva tror du folk synes om deg? Kan du utbrodere hvordan det står til med ditt selvbilde?

Kvinnebrystet begynner å få litt mer goodwill. Trodde jeg i alle fall. Et par kvinner har skrevet på KG tidligere at de ikke forstår hvorfor en kvinnes bryst er så mye mer seksuelt enn en manns bare bryst. Da fikk de massiv support. Mange kvinner har lagt ut bilder på sosialt media med hashtag #freethenipple til full salutt. Men det hele er bare på liksom - kvinner blir aggressive av andre kvinnebryster. De vil selv velge når andre er frigjort og når de er oppmerksomhetssyke. Når de feirer kvinnekroppen og når de er redusert til den. Og det synes de de kan velge selv - vedkommende som viser brystet har ikke noe å si.

Anonymous poster hash: 321a0...1eb

Jeg har sett tråder og innlegg fra menn som jeg synes er like tacky og triste, bare så det er sagt.

For min del handler det mye om type bilde, og meningen/innlegget rundt. Bilde av en naken overkropp på toppen av et fjell (fb har vært fullt av nakne ryggtavler) er for meg noe annet. Det samme med feks puppebilder som har kommet som en politisk protest, bilder fra en tur på stranda eller hva det måtte være. Det er ikke sånn at bilder av kropp automatisk er ille. Snarere tvert i mot, bilder av kropp kan være flott. Det som gir meg mark er bilder av den passive kroppen, se på hvordan kroppen min, eller utvalgte kroppsdeler, ser ut. Vurder den, og mål den. Eller bilder av typen "kom og knull meg, og fortell meg at jeg er attraktiv". Folk må gjerne være uenig, men jeg oppfatter dette som to forskjellige ting. Her inne har vi hatt begge deler. Det har vært mange bilder av typen "levende kropp", som bare er flotte. Og bilder med humor. Men det har også vært mange bilder av den andre typen, hvor det kun handler om utseendet på en kropp, og muligheten for å vurdere og få bekreftelse. Og det er altså sistnevnte som gir meg en dårlig magefølelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, det har jeg. For min del handler det om noe så enkelt som at jeg er drittlei av det ensidige fokuset på utseendet til kropper. Jeg jobber som sagt med unge jenter, og får høre, lese og oppleve deres oppfatning av kroppspress. Det har skjedd en drastisk endring siden jeg selv var på den alderen. Og jeg skjønner hvor det kommer fra. Man kan knapt nok snu seg i dagens samfunn uten å møte dette fokuset på hvordan kroppen ser ut. Musikkvideoer, reklame, kjendiser, blogger, sosiale medier og en haug av andre steder. Og med jevne mellomrom til og med på KG, et debattforum for kvinner. Kropper skal vises fram og vurderes. Jeg synes det er trist, og det er i et langt større perspektiv enn en enkeltstående tråd på KG.

Nå drar du jo fram en komersiell side av dette som kun representerer det "perfekte" eller "idealet". Kraftig modifisert med moderne hjelpemidler i tillegg. Mitt inntrykk av "puppetråden" er kanskje heller en sunn balanse til dette.

En tråd blant mange andre, kanskje mange verre tilogmed, kan vel neppe kalles ensidig fokus. Du tror ikke at en hyllest til mangfoldet kan hjelpe heller enn å forverre det du frykter? Årsaken til usunt forhold til kropp kommer vel heller av ensidig påvirkning fra en virtuell verden og mangel på kontakt med den virkelige? Her har jeg inntrykk av at det er ekte kvinner fra en ekte verden som representeres i den sterkt kritiserte tråden.

Min hyllest går for eksempel til Arabella som postet sine med nettopp dette som motivasjon. En sunn "reality check" til kvinner som tror at deres helt normale bryster er fulle av feil og mangler.

Det som du hevder gir deg en dårlig magefølelse har jeg en mistanke om at kan gi mange den bekreftelsen på at de er helt normale som de kanskje sårt trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i all verden? Hvorfor trekker du en puppetråd i relasjon til spiseforstyrrelser og selvbilde? Jeg mener nå at dette heller må ha motsatt effekt. Til opplysning kan jeg opplyse om at tråden har flere eksempler på fyldig, varierte og store bryster, noe som taler mot spiseforstyrrelser. Det er selvfølgelig også bilder av kvinner som ikke har veldig store bryster. Tråden viser et mangfold og variasjoner, noe jeg synest viser at det nettopp ikke finnes en fasitsvar på hvordan bryster skal se ut. Når det gjelder selvbilde synest jeg denne tråden er en god motpol til alle de idealkroppene som blir fremstilt i magasin og lignende. Her finnes det ingen fasit på hvordan noe skal se ut. Den er på ingen måte idealiserende. I Hi står det også at bare positive tilbakemeldinger er tillatt. Mangfoldet av bryster skal feirest. Eksempelet du trekker her banalt, når du faktisk ikke har vært inne i tråden og ikke har lest HI og hvilken bilder som har blitt publisert.

Jeg har strekkmerker på brystene, noe som jeg strevde med å akseptere i puberteten. Det gikk på selvtillitten. Jeg har senere innsett at det ikke er noe å være flau over, så mitt bidrag er også å vise at bryster kan være vakre til tross for "lyter".

Nei, du skal selvfølgelig ha din mening om hva du synest om tråden, men du uttrykt deg på en måte som om at dine behov for å se og ikke se bryster, er likt for alle. Det blri feil i denne debatten. Igjen, så er det ingen som har sagt noe om at tråden handler om oppmerksomhet.

Du ser ut til å være så opptatt av å forsvare den spesifikke tråden at det går deg hus forbi at jeg snakker generelt. Jeg blåser i den ene tråden. Jeg er mer opptatt av signalene mange av disse trådene sender.

Du misforstår også poenget i resten av det jeg skrev. Jeg skriver at jeg IKKE påstår at alle i slike tråder har spiseforstyrrelser. Det handler om terminologi og fokus på kropp, som har vært brukt i forbindelse med forskning på spiseforstyrrelser. Det er greit å avfeie noe som banalt, men vent til du skjønner hva det er snakk om. Det handler om signaler. Kropper skal ses på, vises frem, vurderes som fin-ikke fin, og i disse trådene, gjerne bejubles med fy faen jeg vil knulle deg-kommentarer. Og siklesmil. Fokuset ligger på utseende, ikke på bruk av kropp.

Og beklager, jeg tror ikke et sekund på at det ikke handler om oppmerksomhet. Om noe synes jeg det er hakket mer spiselig når folk ihvertfall sier rett ut at det er det det er snakk om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil legge ut puppebilder (bra for meg) det må respekteres, andre vil ikke legge ut puppebilder (ikke bra for meg) og det må respekteres. Så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger dem ikke ut, for de er mine, og bare mine. Hører du?! Miiineeeeeee! Grrrrrrrrrr.... :rasende: :rasende:

Deler dem med kjæresten om han har vært snill gutt. :P

EDIT: Æsj, den morsomme smileyen som hopper opp og ned med klubbe ville ikke bli med. Urettferdig! :P

Jeg har også vært snill gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke provosert, men engasjert. Det er mange temaer som engasjerer meg, dette er bare ett av mange. En av grunnene til det er at jeg syns det er unødvendig seksualisering av kvinner. Måten det blir gjort på her på KG gjør at det ikke er kunst eller mangfold som står i fokus, men seksualisering. Jeg støtter også Vampens innlegg om det kroppsfokuset vi står overfor hver dag.

Jeg er med deg på kunstbiten, men er uenig i at det ikke er mangfold. Mangfoldet hadde også sikkert vært større hvis de som postet hadde sluppet å høre at de er hjernedøde og det som verre er. Jeg kan ikke med min beste velvilje forstå at de som er usikre på seg selv skal kunne føle seg bedre med et slikt stempel.

At det er seksualisering som er i fokus er jeg ikke enig i. Jeg tror at frykten for det er større enn hva som er tilfelle.

Se forøvrig mitt svar til Vampen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar du jo fram en komersiell side av dette som kun representerer det "perfekte" eller "idealet". Kraftig modifisert med moderne hjelpemidler i tillegg. Mitt inntrykk av "puppetråden" er kanskje heller en sunn balanse til dette.

En tråd blant mange andre, kanskje mange verre tilogmed, kan vel neppe kalles ensidig fokus. Du tror ikke at en hyllest til mangfoldet kan hjelpe heller enn å forverre det du frykter? Årsaken til usunt forhold til kropp kommer vel heller av ensidig påvirkning fra en virtuell verden og mangel på kontakt med den virkelige? Her har jeg inntrykk av at det er ekte kvinner fra en ekte verden som representeres i den sterkt kritiserte tråden.

Min hyllest går for eksempel til Arabella som postet sine med nettopp dette som motivasjon. En sunn "reality check" til kvinner som tror at deres helt normale bryster er fulle av feil og mangler.

Det som du hevder gir deg en dårlig magefølelse har jeg en mistanke om at kan gi mange den bekreftelsen på at de er helt normale som de kanskje sårt trenger.

Nei, jeg tror ikke det. Kroppsfokuset jeg sikter til er på ingen måte bare kommersielt. Du finner det på fb, i skolegangene, omgangskretsen og de fleste andre steder. Det går på hva man fokuserer på, synet på hva kropp er og skal være. Jeg opplever ikke disse trådene som en hyllest til noe som helst. Jeg opplever det som enda et eksempel på at utseende til kropp kommer i fokus. Legg til de overdrevent sexy bildene, kåte kommentarer og innslag av krangling om hvem som får likes eller ikke likes, kritikk av ikke-oppriktige komplimenter og et og annet innlegg fra folk som sliter med både selvbilde og kropp, så er de ei suppe. Mange bilder og innlegg er helt ok. Men mange er ikke det. Og jeg synes det er pussig at enkelte ikke tåler at man påpeker det, eller ser på konseptet som noe tvilsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også slik at det gjerne er en del gjengangere på bildefronten her inne. Jeg vet ikke hvem som har postet i denne tråden, men det er nok av de jeg har sett flere ganger før. Er det mangfold og hyllest til et eller annet? Jeg tror ikke det, jeg tror fortsatt at det er så enkelt som oppmerksomhetsbehov. Greit nok, men vær nå ihvertfall ærlig om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mange bruke argumentet om at bryster i seg selv ikke er seksuelle, og at dette er en del av en frigjøringsprosess for kvinner - men om bryster ikke er seksuelle, hvorfor er responsen svært seksuell? Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg ikke ser på bryster som direkte seksuelle og at jeg ikke føler meg krenket at å se et par brystvorter. Men mange av de som argumenterer for at bryster bare er kjertler og vev, og at det er den kvinnediskriminerende kulturen vår som er årsak til at bryster er seksualiserte, kommer jo selv med seksuelle undertoner. Da mister jeg litt troen på at formålet med tråden er frigjøring. Det er også flest menn, nesten bare menn, som forsvarer tråden. Dessuten, hva har kvinnefrigjøring direkte med bryster å gjøre?

Vi vet jo at vi vår kultur blir bryster sett på som seksuelle og er et symbol for fertilitet. Bør det første vi gjør være å vifte med brystene til hvem som helst på nett, som muligens onanerer til bildene? Hjelper det noe?

Jeg er enig i at det noe unødvendig hets av og hinting til brukere og spydige undertoner som man burde klare å unngå. Samtidig bør det være lov å stille spørsmål om hvorvidt tråden er nødvendig, og om den virkelig tjener sitt formål uten å bli anklaget for å være det ene eller det andre.



Anonymous poster hash: 140b0...4e5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pupper er ikke seksuelt, så hvorfor reagerer dere på puppebilder? Jævla stygge bitterfitter.:jolie:

- Oooooo, fine meloner! Du kom akkurat øverst på knullelista mi. Kan jeg få sprute på de deilige puppene dine?:sikle:

- Tihihi :fnise: Klart det kjekken!

Ikke noe seksuelt i det hele tatt nei.

Endret av Vampen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi utseende til en viss grad er noe vi selv ikke velger eller styrer. Handlinger derimot, styrer vi selv. Å legge ut puppebilde på nett er et frivillig valg, og noe man selv har full kontroll på. Det er for meg to totalt forskjellige ting. Folk er selvfølgelig helt fri til å blotte seg på kg, om det gir dem noe. Men jeg føler meg like fri til å mene at det er tacky, dumt og en smule tragisk.

Når man veit at hjernen er skrudd sammen sånn at alt du gjør, serveres til deg av underbevisstheten, opptil så mye som 10 sekunder før du i det hele tatt er klar over dette valget, og at den gjør det ut ifra tidligere opplevelser, så er det faktisk ikke alltid det er like frivillig som det føles.

Alt av valg og ting man gjør, er summen av hva man har opplevd tidligere, og det er som oftest sånn at mennesker som gang på gang gjør valg de fleste ser på som dårlige, gjør det pga psykiske "skader", noe som bare forverres av andre mennesker negative feedback.

