Gå til innhold

Baby, shopping og (litt) bryllup!


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Da var det tilbake på jobb, og forhåpentligvis litt mindre nettshopping fremover! Kjenner at det skal bli greit å komme seg litt ut av sofaen nå, selv om det selvfølgelig er veldig behagelig å bare ligge der og se på Matchmakers millionaires og Im having their child... :fnise:

Fire uker og en dag til jeg går ut i permisjon! Halleluja, så fort det plutselig går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julepresanglista fylles sakte men sikkert:

Skal kjøpe til:

Mor

Bror

Mini i magen

Venninne S

Moster og Onkel S

Farmor

Mormor

Morfar

Har kjøpt til:

Elsklingen- Londontur i mai + woolland ullbukse

Venninne E- Victorias secret nattkjole

Venninne T: https://www.victoria...talogueType=OLS

Venninne SE: Riviera maison la cucina

Venninne El: Kahlervase og grytekluter fra Lexington

Venninne V: Gavepakning med hasselnøtthonning, pesto, pære- og valnøttsyltetøy, tapenade, pistasjekrem og kjeks fra Olivier. til far også i boks!

Far: Ulvang strikkegenser

Venninne M: Gavekort på interiørbutikk

Har også startet på en gavekurv til Moster og Onkel S, til nå har jeg kjøpt te, julekaffe, luktelys, karameller og nøttesjokolader. Tenker å supplere med enten noen fine krus eller smågodt/krydder.

Og Babygymmen med stor B is in da house! Den er superfiiiiin!

I går handlet jeg også inn til fødebagen, har laget liste og startet pakkingen nå. Da ble det:

Nettingtruser

Ammeinnlegg engangs

To sett ammeinnlegg i ull

Tre ammeBHer

Weleda olje til å smøre seg med nedentil fram mor fødsel

Og så glemte jeg å kjøpe noen store boksershortser, men det får jeg ta senere i uken. Seks uker og en dag til termin nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg en goodiebag som inneholdt masse småprøver av shampo, balsam, body lotion, håndkrem osv av en venninne. Kommer godt med i sykehusbagen :biggrin: Snille venninna mi!

Ellers er jeg blirr syk IGJEN! Er så lei av forkjølelse, slim i halsen og ingen stemme... Begynner å lure på om det er det at jeg jobber 100% og blir ganske sliten som gjør at jeg blir lettere angrepet av baskelusker? I alle fall sykt irriterende!

Så nå er det internett og trash TV igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :) viktig å lytte til kroppen. Immunforsvaret er dårligere som gravid også, så det er bare å hvile litt ekstra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat to uker igjen til permisjonen nå, skal bli herlig! :laugh:

Fødebagen er nesten ferdig pakket, mangler bare litt snacks og love hearts. Elsker love hearts! Bestilte en haug med forskjellige nøtte/frukt/frømiks på iherb i dag, og satser på at pakken rekker fram før fødselen er i gang. Må jo ha noe å styrke meg på! Og så må jeg huske å legge oppi dopapir, morgenkåpe, lader og mobil.

Mini sin bag er allerede ferdigpakket, så hun er good to go :gravid: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Ikke lenge igjen :)

Du kjøpte Stokke Trailz, ikke sant? Vil du liste opp noen negative og positive ting du liker med vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Stokke Trailz på oss, ja! Grunnene til det var følgende:

  • Bagen/sittedelen på vogna sitter høyt oppe, noe som er en fordel for oss da vi er ganske høye begge to. (Jeg er 1,75.) I tillegg liker jeg at du kommer nærmere barnet når du er ute og triller.
  • Bagen er stor og romslig.
  • Understellet er nytt og tilpasset nordiske forhold, litt i motsetning til de andre Stokkevognene, som mer kan regnes som kjøpesentervogner (etter hva jeg har lest, i alle fall).
  • Det er god plass til handleposer o.l. under vognen, her kan en også ha søskensete etterhvert, noe som kan være aktuelt for oss om en stund.
  • Ekstra solskjerming på kalesjen.
  • Veldig lett og god å trille.
  • Slås lett sammen.
  • Og så, sist, men ikke minst, jeg synes det er den fineste vogna rent utseendemessig. Da vi skulle velge vogn, stod det mellom denne, Emmaljunga og Bugaboo Buffalo. Bugabooen synes jeg blir for lav, slik at babyen er for langt unna meg. (I tillegg synes jeg at jeg ser en Bugaboo på hvert eneste gatehjørne, kjekt å ha en litt annen vogn enn majoriteten... :fnise: ) Emmaljunga, som jeg ser veldig mange går for, liker jeg rett og slett ikke utseende til. Synes alle modellene blir for store og tunge og litt satte? Kommer ikke på bedre ord.

