AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 "Hjemmeværende elitemødre produserer samfunnets vinnere"http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--De-opplever-at-verden-er-et-roft-sted-hvor-barna-deres-ma-beskyttes-7693276.html Hva synes dere om dette? Synes det høres flott ut å kunne være hjemme med barna hvis man har muligheten til det. Anonymous poster hash: 36671...15e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Ikke enig! Anonymous poster hash: ed3c1...a7d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 Ikke enig! Anonymous poster hash: ed3c1...a7d Hva er du ikke enig i?Anonymous poster hash: 36671...15e 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Jeg ville også vært hjemme med (fremtidige) barn om jeg hadde hatt muligheten. Er vokst opp med at alle mødrene i gaten var hjemmeværende, og har uendelig med gode minner fra barndommen. Men ser at realiteten desverre er sånn at det er lite sannsynlig...Anonymous poster hash: 622ee...6cd 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Heia hjemmeværende mødre! De gjør en stor og viktig jobb for samfunnet! Flere burde prioritere å oppdra barn sine selv fremfor karriere og jag! Og kan man ikke være hjemme med barna sine pga økonomi så skjønner ikke jeg at dette skal være et så forbasket godt land å bo i.... Anonymous poster hash: c148f...238 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Heia hjemmeværende mødre! De gjør en stor og viktig jobb for samfunnet! Flere burde prioritere å oppdra barn sine selv fremfor karriere og jag! Og kan man ikke være hjemme med barna sine pga økonomi så skjønner ikke jeg at dette skal være et så forbasket godt land å bo i.... Anonymous poster hash: c148f...238 Og allikevell kommer det feminister og sier dette er motbydelig siden det er "forskjellig" fra det menn gjør. Både menn og kvinner gjør viktige jobber, hvorfor er det da så viktig å gjøre de så lik som mulig?Anonymous poster hash: 410f4...c83 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Støtter de mødrene som kan være hjemme jeg! Skulle gjerne ha gjort det selv De forteller at 'barna må beskyttes', den forstår jeg og. Også 'Det er ikke det at de stiller så ekstremt høye krav til barna, men «hvis du har evner som tilsier at du kan få seks, så bør du faktisk strebe etter den sekseren.»'- Enig (uten at det trengs å se i sammenheng med hjemmeværende mødre! Anonymous poster hash: 5d0a1...5af 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Er ingen elitemamma, men jobber 50% kveld nå som toåringen er liten for at hun skal få en myk start på barnehagelivet (begynner nå i høst)Anonymous poster hash: b87a6...d33 2
GammelKaktus Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Hadde jeg hatt penger og mulighet skulle jeg gjerne vært hjemme med sønnen min Har vært hjemme med han til han var nesten 3 år, og skulle gjerne vært lengre, men var vanskelig å finne noen å være med, da det er så få foreldre som har barna sine hjemme så lenge. Så det siste halvåret så har det nesten ikke vært noen på lekeplassen. Så for å få det sosiale + at mye av sparepengene mine ble brukt opp i hjemmeperioden så måtte han begynne nå i august. Har veldig korte dager da, maks 4 - 5 timer, men virker foreløpig som om han trives godt da. 2
Gjest Vinglasset Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Hadde jeg hatt penger og mulighet skulle jeg gjerne vært hjemme med sønnen min Har vært hjemme med han til han var nesten 3 år, og skulle gjerne vært lengre, men var vanskelig å finne noen å være med, da det er så få foreldre som har barna sine hjemme så lenge. Så det siste halvåret så har det nesten ikke vært noen på lekeplassen. Så for å få det sosiale + at mye av sparepengene mine ble brukt opp i hjemmeperioden så måtte han begynne nå i august. Har veldig korte dager da, maks 4 - 5 timer, men virker foreløpig som om han trives godt da. Enig med deg. "Hjemmeværende elitemødre produserer samfunnets vinnere"http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--De-opplever-at-verden-er-et-roft-sted-hvor-barna-deres-ma-beskyttes-7693276.html Hva synes dere om dette? Synes det høres flott ut å kunne være hjemme med barna hvis man har muligheten til det.Anonymous poster hash: 36671...15e Jeg synes det var en interessant artikkel og jeg skulle gjerne latt mine barn vokse opp i et slikt miljø. Det minner om den trygge oppveksten jeg selv hadde som barn. Har aldri vært enig i at barna MÅ gå i barnehagen, men for de av oss som bor steder hvor alle barna er i barnehagen så er nok det nærmest en nødvendighet av man følger "stimen" - om så bare for at barna skal ha noen å leke med. Men at barna får en tryggere og bedre ballast ved å ha hjemmeværende mor i en slik setting som disse kvinnene snakker om - ja, der er jeg helt enig med dem. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 Jeg hadde aldri valgt å være hjemme med barn eldre enn to år. Jeg tror det er Sundt for barna å se at også mor jobber.Anonymous poster hash: 84b11...bd5 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 Jeg hadde aldri valgt å være hjemme med barn eldre enn to år. Jeg tror det er Sundt for barna å se at også mor jobber.Anonymous poster hash: 84b11...bd5 Jeg tror det er så mye som er sunnere enn å se mor jobbe- det et tynt argument! Det er veldig sunt for barna å se at mor trives hjemme med barna sine.Det skaper trygghet, kjærlighet og ro! Dessuten jobber mor om ikke mer når hun er hjemmeværende... Anonymous poster hash: c148f...238 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 Ikke når hun har både vaskehjelp og au pair vel, som det sto i artikkelen... Anonymous poster hash: 8a0cc...5c5 11
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2014 #14 Skrevet 6. september 2014 "Hjemmeværende elitemødre produserer samfunnets vinnere"http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--De-opplever-at-verden-er-et-roft-sted-hvor-barna-deres-ma-beskyttes-7693276.html Hva synes dere om dette? Synes det høres flott ut å kunne være hjemme med barna hvis man har muligheten til det.Anonymous poster hash: 36671...15e Hvorfor er det så flott at de her damerne er hjemme med ungene når det er ikke er så flott at alenemødrene er hjemme? 13
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #15 Skrevet 6. september 2014 Jeg var hjemme helt eller delvis t.o.m. de første årene i barneskolen. Nå er de voksne og jeg i full jobb. Den absolutt flotteste og mest meningsfylte tid i mitt voksne liv var akkurat denne tiden, når jeg nå ser tilbake. Og barna har absolutt godt av en barndom med litt roligere dager og mindre ting som man bare må hele tiden. Anonymous poster hash: c01b9...ffa 3
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2014 #16 Skrevet 6. september 2014 Jeg ville skammet meg hvis jeg var en av informantene i den studien. Seriøs for noen tullekjerringer. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 6. september 2014 #17 Skrevet 6. september 2014 Hvorfor er det så flott at de her damerne er hjemme med ungene når det er ikke er så flott at alenemødrene er hjemme? Jeg skulle akkurat til å skrive det samme... Litt "morsomt" å se hvordan alenemødre fra arbeiderklassen blir hetset mens overklassekvinner blir hyllet for akkurat det samme valget. Jeg er overhodet ikke i mot hjemmeværende mødre, uansett hvilket sosialt lag de kommer fra. Men det er jo ikke til å komme bort i fra at disse kvinnene i artikkelen er ekstremt økonomisk privilegerte, og derfor kan ta et slikt valg uten at det koster dem noe rent økonomisk/materielt. Denne muligheten har ikke kvinner fra lavere middelklasse/arbeiderklasse. Fedrene det er snakk om her, tjener svært mye - og jobber svært mye. De ser stort sett barna sine i helgene. Er nå det så bra? 16
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Hvorfor er det så flott at de her damerne er hjemme med ungene når det er ikke er så flott at alenemødrene er hjemme? Fordi disse damene ikke blir "lønnet" av staten, i motsetning til navende alenemødre? Anonymous poster hash: a516a...8c7 7
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Jeg skulle akkurat til å skrive det samme... Litt "morsomt" å se hvordan alenemødre fra arbeiderklassen blir hetset mens overklassekvinner blir hyllet for akkurat det samme valget. Jeg er overhodet ikke i mot hjemmeværende mødre, uansett hvilket sosialt lag de kommer fra. Men det er jo ikke til å komme bort i fra at disse kvinnene i artikkelen er ekstremt økonomisk privilegerte, og derfor kan ta et slikt valg uten at det koster dem noe rent økonomisk/materielt. Denne muligheten har ikke kvinner fra lavere middelklasse/arbeiderklasse. Fedrene det er snakk om her, tjener svært mye - og jobber svært mye. De ser stort sett barna sine i helgene. Er nå det så bra? Nei. Fordi disse damene ikke blir "lønnet" av staten, i motsetning til navende alenemødre? Anonymous poster hash: a516a...8c7 Ve, de sitter uansett i saksa siden deres skjebne ikke ligger i deres hender. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 Fordi disse damene ikke blir "lønnet" av staten, i motsetning til navende alenemødre? Anonymous poster hash: a516a...8c7 Å "nave" er vel å misbruke NAV (motta ordninger man ikke har rett på). Mange alenemødre som mottar overgangsstønad (noe de har full rett på) er hjemme med barna. Denne ordningen varer jo maks tre år, så er jo ikke slik at de går hjemme i årevis... Tema i denne tråden er jo, så vidt jeg forstår, heller ikke hvem som forsørger kvinnene, men det de gjør for barna og hvorvidt dette er bra for barna eller ikke. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå