Gå til innhold

Hva irriterer deg som bryllupsgjest - og hva irriterer deg/dere som brud/brudepar?


Hilde

Anbefalte innlegg

Og hva så om hun irriterer seg over "grenseløst mye"? Sist jeg sjekket så var det ikke en maksgrense på det! Om du synes hun er en sur og spesiell person, så kan du ikke ha lest de andre svarene, for jeg synes nå at nokså mange her inne er like "sure".

Potetball og salat er godt - HVER FOR SEG. Vet ikke om du er fra vestlandet, men her serveres ikke dette i samme rett. Enten salat, eller potetball. Punktum. Blir som å servere pizza og pommes frites. Hører ikke sammen.

og hvor er her for deg? Nord? sør? øst? jeg er fra østlandet. Hadde syntes det var godt jeg. Og faktisk hørt om pizza med pommes frites oppå? Får det på veldig mange pizzariar. Uansett om brudeparet vil ha potetball så får de det, jeg liker det og jeg liker salat sammen også for den del. Må vel få lov å synes det? Og ja mange andre her virker også sure enig der. Forresten ser du ned på vestlendinger? Det er jo verdens beste folk!!

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

og hvor er her for deg? Nord? sør? øst? jeg er fra østlandet. Hadde syntes det var godt jeg. Og faktisk hørt om pizza med pommes frites oppå? Får det på veldig mange pizzariar. Uansett om brudeparet vil ha potetball så får de det, jeg liker det og jeg liker salat sammen også for den del. Må vel få lov å synes det? Og ja mange andre her virker også sure enig der. Forresten ser du ned på vestlendinger? Det er jo verdens beste folk!!

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Nei, har ikke hørt om pizza med pommes frites, er ikke så bevandret når det kommer til pizza, men du skjønner poenget. Ja, det er lov å synes at ting som ikke hører sammen er godt, men da synes jeg jammen det at det skal være lov å synes at mat som egentlig ikke hører sammen ikke er godt. Skal du akseptere det ene må du akseptere det andre. Vanskelig for meg å se ned på vestlendinger da jeg er vestlending selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hørt om pizza med pommes frites, er ikke så bevandret når det kommer til pizza, men du skjønner poenget. Ja, det er lov å synes at ting som ikke hører sammen er godt, men da synes jeg jammen det at det skal være lov å synes at mat som egentlig ikke hører sammen ikke er godt. Skal du akseptere det ene må du akseptere det andre. Vanskelig for meg å se ned på vestlendinger da jeg er vestlending selv.

man trenger ikke akseptere alt. Blir som å si at akepterer man god oppførsel må man akseptere dårlig oppførsel. det er litt dumt å si kjære deg... litt forvirret i dag kanskje? stakkar. håper alt ordner seg for deg framover :hug:

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

man trenger ikke akseptere alt. Blir som å si at akepterer man god oppførsel må man akseptere dårlig oppførsel. det er litt dumt å si kjære deg... litt forvirret i dag kanskje? stakkar. håper alt ordner seg for deg framover :hug:

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Synes faktisk det blir teit å si at man kan ikke akseptere at en annen bruker her inne ikke liker ditten eller datten bare fordi man ikke liker det selv. Tror ikke helt du skjønner hva poenget med denne tråden er. Man skulle skrive hva man irriterte seg over i et bryllup, og da kan ikke du komme og si at, nei, slik kan man ikke irritere seg over. Det blir bare latterlig.

Jeg trenger ikke noe nettklem fra deg ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det blir teit å si at man kan ikke akseptere at en annen bruker her inne ikke liker ditten eller datten bare fordi man ikke liker det selv. Tror ikke helt du skjønner hva poenget med denne tråden er. Man skulle skrive hva man irriterte seg over i et bryllup, og da kan ikke du komme og si at, nei, slik kan man ikke irritere seg over. Det blir bare latterlig.

Jeg trenger ikke noe nettklem fra deg ellers takk.

:fise:

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å avspore tråden a! :regler:

Tross alt silverstream som dro opp innlegget mitt igjen, jeg var egentlig ferdig med det og hadde sagt mitt.

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross alt silverstream som dro opp innlegget mitt igjen, jeg var egentlig ferdig med det og hadde sagt mitt.

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Nei. Nok nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nok nå!

var jo akkurat det jeg mente da vettu. Du eier ikke KG vettu.

Jeg syns også det er litt uhøflig å stable alle gavene på et bord, uten å åpne de. Dette kommer på min liste over ting som irriterer meg. Andre ting er for lite mat og drikke. For mye venting på brudeparet. Litt venting blir det alltid. Men da er det viktig at gjestene er ivaretatt i mellomtiden.

