Gå til innhold

Hva irriterer deg som bryllupsgjest - og hva irriterer deg/dere som brud/brudepar?


Hilde

Anbefalte innlegg

Og mat med rød tråd var ment som at de passet sammen. Jeg fikk servert potetball og salat en gang, synest det var veldig spesielt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så opptatt av å kritisere det som andre irriterer seg over. Det er jo nettopp det tråden handler om. La være å lese om det provoserer dere at andre har andre preferanser enn dere. Brudeparet som startet denne tråden kan velge selv hva de vil bry seg om eller ikke. Vi er alle forskjellige. Noen liker leker i bryllupet, andre ikke. Noen vil ha masse alkohol, noen vil ikke danse... Folk er forskjellig og derfor forskjellige svar på tråden. Er ikke noe å hisse seg opp for. Vi er vel alle enige om at det er brudeparet sin dag og at det er de som bestemmer. Vi sier selvfølgelig ikke noe til brudeparet om hva vi tenker dersom vi var misfornøgde med ett eller annet, vi gleder oss over å ha blitt invitert og tilbringe tiden med kjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så opptatt av å kritisere det som andre irriterer seg over. Det er jo nettopp det tråden handler om. La være å lese om det provoserer dere at andre har andre preferanser enn dere. Brudeparet som startet denne tråden kan velge selv hva de vil bry seg om eller ikke. Vi er alle forskjellige. Noen liker leker i bryllupet, andre ikke. Noen vil ha masse alkohol, noen vil ikke danse... Folk er forskjellig og derfor forskjellige svar på tråden. Er ikke noe å hisse seg opp for. Vi er vel alle enige om at det er brudeparet sin dag og at det er de som bestemmer. Vi sier selvfølgelig ikke noe til brudeparet om hva vi tenker dersom vi var misfornøgde med ett eller annet, vi gleder oss over å ha blitt invitert og tilbringe tiden med kjente.

Du irriterer deg over så grenseløst mye! min liste hadde vært noe som:

selskapsleker hvis alle må delta.

lage taler,

for lite mat.

Din liste var lang som et vondt år, og tydelig skal det mye til før du synes et bryllup er bra. beklager men du virker som en sur og spesiell person. Potetball er godt, salat er godt why not??

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakgrunn av hva jeg svarer på et innlegg mener du jeg er en sur og spesiell person? Mye som er bra med bryllup, men jeg har vært i veldig mange og har opplevd mye forskjellig. Det er ikke sånn at alle punktene gjelder alle bryllup. Noen bryllup har vært helt perfekte. Potetball med salat som inneholder fetaost og ruccolasalat er ikke godt. Prøv selv, med en dæsj fett oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på å aldri gifte meg! Om gjestene er som i denne tråden og forlanger et bryllup på linje med et profesjonelt event laget i næringslivet så tar jeg heller med meg de nærmeste ikke fullt så storforlangende vennene og gifter meg i stillhet...



Anonymous poster hash: 07ac7...9ef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på å aldri gifte meg! Om gjestene er som i denne tråden og forlanger et bryllup på linje med et profesjonelt event laget i næringslivet så tar jeg heller med meg de nærmeste ikke fullt så storforlangende vennene og gifter meg i stillhet...

Anonymous poster hash: 07ac7...9ef

Hva hvis det er "de nærmeste" som er de anonyme storforlangende i denne tråden da? ;)

Anonymous poster hash: 1f4bd...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gift, så opplevd som gjest:

Når innbydelsen blir sendt til mine foreldre og vi ble invitert slik som da vi var barn. Typ: Mor & Far, Barn 1, Barn 2 og Barn 3. Der de to sistnevnte har flyttet ut for lengst og har samboere(som da ikke er invitert). Attpåtil hadde jeg og samboeren vært sammen mange år lengre enn brudeparet, ble litt snurt da han ikke ble invitert altså.

Samme skjedde enda en gang, men da var det til "Familien Olsen". Mamma nevnte det ikke for meg heller, da hun tok det som en selvfølge at det kun var de som bodde på adressen som var invitert. Ble litt paff da bruden ringte og spurte om jeg kom. For jeg og min søster var jo også invitert, da også uten våre bedre halvdeler gjennom 5 og 9 år...

