Androide Skrevet 8. januar 2016 #6501 Del Skrevet 8. januar 2016 23 minutter siden, Porcelain skrev: Jeg skal ha ammefri forresten, men de flytter bare på undervisningen min, sånn at jeg har like mye å gjøre på kortere tid. Er litt sur for det. Blir samme greia her - bare meg som gjør min jobb så arbeidsmengden blir den samme på kortere tid. Men skal ha ammefri for det. De er ellers veldig greie på jobben min, så blir nok endel gjemmekontor også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 8. januar 2016 #6502 Del Skrevet 8. januar 2016 3 timer siden, Bringebær skrev: Andre her som begynner å bli stressa over at permisjonen snart er over? Jeg skal være hjemme med lillemor til august, er mest det å leve på kontantstøtte fra mai til august som stresser meg.. Vi er jo to om det, men jeg liker jo best å ha en grei inntekt selv Jeg Ble veldig stressa over dette da vi begynte på år 2016, så jeg vurderer å bli hjemme noen måneder ekstra som deg, og ta en lang sommerferie;-) tenk hvor artig det blir til våren/sommeren når de går og vi kan være ute når de er våken, og ikke bare for å trille! Jeg tenker også mye på det med kontantstøtte og ingen inntekt, men jeg har brukt veldig lite penger i permisjonen så har fått spart unna endel:) vi skal jo ikke på noe ferie i sommer heller, så sparer jo endel på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. januar 2016 #6503 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg begynner om seks uker, og får samme problemet som Porcelain. De flytter bare på undervisningen min, og gir meg "fri" i kontortid og møtetid, så jeg får dobbelt så mye hjemmearbeid. Jippi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. januar 2016 #6504 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg blir hjemme til mai. Orker ikke tanken på å jobbe nå og alle timene borte fra henne. Altfor tidlig for oss. Hun takler kanskje knapt en time hos far så ser for meg det hadde blitt veldig voldsomt med en hel arbeidsdag for henne. I tillegg er hun fortsatt småsyk og har vært syk så hun er ekstremt avhengig av mm. Jeg er glad jeg kan være hjemme med henne. Det blir tøft i et par mnd økonomisk, men verdt det. Lagt av penger til lån og det mest prekære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 8. januar 2016 #6505 Del Skrevet 8. januar 2016 Jeg gruer meg skikkelig til å starte om 2,5 måned. Det "verste" er at pappaen har noen uker av fellesperioden, så vet at jeg egentlig kunne vært hjemme i 5 uker til. Vet jo at mini er i trygge hender, men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 9. januar 2016 #6506 Del Skrevet 9. januar 2016 You and me both, Hvitløk. Her har pappaen seks uker av fellespermen. Angrer på det nå ja Heldigvis jobber vi på samme sted, og jeg skal rett inn i hans stilling, så om det skulle skjære seg fullstendig bytter vi igjen ei stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 9. januar 2016 #6507 Del Skrevet 9. januar 2016 jeg begynte å jobbe 50% denne uken, kun kveld da. Det var kjekt å begynne igjen og få noen andre utfordringer. Men jeg er veldig glad for at jeg får være hjemme med han på dagen, jeg hadde ikke vært klar for å jobbet på dagtid. vi er oppe i 4 måltider, to av dem er grøt. Han får flaske morning og kveld, så ammer jeg litt i løpet av dagen. Tror ikke han får i seg så mye melk fra meg egentlig... Hvor mye melk bør man gi i denne alderen egentlig? nå har lille begynt å reise seg etter møbler, og det ble fort veldig travelt! Han vet ikke hvordan han kommer seg ned når han har reist seg, så det ender i at han detter eller at jeg må stå å passe på han hele tiden.. Ville helst at han skulle være baby litt lenger <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 9. januar 2016 #6508 Del Skrevet 9. januar 2016 21 timer siden, Hvitløk skrev: Jeg gruer meg skikkelig til å starte om 2,5 måned. Det "verste" er at pappaen har noen uker av fellesperioden, så vet at jeg egentlig kunne vært hjemme i 5 uker til. Vet jo at mini er i trygge hender, men likevel Har dere 80% dekning? Jeg tar ut hele fellesperioden her, pappan skulle egentlig ha 3 uker men vi endra på det.. Pappan skal ha 7 uker ulønna etter fedrekvoten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 9. januar 2016 #6509 Del Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, Porcelain