Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og svar. Flyttes til skråblikk og generaliseringer.

pinar, mod.

Videoannonse
Annonse
Gjest HarryDotter
Skrevet

dessverre er det mange kvinner som tror at feit er det samme som formfull. og det er det ikke.

en stund florerte det et bilde på facebook hvor det sto " real women got curves" er det største svadaet jeg noensinne har lest. og som oftest var det FEITE jenter som la ut dette søppelet.

jeg er like mye kvinne som dem selv om jeg ikke er halvfeit

Det er jeg enig i.....Man kan lyve for seg selv også. Å være skikkelig tykk så det er farlig, bør jo være en vekker for alle. Det handler om å ta vare på kroppen sin. Ikke nødvendigvis for å se så jævlig sexy ut, men for sin egen helses skyld.

Bare å se seg i speilet og være ærlig det......

• Liker 1
Skrevet

Når size 0 diskuteres og effekten av det, trekkes det alltid inn de i strl 987XL.

Skulle ønske at gjennomsnittsmodellene kunne være 36/38/40.

Anonymous poster hash: c6f57...58c

Ja lurer også på gjennomsnittskvinnen gjemmer seg hen i media. Enten skal man ha 30 kg for mye og leke fåååååårmfull eller så skal man se ut som en 14 år gammel gutt. Det finnes sjelden en mellomting. Dove er vel noen av de få som bruker normalvektige i sine kampanjer. Der kan jeg kjenne meg igjen med mine 1,76 og 66 kg og størrelser fra 36-40. Middels er ut, det er helt sikkert!

• Liker 1
Skrevet

Ei kvinne skal se frisk ut. Så enkelt. Hvis hun ellers er velstelt og gjør det beste ut av det hun har fått, er det det samme om hun er 57 kg eller 90 kg.

Dette er jo en helt feil tankegang. Overvekt er FARLIG. Det er et stort folkehelseproblem, og diabetes og hjerte- og karsykdommer eksploderer her til lands. Derfor er slike artikler til dels uheldige da det på mange måter er en slags hyllest av overvekt.

Anonymous poster hash: 3dcde...86f

• Liker 2
Skrevet (endret)

En kvinne skal ikke måtte se ut etter andres preferanser. Like lite som menn skal måtte se ut etter andres preferanser.

Hvordan man ser ut skal man ikke harselere med, enten om man er overvektig eller undervektig. Alle skal kunne gå fritt uten å måtte skamme seg for kroppen sin for hvert steg de tar.

Ser at en del skylder på feministene for at det er noen kvinner som viser frem kroppen sin uten å skamme seg (som om det skulle være en fæl, fæl ting å gjøre). Kan da legge til at jeg er en jævla feminist som mener at ingen skal gå å skamme seg for hvordan de ser ut.

Skam fører ikke noe godt med seg, uansett. Og at man ikke skammer seg for kroppen sin er ikke det samme som at man syns det er dødskult og være 100 kg overvektig eller 100 kg undervektig. Det handler om at man ikke skal ha det vondt fordi man ser ut som man gjør.

Æh, gav du meg debattmessig juling fordi jeg mener at en kvinne skal se best mulig ut på sine egne premisser?

Jeg spør, fordi jeg ikke helt klarer å se at vi egentlig er uenige, men det virker som at du vil vi skal være det.

Forøvrig kan jeg fortelle deg at et annet sted her på KG finnes en tråd der ei kvinne spør hvordan i all verden andre kvinner i det hele tatt kan falle for skallede menn.

Endret av draug 75
Skrevet

Dette er jo en helt feil tankegang. Overvekt er FARLIG. Det er et stort folkehelseproblem, og diabetes og hjerte- og karsykdommer eksploderer her til lands. Derfor er slike artikler til dels uheldige da det på mange måter er en slags hyllest av overvekt.

Anonymous poster hash: 3dcde...86f

Sykelig overvekt, det ser da vel ikke friskt ut?

• Liker 2
Skrevet

Æh, gav du meg debattmessig juling fordi jeg mener at en kvinne skal se best mulig ut på sine egne premisser?

Jeg spør, fordi jeg ikke helt klarer å se at vi egentlig er uenige, men det virker som at du vil vi skal være det.

Forøvrig kan jeg fortelle deg at et annet sted her på KG finnes en tråd der ei kvinne spør hvordan i all verden andre kvinner i det hele tatt kan falle for skallede menn.

Neida, jeg slår ingen.

Vi snakker om ulike ting slik jeg forstår det. Slik jeg forstår deg snakker du om utseende (”..se frisk ut.”), og at det skal være slik og slik innenfor gitte rammer (…ellers er velstelt og gjør det beste ut av det hun har fått, er det det samme om hun er 57 kg eller 90 kg). .

