Gå til innhold

Hva irriterer deg som bryllupsgjest - og hva irriterer deg/dere som brud/brudepar?


Hilde

Anbefalte innlegg

- unger i et bryllup som serveres mye alkohol. Barn og beruset personer hører ikke sammen

Enig i at fulle unger er plagsomt :( De gjør så mye teit!

Anonymous poster hash: 90803...041

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du var litt av en solstråle.. Du vet at bryllup er helt frivillig å dra i?

Anonymous poster hash: d70ba...379

Haha, nei det var vel ikke noe lystig lesing, men så var jo det denne tråden handlet om også da. Jeg har mye positivt å si. Har vært i maaange bryllup. Og man sier ikke nei til å gå i bryllup, det er jo en ære å bli invitert. Og det er hyggelig å møte brudeparet, dele dagen med de, treffe gamle kjente osv. Jeg har mange positive opplevelser med bryllup så lag gjerne en tråd om det. Den verste episoden jeg kan huske var når tanta til bruda drakk seg full og spydde utover bordet så alle måtte vente 1,5 time på at de fikk tørket opp etter henne. Stakkars brudepar. Den ventingen var ingen andre enn tanta sin feil så da klager man ikke heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at fulle unger er plagsomt :( De gjør så mye teit!

Anonymous poster hash: 90803...041

Haha,. Dårlig formulert av meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brud:

- alle du må purre på å svare om de kommer

- alle som kler seg langt unna kleskoden

- gjester som hadde meninger om hvem som var invitert og ikke

- gjester med spesielle matvaner. Vi hadde selvfølgelig vegetaralternativ, og passet på alergikerne. Men om du ikke liker fisk får du spise vegetaralternativet i stedet for å kreve en kjøttrett i stedet.

- de som klagde på lokasjonen (det var i Oslo der vi begge er fra....). Det er alltid greit at folk velger å ikke komme på grunn av økonomi, men det å klage over alt til bruden er unødvendig.

- de som ga sære gaver. Type kunst som ikke kan byttes.

Som gjest:

- laaang ventetid mellom seremoni og middag, uten noe vått/tørt/underholdning

- skjev pengebruk. Jeg skjønner ønsket om en drømmereise. Men mener kake/kjole/lokale/mat/drikke bør være på samme nivå budsjettmessig.

- når det ikke skjer noe mer etter middagen. Bortsett fra et trøtt hotell og en overpriset bar

- Middag kl 17-18, og ingen mulighet for mer mat i løpet av kvelden

- å være kaffegjest når det eneste du får er kaker, og du må reise

- Å være kaffegjest når middagen blir 1-3 timer forsinket, og du sitter på gangen og hører på andre som spiser, drikker og koser seg.

- å bli diktert hva man skal ha på seg, i betydning peke ut kjole

du irriterer deg visst helt i kryss her du? gjeste dine kan ikke mene noe om hvem du ber, men DU skal mene noe om hvordan de legger opp budsjettet ?. du irriterer deg over at gjester ikke følger kleskoden ? men å selv bli fortalt hva du skal ha på deg er feil.. og stakkars, stakkars deg som får så sære og dårlige gaver. uffameg tenk å måtte ta imot sånne ting som folk har brukt penger på a,gitt! det er jo så energikrevende å få solgt slike sære gaver også da. sender deg min dypeste medfølelse.

du vet at selv om det er middag tidlig så er det mulig å få seg mat? Med mindre bryllupet er en del av robinsonekspedisjonen (dårlig eks, der kan de fange mat) så er det jo bare å kjøpe seg? Spiser du gratis til vanlig?

dette med at brudeparet bør (må?) fordele sine penger likt på alt syns jeg er en helt idiotisk tanke å ha. hvorfor skal du i det hele tatt mene noe om hvordan de bruker sine penger? med mindre du er verge eller foresatte for en av dem så er dette helt på jordet alså!

