Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teller du kalorier? Har omtrent samme høyde som deg, og litt usikker på hvor mye jeg burde spise. :P

Anonymous poster hash: 3befa...b80

Spiser ca 1200-1300 kalorier om dagen. Før talte jeg slavisk kaloriene, men etter å ha gjort det en stund vet jeg sånn noelunde hvor mye jeg bør spise. Jeg er et vanedyr som spiser noelunde det samme hver dag uten om at middagen ofte er variert. Er ikke spesielt aktiv for øyeblikket og hadde nok spist litt mer hvis jeg hadde trent en del utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt for denne tråden: 101,6

Mål før jul: 92 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 101,6 kg

12. september, uke 37 (1): 101,8 kg (+0,2kg)

Dette her var jo ikke akkurat ønsket- ser eg må ta meg skikkelig sammen neste ukene skal eg i det minste greie å komme under 100 som var planen å ligge på nå..

Er det noen andre her som går på kortison og har noen tips til en som konstant føler seg sulten eller må ha noe å spise hele tiden ?? Det er direkte plagsomt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som går på kortison og har noen tips til en som konstant føler seg sulten eller må ha noe å spise hele tiden ?? Det er direkte plagsomt :bond:

Det er direkte plagsomt, og jeg har ikke så mye annet å tilby enn min sympati.

Jeg spiser kun til fastsatte tider, ellers så drikker jeg bare for å døyve sulten. Av og til når det blir for ille, suger jeg på salmiakk-läkerol.

Jeg gått på kortison siden februar, så jeg håper jeg det går over snart, for å være sulten hele tiden er tortur.

Anonymous poster hash: f094f...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca 1200-1300 kalorier om dagen. Før talte jeg slavisk kaloriene, men etter å ha gjort det en stund vet jeg sånn noelunde hvor mye jeg bør spise. Jeg er et vanedyr som spiser noelunde det samme hver dag uten om at middagen ofte er variert. Er ikke spesielt aktiv for øyeblikket og hadde nok spist litt mer hvis jeg hadde trent en del utenom.

Kan jeg spørre om hva du spiser til frokost, lunsj, mellommåltid og kveldsmat? Jeg skal ligge på noe alle samme antall kcal og er også glad i å spise det samme hver dag bortsett fra middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen her inne gi meg et tupp i ræva? ;) Jeg ser mange er så flinke til å gå ned. Jeg sliter noe med å komme i gang. Føler jeg er så tykk at 10 kg ned ikke syntes, selv om jeg skjønner at det syns. For det er jo 1/3 av hva jeg vil ned til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med=) God motivasjon det der, og lett å se fremgang

  • Høyde: 168--- cm

    Startvekt for denne tråden: 64kg-

    Mål før jul: 56kg

    September 2014

    5. september, uke 36 (0): -64

    12. september, uke 37 (1): 63,4 (-kg)

    19. september, uke 38 (2):62,7 -kg (-kg)

    26. september, uke 39 (3):62.3 ,kg (-kg)

    Oktober 2014

    3. oktober, uke 40 (4): 61.6 kg (-kg)

    10. oktober, uke 41 (5): -62,8kg (-kg)mensen denne uka

    17. oktober, uke 42 (6): 61.6kg (-kg)

    24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

    31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

    November 2014

    7. november, uke 45 (9): -- kg (-kg)

    14. november, uke 46 (10): -- kg (-kg)

    21. november, uke 47 (11): -- kg (-kg)

    28. november, uke 48 (12): -- kg (-kg)

    Desember 2014

    5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

    12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

    19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

Endret av Tasha1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre om hva du spiser til frokost, lunsj, mellommåltid og kveldsmat? Jeg skal ligge på noe alle samme antall kcal og er også glad i å spise det samme hver dag bortsett fra middag :)

Selvsagt :)

Måltid 1: To skiver grovbrød med pålegg

Måltid 2: Salat med karbonadedeig, kylling eller reker, eventuelt 1 rundstykke med pålegg

Måltid 3: Som måltid 1

Måltid 4: Frukt og en yoghurt

Måltid 5: Middag

Måltidsrytmen min er jo ikke helt som det pleier å være ,men jeg liker best å spise middag sent å derfor har jeg byttet litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen her inne gi meg et tupp i ræva? ;) Jeg ser mange er så flinke til å gå ned. Jeg sliter noe med å komme i gang. Føler jeg er så tykk at 10 kg ned ikke syntes, selv om jeg skjønner at det syns. For det er jo 1/3 av hva jeg vil ned til sammen.

Jeg er ingen ekspert på dette altså, bare så det er sagt.

