Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg skal få oppdatert lista igjen snarest! :)

I dag var jeg på første kontroll hos legen. Magen er litt over normalen, men bare med et par cm. Han viste meg hvordan jeg kunne kjenne livmora :)

MEN, tror dere ikke han klarte å overtale meg til å prøve en vaginal fødsel? :hakeslepp: Det ER jo det beste, men jeg har liksom vært helt 100%sikker på at jeg skal ha KS denne gangen. Menmen, denne gangen blir det i allefall ikke sugekopp, igangsetting eller langt forløp, og de har en lav terskel for KS underveis. Jaja, en klarer vel alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger å ringe legen neste uke. Er så sjelden der og er usikker på hvor lang ventetid jeg må regne med.

Forstår at du hadde en traumatisk fødselsopplevelse med første barnet Dorey. Veldig tøft av deg å planlegge nok en vaginal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du føler deg lurt til å gjøre noe du egentlig ikke ønsker Dorey, men satser på at neste fødsel blir en mye bedre opplevelse for deg!

Jeg pleier ikke oppsøke lege så ofte heller, så syns det er litt underlig å skulle 'fly dit hele tiden' nå :P De tar vel første kontroll i uke 8-12?

Jeg blødde litt i går igjen (heldigivs litt mindre enn mandag), men for min egen bekymrings del snakket jeg med legekontoret, og fikk time i morgen. Det hjalp endel på nervene bare dét. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått legetime Androide. Forstår godt bekymringen, har forstått at er det noe svangerskap fører med seg er det bekymringer og det uansett virker det som.

Jeg har hørt at man ikke kan ta blodprøvene før tidligst uke 10, men vet ikke om det stemmer. Jeg gruer meg skikkelig til de, fordi jeg har så voldsom sprøyteskrekk. Kommer ikke til å la de folka på legekontoret få stikke meg, jeg skal i blodbanken der ekspertisen er. Noen som vet om man kan bruke Emla-krem som gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskatalogen sier: "Ingen uheldige effekter på foster er vist. Rådfør deg likevel med legen før bruk under graviditet." om bruk av Emla. De på blodbanken burde iallefall vite det helt sikkert, vil tro problemstillingen har kommet opp før!

Da jeg var på første kontroll sa legen det var bra jeg jeg var kommet til uke ti, for da kunne de ta blodpøver og div. Så mulig det går en grense da. Ikke bra å høre at du har sånn sprøyteskrekk...har du hatt noen dårlige opplevelser med det tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok greiest å spørre de som jobber i blodbanken.

Jeg har to sterke fobier og det er nåler og tannlegen. Tannlegeskrekken min kan jeg føre tilbake til en grusom reguleringstannlege som trakk en av tennene mine uten å forberede meg og uten bedøvelse, men sprøyteskrekken den er et mysterium. Har flere ganger vurdert å få en eller annen form for terapi for det, men enn så lenge har det bare blitt med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn her, jeg!

31 år, barn nummer 2 og foreløpig termin 22. juni. :gravid:

Den lille er forresten veldig velkommen. Har en gutt på 2 fra før av, som i månedsvis har snatret om "lillebror" nå, så tipper han vil bli fornøyd. Selv om jeg er 99,9% sikker på at det er en lillesøster.

Det er ikke det at en lillesøster ikke er velkommen heller, men i hodet mitt er jeg liksom "guttemamma". Jeg kan traktorer, sjørøvere og romskip. Jeg er ikke så god på prinsesser og jåling. *generaliserer litt*

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Schadenfreude. Og gratulerer! :blomst:

Jeg tenkte jeg skulle snike meg inn i Facebook-gruppa i løpet av helgen. Hvem sender jeg i så fall PM til?

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Føles faktisk bra!

Håper ikke du føler deg lurt til å gjøre noe du egentlig ikke ønsker Dorey, men satser på at neste fødsel blir en mye bedre opplevelse for deg!

Nei, føler meg ikke lurt :) Det er vel dette jeg egentlig har villet innerst inne, så greit at han pusha meg litt ;)

Shaden! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få oppdatert lista igjen snarest! :)

I dag var jeg på første kontroll hos legen. Magen er litt over normalen, men bare med et par cm. Han viste meg hvordan jeg kunne kjenne livmora :)

MEN, tror dere ikke han klarte å overtale meg til å prøve en vaginal fødsel? :hakeslepp: Det ER jo det beste, men jeg har liksom vært helt 100%sikker på at jeg skal ha KS denne gangen. Menmen, denne gangen blir det i allefall ikke sugekopp, igangsetting eller langt forløp, og de har en lav terskel for KS underveis. Jaja, en klarer vel alt

Du må legge inn meg også, termin 25.05 med første barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Termin 6.mai :)

Vært på flere tidlige UL pga hematom (blod i livmoren), men nå sa de den satt i uke 12 og da tør vi glede oss :)

Dette blir første barnet. I uke 13 nå, så da tør jeg håpe!!!

Meldt meg inn her så man kan skravle med likesinnede, hehe... Blir jo fort altoppslukende mentalt dette her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Millemor84 :)

Da er lista oppdatert! Håper jeg har fått med alle nye.

Lykke til hos legen i dag, Androide! Det går sikker kjempebra :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Dorey :) Sakset fra dagboka her inne, i all enkelthets skyld:

Jeg tror det gikk bra? :) Legen sa iallefall at det ikke var noen grunn til bekymring. Det var positivt at jeg ikke hadde smerter og at jeg ikke kunne melde om noe friskt blod i mengder. Og at det var normalt å blø litt innimellom. Tok en GU og det var ikke noen tegn til blod i livmorhalsen, og livmoren kjentes forstørret og fin ut, og ls der den skulle være. Hadde en polypp på livmorhalsen som visstnok kunne være synderen. Dette var visst også helt vanlig og ikke noe farlig. Tok også blodprøve for hCG (for min skyld sa hun, sånn at jeg skulle føle meg betrygget nar verdiene var normale) og så skulle jeg beholde timen jeg har til neste uke for å måle en gang til, og ha ordinær svangerskapskontroll, da.

Så da tar vi nok sjansen og forteller foreldrene mine i helga. Noen garantier har man jo aldri, men satser på at alt går bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Millemor84 :)

Da er lista oppdatert! Håper jeg har fått med alle nye.

Lykke til hos legen i dag, Androide! Det går sikker kjempebra :blomst:

Jeg har ikke kommet med. Jeg er 29 år, er gravid med første barn og termin er 27.05. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da tar vi nok sjansen og forteller foreldrene mine i helga. Noen garantier har man jo aldri, men satser på at alt går bra nå!

Så bra at der gikk fint hos legen. :)

Moro at det er flere som skal fortelle i helgen. Har dere tenkt noe på hvordan dere skal dele nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra hos legen, Androide :)

Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal fortelle nyheten...Jeg er faktisk fristet til å vente til jul og gi et bilde fra ultralyden i gave :P det er ingen barnebarn på begge sine sider fra før, og det kommer totalt uventet for dem. Jeg er faktisk litt redd for at de skal bli litt skuffa over at jeg er gravid nå, i og med at jeg heller burde starte karrieren fremfor å være hjemme i permisjon. Men, det er nok bare en tanke jeg har, tror egentlig ikke at noen av de kommende besteforeldrene blir skuffa :) ellers synes jeg kanskje det blir litt flaut og, føler det blir som å si "datteren deres har hatt sex" :fnise: :fnise: hehe...mange rare tanker rundt dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...