Alle bryllup jeg har vært i har vært fantastiske, litt venting og slikt, men det regner jeg alltid med :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ordentlig. Jeg sier de trenger ikke å anstrenge seg for å skaffe barnevakt, men heller gi plass til en barnevogn. Jeg snakker om babyer som man ammer, ikke 2-3 åringer...

Du skrev jo spar OSS for anstrengelsen ikke at de skulle spares. Jeg trodde faktisk du mente noe helt annet. Og hvorfor skulle egentlig DE anstrenge seg for å skaffe barnevakt? Det (bør) klarer man vel selv?

--

Skjønner bare ikke vitsen med å dra i bryllup om man nesten må henge seg etterpå. Er jo fysisk mulig å si nei?

Jeg fikk ikke ha med noe +1 i mamma sitt bryllup jeg. Fikk ikke være brudepike heller for det ville de ikke ha. Fikk fader ikke spm om hva slags kake jeg ønsket heller. Fy-- Hva så !!

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo spar OSS for anstrengelsen ikke at de skulle spares. Jeg trodde faktisk du mente noe helt annet. Og hvorfor skulle egentlig DE anstrenge seg for å skaffe barnevakt? Det (bør) klarer man vel selv?

--

Skjønner bare ikke vitsen med å dra i bryllup om man nesten må henge seg etterpå. Er jo fysisk mulig å si nei?

Jeg fikk ikke ha med noe +1 i mamma sitt bryllup jeg. Fikk ikke være brudepike heller for det ville de ikke ha. Fikk fader ikke spm om hva slags kake jeg ønsket heller. Fy-- Hva så !!

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

:helen:

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bryllupsgjest: jeg og et søskenbarn av meg ble beordret til å åpne gavene og skrive ned hva brudeparet hadde fått og av hvem. Hadde vi bare blitt spurt på forhånd, men det ble sagt etter vi ankom lokalet etter vielsen. Og ja, vi ble beordret! Siden det var invitert 150 gjester til bryllupet ble vi stående innpå gaverommet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bryllupsgjest: jeg og et søskenbarn av meg ble beordret til å åpne gavene og skrive ned hva brudeparet hadde fått og av hvem. Hadde vi bare blitt spurt på forhånd, men det ble sagt etter vi ankom lokalet etter vielsen. Og ja, vi ble beordret! Siden det var invitert 150 gjester til bryllupet ble vi stående innpå gaverommet, da.

Hvor gamle var dere da? Ikke at det har noen betydning. De burde spurt uansett. Men noen "voksne" tar for gitt at unge jenter gjør det og det.

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jobben har eg hatt utallige gongar, alltid fått beskjed i bryllupet eller rett før. Og eg veit jo kor tidkrevende det er... Men sidan eg var singel var det slikt eg kunne gjere, saman med den andre single dama. Det hadde eg faktisk gløymt ;) sa nei til alle bryllup utanom søsken i ca 5 år før eg gifta meg, orka ikkje meir :) og det seier vel seg sjølv at eg gifta meg på Tinghuset med berre foreldre og søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, etter å ha lest litt her..

Så hvis jeg ikke har råd til /lyst å prioritere at familien og vennene mine skal bli dritings på min regning, må jeg kjøpe en halvpasse kjole fra Kina?

Nei fy søren, kjøper heller en prinsessekjole, og har betalbar. Har ingen planer om å gifte meg, men når jeg er i bryllup tenker jeg i alle fall at det er DEMS dag, ikke min anledning til å ha party osv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle var dere da? Ikke at det har noen betydning. De burde spurt uansett. Men noen "voksne" tar for gitt at unge jenter gjør det og det. Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

25 og 24. Men når du sier det sånn så var vel vi blant de yngste gjestene bortsett fra barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bryllupsgjest: jeg og et søskenbarn av meg ble beordret til å åpne gavene og skrive ned hva brudeparet hadde fått og av hvem. Hadde vi bare blitt spurt på forhånd, men det ble sagt etter vi ankom lokalet etter vielsen. Og ja, vi ble beordret! Siden det var invitert 150 gjester til bryllupet ble vi stående innpå gaverommet, da.