skrev: Har dere 80% dekning? Jeg tar ut hele fellesperioden her, pappan skulle egentlig ha 3 uker men vi endra på det.. Pappan skal ha 7 uker ulønna etter fedrekvoten. Ja, vi har 80%. Valgte det istedet for ulønnet. Da får vi et par uker fri sammen i sommer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 10. januar 2016 #6510 Del Skrevet 10. januar 2016 2 timer siden, Hvitløk skrev: Ja, vi har 80%. Valgte det istedet for ulønnet. Da får vi et par uker fri sammen i sommer også Ikke dumt, og ekstra deilig nå tenker jeg! Vi er jo heldige siden jeg har lang sommerferie, vi trengte bare å dekke frem til 17 juni. Jeg har jo hatt ferien min fra o fjor (21 i sommer og 4 før jeg starter på jobb) også inne i permisjonen, så har jo hatt ganske lang. Jeg er feminist og veldig opptatt av likestilling, men akkurat dette med permisjon er jeg mer tradisjonell enn jeg trodde på. Eller, ikke tradisjonell egentlig, det handler jo først og fremst om amming. Jeg blir veldig lei meg dersom det at jeg begynner på jobb ødelegger for amminga. Ammefri vil jo bare være sånn passe for min del, og i utgangspunktet spiser han ca hver 2 time. Siden vi flytta 20 min å kjøre fra min jobb kan det bli vanskelig. Han tar jo ikke flaske heller, så jeg vet ikke om jeg skal be om tid til å pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 10. januar 2016 #6511 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg gleder meg til å begynne på jobb, jeg. Kommer selvsagt til å savne lillebror, men det blir godt å bruke hodet igjen. Jobber bare 70% (5 t hver dag), så det er jo ikke så ille. Gruer meg dog voldsomt til barnehagestart. Oppstarten med eldstemann er det vanskeligste jeg har vært med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 10. januar 2016 #6512 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg er jo egentlig arbeidsledig, har ikke noen fast jobb, så i utgangspunktet kan jeg jo ha henne hjemme lenger enn august. Men jeg tror at det kan være godt for henne å være sammen med andre barn litt da. Satser på at jeg får noen vikarvakter så jeg får litt inntekt. Hun skal uansett ikke være i barnehagen hver dag. Pappaen skal ta en dag med pappaperm i uka, så tviler jeg på at jeg får full jobb. Tenker litt på dette med å opparbeide meg nye rettigheter til permisjonspenger til nestemann, ideelt sett vil vi begynne å prøve til høsten eller vinteren. Det positive med å være arbeidsledig er at man får hele fellesperioden selv Kjenner at jeg gruer meg til hun skal begynne i barnehage, skjønner deg veldig godt Dorey. Jeg har jobbet i barnehagen vesla skal gå i, det er litt blanda følelser. Har noen forhåpninger om hvilke voksne hun skal ha, og noen jeg håper hun slipper. Er så rart at hun skal ha en hverdag jeg ikke er med i, med nye mennesker som skal bli kjent med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. januar 2016 #6513 Del Skrevet 10. januar 2016 Gruer meg også til barnehagestart. Vi kunne tenke oss at han hadde en fridag fra barnehagen i uka og at mannen jobber redusert en stund. Skulle gjerne vært hjemme selv, men siden vi vil ha to tette vil det påvirke foreldrepengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 11. januar 2016 #6514 Del Skrevet 11. januar 2016 Har dere søkt barnehage? Jeg klarer ikke å bestemme meg, har to stk 10-15 min p gå hjemmefra. Den ene har småbarnsavdeling, det er jeg litt gira på, men det er flere pedagoger i den andre. Den andre ligger også bittelitt mer praktisk. Er så i tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. januar 2016 #6515 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg har ikke søkt. Flytter til et nytt sted og vet ingenting om bhg rundt på den nye plassen. Utrolig dumt. Vet om en bhg jeg ønsker hun kunne gå i, men utrolig klønete vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 11. januar 2016 #6516 Del Skrevet 11. januar 2016 Vi har heller ikke søkt. Hvordan fungerer opptaket egentlig? Veit at fristen er 1.mars, men er det "first come, first served" før det? I såfall burde vi søke snart. Er en barnehage som ligger ca 250 meter unna huset, den hadde vært mest ideell, håper iallefall å få noe i bydelen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 11. januar 2016 #6517 Del Skrevet 11. januar 2016 Her er det førstemann til mølla, så vi