Det er vanskelig å komme igang, kjempevanskelig. Det jeg har funnet ut med meg selv er at jeg må være supermotivert ellers så har det lett for å gli ut. En må liksom bare si at nå er det jammen nok.Har gjort dette etter to svangerskap, men nå i sommer har jeg visst spist alt for mye god mat og jeg har noen kilo som skal bort igjen, forhåpentligvis for siste gang :Nikke:

Jeg tror det er viktig å ikke gå for drastisk til verks når en setter i gang. Med det mener jeg at en bruker tid på det og etablerer gode matvaner på veien. Dette vil nok også føre til at det går lettere å holde vekten etterpå. Jeg tror også det er viktig å kunne unne seg noe ekstra av og til, eller så tror jeg det er lett å gå på en smell. Det er lov å ta seg et ekstra pizzastykke eller drikke litt vin eller ta en sjokolade eller et kakestykke en gang i blandt. Men ikke alt på en gang og ikke hver dag. Hvis det blir sånn at man en dag går på en smell så er det også greit, men man må la det bli med den dagen. En må ikke gi opp bare for man ikke lyktes helt den ene dagen. Glem den dagen og gå videre med masse pågangsmot.

Hvis du tenker å telle kalorier ville jeg lagt meg på et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier per dag. Det vil tilsvare ca 0,5 kg i uken.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva du spiser til frokost, lunsj, mellommåltid og kveldsmat? Jeg skal ligge på noe alle samme antall kcal og er også glad i å spise det samme hver dag bortsett fra middag :)

For eksempel, det jeg spiste i går:

Frokost - middagsrester: en halv bakt laksefilet, rattatouille, byggryn, te, en muffin (er jo søndag)

Mellimmåltid - jordbær, plummer, druer, et par av hver

Lunch-middag - grilling med venner, en spyd av grillet karikyllingfilet, litt hjemmelaget potetmos, salat

Kvelds - cottage cheese med yoghurt og ferskenbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten bare et par min, for det gjør innmari vondt til kroppen venner seg til det. Etter en stund tok jeg 30 min annenhver dag. Nå tar jeg 50-60 min (mens jeg ser på film) en gang i uka for å vedlikeholde. Pass på at du rocker begge veier. Jeg snur ringen hvert 5 minutt.

Edit: Nå gjør det ikke vondt i det hele tatt, jeg blir bare litt sliten.

Takk skal du ha! Det skal testes ut:)

Dere som har klard å slutte med brus, hvordan gjorde dere det? Kuttet dere fullstendig ut eller hadde dere en dag i uken der det var lov med brus?

Jeg har ikke helt sluttet, men byttet stort sett til lettbrus og drikker det et par ganger i måneden. Påspanderte meg faktisk en cola i går uten at det vil gå ut over brusbehoved mitt denne uken.

Jeg trappet ned, det var det som funket best for meg. Skal jeg nekte meg noe helt kommer jeg til å knekke sammen og frotse i alt som er ulovlig. Derfor lot jeg meg selv drikke brus i helgene (fre-søn), så kuttet jeg ned til to dager i uken, mens jeg nå drikker det når jeg har veldig lyst på. For meg var brus til måltider det viktigste og tanken på en middag uten brus gjorde meg nesten dårlig, så trikset mitt for å klare mandagen var å spise noe som jeg ikke drikker brus til (typ pannekake, grøt ++, ikke det sunneste, men det gjorde "dagen derpå" lettere:). Hvis du liker farris kan jo det være en grei erstatning.

Men du må også se an hva du tror vil funke best for deg. Totalforbud har aldri funket for meg, mens for andre er det den letteste metoden. Jeg klarte fint å kutte røyken til vanlig og bare festrøyke i mange år før jeg kuttet røyken helt, mens andre må kutte røyken helt for å unngå røyksuget til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stund veid meg hver morgen, og har akkurat installert trendweight og begynt å registrere vekta i fitbit. Noen andre her som bruker trendweight?

Jeg trenger litt tid til å forstå hvordan det funker og hva jeg kan forvente, men det virker veldig smart og nyttig.

Her er grafen min: https://trendweight.com/u/f9e0ffa040224e/

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat fra fredag, jeg har bare ikke hatt tilgang til PC og det er så vanskelig å redigere på mobil. Dette går jo så der, nå er det full skjerpings!

Startvekt for denne tråden: 86,8

Mål før jul: 75

September 2014

5. september, uke 36 (1): 86,8

12. september, uke 37 (2): 87 kg (+0,2 kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bra, men var ute og spiste torsdag kveld så håper det har med det å gjøre! :-)

Startvekt fra tidligere: -- 78

Høyde: 169 cm

Startvekt for denne tråden: 78

Mål før jul: 70

September 2014

5. september, uke 36 (1): 77.8

12. september, uke 37 (2):78,3 (+0,5)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Jeg har en stund veid meg hver morgen, og har akkurat installert trendweight og begynt å registrere vekta i fitbit. Noen andre her som bruker trendweight?