Jeg snakker om at ingen skal skamme seg og gå rundt å ha vondt over skam av seg selv, selv om de ikke er innenfor normene - til tross for at det kan være helseskadelig og at man ikke ser frisk ut eller er over eller under 90 eller 57 kg.

Vedrørende skallede menn: Det kommer hele tiden innlegg som går på utseende, til både menn og kvinner. Disse innleggene, som for eksempel om hvordan man kan falle for skallede menn er en uting. Og det spiller ingen rolle om det er menn eller kvinner, det er like ille okke som.

Skrevet

Neida, jeg slår ingen.

Vi snakker om ulike ting slik jeg forstår det. Slik jeg forstår deg snakker du om utseende (”..se frisk ut.”), og at det skal være slik og slik innenfor gitte rammer (…ellers er velstelt og gjør det beste ut av det hun har fått, er det det samme om hun er 57 kg eller 90 kg). .

Jeg snakker om at ingen skal skamme seg og gå rundt å ha vondt over skam av seg selv, selv om de ikke er innenfor normene - til tross for at det kan være helseskadelig og at man ikke ser frisk ut eller er over eller under 90 eller 57 kg.

Vedrørende skallede menn: Det kommer hele tiden innlegg som går på utseende, til både menn og kvinner. Disse innleggene, som for eksempel om hvordan man kan falle for skallede menn er en uting. Og det spiller ingen rolle om det er menn eller kvinner, det er like ille okke som.

Så utdyper jeg det.

Ellers i tråden diskuteres det om kvinner skal være tykke eller tynne. Min holdning er at det mest attraktive - fysisk (for det er premisset i tråden) - er ei kvinne som ser sunn ut. Da spiller det mindre rolle om hun er tykk eller tynn. Kiloene var nevnt etter tenk på et tall- metoden og kunne likegodt vært 40 eller 240.

Men lite hjelper desverre så alt for lite om hun ikke er interessant å være i lag med. :sad: (Men er hun derimot interessant, så....)

Ellers det med ren, pen og velstelt trekker vel opp for begge kjønn?

Ei av de kvinnene jeg kjenner, som jeg har mest til overs for, er slett ingen sylfide. Hun har imidlertid et nærvær som er fengslende, hun er bestandig i orden og viktigst av alt: jeg har inntykket av at hun bruker livet sitt på å gjøre ting hun liker og er interessert i i stedet for å bekymre seg over størrelsen rumpa.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Offensive Pie, on 23 Aug 2014 - 16:35, said:

Vi er ikke her for å gjøre menn kåte

Nå må du rulle inn! Hva skulle du ellers være her for, annet enn for å gjøre meg kåt?

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
Skrevet

Er det noen her som faktisk har lest artikkelen, og trykket på linkene? Lest linkene? Hun øverst til høyre i artikkelen, er hun tykk?

Bildene i artikkelen viser slanke, tynne, tykke og overvektige kvinner i skjønn forening.

Typisk KG og Dagblad å bare se flesk.

Jeg sa de aller fleste. Hun øverste til høyre er ganske så småblubben, men de andre synes jeg er regelrett feite ja. BMI -ene må være over 30.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa de aller fleste. Hun øverste til høyre er ganske så småblubben, men de andre synes jeg er regelrett feite ja. BMI -ene må være over 30.

Så du mener disse kvinnene veier oppimot 100 kg? Jeg tror du har seg deg litt blind på Victoria Secret modeller.

• Liker 1
Skrevet

Joda, klart det er det!

I følge kvinnene på KG er smellfeite damer meget attraktive, så da er selvsagt smellfeite menn med fett hår og gule tenner kjempeattraktive dem også.

Vi er vel ikke dobbeltmoralske her på KG vel?

Anonymous poster hash: 78b9a...5b1

Hvordan har du fått det for deg at overvektige er så ekle?!

Helt greit at ikke du tenner på det selv, men å påstå at fett hår og gule tenner har noe med overvekt å gjøre?!

Dessuten er det vel ingen hemmelighet at store menn får bedre "behandling" enn store damer. Men de har jo helt motsatt problem igjen! -er du lav og tynn mann så går sikkert det ut over selvtilliten det også.

Nei, kan ikke folk få være folk?!

Det finnes noen for de fleste der ute, og om du leter etter en partner som er tykk eller tynn, silikon eller små pupper, høy eller lav, smart eller dum, så kan du jo finne det du liker, og la resten være i fred!

Anonymous poster hash: 7086e...86d

Skrevet

Hvorfor skal hyllester av en normal kvinnekropp alltid handle kun om overvektige?!