Som gjest:

  • Irriterende, påtrengende toastmastere! Var i et bryllup der han fungerte som en slags programleder, men han kunne faen meg ikke holde kjeft, og skulle få alle til å være "engasjerte" mens vi spiste og fortalte elendige vitser!
  • Unødvendige taler. Det er akseptabelt at foreldrene til brud og brudgom holder taler, søsken, forloverne etc, men når tremeninger, gamle lærere (ja, det har jeg opplevd) og gammeltanter begynner å prate tull i mikrofonen, da scorer ikke bryllupet høyt.
  • Drittdårlig musikk som ingen har lyst til å danse til.
  • Andre frekke gjester, spesielt når man står nær de som gifter seg.
  • Gjester i jallakjoler som glitrer og tar mer oppmerksomhet enn brudens kjole.
  • Når gamle menn oppfordrer brudeparet til å kline/kysse hvert 20. minutt. Kleint og irriterende.
  • Fæl bryllupskake (har fortsatt ikke smakt noen som er gode faktisk, hvorfor bruke penger på dritt ingen liker uansett?)
  • Venting på mat, sermoni og alt som gjør at det blir kjedelig og kleint.

hva med sånne kjedelige, kleine gjester som gjør alt kjedelig og kleint ved å klage på ALT. skal de lage en kake DU liker? kanskje de bør ha prøvesmaking med bare deg til stedet og droppe å komme selv? da kan jo du velge noe du liker som de kanskje ikke liker, men hey du er tross alt (heders?) gjesten her!

Dette har irritert meg som bryllupsgjest (har aldri vore gift)

- toastmaster uten humor

- lange taler

- taler rettet kun mot brudeparet og som ingen andre forstår innholdet av

- overstadig berusa gjester

- fri bar, blir alltid krøll

- mat som ikke defineres som festmat f.eks potetball.

- mat som ikke har en rød tråd, bare tilfeldig satt sammen fordi brudeparet ikke klarte å bestemme seg for hva de ville servere

- kaffi som starter sent på kvelden

- alt for mange gjester

- ingen underholdning som involverer gjestene (kjedelig å sitte stille i timesvis)

- venting etter kirken, venting etter middag, venting på mat, venting venting

- stivpyntet festlokale type

- bryllup som skal feires utenlands. Må bruke ferie og forme på noe du egentlig ikke har lyst til

- bordplassering der man må sitte med folk du ikke kjenner fra før.Med alle talene har man ikke anledning til å bli kjent uansett.

- unger i et bryllup som serveres mye alkohol. Barn og beruset personer hører ikke sammen

- tilbud om barnevakt. Barna kjenner ikke vedkommende og vil ikke ha noe med de å gjøre likevel. Spar oss for anstrengelsene og tilpass bryllupet slik at vi kan ta med en barnevogn. Eller la vær å inviter oss.

For en deilig tråd. Godt å få ut all irritasjonen :-)

enn om det er yndlingsmaten til en i brudeparet? jeg mener et brudepar kan servere hva de vil i sitt eget bryllup om det så er pizza. åh gid maten hadde ingen rød tråd. alvorlig? noen fokuserer veldig på sammensetningen og at smakene skal utfylle og fremheve hverandre osv, men andre igjen velger forskjellige ting de liker;) du vil gjerne ha gjennomtenkt mat som er planlagt siden konfirmasjons leiren, men stivpyntet festlokale ? oh no!

Jeg skjønner at det er dyrt å dra utenlands for et bryllup og kanskje ønsket du å bruke ferien på noe annet eller ha ferie en annen tid, men hvorfor drar du? du skriver du ikke har lyst! er det ikke på grensen til frekkhet å reise i et bryllup når man ikke ønsker å være der. hvorfor fortjener du å være en del av dagen deres da? du kan ikke klage på å bli invitert! men det er bare en invitasjon, et spørsmål, et forslag. ikke en ordre!

Hva skal et brudepar gjøre? veldig mange i tråden klager på at det er div leker i bryllupet som de ikke synes er noe morsomme, blir bare kleint osv. men du klager på det motsatte. da ser man jo at hver eneste gjest kan bare ikke ha det topp , godta det da. så lenge brudeparet har det topp er det jo vellykket. som gjest vil jeg strekke meg meget lang for å gi dem en fantastisk dag. det er de som skal feire denne dagen hvert år for alltid , de som skal mimre tilbake og nyte minnene. det er absolutt ikke meg som gjest. jeg er der for å gjøre deres dag bedre. ikke for fancy mat. ikke for gratis drikke. ikke for å bli aktivisert.

"tilpass bryllupet slik at vi kan ta med en barnevogn" hvorfor det? har man ikke rett til å ønske et barnefritt bryllup? en ting er nå å irritere seg over ting, men håper virkelig ikke dette er den generelle innstillingen din til alt?

