Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg gått over kalorigrensen min på 1300 :/

Det ble dog en ekstra 'treningsrunde' med frisebeegolf. Etter dette bar det ned på peppes gitt.

Hørtes morsomt ut med frisbeegolf. Har aldri spilt det, men mener å huske å ha lest at det er en bane i/ved Torshovparken i Oslo?

Og jeg har blitt tappen for 470 ml blod

Jeg skulle ønske det var marked for å gi fett, jeg hadde stilt som donor med en gang :fnise: Seriøst, det er en fin ting du gjør. Jeg var blodgiver i mine yngre dager.

Tørr man å gå på vekta i morgen??

Du kunne kanskje hatt nytte av trendweight eller noe lignende du også? Hjelper ihvertfall meg å ikke frike ut over vektsvingninger.

Utenom slike uforutsette saker, så går det veldig bra. Følger treningsprogrammet mitt for å bli en jogger/løper og merker god framgang. Sukkerlysten er liten og det ser meget lovende ut :)

Hvordan går det med dere andre?

Jeg følger programmet mitt jeg også, det er ikke så veldig ambisiøst, bare spise god mat og ta noen dips og noen gåturer, ikke mye å skryte av. Lite søtsug, blir sulten på mat, det er deilig. Føler meg energisk og opplagt, trenger ikke å sove på dagtid lenger, om det ikke har skjedd noe helt ekepsjonelt. Og jeg finner stadig oftere meg selv sittende i vanlige klær i sofaen, istedenfor å skifte til "noe mer komfortabelt". Jeg trenger jo ikke det. Klærne mine strammer rett og slett ikke lenger :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en stund veid meg hver morgen, og har akkurat installert trendweight og begynt å registrere vekta i fitbit. Noen andre her som bruker trendweight?

Jeg trenger litt tid til å forstå hvordan det funker og hva jeg kan forvente, men det virker veldig smart og nyttig.

Her er grafen min: https://trendweight.com/u/f9e0ffa040224e/

Jeg har nettopp begynt å bruke WeightGrapher, som har noe av den samme funksjonaliteten, og jeg synes også det er veldig nyttig! Det hadde forresten også vært nyttig med noe lignende i en app, er det noen som vet om en?

Ble inspirert av dere damer og registrerte meg på WeightGrapher i går.

La inn det jeg hadde registrert fra tidligere. Jeg vet ikke hvor motiverende jeg synes det var i dag, vekten viste 700 gr mer enn i går og for det om jeg vet at jeg ikke har fått så mye eksta fett på et døgn så var det ikke spesielt gøy. Men det er vel meningen at en over tid skal se at en går ned i vekt til tross for at vekten viser noe annet innimellom.

WeightGrapher sier nå at jeg trolig vil nå målet mitt innen midten av november så får vi håpe at det stemmer :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du ned 4 kg på ei uke i din vektklasse?

WOW, hvordan klarte du å gå ned så mye på 1 uke? Tar veldig gjerne mot tips :-)

Er jo snart i mål du nå.

Vel, det er vel egentlig verken et godt tips eller en god måte å gjøre det på.. Jeg spiste nesten ingen verdens ting hele uka. Det virket godt, men absolutt ikke noe å anbefale til dere. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Min kjære, trofaste IKEA-badevekt har endelig vandret heden, etter fem års trofast tjeneste. Den forlot meg stille, og sorgen var stor da den ble funnet livløs for et par dager siden. Den vil bli husket som nøyaktig, et sted for gleder og sorger, og en konstant kompanjong gjennom over 20 kilos vektnedgang. Det håpes at arvtakeren, dog mer teknologisk avansert, kan fylle de store skoene badevekten etterlater. Den vil bli savnet.

