Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig ikke ha anonymbruker her.. Kan den forrige slettes tro?

Jeg har aldri vært med før, men prøver meg nå. Gikk ned over 20 kg fra august til jul i fjor, men har stått stille en stund nå før jeg begynte igjen for et par uker siden. Er nok ikke realistisk mål denne gangen, men kanskje jeg blir mer motivert av denne tråden, slik at jeg får det til :trene:

Høyde: 178 cm

Startvekt for denne tråden: 95,5

Mål før jul: 85 kg

Så flink du har vært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Penelopee

Høyde: --- 175

Startvekt for denne tråden: -71,4-

Mål før jul: -- 64,0

September 2014

5. september, uke 36 (0): -71,4-

12. september, uke 37 (1): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (2): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (5): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (6): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (10): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (11): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (12): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: --- 175

Startvekt for denne tråden: -71,4-

Mål før jul: -- 64,0

September 2014

5. september, uke 36 (0): -71,4-

12. september, uke 37 (1): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (2): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (5): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (6): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (10): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (11): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (12): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

oi, vi har veldig like mål. Hvordan tenker du å gå ned i vekt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her, siden jeg datt helt ut av den andre. Håper på bedre fremgang denne gangen!

Somle

Startvekt fra tidligere: 65,9 kg

Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT- (veier meg i morgen)

Mål før jul: 60 kg (fokuserer mest på en strammere kropp, kommer til å måle meg)

September 2014

12. september, uke 37 (1): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (2): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (3): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (4): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (5): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (6): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (7): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (8): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (9): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (10): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (11): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (12): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (13): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (14): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (15): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn Tia83

Startvekt fra tidligere: 64

Høyde: 160 cm

Startvekt for denne tråden: 57,1

Mål før jul:53-54 kg (må se an hvor jeg føler meg komfortabel)

September 2014

5. september, uke 36 (1): 57,1 kg

11. september, uke 37 (2): 56,6 kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Veier meg i dag fordi jeg reiser bort i helga.

Ble så glad da jeg så vekta i dag, tror ikke jeg har vært på 56-tallet på mange mange år. Men da jeg skulle måle midjen ble jeg skuffet. Midjen er det eksakt samme som den har vært det siste halve året nesten. Jeg skjønner ingenting..:( Alle sier at man ikke skal bry seg om tallet på vekta, men heller sjekke midjemål og hvordan klærne sitter. Merker ingenting på klærne og ingenting på midjen. Hva er det jeg gjør galt?? Er virkelig ikke verdt å trene 3-4 ganger i uken + spise lite kalorier og spise minst mulig godteri/vin/god mat når det ikke hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble så glad da jeg så vekta i dag, tror ikke jeg har vært på 56-tallet på mange mange år. Men da jeg skulle måle midjen ble jeg skuffet. Midjen er det eksakt samme som den har vært det siste halve året nesten. Jeg skjønner ingenting.. :( Alle sier at man ikke skal bry seg om tallet på vekta, men heller sjekke midjemål og hvordan klærne sitter. Merker ingenting på klærne og ingenting på midjen. Hva er det jeg gjør galt?? Er virkelig ikke verdt å trene 3-4 ganger i uken + spise lite kalorier og spise minst mulig godteri/vin/god mat når det ikke hjelper..

Kanskje må du jobbe hardere fordi du er blitt eldre, eller kanskje du overdriver innsatsen. For mye trening og for få kalorier bryter ned musklene uten å gi dem nok tid til å bygge seg opp igjen.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje må du jobbe hardere fordi du er blitt eldre, eller kanskje du overdriver innsatsen. For mye trening og for få kalorier bryter ned musklene uten å gi dem nok tid til å bygge seg opp igjen.

Men skjønner ikke hvordan vekta går ned, men midja forblir den samme.. Når vekten går ned betyr det jo at jeg fobrenner mer kalorier enn jeg spiser? Så hvorfor merker jeg det ikke? Jeg bruker de samme klærne som da jeg veide 7-8 kg mer. Jeg er opptatt av å spise næringsrik og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner ikke hvordan vekta går ned, men midja forblir den samme.. Når vekten går ned betyr det jo at jeg fobrenner mer kalorier enn jeg spiser? Så hvorfor merker jeg det ikke? Jeg bruker de samme klærne som da jeg veide 7-8 kg mer. Jeg er opptatt av å spise næringsrik og sunn mat.

Kanskje du tærer forholdsvis mye på muskelmassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner ikke hvordan vekta går ned, men midja forblir den samme.. Når vekten går ned betyr det jo at jeg fobrenner mer kalorier enn jeg spiser? Så hvorfor merker jeg det ikke? Jeg bruker de samme klærne som da jeg veide 7-8 kg mer. Jeg er opptatt av å spise næringsrik og sunn mat.

Hvis midjen forblir den samme, så betyr det jo at vekta du har gått ned er tatt fra andre plasser enn midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis midjen forblir den samme, så betyr det jo at vekta du har gått ned er tatt fra andre plasser enn midjen.

Når jeg sammenligner bilder ser jeg ikke at jeg har blitt slankere noen steder og det er magen som er mitt største problem, resten av kroppen er ganske slank.

Skjønner ikke hvordan jeg kan fjerne magefettet da, hvis jogging, styrketrening og mindre kalorier ikke funker..

Blæh, nei, nå ble jeg skikkelig demotivert,kjipt å jobbe hardt for noe når det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sammenligner bilder ser jeg ikke at jeg har blitt slankere noen steder og det er magen som er mitt største problem, resten av kroppen er ganske slank.

Skjønner ikke hvordan jeg kan fjerne magefettet da, hvis jogging, styrketrening og mindre kalorier ikke funker..

Blæh, nei, nå ble jeg skikkelig demotivert,kjipt å jobbe hardt for noe når det ikke funker.

Hva er midjemålet ditt da?

Du må få tak på magemusklene. Få strammet opp dem for å minke rundt midjen. Har du prøvd treningsrockering? En sånn med bølger på innsiden som veier ca 2 kg. Prøv en sånn i noen uker, så skal du se midjen minker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er midjemålet ditt da?

Du må få tak på magemusklene. Få strammet opp dem for å minke rundt midjen. Har du prøvd treningsrockering? En sånn med bølger på innsiden som veier ca 2 kg. Prøv en sånn i noen uker, så skal du se midjen minker.

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg måler midjen:p Måler på to forskjellige plasser for å være sikker.

Har fått et styrkeprogram med mye mage, men har uansett hørt at det ikke går an å punktforbrenne?

Trodde ikke sånne treningsrockeringer var like bra som sit-ups, planken og andre mageøvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Grete Roede før og da var det en tabell over hvor mye man skulle spise av ulike retter. Nå prøver jeg meg selv... Noen som vet ca hvor mange gram ris/pasta eller poteter man bør spise til et måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 80 kg (15. mars 2015)

Høyde: 166 cm

Startvekt for denne tråden: 67,5 kg

Mål før jul: 62 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -STARTVEKT-

12. september, uke 37 (2): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg måler midjen:p Måler på to forskjellige plasser for å være sikker.

Har fått et styrkeprogram med mye mage, men har uansett hørt at det ikke går an å punktforbrenne?

Trodde ikke sånne treningsrockeringer var like bra som sit-ups, planken og andre mageøvelser?

Jeg har også alltid hørt at man ikke kan punktforbrenne. Deremed anter jeg at det er styrke musklene rockeringen gjør. Uten at jeg vet hva som egentlig foregår. Men midjen min minket med 10 cm i løpet av 5 mnd takket være rockering. Jeg slanket meg også 9 kg. Men sist jeg veide det samme som nå, for 4-5 år siden, så var midjen min 10 cm mer. Derfor gir jeg rockeringen æren for den midjen jeg har nå.

Jeg måler midjen 2 cm over navlen, der magen nå er på det smaleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid hørt at man ikke kan punktforbrenne. Deremed anter jeg at det er styrke musklene rockeringen gjør. Uten at jeg vet hva som egentlig foregår. Men midjen min minket med 10 cm i løpet av 5 mnd takket være rockering. Jeg slanket meg også 9 kg. Men sist jeg veide det samme som nå, for 4-5 år siden, så var midjen min 10 cm mer. Derfor gir jeg rockeringen æren for den midjen jeg har nå.

Jeg måler midjen 2 cm over navlen, der magen nå er på det smaleste.

Ah, da må jeg jammen prøve det:)

Hvor ofte og lenge rocker du da?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Grete Roede før og da var det en tabell over hvor mye man skulle spise av ulike retter. Nå prøver jeg meg selv... Noen som vet ca hvor mange gram ris/pasta eller poteter man bør spise til et måltid?

Det bestemmer du selv. Jeg spiser 50 gram tørr vekt av ris, pasta, gryn, eller 200-250 gram potet eller søtpotet til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da må jeg jammen prøve det:)

Hvor ofte og lenge rocker du da?:)

I starten bare et par min, for det gjør innmari vondt til kroppen venner seg til det. Etter en stund tok jeg 30 min annenhver dag. Nå tar jeg 50-60 min (mens jeg ser på film) en gang i uka for å vedlikeholde. Pass på at du rocker begge veier. Jeg snur ringen hvert 5 minutt.

Edit: Nå gjør det ikke vondt i det hele tatt, jeg blir bare litt sliten.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...