Enig i at fulle unger er plagsomt :( De gjør så mye teit!

Anonymous poster hash: 90803...041

fulle unger ? :sjokkert: barn?

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot

Anonymous poster hash: d01c3...c18

Fordi jeg ikke har hatt et grusomt bryllup med grusomme gjester? eller fordi jeg ikke har vært i noen grusomme bryllup som gjest? Noen er veldig kjappe med å slenge ut sånne ord som idiot bare fordi de selv er uenige. men to personer som er uenige er ikke det samme som to idioter.

vet ikke om det kanskje ble ubehagelig for deg når jeg ikke synker ned til det klage klage klage nivået som enkelte er på her inne.

Jeg har jo lest flere poster her hvor folk faktisk klarer å forklare hva de er missfornøyde med.

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fulle unger ? :sjokkert: barn?

Anonymous poster hash: 2bfb5...baf

Les innlegget jeg svarer på en gang til, så skjønner du hvorfor jeg svarte som jeg gjorde (glemte ironiflagget for folk som ikke skjønner at det ikke er vanlig med fulle unger i brylluper)

Anonymous poster hash: 90803...041

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss irriterte vi oss veldig over alle som spiste og småsnakket under talene. Utrolig respektløst. Under en tale stopper man å spise, og følger med på det som blir sagt. Talene var lagt slik at det var fullt mulig å spise seg ferdig før.

Irriterer meg også at enkelte tror at om den ene parten av et tante/onkelpar ikke kan dukke opp, er det bare å ta med dattra istedet!

Anonymous poster hash: 3b58b...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.... Irriterte oss over at noen av gjestene stjal mange drikkebonger, slik at mange ikke fikk i det hele tatt. ( lå to stk på hvert tefar). Irriterer meg også at vertskapet ikke kunne følge med på dette.

Til sist ivar det kjedelig da jeg som brud etter hvert kom til nattmatbordet, ikke fikk noe, da flere gjester hadde forskynt seg med 5-6 pølser hver.......

Anonymous poster hash: 3b58b...251

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss irriterte vi oss veldig over alle som spiste og småsnakket under talene. Utrolig respektløst. Under en tale stopper man å spise, og følger med på det som blir sagt. Talene var lagt slik at det var fullt mulig å spise seg ferdig før.

Irriterer meg også at enkelte tror at om den ene parten av et tante/onkelpar ikke kan dukke opp, er det bare å ta med dattra istedet!

Anonymous poster hash: 3b58b...251

Hvis talene var lange og det var mange av det kan du ikke irritere deg om folk vil spise litt... Mat smaker best varm vettu, like greit å legge talene til like før eller etter servering.

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sist ivar det kjedelig da jeg som brud etter hvert kom til nattmatbordet, ikke fikk noe, da flere gjester hadde forskynt seg med 5-6 pølser hver.......

Anonymous poster hash: 3b58b...251

Som gjest ville jeg da irritert meg over at vertskapet/brudeparet tydeligvis serverte for lite mat.

Anonymous poster hash: 49391...1bf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss irriterte vi oss veldig over alle som spiste og småsnakket under talene. Utrolig respektløst. Under en tale stopper man å spise, og følger med på det som blir sagt. Talene var lagt slik at det var fullt mulig å spise seg ferdig før.

Irriterer meg også at enkelte tror at om den ene parten av et tante/onkelpar ikke kan dukke opp, er det bare å ta med dattra istedet!

Anonymous poster hash: 3b58b...251

Å der kom jeg på hva jeg hater. Tale under middag!! Har vært med på det en gang. Jeg syns det er så uhøflig. Og de kom og kom, så en måtte spise mens talene gikk. Jeg lot vær under første tale, men innså at hvis jeg ville ha varm mat måtte jeg spise

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest ville jeg da irritert meg over at vertskapet/brudeparet tydeligvis serverte for lite mat.

Anonymous poster hash: 49391...1bf

Hvis gjestene klarer å trøkke i seg 5-6 pølser hver, så skjønner jeg godt at de har feilberegnet matmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gjestene klarer å trøkke i seg 5-6 pølser hver, så skjønner jeg godt at de har feilberegnet matmengden.

Kanskje de feilberegnet like mye til middagen...

Anonymous poster hash: 49391...1bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de feilberegnet like mye til middagen...