Derfor har jeg lyst å åpne gavene dagen etter bryllupet sammen med mannen min! Stod dere der hele kvelden?? 150 gjester og så er det vel alltid noen som gir gave som ikke er bedt og så høres ut som litt av en jobb, og fort gjort å gjøre noe feil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg lyst å åpne gavene dagen etter bryllupet sammen med mannen min! Stod dere der hele kvelden?? 150 gjester og så er det vel alltid noen som gir gave som ikke er bedt og så høres ut som litt av en jobb, og fort gjort å gjøre noe feil..

Som gjest hos dere, hadde jeg blitt ganske snurt da. En del av "underholdningen" i et bryllup, er å se på gavene :) Jeg syns hvertfall det er veldig kjekt.

Det er ingen problem å ha noen til å åpne gavene, så lenge de vet om det på forhånd. Kanskje to unge jenter kunne fått en gave for det også :) Slik at de ble litt verdsatt!

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, etter å ha lest litt her..

Så hvis jeg ikke har råd til /lyst å prioritere at familien og vennene mine skal bli dritings på min regning, må jeg kjøpe en halvpasse kjole fra Kina?

Nei fy søren, kjøper heller en prinsessekjole, og har betalbar. Har ingen planer om å gifte meg, men når jeg er i bryllup tenker jeg i alle fall at det er DEMS dag, ikke min anledning til å ha party osv..

Hvor gamle er egentlig gjestene til folk i denne tråden? Folk flest HAR faktisk råd til å drikke seg snyta dritings på egen regning. Og har de ikke råd til det, så har de i hvertfall ikke råd til å gå i bryllup. Selv om de kan drikke gratis til de spyr. I de bryllupene jeg har vært i, så har folk nytt drinkene sine og kost seg. De har ikke gått amokk i baren som om de aldri hadde sett en gratis drink før.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg lyst å åpne gavene dagen etter bryllupet sammen med mannen min! Stod dere der hele kvelden?? 150 gjester og så er det vel alltid noen som gir gave som ikke er bedt og så høres ut som litt av en jobb, og fort gjort å gjøre noe feil..

Det var heldigvis en del gaver i lokalet etter vielsen, så vi stod der fram til middagen. Fortsatte etter middagen og utover kvelden da kaffegjestene kom. Det ble en mye stress da en god del av gavene kom med kaffegjestene, samtidig som middagsgjestene skulle se på gavene. Men jeg tror vi fikk skrevet ned riktig gave fra riktig avsender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det kjipeste da vi giftet oss var:

- Folk som ikke svarer på invitasjonen.

- Folk som ble drita fulle i bryllupet.

- Svigermor som brøt sammen i gråt fordi ingen kunne melodien på sangen hennes til oss.

Som gjest synes jeg det er litt trått med lange og mange taler som blir så spesielle at det kun er den det holdes tale til og av som skjønner hva det dreier seg om. En gang i et bryllup ble det til slutt sånn at det var flere som holdt tale enn de som ikke holdt tale.

Ellers blir det kjedelig å vente i mange timer mellom vielsen og festen, spesielt hvis festen holdes et sted langt utenfor allfarvei. Skal man vente bør det ihvertfall være mulig å komme seg innendørs og få seg litt snacks og drikke, og kunne mingle litt med gjestene. ;)

Å bare bli invitert til kaffen; da føler man seg som litt annenrangs gjest. Liksom ikke god nok til å få være med på hele kalaset. Da kan man like gjerne la være å invitere.



Anonymous poster hash: e15c1...dac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg lyst å åpne gavene dagen etter bryllupet sammen med mannen min! Stod dere der hele kvelden?? 150 gjester og så er det vel alltid noen som gir gave som ikke er bedt og så høres ut som litt av en jobb, og fort gjort å gjøre noe feil..

Sist bryllup jeg var i bad brudeparet om uinpakkede gaver. Helt genialt. Sparte tid for oppakking og miljøet for masse søppel.

Et tips jeg skal følge i vårt bryllup :-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...