Gå til innhold

Noen som føler at de aldri møter drømmemannen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok at hvis jeg per i dag hadde møtt på drømmemannen, så ville jeg vært så sikker på at jeg ikke er bra nok, at jeg ville unngått ham. For å slippe avvisningen.



Anonymous poster hash: d08a1...923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvhjelpsbøker er fra helvete.

Anonymous poster hash: a6dbb...5f9

Jaha? Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 6b6c8...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske normal del av livet for e fleste, at man har skaffet seg dameerfaring gjennom kjærestefohold.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Det kan være, men det svarer jo ikke på spørsmålet jeg stilte. Så da spør jeg igjen, hvorfor er det viktig for deg at mannen har hatt kjæreste før? Hvorfor tror du det gjør mannen til en bedre partner? Tror du han er mindre utro, mindre voldelig, mer ryddig, mer romantisk, bedre elsker eller mindre lat av den grunn? Det at en mann har hatt forhold før sier jo bare at han ikke har klart å holde akkurat det forholdet levende. Dvs at det er noe som har skurret som har gjort at det ikke har fungert. Og hvis man da tenker på hvor få folk som faktisk klarer å lære av sine egne feil så høres ikke dette ut som et kvalitetsstempel for min del. Så lurer litt på hva tankene dine bak det du sier er.

Anonymous poster hash: 6b6c8...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, men det svarer jo ikke på spørsmålet jeg stilte. Så da spør jeg igjen, hvorfor er det viktig for deg at mannen har hatt kjæreste før? Hvorfor tror du det gjør mannen til en bedre partner? Tror du han er mindre utro, mindre voldelig, mer ryddig, mer romantisk, bedre elsker eller mindre lat av den grunn? Det at en mann har hatt forhold før sier jo bare at han ikke har klart å holde akkurat det forholdet levende. Dvs at det er noe som har skurret som har gjort at det ikke har fungert. Og hvis man da tenker på hvor få folk som faktisk klarer å lære av sine egne feil så høres ikke dette ut som et kvalitetsstempel for min del. Så lurer litt på hva tankene dine bak det du sier er.

Anonymous poster hash: 6b6c8...895

Jeg vil heller ha en person som har levd, tatt sjanser, gjort seg erfaringer, feilet og gått videre enn en som aldri har gjort noen av delene.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøbbelet er vel det at en ikke får napp hos de under tredve uansett, om du er sånn i slutten av tredveårene selv. Og hva er egentlig forskjellen på en mann som ikke har vert med så mange kvinner og ikke? Han greier nå å gjøre alt som noen andre gjør, han kommer jo over tristheten ved å ikke finne noen etter hvert og sex skulle da ikke vert store kunsten. En skaper i alle fall en selvoppfyllende tendens der noen faller utenfor samlivsmarkedet, noe som gjør de trist og muligens nervøse, som igjen gjør at de ikke er attraktive. Må si at mange av dere er lite smarte, det fører jo igjen til at færre lever i gode samlivsforhold på slutten av dagen.

Men da må jo disse mennene finne seg tilsvarende kvinner... Det finnes jo også kvinner som har lite erfaring, selv om de er litt eldre. Man må velge seg noen på samme nivå som en selv.

Anonymous poster hash: b42d0...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, trodde det da jeg bodde i Oslo og var på date og andre sosiale ting stadig vekk.

Fant han til slutt via dataspill :)



Anonymous poster hash: cda37...c0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant han til slutt via dataspill :)

Anonymous poster hash: cda37...c0d

Stakkars fyr...

Anonymous poster hash: 460cf...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles ofte slik ut her og.

Synes aldri de jeg møter er bra nok, og jeg har ikke andre krav enn like oppegående som jeg selv er (hvertfall innen for rimelig avstand).

Jeg bryr meg ikke om vekt, jeg bryr meg ikke om utdannelse, bryr meg ikke om mannen har barn eller ikke.

Men så kommer det til det mentale, og der krever jeg å kunne snakke med mannen. Jeg er selv crappy til å snakke om følelser, men det å kunne snakke om dagen som har vært. Hadde og vært fint å kunne snakke om samfunn, etikk og bare ting løst og fast innimellom uten jeg føler at jeg må lære han alt.

Siste mannen som jeg prøvde/vurderte å integrere i livet mitt klarte ikke skifte dekk på bilen sin, brukte gullkortet sitt slik jeg fikk magesår og annonserte at han hadde lyst til å ta livet sitt når jeg fortalte at jeg var opptatt i helgene en liten stund fremover grunnet jobb.

Tenkte som så at folk vil ha feil uansett, men trusselen jeg fikk satt spikeren i kista.

Jeg har vel egentlig gitt opp og bruker heller tida mi på ting slik som utdanning, verv, jobb og på et ene barnet jeg har og skolegangen der. Vurderer og anskaffelse av hund. :laugh:



Anonymous poster hash: 6cc3a...e03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha en person som har levd, tatt sjanser, gjort seg erfaringer, feilet og gått videre enn en som aldri har gjort noen av delene.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Så hvis en mann ikke har hatt et forhold så har han ikke levd? Ja ja, hver sin definisjon! Jeg mener nå at så lenge man ikke vokser inn i rutiner og holder seg innenfor komfortsonen sin så har man et større potensiale for å gjøre seg erfaringer som singel enn om man er i et lengre forhold. Når man er i et forhold så har man jo alltid noe der å lene seg til og man får da ikke de nødvendige erfaringene en person trenger for å klare seg på egenhånd.

Det virker som om vi har ganske ulike synspunkter på det motsatte kjønn og forhold generelt. For min del så er jenter mer et ekstra krydder i hverdagen enn en nødvendighet.

Anonymous poster hash: 6b6c8...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en mann ikke har hatt et forhold så har han ikke levd? Ja ja, hver sin definisjon! Jeg mener nå at så lenge man ikke vokser inn i rutiner og holder seg innenfor komfortsonen sin så har man et større potensiale for å gjøre seg erfaringer som singel enn om man er i et lengre forhold. Når man er i et forhold så har man jo alltid noe der å lene seg til og man får da ikke de nødvendige erfaringene en person trenger for å klare seg på egenhånd.

Det virker som om vi har ganske ulike synspunkter på det motsatte kjønn og forhold generelt. For min del så er jenter mer et ekstra krydder i hverdagen enn en nødvendighet.

Anonymous poster hash: 6b6c8...895

Er man 25 uten forholdserfaring er det ingen som blør bli skremt av det. Men jeg vil si at man mangler en sentral erfaring i livet hvis man når 30-40 årene uten å ha hatt forhold ja. Da er det som regel en grunn til at man ikke har hatt forhold,og årsaken er ofte at noe har gått galt på veien. Det kan være mennesker som av ulike årsaker har fått det vanskelig i livet, eller gjort ting vanskelig for seg selv. De færreste prioriterer bort forhold av egen fri vilje.

Det er selvfølgelig viktig å kunne stå på egne ben og klare seg som singel. Mennesker som må være i forhold for enhver pris orker jeg ikke. Men man trenger ikke leve i symbiose med partneren fordi om man er i et forhold. Jeg foretrekker å kunne ha egentid i et forhold, og mannen min kan gjerne ha andre interesser og hobbyer enn meg. Det er mange fordeler med å være singel, men jeg vil påstå det er noe sært om en voksen person er uten forholdserfaring. Det er noe de fleste ønsker når de når en viss alder.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke møtt Drømmemannen, men trøster meg med at det er bedre å ikke ha møtt ham, enn å ha møtt ham og blitt avvist :trist:

Har jo vært forelsket flere ganger, men etter at forventningene og senere skuffelsene la seg så er jeg sjeleglad for at det ikke ble oss. Forelskelse gjør jammen blind! Håper at jeg en gang kan møte en person som jeg helt rasjonelt kan si er Drømmemannen. Men jeg innser jo at det ikke er noen menneskerett å finne en partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Fordi alle vet hvor hysteriske gamerjenter kan bli når det er feil tid i måneden og de taper i spill...

Anonymous poster hash: 460cf...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man 25 uten forholdserfaring er det ingen som blør bli skremt av det. Men jeg vil si at man mangler en sentral erfaring i livet hvis man når 30-40 årene uten å ha hatt forhold ja. Da er det som regel en grunn til at man ikke har hatt forhold,og årsaken er ofte at noe har gått galt på veien. Det kan være mennesker som av ulike årsaker har fått det vanskelig i livet, eller gjort ting vanskelig for seg selv. De færreste prioriterer bort forhold av egen fri vilje.

Det er selvfølgelig viktig å kunne stå på egne ben og klare seg som singel. Mennesker som må være i forhold for enhver pris orker jeg ikke. Men man trenger ikke leve i symbiose med partneren fordi om man er i et forhold. Jeg foretrekker å kunne ha egentid i et forhold, og mannen min kan gjerne ha andre interesser og hobbyer enn meg. Det er mange fordeler med å være singel, men jeg vil påstå det er noe sært om en voksen person er uten forholdserfaring. Det er noe de fleste ønsker når de når en viss alder.



Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Aha. Ja, tenkte jo ikke på at ikke alle her er i 20-årene! Da er det jo klart at vi har litt ulike synspunkter på dette. Men det at man har hatt det vanskelig tidligere i livet betyr jo ikke at man ikke kan være en god partner? Det at en person har hatt det vanskelig tidligere livet kan faktisk være en stor fordel. Man lærer da hvordan man skal håndtere motgang, noe man vil ha god nytte av senere i livet. Jeg f.eks har hatt problemer med sosial angst, lav selvfølelse, ensomhet og depresjon i tidlig 20-årene, noe jeg nå har jobbet med meg gjennom. Jeg har gått fra å ikke kunne gå på butikken alene til å være helt komfortabel med å gå ut på et hvilket som helst utested edru alene og snakke med hvem jeg måtte ønske. Ja, det har vært vanskelig, men jeg tror ikke jeg hadde vært der jeg er idag uten disse erfaringene. Synes egentlig det er lurt å la fortid være fortid og heller fokusere på hvor god en mann er som partner akkurat nå.



Anonymous poster hash: 6b6c8...895
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man 25 uten forholdserfaring er det ingen som blør bli skremt av det. Men jeg vil si at man mangler en sentral erfaring i livet hvis man når 30-40 årene uten å ha hatt forhold ja. Da er det som regel en grunn til at man ikke har hatt forhold,og årsaken er ofte at noe har gått galt på veien. Det kan være mennesker som av ulike årsaker har fått det vanskelig i livet, eller gjort ting vanskelig for seg selv. De færreste prioriterer bort forhold av egen fri vilje. Det er selvfølgelig viktig å kunne stå på egne ben og klare seg som singel. Mennesker som må være i forhold for enhver pris orker jeg ikke. Men man trenger ikke leve i symbiose med partneren fordi om man er i et forhold. Jeg foretrekker å kunne ha egentid i et forhold, og mannen min kan gjerne ha andre interesser og hobbyer enn meg. Det er mange fordeler med å være singel, men jeg vil påstå det er noe sært om en voksen person er uten forholdserfaring. Det er noe de fleste ønsker når de når en viss alder. Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Jeg har bikkja 30 uten å ha hatt noe forhold. Jeg er en temmelig normal dame og er litt lei av at så mange mener at det må være noe galt med en dersom man aldri har vært i et forhold når man er 30 år. Det blir jo en ond sirkel, har ikke vært i forhold -> får ikke forhold.

I mine yngre år hadde jeg ikke så god selvtillit, men den har kommet seg betraktelig med årene. Utseendemessig er jeg ingen drømmedame, men ser bra nok ut til at noen sier at jeg er søt og av og til pen.

Det er ikke noe som har gått så galt i livet mitt at det er skyld i at jeg ikke har kjæreste. Noen ganger er det bare uflaks og tilfeldigheter som gjør at man ikke har funnet en å være sammen med. Jeg har aldri prioritert bort et forhold, og det tror jeg det er mange andre kronisk single på 30+ som heller ikke har.

Anonymous poster hash: 561fc...460

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vent på ham!
Bli kjent med deg selv i tiden du har som singel, bli vant med ditt eget selskap, og bli trygg på den dritkule dama du er uten en mann! Så fort du utstråler til andre at du er selvsikker og fortjener å bli brukt tid på og vist respekt, så får du det! Det er kanskje kleint, men jeg tror på at det ikke hjelper å vente eller lete. Uansett, masse lykke til! Sender kjærlighet og girl power<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at damer er mye enklere i tankegangen enn menn på dette punktet. Når damer sier at de ikke liker menn uten forholdserfaring, betyr det bare at de tenker at han ikke har fått akseptanse av ei anna kvinne, noe som skal være et kvalitetsstempel. Faktum er derimot at alle damer går etter følelsene sine på dette punktet, og følelser er rett og slett et resultat av veldig enkel tankegang eller noe i hjernen som gjør at en blir tiltrukket. At dette er et kvalitetsstempel er jeg totalt uenig i, og har en ødeleggende effekt for alle damer samlet til slutt. Fordi forholdserfaring, gir selvtillit ol. som damer liker, + at det i seg selv gjør de tiltrekkende. Dette gjør igjen at de samme blir valgt om igjen, selv om de ganske tvilsomt er noen bedre partnere. At heller de andre blir valgt og at damene slutter å tenke slik, vil føre til at de finner flere gode menn. Fordi det er sikkert tusenvis av gode partnere som blir gått forbi av denne grunnen. De vil jo igjen forandre seg etter de føler litt suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at damer er mye enklere i tankegangen enn menn på dette punktet. Når damer sier at de ikke liker menn uten forholdserfaring, betyr det bare at de tenker at han ikke har fått akseptanse av ei anna kvinne, noe som skal være et kvalitetsstempel. Faktum er derimot at alle damer går etter følelsene sine på dette punktet, og følelser er rett og slett et resultat av veldig enkel tankegang eller noe i hjernen som gjør at en blir tiltrukket. At dette er et kvalitetsstempel er jeg totalt uenig i, og har en ødeleggende effekt for alle damer samlet til slutt. Fordi forholdserfaring, gir selvtillit ol. som damer liker, + at det i seg selv gjør de tiltrekkende. Dette gjør igjen at de samme blir valgt om igjen, selv om de ganske tvilsomt er noen bedre partnere. At heller de andre blir valgt og at damene slutter å tenke slik, vil føre til at de finner flere gode menn. Fordi det er sikkert tusenvis av gode partnere som blir gått forbi av denne grunnen. De vil jo igjen forandre seg etter de føler litt suksess.

Men det er jo en grunn til at noen blir valgt foran andre fra begynnelsen av også. Og når de velges på nytt og på nytt er det ikke bare fordi de har dameerfaring,men fordi de har andre egenskaper som apellerer til kvinner. De mennene jeg har møtt som ingen velger velges ikke bort utelukkende pga at de mangler dameerfaring, men også på grunnlag av personlighet og utseende. Forøvrig de samme kriterier menn bruker til å velge kjærester ut i fra.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en grunn til at noen blir valgt foran andre fra begynnelsen av også. Og når de velges på nytt og på nytt er det ikke bare fordi de har dameerfaring,men fordi de har andre egenskaper som apellerer til kvinner. De mennene jeg har møtt som ingen velger velges ikke bort utelukkende pga at de mangler dameerfaring, men også på grunnlag av personlighet og utseende. Forøvrig de samme kriterier menn bruker til å velge kjærester ut i fra.

Anonymous poster hash: 9f377...b0d

Har du noen gang tenkt på hvorfor de kan velges på nytt og på nytt? Håper jeg ga deg et lite tips der.

Det virker som om damer blir mye tiltrukket pga utstråling sosialt, som kommer av selvtillit, vennlighet, morsomhet osv. Slik blir man først når en er trygg på seg selv, noe en fort kan bli når en føler akseptanse fra andre.

Disse du prater om er stort sett menn som har en grei nok personlighet (da i form av verdier som vennlighet, omsorg osv.), men sliter kanskje med å utfolde seg. Fordi de aldri har følt skikkelig akseptanse fra andre. Kanskje de sliter med angst? Gjennom årene og kanskje fra starten av har de vert tilbakeholdne og nervøse, og har aldri fått den akseptansen som skal til for at de skal være morsom, smilende, få selvtillit osv. Her er en av feilene folk gjør, nemlig det at personlighet, forandrer seg med folk sine erfaringer eller tanker om hvordan verden er. Det er jo det vi gjør, reagerer på andre, velger det vi tror er riktig osv. Det danner jo andre sine tanker om din personlighet, selv om du selv bare reagerer (om så ganske lite bevist) på hvordan du tror verden er og hva en mener er riktig og godt (eller vet er det). Det som derimot er statisk er jo at du er deg, sjelen, selv om tankene dine forandrer seg.

Utseende har sikkert noe å si, men det kan en jo gjøre noe med. Trene osv. Eller bare bli lykkelig kan gjør at en ser litt bedre ut. Jeg vil faktisk tørre å si at de som ikke blir valgt, har i gjennomsnitt en bedre personlighet enn de i den andre kolonnen, om så ikke litt feil følelser.

Så poenget mitt er vel egentlig at mange av disse er like gode partnere i seg selv, men har dessverre feil erfaringer. Om en bare hadde gått inn i et forhold, hadde de bare etter litt blitt mer interessante, fordi da får de det de ofte mangler. Nemlig trygghet til å utfolde seg, og selvtillit. Du skal som sagt ikke se bort i fra at mange damer har endt opp ulykkelige, nettopp pga at de har vert tiltrukket til feil menn, og ikke disse nevnte.

Endret av EnFyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...