Savnet ble selvsagt ekstra stort når jeg fant ut at den nye vekten viser 1.5-2 kg høyere vekt enn min trofaste gamle venn :jolie:

Endret av Offensive Pie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å motstå de endeløse fristelsene i kino-kiosken i dag. Føltes så deilig da jeg satt i kinosalen! En seier! :fnise: Føler meg litt teit som er så stolt :nigo:

Tror jeg også burde teste ut disse grafene som flere av dere har snakket om. Vekten min varierer veldig gjennom uka, så jeg prøver å ikke veie meg andre dager enn fredagen. Men klarer jeg det?! Nei! :sjenert: Var nede i fantastiske 60,9 på søndag, 61,2 i dag. Men nå skal jeg ikke veie mer før fredag. Ender alltid med å bli så skuffet når vekta viser mer på fredagene enn de andre dagene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil være med! Har målt meg i 4 uker på egenhånd tidligere :)

Startvekt for denne tråden: 77.2 kg

Mål før jul (nyttår): 70 kg

Høyde: 168 cm

September 2014

5. september, uke 36 (1): 77.2 kg

12. september, uke 37 (2): 76.4 kg ( -0.8)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tips til hva jeg kan spise når storhungeren kommer over meg? Dette gjelder gjerne før middag hvor jeg da slenger i meg to knekkebrød MED både smør og mer hvitost enn nødvendig eller evt. når det er middag og jeg tar den siste ekstra porsjonen som jeg ikke trenger.

Når dette da er spist så blir jeg så irritert på meg selv og tenker "hva var poenget med det"?

Dette skjer spesielt om jeg har klart å gå litt ned i vekt av en merkelig grunn også er det opp igjen......

Tips, råd og hjelp her tas i mot med stor takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig registrert bruker her, men må ta dette anonymt.

Jeg har høy puls. Jeg veier nesten 100 (litt under) og legen målte fint blodtrykk, men 115 i puls. Har sovet med pulsklokke og hadde snittpuls på 84, lavest var 66 og høyest var 206!! Er dette mulig? Skal utredes videre av lege.

Er det vanlig at overvektige har så høy puls? Blir pulsen bedre når jeg kommer i bedre form?

Anonymous poster hash: e2303...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tips til hva jeg kan spise når storhungeren kommer over meg? Dette gjelder gjerne før middag hvor jeg da slenger i meg to knekkebrød MED både smør og mer hvitost enn nødvendig eller evt. når det er middag og jeg tar den siste ekstra porsjonen som jeg ikke trenger.

Når dette da er spist så blir jeg så irritert på meg selv og tenker "hva var poenget med det"?

Dette skjer spesielt om jeg har klart å gå litt ned i vekt av en merkelig grunn også er det opp igjen......

Tips, råd og hjelp her tas i mot med stor takk :-)

Det eneste rådet jeg har er å planlegge bedre - sørg for at du ikke spiser for lite eller mangler næringsstoffer, at måltidsrytmen din fører til du ikke på noe tidspunkt blir FOR sulten, kanskje trenger du ett måltid til før du drar hjem fra jobb, at du porsjonerer opp akkurat så mye mat som du har tenkt å spise og rydder vekk resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tips til hva jeg kan spise når storhungeren kommer over meg? Dette gjelder gjerne før middag hvor jeg da slenger i meg to knekkebrød MED både smør og mer hvitost enn nødvendig eller evt. når det er middag og jeg tar den siste ekstra porsjonen som jeg ikke trenger.

Når dette da er spist så blir jeg så irritert på meg selv og tenker "hva var poenget med det"?

Dette skjer spesielt om jeg har klart å gå litt ned i vekt av en merkelig grunn også er det opp igjen......

Tips, råd og hjelp her tas i mot med stor takk :-)

At det skjer etter at du har gått ned i vekt er jo egentlig ikke så merkelig - kroppen vil jo slettes ikke ligge i underskudd! I underskudd vil f.eks. utskillelsen av ulike hormoner som regulerer sultfølelse, metthet o.l. endres, og ekstremsulten kan derfor fint skyldes kroppens ønske om å komme i energibalanse igjen.