Anonymous poster hash: 49391...1bf

Det var middagen jeg mente. Jeg hadde aldri klart å spise 5-6 pølser, selv ikke etter å ha sultet meg en hel dag. Folk som klarer å spise så mye på én gang, selv etter en sparsommelig middag må ha litt av en appetitt. Da ser jeg for meg folk som forsyner seg av hovedretten 3 ganger, og det hadde gjerne vertskapet beregnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påtvungede bryllupsleker. Var i et bryllup hvor man skulle samle inn ulike ting fra gjestene (En sko med en bestemt skostørrelse, en rosa veske, et grønt slips osv). Det var forsåvidt greit, men å tvinge meg til å synge en sang for alle gjestene for å få tilbake skoen min var direkte frekt. I hvert fall når dette ikke var sagt et ord om på forhånd. Så i korte trekk: påtvunget eksponering og teite bryllupsleker som alle MÅ være med på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen ting til:

Foreldre som lar ungene bråke og herje under taler uten å ta dem ut.

Dem som tar det som en selvfølge at ungene er invitert når det ikke står i innbydelsen

Når brudeparet har urimelig dyre gaveønsker, gjerne ingenting under 1500kroner. Det er faktisk ikke alle som vasser i penger.

Folk som har et "billigbryllup", men forventer svindyre gaver

Taler som varer i "årevis"

edit.

Kaffegjester! Syntes at man enten får invitere alle til hele festen eller rett og slett ha et mindre bryllup. Det er ikke kjekt å føle seg som en "annenrangs" gjest. Da vil kan de heller la være å invitere meg.

Når det er forventet at kaffegjestene skal kjøpe like dyre gaver som alle andre.

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterte meg grønn over at gjestene til vielsen kom forsent... så når jeg skulle til å gå inn i vielseslokalet så kom det flere som kom for sent... tilogmed noen som ikke syntes det var pinlig at de var forsene og stoppet helt opp for å ta bilder av meg FØR jeg gikk inn i vielseslokalet. og mente de hadde allverdens med tid.... Min forlover måtte tilslutt jage de inn i lokalet... GRRR!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har irritert meg som bryllupsgjest (har aldri vore gift)

- toastmaster uten humor

- lange taler

- taler rettet kun mot brudeparet og som ingen andre forstår innholdet av

- overstadig berusa gjester

- fri bar, blir alltid krøll

- mat som ikke defineres som festmat f.eks potetball.

- mat som ikke har en rød tråd, bare tilfeldig satt sammen fordi brudeparet ikke klarte å bestemme seg for hva de ville servere

- kaffi som starter sent på kvelden

- alt for mange gjester

- ingen underholdning som involverer gjestene (kjedelig å sitte stille i timesvis)

- venting etter kirken, venting etter middag, venting på mat, venting venting

- stivpyntet festlokale type

- bryllup som skal feires utenlands. Må bruke ferie og forme på noe du egentlig ikke har lyst til

- bordplassering der man må sitte med folk du ikke kjenner fra før.Med alle talene har man ikke anledning til å bli kjent uansett.

- unger i et bryllup som serveres mye alkohol. Barn og beruset personer hører ikke sammen

- tilbud om barnevakt. Barna kjenner ikke vedkommende og vil ikke ha noe med de å gjøre likevel. Spar oss for anstrengelsene og tilpass bryllupet slik at vi kan ta med en barnevogn. Eller la vær å inviter oss.

For en deilig tråd. Godt å få ut all irritasjonen :-)

Hvorfor skal folk tilpasse seg at du har barn? Du virker veldig utakknemlig, brudeparer ber deg om å dele dagen med dem, og du blir sur for at de ikke ordner barnevakt? enten holder du deg hjemme med det sure trynet ditt, eller ordner du barnevakt selv. Du vil vel ikke sette igjen unga til en barnevakt du aldri har hørt om før eller? eller der du den slags mor? Du vikrer som en sur og bitter person og håper du aldri mer drar i bryllup for de virker som en som må spy ut eder og galle. og brudepret må nesten få lov å ha den maten og kaken de selv vil, rød tråd du liksom. Du burde bytte nick til surmula.

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ordentlig. Jeg sier de trenger ikke å anstrenge seg for å skaffe barnevakt, men heller gi plass til en barnevogn. Jeg snakker om babyer som man ammer, ikke 2-3 åringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...