Som brud var det ingenting som irriterte meg. Utenom at gjestene begynte å ta så mye bilder, at det ble vanskelig for fotografen. De fikk beskjed på en fin måte, så det ordnet seg :)

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

Føyer til det med å få et kamera opp i ansiktet hver 5 min under middag, forde folk vil ha bilde av at brudeparet spiser...

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brud irriterte det meg at gjestene ikke lot spillelista være i fred. Ledningen var for kort til at vi kunne gjemme pc-en. Men det var ganske uskyldig irritasjon da. Til og med mannen min gikk og endret på spillelista midt under en dans, selv om han dagen før sa han haaatet folk som gjorde det. :ler:

Som gjest hater jeg venting. Og spising i puljer. Og å måtte forlate lokalet mellom middag og fest. Ja, generelt hater jeg enorme bryllup, det er ikke noe kos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jobben har eg hatt utallige gongar, alltid fått beskjed i bryllupet eller rett før. Og eg veit jo kor tidkrevende det er... Men sidan eg var singel var det slikt eg kunne gjere, saman med den andre single dama. Det hadde eg faktisk gløymt ;) sa nei til alle bryllup utanom søsken i ca 5 år før eg gifta meg, orka ikkje meir :) og det seier vel seg sjølv at eg gifta meg på Tinghuset med berre foreldre og søsken?

Dette har jeg fått i oppgave å gjøre i samtlige brylluper jeg har deltatt i. Jeg aner ikke hva som skjer i et bryllup mellom vielsen og middagen, for da står jeg alltid med gavepapir til knærne og teller tusenlapper og fortviler over et merkesystem som overhodet ikke henger på greip for jeg er universets minst systematiske menneske. Så er det ALLTID et eller annet kranglevorent nek jeg får oppgaven med som ikke har gjort dette før og derfor ikke forstår at man må VÆRE EFFEKTIV om man skal pakke opp, notere ned og plassere gaver fra 150 folk på gavebordet. Og når brudeparet har fått 12 like glass fra tante Berit så er det faktisk bare nødvendig å sette ut 1 stk glass på gavebordet.

Edit: mannen min har vært med i alle bryllup jeg har vært i så jeg har ikke vært "hun single" heller

Endret av Alice123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så om hun irriterer seg over "grenseløst mye"? Sist jeg sjekket så var det ikke en maksgrense på det! Om du synes hun er en sur og spesiell person, så kan du ikke ha lest de andre svarene, for jeg synes nå at nokså mange her inne er like "sure".

Potetball og salat er godt - HVER FOR SEG. Vet ikke om du er fra vestlandet, men her serveres ikke dette i samme rett. Enten salat, eller potetball. Punktum. Blir som å servere pizza og pommes frites. Hører ikke sammen.

Peppes har en pizza med pommes frites på ;)

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Som brud irriterte det meg med gjest som sa i fra dagen før at han ikke kom. Ikke på grunn av sykdom eller lignende, men nærmest fordi det ble for mye pes. Personen bor en knapp time unna der bryllupet var. Må legge til at vedkommende overhodet ikke har peil på sosial etikette, så jeg burde vel ikke blitt overrasket.

Som gjest irriterer det meg med laaaaang ventetid mellom kirke og middag. Som regel skjer det ingenting for gjestene, annet enn mingling og kanskje noe å drikke og småspise på. Jeg forstår ikke brudepar som bruker to, tre timer på fotografering etter kirken. Hvor mange bilder trenger dere egentlig av at dere ser hverandre i øynene? Vi ble ferdige på 40 minutter og da hadde jeg allerede begynt å kjede meg...

Ellers irriterer buffet meg når det er over 40 gjester. Da blir det bare mas og som regel blir alt det beste tomt før halvparten har forsynt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke når det spilles høy musikk i et bryllup. Det må være mulig å snakke sammen uten å rope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner nok å bli gammel, for det er ikke mye som irriterer meg lenger :fnise:

Det som PLEIDE å irritere meg, var lang venting mellom vielse og middag, pluss lang venting på og eventuelt for lite mat.

Dette løser jeg nå konsekvent med at jeg alltid reiser et sted etter vielsen og får meg mat. Spiser meg mett, så er det ikke så farlig hva enn brudeparet har funnet på å servere. Pleier bare å si at jeg må hjemom/på hotellet i et lite ærend. Og da slipper jeg ventingen og den pinlige tørrpraten i tillegg.

Ellers er jeg ikke særlig begeistret over å få varm Martini Asti som velkomstdrikk, billige dårlige viner under middagen eller hjemmemekkede drinker laget av Strawberry Daiquiry smaksekstrakt osv. Enmannsorkester som spiller Ole Ivars kan jeg også styre meg for. Men irritert vil jeg ikke si at jeg blir.

Folk som drikker seg for fulle, holder pinlige taler eller tar den litt for mye ut på dansegulvet er jo bare morsomme historier å mimre om i ettertid.



Anonymous poster hash: bdff6...654
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom forresten på en virkelig slitsom ting: Ulidelig varmt lokale! Ett av bryllupene jeg var i foregikk på en varm dag, og middagen var i et rom hvor det ikke var så mange muligheter for å lufte. Jeg holdt på å renne bort, og var faktisk på toalettet for å vaske meg under armene i en av pausene.



Anonymous poster hash: bdff6...654
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, etter å ha lest litt her..

Så hvis jeg ikke har råd til /lyst å prioritere at familien og vennene mine skal bli dritings på min regning, må jeg kjøpe en halvpasse kjole fra Kina?

Nei fy søren, kjøper heller en prinsessekjole, og har betalbar. Har ingen planer om å gifte meg, men når jeg er i bryllup tenker jeg i alle fall at det er DEMS dag, ikke min anledning til å ha party osv..

jepp, vennene dine skal ha gratis party som her (og mange mange flere innlegg):

faktisk er det nr 1 og 2 på lista.

Som gjest:

  • For lite mat
  • For lite drikke
  • Selskapsleker
  • Par som splittes opp
  • Kun den ene halvdelen av et samboerpar blir invitert
  • Venting
  • For lite nattmat
  • Kun dyre gaveønsker, til et bryllup hvor alt annet er spart inn på. Gir konsekvent en gave på 500 kr jeg i sånne tilfeller.
  • Dårlig musikk
  • Ikke takkekort

Og hva så om hun irriterer seg over "grenseløst mye"? Sist jeg sjekket så var det ikke en maksgrense på det! Om du synes hun er en sur og spesiell person, så kan du ikke ha lest de andre svarene, for jeg synes nå at nokså mange her inne er like "sure".

Potetball og salat er godt - HVER FOR SEG. Vet ikke om du er fra vestlandet, men her serveres ikke dette i samme rett. Enten salat, eller potetball. Punktum. Blir som å servere pizza og pommes frites. Hører ikke sammen.

Er en veldig populær pizza med nettopp pommes frites . og er det ikke normalt å ha salat til potetballene da, skal man ikke ha noe til da? nei, er ingen grense men hadde ikke skadet for noen av de mest grinete her

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brud syntes jeg det var litt frustrerende da flere gjester svarte på innbydelsen til mine foreldre eller svigerforeldrene. De arrangerte ikke festen.

Noen svarte 1 uke før, selv etter litt purring.

Det dukket opp ubudne gjester på selve dagen. Til middagen. 2 tenåringer med kjæresten, sammen med de budne foreldrene. Pluss et barn på 10 år. 10-åringen lagde støy under brudgommens tale, så både jeg og gjestene gikk glipp av noen setninger :(

Det var 2 stykker som ikke dukket opp, uten å gi beskjed.

Som gjest

Barneflokk som løper om kapp under taler

Full brudgom

En bestemor som var kristen, og protesterte på musikken. Hun fikk det slått av, og stemningen ble litt trykket. Bruden tok en prat med henne, skrudde på musikken igjen. Da forlot bestemoren bryllupet. Hun fikk med seg noen tanter og en onkel av bruden.

Anonymous poster hash: dcfa7...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

jepp, vennene dine skal ha gratis party som her (og mange mange flere innlegg):

faktisk er det nr 1 og 2 på lista.

Er en veldig populær pizza med nettopp pommes frites . og er det ikke normalt å ha salat til potetballene da, skal man ikke ha noe til da? nei, er ingen grense men hadde ikke skadet for noen av de mest grinete her

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

Nei, det er ikke normalt med salat til potetball, har aldri hørt eller sett at det er blitt servert. Har du sett/hørt om det, så vit det at det egentlig er feil. Det man skal ha til potetballen er potet, pølse, kålrabistappe og bacon.

Ja jeg har hørt det nå, at det finnes pizza med pommes frites. Det holdt å lese det den ene gangen. Men poenget var ikke om det finnes pommes frites på pizza eller ikke.

Nettopp, er ingen grense på hva man kan irritere seg over, så ingen kan komme og si at man må kutte ned på lista.

Red: skal slutte å avspore tråden nå, for det er virkelig ikke dette det handler om.

Endret av Silverstream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...