Ligger du i et veldig stort underskudd? For da vil det beste rådet være å holde underskuddet moderat, det gjør det enklere å unngå å kaste i seg ekstra mat.

Hvis underskuddet allerede er moderat, ville jeg sett litt på næringsstoffene som en over her nevner. Hvordan fordeles kaloriene mellom fett, proteiner og karbohydrater? Har du prøvd å justere makroene litt for å se om noe annet fungerer bedre? Det er heller ingenting galt i å planlegge at du skal spise to knekkebrød før middag, litt før du blir skrubbsulten. Da er sannsynligheten større for å velge skinke istedenfor smør og ost. :)

Porsjonskontroll er også nevnt. Hvordan gjør du det når du lager middag? Lager du en gitt mengde og tenker at det som blir igjen er greit som restemat, eller har du en konkret plan for hvor mye du skal spise og hva resten skal brukes til? Jeg lager som regel alltid mer mat enn det jeg skal spise akkurat da, men jeg vet hvilken mengde som skal være middag og hvilken mengde jeg trenger til lunsj. Hvis jeg spiser for mye blir jeg nødt til å lage ny lunsj, og det er grenser på hvor mye tid jeg gidder å bruke på kjøkkenet. :)

Eventuelt kan du også lage en plan for hva du skal gjøre når ekstremsulten kommer over deg? Da slipper du å ta et valg (som gjerne blir mindre heldig) når det står på. Altså, istedenfor at du kjenner på sulten og lar cravings bestemme at du har lyst på smør og ost før middag, så sier planen at du skal ta deg en gulrot og et glass vann mens du venter. Etterhvert går det av seg selv og du slipper å stresse med irritasjon og dårlig samvittighet. Backupplan-innholdet er selvfølgelig valgfritt og kan fint erstattes med noe helt annet, men av erfaring er det greit å la det være noe du liker og som er lett å ha liggende, men som allikevel ikke er så spennende. Jeg er glad i gulrøtter, men gidder ikke å stappe i meg ekstreme mengder selv om jeg fyser. ;)

Anonymous poster hash: f88f7...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Hørtes morsomt ut med frisbeegolf. Har aldri spilt det, men mener å huske å ha lest at det er en bane i/ved Torshovparken i Oslo?

Jeg skulle ønske det var marked for å gi fett, jeg hadde stilt som donor med en gang :fnise: Seriøst, det er en fin ting du gjør. Jeg var blodgiver i mine yngre dager.

Du kunne kanskje hatt nytte av trendweight eller noe lignende du også? Hjelper ihvertfall meg å ikke frike ut over vektsvingninger.

Jeg følger programmet mitt jeg også, det er ikke så veldig ambisiøst, bare spise god mat og ta noen dips og noen gåturer, ikke mye å skryte av. Lite søtsug, blir sulten på mat, det er deilig. Føler meg energisk og opplagt, trenger ikke å sove på dagtid lenger, om det ikke har skjedd noe helt ekepsjonelt. Og jeg finner stadig oftere meg selv sittende i vanlige klær i sofaen, istedenfor å skifte til "noe mer komfortabelt". Jeg trenger jo ikke det. Klærne mine strammer rett og slett ikke lenger :laugh:

Jeg kikket litt på trendwieght. Fant en vekt til fitbit, jeg har en fitbit allerede. Men disse koster 850 kr. I disse tider sparer jeg til egenkapital, så tror jeg venter litt med det. Men, det frister. Vekta mi er vel 5-6 år gammel og fungerer jo som om den var ny.

Jeg vet at vekta verierer, kan lett sette opp grafiske selv og. Det går så sakte ned her, er så kort at det skal ikke så mye energi tilført kroppene for at den bare skal holde seg ved like (eller utvide seg :( )

Merker at jeg har blitt utrolig trøtt etter at jeg ga blodet. Fikk gjort lite i går, og jeg som var i en skikkelig god stim og fikk gjort masse hver dag. Jeg jobber fullt (lærer vgs), er alene med barn og studerer 20 stp per semester.