Ulempene ved vogna aner jeg ikke noe om ennå, men det kan jo være at jeg finner noen når jeg skal begynne å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiring i heimen! Leiligheten min er solgt, og det til en fin pris i et uvanlig tregt Stavangerboligmarked! Er så lettet! :danse: Så nå er det bare å sette alle kluter inn for å selge kjæresten sin leilighet også, før vi overtar huset i desember/januar. Og jeg må begynne å pakke, grøss og gru... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!! :bolledeig: Hadde jo egentlig hatt lyst til å feire med champagne i dag, men akkurat det får vel utsettes litt! Så da blir det taco og eplejuice, haha :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var et par presanger til kjøpt inn:

Skal kjøpe til:

Bror

Venninne S

Moster og Onkel S

Mormor

Morfar

Har kjøpt til:

Elsklingen- Londontur i mai + woolland ullbukse

Venninne E- Victorias secret nattkjole

Venninne T: https://www.victoria...talogueType=OLS

Venninne SE: Riviera maison la cucina

Venninne El: Kahlervase og grytekluter fra Lexington

Venninne V: Gavepakning med hasselnøtthonning, pesto, pære- og valnøttsyltetøy, tapenade, pistasjekrem og kjeks fra Olivier. til far også i boks!

Far: Ulvang strikkegenser

Venninne M: Gavekort på interiørbutikk

Mini i magen: Miffy lampe

Farmor: Håndkrem og fotkrem fra Loccitane

Mor: La Cucina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På torsdag skal vi på besøk i huset vi har kjøpt for å ta mål til gardiner, sofa osv. Det blir så gøy! Selv om en har bildene i prospektet så husker en liksom ikke helt hvordan ting så ut, så det blir greit å se alt en gang til. Gleder meg sånn til å innrede mini sitt rom! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg at vi har samme smak når det gjelder vogn. Vi skal innom Babyshop og prøvekjøre litt, for også bestille opp med levering i slutten av januar, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Det var litt spesielt å kjøpe inn akkurat vognen, synes jeg:-)

I dag har jeg vært på innskriving på sykehuset, pluss fått omvisning på fødeloftet der. Tenk at det bare er fire uker og to dager til termin! Hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært for prøvetrilling på babyshop og tror vi ender med emmaljunga med svingbare forhjul. 4 uker? Oi! Det går fort! Jobber du ut denne uken her da?

og det huset deres - jeg hadde elsket å innrede det!! Du MÅ sende bilder når du er ferdig asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber til og med onsdag i neste uke:-) Var på 36-ukerskontroll i dag, og hodet hadde festet seg. Herlig, da blir det i alle fall ikke setefødsel! :fnise:

Lover å oppdatere med bilder når vi har flyttet inn og alt er på plass. I mellomtiden er det flytting på gang her, ALT må ut av min leilighet før 5. desember. Jeg skal i alle fall ha et vaskebyrå som tar på seg hele vaskejobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver handlet inn i dag også! Mormor får shea body cream fra Loccitane og morfar får parfyme fra samme butikk. Bare tre presanger igjen nå, kjenner at jeg puster lettet ut! :fnise: Det kan jo være et mini plutselig melder sin ankomst, selv om jeg ser for meg at hun heller drøyer litt over termin.

I går var vi litt rundt i diverse møbelbutikker for å fantasiinnrede det nye huset. Tror vi har kontroll på de fleste møblene nå:-) Skal bli så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...