AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Hva synes du om det?ca en gang i måneden Anonymous poster hash: b3e38...279
El Duderino Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Klipp, klipp til alt av bevilgninger.. 3
masekopp Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Så lenge han ikke gjør det på jobben, så må han vel gjøre akkurat som det passer han? 20
Gjest chisandra Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Nå er jeg så bakstrebersk og gæærn at jeg synes ingen bør røyke hasj, jeg da, verken leger eller arbeidsledige....!
Kontormus Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Det finns vel forskjellige holdninger til akkurat hasj blandt legene også, men så lenge han ikke gjør det på jobben og ellers viser seg skikket som lege, hadde jeg ikke brydd meg. 8
Gjest constance90 Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Da syns jeg det er bedre at han røyker hasj en gang i måneden framfor vanlige sigaretter 15 ganger til dagen 13
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 At en lege røyker hasj en gang i måneden, selvfølgelig på fritiden, syns jeg ikke er noe verre enn å drikke vin en gang i måneden :-) Gjelder forsåvidt alle, ikke bare leger. Anonymous poster hash: 1bf6f...fce 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Hva synes du om det?ca en gang i måneden Anonymous poster hash: b3e38...279 Veldig uprofesjonelt, og han burde vite bedre. Autorisasjonen bør vurderes. Bare det at han ruser seg på et iklegalt stoff kommer i sterk konflikt til arbeidet hans. Om han får en tilsynssak på seg for noe vil dette tale sterkt negativ for ham. Det er for en lege ikke bare en helserisiko, men også å gamble med andres liv og egen karriere. Dette hadde jeg meldt avvik på fort og skånselsløst.Anonymous poster hash: f5d76...5a9 8
Gjest Meeh Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Veldig uprofesjonelt, og han burde vite bedre. Autorisasjonen bør vurderes. Bare det at han ruser seg på et iklegalt stoff kommer i sterk konflikt til arbeidet hans. Om han får en tilsynssak på seg for noe vil dette tale sterkt negativ for ham. Det er for en lege ikke bare en helserisiko, men også å gamble med andres liv og egen karriere. Du gambler ikke med andres liv noe mer ved å røyke cannabis som lege sammenlignet med å drikke alkohol som lege. 20
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Det forteller meg at det er en lege som driter i lover og regler. En lege er i en såpass høy maktstilling i samfunnet at man burde forvente at lover og regler forholde man seg til. Å røyke hasj (jada, det er mindre skadelig enn alkohol) er pr. nå ulovlig, og da bør man respektere det. Anonymous poster hash: 06cb7...d55 6
masekopp Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Det forteller meg at det er en lege som driter i lover og regler. En lege er i en såpass høy maktstilling i samfunnet at man burde forvente at lover og regler forholde man seg til. Å røyke hasj (jada, det er mindre skadelig enn alkohol) er pr. nå ulovlig, og da bør man respektere det. Anonymous poster hash: 06cb7...d55 Skjønner hva du mener, men tenker du det samme om forfortkjøring for eksempel? Kjøre for fort en gang i mnd? 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 En leges evne til å utføre sin jobb vil vel ikke bli påvirket av om vedkommende kjører for fort? Anonymous poster hash: 06cb7...d55 3
masekopp Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 En leges evne til å utføre sin jobb vil vel ikke bli påvirket av om vedkommende kjører for fort? Anonymous poster hash: 06cb7...d55 Blir den påvirket om han røyker litt hasj en gang i måneden utenfor arbeidstid da? 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Er lege med egne meninger det tenker jeg. Er nok ikke så uvanlig å røyke hasj uansett hvilken stilling man har.Anonymous poster hash: 00888...637 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Hasj kan endre folks psyke. Så ja, om legen røyker utenfor arbeidstid eller ikke, vil kunne ha negativ effekt på legen. I tillegg handler det om etikk og moral. En lege som bruker ulovlige substanser. Det er noe som skurrer. Anonymous poster hash: 06cb7...d55 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Jeg ville ikke tenkt noe spesielt over det. Ta seg et par trekk av en joint i et lystig lag en gang i måneden, eller på hytta, eller hvor denne legen evt liker å gjøre det. Ser ikke noe galt i det - bortsett fra at det er ulovlig, selvsagt. Kjenner kvinnelige leger som tar seg et glass vin til maten i ny og ne under graviditeten, også. Husker jeg ble litt sjokkert da jeg så det, men ettersom min egen lege forklarte at det ikke kommer til å skade fosteret, men at de MÅ gå ut i media med nulltoleranse pga at det alltid er folk som tøyer strikken og ikke klarer å begrense seg, forstår jeg det litt mer. Tipper legene som har utdanning i legemidler og andre midlers virkning på kroppene våre føler at de ikke trenger å bry seg om mediahysteriet. Og står på en måte litt "over" den gemene hop som følger alle medias rop og skrik og slankeanbefalinger og svingninger om hva som er lov og skadelig og ikke..... Anonymous poster hash: eddad...160 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Du gambler ikke med andres liv noe mer ved å røyke cannabis som lege sammenlignet med å drikke alkohol som lege. Et rusmiddel er like ille som et annet når man er på jobb som lege. Man skal aldri være ruset når man er på jobb som lege. Uansett hva det gjelder for rusmiddel. At du mener det er greit får du ta på egen kappe. Men den dagen du møter på en ruset lege som skal behandle deg, særlig hvis det er noe akutt, så tror jeg du reagerer kraftig og får en helt annen holdning, ja. Anonymous poster hash: 19a54...4b1 2
masekopp Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Et rusmiddel er like ille som et annet når man er på jobb som lege. Man skal aldri være ruset når man er på jobb som lege. Uansett hva det gjelder for rusmiddel. At du mener det er greit får du ta på egen kappe. Men den dagen du møter på en ruset lege som skal behandle deg, særlig hvis det er noe akutt, så tror jeg du reagerer kraftig og får en helt annen holdning, ja. Anonymous poster hash: 19a54...4b1 Var det ikke snakk om på fritiden da? 9
masekopp Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 Hasj kan endre folks psyke. Så ja, om legen røyker utenfor arbeidstid eller ikke, vil kunne ha negativ effekt på legen. I tillegg handler det om etikk og moral. En lege som bruker ulovlige substanser. Det er noe som skurrer. Anonymous poster hash: 06cb7...d55 Mulig jeg har feil her. Dette lærte jeg i naturfagen i 9ende klasse, men da var det iallefall det at den kan endre psyken ved stort forbruk over tid. En gang i måneden er jo ikke allverdens.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Du gambler ikke med andres liv noe mer ved å røyke cannabis som lege sammenlignet med å drikke alkohol som lege. En lege bør kunne farmakokinetikken sin godt nok til å vite at det er uforutsigbart når stoffet er eliminert, og at det KAN forekommer reintoksikasjon på grunn av langsom frisetting fra deponert THC i fettvev, og gjennom en betydelig enterohepatisk reabsorpsjon. Jeg ville dessuten om jeg var overordnet i en slik sak, stille meg spørmålet om angjeldende lege har et liberalt forhold til andre rusmidler. Det er nokså mange leger som mister autorisasjonen sin hvert år fordi de bruker piller, primært kodein og benz.preparater, som de ikke bare bruker på jobb, men også stjeler derfra. Jeg ville ikke hatt tillit til at en arbeidstager som håndterer medisiner klarer å holde sin sti ren hvis jeg vet at vedkommende tyr til illegal rus - selv om det er på fritiden.Anonymous poster hash: f5d76...5a9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå