Gå til innhold

Introvert - Får aldri fred til å slappe av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Den er for dum, betyr det å havne i samboerskap at det er forventet at man skal være rundt hverandre 24/7 og at hvis man selv ønsker alenetid, så er man selv den urimelige? Hvorfor skal ikke samboer ta hensyn til at alenetid behøves? Du kan ikke si at det er hans valg å få seg samboer som om det betyr at de fra da av og for all tid er limt sammen ved hofta.

Anonymous poster hash: 0e6b4...24f

Nei men det er den som ønsker å være alene som bør gå ut. Ikke den andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The damned

Jeg tror ikke dette bare handler om å være introvert, og ønske seg tid for seg selv. Spesielt stusser jeg over at du skriver at du tenker at andre observerer hva du gjør og at folk har forventninger til deg i alle situasjoner.

Akkurat det har ikke noe med å være introvert, men dine tanker. Virker som det hindrer deg i å være deg selv, og at du derfor føler at du må ha samboeren/kona di bort for å kunne ha friheten til å være deg selv 100% Er i hvert fall slik jeg leser det.

Jeg forstår veldig godt ønsket om å ha tid for seg selv. Før hadde jeg en jobb der det var folk rundt meg konstant, og jeg ble veldig sliten av det. Da var det deilig å bare komme hjem og ikke ha noen som krevde eller forventet alt mulig. Har en samboer som også er introvert, så vi sitter gjerne i samme rom, men holder på med hver våre ting og kan være stille i flere timer. Jeg syns det er deilig å være sammen med noen jeg kan være meg selv 100% Tror det hadde vært litt mer vanskelig hvis den ene var ekstrovert, men det er jo ikke umulig hvis man bare prøver å forstå hverandre.

Er forresten kona di ekstrovert? Jeg bare lurer siden hun ikke har fått seg noen nye venner på så mange år, og stort sett sitter foran tv/pc?

Hadde nok heller ikke likt å bli kastet ut, men at man kan gjøre ting hver for seg uten at det er et problem burde jo gå an. I helgene kan vel hun ta med seg barna ut? Går vel an å bytte litt på det vel, men det viktigste er jo at du kommuniserer det til henne uten å bli sint eller noe sånt. Da forstår hun kanskje litt mer. Hinting fungerer stort sett aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...