Jeg trenger litt tid til å forstå hvordan det funker og hva jeg kan forvente, men det virker veldig smart og nyttig.

Her er grafen min: https://trendweight.com/u/f9e0ffa040224e/

Jeg har nettopp begynt å bruke WeightGrapher, som har noe av den samme funksjonaliteten, og jeg synes også det er veldig nyttig! Det hadde forresten også vært nyttig med noe lignende i en app, er det noen som vet om en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt å bruke WeightGrapher, som har noe av den samme funksjonaliteten, og jeg synes også det er veldig nyttig! Det hadde forresten også vært nyttig med noe lignende i en app, er det noen som vet om en?

Ja, det så ganske likt ut. Veldig kult at du også gjør det sånn :laugh: I gamle dager med analog vekt ville vi aldri sett 100-grams intervaller og dermed ikke at vekta kunne vise oppgang mens man var på vei ned. Lurer på om dette er nevnt i bruksanvisninger på moderne vekter??

Trendweight har ikke noen app og har heller ingen planer om det, men de mener programmet firn kan brukes på mobil: https://trendweight.com/help/

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Takk skal du ha! Det skal testes ut:)

Jeg har ikke helt sluttet, men byttet stort sett til lettbrus og drikker det et par ganger i måneden. Påspanderte meg faktisk en cola i går uten at det vil gå ut over brusbehoved mitt denne uken.

Jeg trappet ned, det var det som funket best for meg. Skal jeg nekte meg noe helt kommer jeg til å knekke sammen og frotse i alt som er ulovlig. Derfor lot jeg meg selv drikke brus i helgene (fre-søn), så kuttet jeg ned til to dager i uken, mens jeg nå drikker det når jeg har veldig lyst på. For meg var brus til måltider det viktigste og tanken på en middag uten brus gjorde meg nesten dårlig, så trikset mitt for å klare mandagen var å spise noe som jeg ikke drikker brus til (typ pannekake, grøt ++, ikke det sunneste, men det gjorde "dagen derpå" lettere:). Hvis du liker farris kan jo det være en grei erstatning.

Men du må også se an hva du tror vil funke best for deg. Totalforbud har aldri funket for meg, mens for andre er det den letteste metoden. Jeg klarte fint å kutte røyken til vanlig og bare festrøyke i mange år før jeg kuttet røyken helt, mens andre må kutte røyken helt for å unngå røyksuget til vanlig.

Tusen takk for svar:)

Har bestemt meg for å unne meg en stor flaske i uken foreløbig (før så kunne jeg drikke en flaske hver dag). Forhåpentligvis klarer jeg å kutte ned til en halv en gang i fremtiden. Farris er dessverre ikke et alternativ, da tennene er hovedgrunnen til at brus må kuttes ut. Det at det (forhåpentligvis) fører til vektnedgang er bare en stor pluss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt for denne tråden: 87,6

Mål før jul: 76,0 kg

September 2014

(25.august : 87,6)

5. september, uke 36 (1): 85,5 (-2,1)

12. september, uke 37 (2): 85,4kg (-0,1)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Totalt: -2,2

Tja.

Kan ikke si at jeg er fornøyd, men etter en uke uten trening, og ned TRE bursdager var det vel ingen vits å håpe på noe mer heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært gøy å være med her, men ser jeg er den eneste over 100, så får finne meg en gruppe med noen som har med enn et par kilo til overs.



Anonymous poster hash: b4015...d59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært gøy å være med her, men ser jeg er den eneste over 100, så får finne meg en gruppe med noen som har med enn et par kilo til overs.

Anonymous poster hash: b4015...d59

Du er da langt fra den eneste over 100 kg, så jeg ser ikke helt hvorfor du ikke skulle kunne være med her? Alle setter jo sine egne mål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIselin

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 173 cm

Startvekt for denne tråden: -76 kg-

Mål før jul: 69 kg

September 2014

5. september, uke 36 (0): 76 kg

12. september, uke 37 (1): 76,6kg (+0,6)

19. september, uke 38 (2): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Var ikke helt nøyaktige tall sist, men denne gangen er det helt korrekt! Forventet ikke å gå ned siden grunnen til at jeg var 76 forrige uke var resultat av 2 uker omtrent uten mat (pga munnplager). Nå må jeg bare finne en god rutine sånn kiloene kan reise sin vei! :)

Heia oss! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...