Det er jo ikke slik at man enten er ekstremt overvektig, -eller så har man helt perfekt veltrent kropp..

Det finnes mange nyanser innimellom, og slanke mennesker har også "skavanker".

Som ungdom tenkte jeg litt over dette,

guttene i klassen snakket av og til om tykke jenter som det værste som finnes.

Selv hadde jeg sett noen av disse lubbne jentene i garderoben ol. og synes de hadde en flott kropp. Det var også mye snakk om det fra lærernes side, at noen er større enn andre og det er helt greit!

-vel, hva med meg da?!

Som er slank, og har en fin figur utenpå klærne, men under har jeg hverken perfekt hud, stram trent mage, og enda så slank jeg er så har jeg strekkmerker på lårne.

For det får man i ungdomstiden når kroppen vokser!!

Husker hvertfall jeg følte dette var mer tabu enn å være tykk!

Fordi, er du tykk, så har vi sett bilder av det og programmer på tv, om hvor naturlig det er. Men unge gutter og unge jenter er nok lite forberedt på at kroppen ikke nødvendigvis er perfekt fordi om du er tynn -OG DET ER HELT GREIT DET OGSÅ :)

Anonymous poster hash: 7086e...86d

• Liker 2
Skrevet

Hun blonde med bryst-arr? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Har reflektert litt over om dette er et typisk norsk fenomen? Som kvinne på nærmere 180 med timeglassfasong, har jeg vokst opp som "feit". Med unntak av en periode som faktisk overvektig etter en ulykke, har jeg aldri vært det. Jeg har vært slank / normalvektig med former. Men jeg var ikke spaghettitynn, eller lav, jeg var bare stor, fordi jeg var høy, og hadde former. Jeg falt utenfor alle norske maler for hvordan man skulle se ut, og slet med dårlig selvtillit og å være stygg og rar.

Så flyttet jeg utenlands,og i utlandet hvor jeg bodde var kvinner som meg pene, sexy, flotte og attraktive. Jeg hadde aldri opplevd det før, og det var en helt fantastisk opplevelse å få tilbakemeldinger som var positive på utseendet mitt.

Er det slik at alt som ikke er helt A4 i Norge, må rakkes ned på?

(igjen, jeg hyller ikke overvekt her!)

• Liker 5
Gjest Heartbeat
Skrevet

En kvinne skal ikke måtte se ut etter andres preferanser. Like lite som menn skal måtte se ut etter andres preferanser.

Hvordan man ser ut skal man ikke harselere med, enten om man er overvektig eller undervektig. Alle skal kunne gå fritt uten å måtte skamme seg for kroppen sin for hvert steg de tar.

Ser at en del skylder på feministene for at det er noen kvinner som viser frem kroppen sin uten å skamme seg (som om det skulle være en fæl, fæl ting å gjøre). Kan da legge til at jeg er en jævla feminist som mener at ingen skal gå å skamme seg for hvordan de ser ut.

Skam fører ikke noe godt med seg, uansett. Og at man ikke skammer seg for kroppen sin er ikke det samme som at man syns det er dødskult og være 100 kg overvektig eller 100 kg undervektig. Det handler om at man ikke skal ha det vondt fordi man ser ut som man gjør.

:klappe::klappe:

Det handler ikke om at menn (eller andre) skal synes at overvekt er fint, det handler om at vi kommer i alle størrelser og former, at det finnes viktigere ting enn utseende og at unge jenter som er sårbare for kroppspress og spiseforstyrrelser trenger å se kvinner av alle størrelser.

Anonymous poster hash: 910db...905

Nettopp :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Så du mener disse kvinnene veier oppimot 100 kg? Jeg tror du har seg deg litt blind på Victoria Secret modeller.

Da er vi ikke andre enden av skalaen av usunne kropper. Og ja, noen av damene i Dagbladet er nok opp mot og over 100kg.
  • Liker 1
Skrevet

Da er vi ikke andre enden av skalaen av usunne kropper. Og ja, noen av damene i Dagbladet er nok opp mot og over 100kg.

Jeg spurte om hun oppe til høyre.... Og kun henne....

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg spurte om hun oppe til høyre.... Og kun henne....

Aner ikke hvem du mener er oppe til høyre. Er ingen oppe til høyre hos meg. Alle i Dagbladet sin reportasje er bælfeite.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Hun oppe til høyre er da for svarte F ikke FEIT vel?!? Hun som viser arr etter brystoperasjon altså...hvis folk her mener at den damen er" smellfeit" så har menneskeheten et gigantproblem etter mitt skjønn! Var et par av de andre som burde tenke litt på helsa si....men det finnes vel en mellomting mellom skraptynn og farlig smellfeit??

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...