Det er ingen som kan noe for hvordan de er, og det er faktisk bare mennesker som er så heldige at de er utstyrt med evne til å reflektere over seg selv, som er i stand til å forandre negative adferdsmønstre.

Pga dette, mener jeg at man absolutt ikke skal heve seg over andre, og utrykke ovenfor dem at valgene dems er tragiske og dumme, med mindre disse menneskene er direkte slemme og destruktive, eller om man er i stand til å hjelpe dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ut til å være så opptatt av å forsvare den spesifikke tråden at det går deg hus forbi at jeg snakker generelt. Jeg blåser i den ene tråden. Jeg er mer opptatt av signalene mange av disse trådene sender.

Du misforstår også poenget i resten av det jeg skrev. Jeg skriver at jeg IKKE påstår at alle i slike tråder har spiseforstyrrelser. Det handler om terminologi og fokus på kropp, som har vært brukt i forbindelse med forskning på spiseforstyrrelser. Det er greit å avfeie noe som banalt, men vent til du skjønner hva det er snakk om. Det handler om signaler. Kropper skal ses på, vises frem, vurderes som fin-ikke fin, og i disse trådene, gjerne bejubles med fy faen jeg vil knulle deg-kommentarer. Og siklesmil. Fokuset ligger på utseende, ikke på bruk av kropp.

Og beklager, jeg tror ikke et sekund på at det ikke handler om oppmerksomhet. Om noe synes jeg det er hakket mer spiselig når folk ihvertfall sier rett ut at det er det det er snakk om.

Du snakker kanskje generelt om kroppspress i siste innlegg, men det er ikke det du har kommentert før i tråden og det er ikke det som var utgangspunktet for tråden og det du opprinnelig svarte meg på først i mitt innlegg, der jeg la frem mitt syn hvorfor nettopp jeg valgte å legge ut et puppebilde på KG, og særlig i puppetråden.

Jeg forstår godt at det er et snakk om termonolgi og fokus, men jeg tror ikke du forstod hvor jeg ville med mitt innlegg heller. Å bruke puppetråden som eksempel er å vise at alt ikke er så svart-hvitt. Jeg mener at den slags tråd faktisk har sunn fokus, som motpol til alle andre områder der det blir fokusert på et ideal som ikke er sunt. Puppetråder og andre kroppsbildetråder på KG kan være motpol til det idealiserte. Jeg har sett mange eksempel her inne i tråder der man viser ulike kroppsdeler, at det deles alle fasonger og størrelser. Jeg skjønner at du er lei fokuset, men for min del handler sånne tråder mye om å være motpol til idealisering. Kropp kan fremdeles være kropp om den er i ro. Du kom jo selv med eksempel i et annet innlegg her om at du synest det er greitt at det vises når det er til en god sak for noe eller som de nakingbildene. Jeg synest ikke det er noe stor forskjel på trådene der det blir postet bilde her og det du nevner.

At noen få brukere som bruker siklesmil skal være representativt for alle de som absolutt ikke gjør det, synest jeg er feil.

Vi får vel være uenig når det gjelder oppmerksomhetsbehov og ikke. Jeg har selv sagt at det sikkert handler om oppmerksomhet for noen, men slettes ikke for alle. Og det er mitt standpunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pupper er ikke seksuelt, så hvorfor reagerer dere på puppebilder? Jævla stygge bitterfitter. :jolie:

- Oooooo, fine meloner! Du kom akkurat øverst på knullelista mi. Kan jeg få sprute på de deilige puppene dine? :sikle:

- Tihihi :fnise: Klart det kjekken!

Ikke noe seksuelt i det hele tatt nei.

Kan ikke noe for at pupper er så deilige! Ikke så lett å styre kåthet.

Endret av Blåtime
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noe for at pupper er så deilige! Ikke så lett å styre kåthet.

hehe, nei, eneste man bør styre er vel det å måtte gå inn i noe som er gledelig, morsomt og hyggelig som en visning av et par bryst, og forsøke styre det med moral, det å skyve over skam, sin egen mening som noe som balanserer det å gjøre noe andre hadde som et koselig utgangspunkt .

Folk som klager på andres visninger, bør tenke hvorfor gjør jeg dette, er dette den jeg er?

For det å fremstå som sur, hvem vil egentlig det?

La folk være som de er, herregud, vi snakker ikke noe mer enn noe fint her, i alle dens former:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...