søkte da lillebror var tre uker vi. Håper på å få førstevalget vårt, som er en ganske liten barnehage i gangavstand. Den ligger midt mellom huset vårt og jobb, så det er helt perfekt. Storesøster gikk der, og mannen kjenner mange av personalet. Liten utskifting i personalet, bra uteareal og få barn, det er noen av kriteriene mine. Jeg er pedagog selv, og skal ikke undergrave stor pedagogdekning, men i storebrors barnehage (en stor privat barnehage med 120 unger) var pedagogene en vits. Det var den ufaglærte assistenten som var "superdama" i barnehagen, og det var henne jeg hadde mest kontakt med. Det var hun som kunne fortelle meg hvordan storebror hadde det, det var henne jeg stolte på. Pedagogen viftet med utfylte skjema, prosentvise dager ute og inne og antall turer i året, årsplaner og alt sånt, og var opptatt av språklig utvikling og samspill, mens assistenten hadde overblikket over storebrors hverdag. Kanskje nettopp fordi jeg er pedagog selv visste jeg jo veldig godt hvordan storebror lå an, så jeg var mye mer interessert i hvordan ungen min faktisk hadde det. Pedagogen fortalte at storebror lå veldig godt an i forhold til sosialt samspill, og at han viste interesse for å lese. Assistenten fortalte at storebror hadde klatret i trær og revet hull i regnbuksa si - men Per hadde en annen regnbukse som var billigere og best i test. Kjøp den i stedet - bare et tips - sa assistenten. Det er DET barnehagen skal handle om. Lek og trivsel og hullete regnbukser. Skjemavelde og analyser og slikt kommer med et pang i skolen uansett. Skjønt, vi har full barnehagedekning i kommunen, men det er en vits. Har hørt om flere som har fått barnehageplass i en helt annen bydel, og det er helt uaktuelt for oss. Vi jobber fem minutters gange hjemmefra begge to, så å kjøre en time frem og tilbake i rushen på morgenen bare for å levere i barnehage går jeg ikke med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 11. januar 2016 #6518 Del Skrevet 11. januar 2016 Helt enig Trampe, er det barnehagen og barndommen til barna våre skal handle om. Er ikke nødvendigvis pedagogene som har mest tid sammen med barna.. Vi skal søke 80 % plass fra august, har bare en barnehage å velge i, men er vel fornøyd med den Ganske stabilt personale der, og ikke så veldig stor barnehage heller. Jeg tror jeg ville anbefalt dere som ikke er kjent med barnehagene om å spørre om å få komme på besøk, da får man kanskje litt feelingen av hvordan barnehagen er. Møter personalet og får spurt litt mer om det man lurer på. Greit å vite hvilke fokusområder de har, om personalet er stabilt osv. Off topic, jeg hadde praksis i en kristen barnehage da jeg var student, det var overraskende mange foreldre som ikke tenkte over det når de søkte barna inn. Ei mor måtte innrømme at hun ble tatt litt på senga når sønnen kom hjem og snakket om skapelsen med stjerner i øynene Først får de som er prioriterte søkere plass, så fordeler de vel resten etter beste evne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 12. januar 2016 #6519 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Vi søkte med en gang han fikk personnummer, for her er det første mann til mølla når det gjelder prioriteringene. Jeg vil ikke risikere å måtte kjøre langt, så håper jeg får noen av de jeg har søkt på! (Har hørt om flere som får 15-20 med bil fra hjemmet sitt, kun fordi det er i samme kommune) den ene barnehagen jeg har søkt på har visst en app hvor du kan sjekke antall bæsjebleier, mat osv.. Det blir litt for mye kontroll for min smak Endret 12. januar 2016 av graving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 12. januar 2016 #6520 Del Skrevet 12. januar 2016 graving: slik opplegg med dokumentasjon har jeg vært borti, det kan virke litt overkontrollerende, men det er ofte bare at personalet har krysselistene sine på feks en app både barnehagen og foreldrene kan bruke. I barnehagen har vi jo uansett lister vi krysser av på når vi skifter bleier, hvem som er på tur, tellelister osv, forskjellen er bare at disse er på denne appen. Når man først blir vant med det er det ganske greit Spesielt noen mødre som var fornøyd med å kunne få denne informasjonen når far hadde hentet og glemt å sjekke om poden hadde bæsjet, hvor lenge den hadde sovet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå