Gå til innhold

Baby, shopping og (litt) bryllup!


Rosenrød

Anbefalte innlegg

JIPPIIII! Lille V har nå to netter på rad sovet i egen seng! :danse: Ganske herlig, selv om det er koselig å samsove også, så jeg tar henne over i vår seng om morgenen for litt kos. Men merker at jeg sover bedre når det bare er meg og samboer i senga. :fnise:

I dag er det SOL i Stavanger, og vårfølelsen presser seg på! Mars er jo tross alt den første vårmåneden! Jeg og mini har vært en tur i butikken (eller rettere sagt post i butikk, jeg hadde selvfølgelig glemt å avbestille en bokklubbok, og måtte betale 90 kroner for returen... :hakeslepp: ) og nå sover hun så fint i vogna si. Kjenner at det er herlig med terrasse rett utenfor, slik at jeg lett kan både se og høre henne...

Senere i dag tenker jeg meg en tur til byen for å hente både forlovelsesringen min og en alliansering jeg fikk av sambo da Viola ble født. Begge er blitt for store etter graviditeten, så de måtte tas inn. Gleder meg til å få dem tilbake, føler meg nesten litt naken uten dem!

Har forresten fått pakke fra Nøstebarn for noen dager siden, handlet litt på salget der i størrelser som forhåpentligvis passer mini neste vinter:

Ullfleecedress

Lue som passer til

Lue som hun passer nå

Lekedress lik denne, bare i brun og rosa

Veldig fornøyd med kvaliteten!

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at jeg snart må få kjøpt meg en babymatte som V kan ligge på, og etterhvert lære å krype på. Noen som har tips til hvor jeg kan finne dette? Fant disse to på nettet:

Matte 1

Matte 2

Sånn ellers så holder jeg og samboeren min på med å undersøke hoteller osv i Roma med tanke på bryllupsreisen vår. Glede!! Noen som har gode Romatips til oss? Har ikke vært i byen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIII, da var hotellet til bryllupsreisen bestilt! Vi skal bo her fem netter i august/september i år. Har bestilt en egen VIP honeymoon package, som blant annet inneholdt oppgradering av rom, roser og prosecco og tur med hop on hop off busser. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIIIIII, da var hotellet til bryllupsreisen bestilt! Vi skal bo her fem netter i august/september i år. Har bestilt en egen VIP honeymoon package, som blant annet inneholdt oppgradering av rom, roser og prosecco og tur med hop on hop off busser. Gleder meg!

Deilig! Antar det er uten barn på turen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir uten barn, ja! Hadde liksom ikke vært helt bryllupsreise med henne på slep. :fnise: Regner med at det går greit, da er hun jo ni måneder og skal være hos besteforeldre som kjenner henne godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har matte 2! men nå spm han snur seg og åler omkring må jeg kjøpe mer så han har større plass. det er ikke så veldig stort det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner den ikke på nett! Vet nemlig ikke navnet på kjolen, men den er fra et merke som heter Snow by Annasul Y. Er litt sånn old hollywood glam, figurnær (ikke noe stort prinsesseskjørt på meg!), lange ermer i gjennomsiktig blonde og resten av kjolen er også i blonde. Litt slep og knapper i ryggen som også er i gjennomsiktig blonde. Den er så fiiiin! Skal poste link her når jeg finner ut hva den heter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi meldt oss på babysvømming i Plask svømmeklubb! :fnise: Starter opp i april. Trodde egentlig ikke at vi skulle få det til, for vi har lyst til å være med både samboer og jeg, og de fleste klubbene hadde bare kurs på formiddagen. Men plutselig dukket det opp et kurs klokken 14.45, og i og med at samboeren min slutter på jobb klokken 14.00, så hev vi oss på. Gleder meg til å se lille Viola i vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN kjolen hørtes fin ut, åååååh :rodmer:

Ingenting er så kos som baby i vannet. B storkoser seg, svømmer skikkelig med føttene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått tak i babymatte til mini, kjøpte på Nille til rett over 200 kroner. Veldig grei størrelse!

I går fikk jeg også shoppet litt, bursdagspresang til G (samboer) og en hvit skjorte til meg selv. Veldig fornøyd! Fikk også tatt en tur innom hudpleieren for voksing av legge og fiksing av øyenbryn. Herlig å føle seg litt fresh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er dåpen til Viola overstått, og den gikk over all forventning! Vi hadde selskapet hjemme og var femten personer til hjemmelaget koldtbord. Fikk heldigvis god hjelp av mor og svigermor med matlagingen, og det ble veldig bra! Fikk masse skryt for både mat og pynting, og det er jo alltid kjekt. :laugh: Pynten besto av rosa roser i to nyanser, blomsten brudeslør, rosa lys og hvite og rosa ballonger bestilt på ebay.

Heldige V fikk en god del penger som skal rett inn på bankkontoen hennes, navnearmbånd i gull, skje og gaffel i sølv, kopp i sølv, smykkeskrin, ring med hvitt hjerte i emalje, dukkevogn, barnebibel, babybok og en ny leke. Veldig masse fint!

Lille er nå blitt fire måneder, og vi skal snart begynne å introdusere litt grøt, avocado osv. Til nå har hun bare smakt banan, og det falt tydelig i smak. Tenker at vi må filme henne under den første grøtspisingen, hehe.

For tre uker siden var vi på tremånederskontroll og hun var da blitt 6070 gram og 61 cm lang. Store jenta vår! Hun bablet i vei med helsesøster, som var overrasket over hvor sterk hun var og hvor mye hun "snakket". Stolt mor! :fnise: Vaksinene gikk greit, voldsom hyling akkurat når det pågikk, men det var fort glemt etterpå. Flinke Viola!

I dag starter vi på babysvømming, så nå gleder jeg meg bare til G kommer hjem fra jobb, for da er det strake veien til bassenget!

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder allerede? Så fort tiden går nå!!

Godt å høre at dåpen gikk bra!!

Kos dere på babysvømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gulp, det er nettopp gått opp for meg at det bare er 4,5 måned til brylluppet vårt! Må kanskje komme meg litt ut av babyboblen og sette i gang med litt flere forberedelser...

Dette er klart:

-kirke

-lokale

-toastmaster

-kjole

-frisør

-mat (eller, vi har engasjert kokkene, men ikke bestemt meny)

-pynt (i alle fall sånn halvveis gjennomtenkt...)

-innbydelser (er kjøpt inn, men ikke skrevet...)

-sko

Dette må fikses:

-dress til mannen

-kjole til mini

-fotograf (håper at et familiemedlem som er fotografutdannet kan stille opp her)

-bordplassering

-plan for kvelden

Og så står det helt stille her, hva mer har jeg glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste! Det må vi jo også ha! Har et par butikker jeg har sett meg ut som ønskelistebutikker, men vi har så mye! Trenger ikke mer bestikk, servise eller glass... Noen som har gode ideer til hva en kan ønske seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi ønsker oss bidrag til bryllupsreisen, men vært i flere bryllup hvor brudeparet har ønsket seg opplevelser. Det er jo alt fra teaterbilletter til standupshow og en god middag ute, etc. Det er bra for datingen i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...