Tror kanskje jeg kutter ned blodgivningen til hver 6 mnd (etter eksamensperiodene).

Ja, tenk så flott om det var fettgivning. Da hadde man sluppet de trange klærne!

Så bra at du merker klærne passer bedre :D Ser virkelig fram til det selv.

Ett par kilo til og fra merkes veldig godt på meg hvert fall. Gleder meg til å løpe igjen, bare vente til jeg har litt mere blod, på fredag eller lørsdag tenkte jeg å ta neste runde. Forbrenner rett over 300 kcal på 35 min. Og jeg er bare på uke 3 av programmet for å bli en jogger/løper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg noe usunt i dag, men kasta pakken etter 1/4 for samvittigheten kom gnagende!

Anonymous poster hash: e2303...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kikket litt på trendwieght. Fant en vekt til fitbit, jeg har en fitbit allerede. Men disse koster 850 kr. I disse tider sparer jeg til egenkapital, så tror jeg venter litt med det. Men, det frister. Vekta mi er vel 5-6 år gammel og fungerer jo som om den var ny.

Jeg legger inn vekta manuelt i fitbit - https://www.fitbit.com/weight - og trendweight analyserer. Bruker den vekta jeg kjøpte i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg også hver dag for å følge med. Syns det er bedre enn å bare veie seg en tilfeldig morgen, for vekten svinger så mye fra dag til dag. Men jeg har ikke begynt med grafer enda, får tenke på det :P Denne uken har vekten holdt seg veldig stabil, så nå skal jeg straks avgårde på trening for å øke sjansen for nedgang på morgendagens veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: -67,5- -66,7- -66,8-

Mål før Jul: -63- kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -66,8- kg

12. september, uke 37 (2): -66,9- kg (+ 0,1kg)

19. september, uke 38 (3): -66,3- kg (-0,6kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Det er flott å være i gang! :)

Lykke til alle sammen! :blomst:

Anonymous poster hash: d1186...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt fra tidligere: 71,8 kg (28. februar 2014)

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 62,5 kg

Mål før jul: 56 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 62,5kg (+0,3 kg)

12. september, uke 37 (1): 61,4 kg (-1,1 kg)

19. september, uke 38 (2): 62,6 kg (+1,2kg)

Hm, dette har jeg ingen god forklaring på. :vetikke: Det har vært en litt uvanlig uke da, med mer stress enn vanlig, det kan hende det har noe å si.. Eller så er det bare en sånn svingning i vekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: --- 170 cm

Startvekt for denne tråden: 62,7

Mål før jul: 58 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 62,7

12. september, uke 37 (1): 61,3 kg (-1,4 kg)

19. september, uke 38 (2): 60,8 kg (-0,5 kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Ny vektrekord. Har ikke veid så lite i de siste 5 årene. Er veldig firnøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*RØDHETTE*

Startvekt fra tidligere: 63

Høyde: 165 cm

Startvekt for denne tråden: 59,5

Mål før jul: 54 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 59,5

12. september, uke 37 (2): 58,7 (- 0,8 kg)

19. september, uke 38 (3): 59,0 (+ 0,3 kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

En liten oppgang fra forrige uke.... Fikk ikke forrige ukes vekt til å stemme helt, og hadde kanskje ikke regnet med et stort vekttap denne uken, men hadde definitivt ikke regnet med en oppgang heller. Kan si jeg er litt skuffet og det er ingenting i kostholdet mitt som tilsier at jeg skulle gå opp denne uken. Jeg vet jo at vekten varierer fra dag til dag, men skuffelsen er der uansett.

Man kan jo ikke gi opp etter en uke med litt motgang så krysser fingre for at neste fredag så er det nedgang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 99,1

Mål før jul: 89 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): -STARTVEKT-

12. september, uke 37 (1): 99,1 kg (-kg)

19. september, uke 38 (2): 98,2 kg (-0,9kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (5): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (6): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (10): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (11): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (12): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...