Gjest Dorey Skrevet 15. oktober 2014 #161 Del Skrevet 15. oktober 2014 Så hyggelig dere Det føles ganske surrealistisk helt til man kjenner sparkene <3 Jeg har det liksom så travelt med storebror at jeg ikke tenker så mye på det hele enda. Men det kommer vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. oktober 2014 #162 Del Skrevet 15. oktober 2014 I dag var det min tur til å dra på ultralyd. En veldig stor lettelse å høre at man har et levende og friskt foster i magen Fremdeles litt sci-fi over det hele da Relaterer veldig til sci-fifølelsen. Tror ikke helt det har gått opp for meg enda. Er akkurat en uke til jeg skal i ilden og på UL, i mellomtiden fordriver jeg tiden med jobb, studier og trening. Noier faktisk ikke så mye, men til uka blir det nok verre tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 15. oktober 2014 #163 Del Skrevet 15. oktober 2014 Det var en fantastisk opplevelse, er veldig spennende å se den lille i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 15. oktober 2014 #164 Del Skrevet 15. oktober 2014 Gratulerer Bygdis og Androide! Så utrolig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahava Skrevet 15. oktober 2014 #165 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ååh så herlig med ultralyd! Jeg har så lyst på tidlig ultralyd jeg også. Må somle oss til å bestille snart nå. Er fremdeles bare 6+6, så er jo flere uker til jeg får noe utav det enda. Ellers fortsetter jeg å gå veldig opp i vekt. Jeg forstår ikke hva som skjer med kroppen min når jeg er gravid. Var slik sist også. Da hadde jeg gått opp sju kilo i uke ni. Foreløpig har jeg gått opp 5.5 kg., og jeg er bare knappe sju uker!! Også er jeg konstant oppblåst så jeg ser skikkelig bløbb ut i alle klærne mine. Æsj, de der kroppslige forandringene trenger liksom ikke å komme så INNMARI tidlig, mener nå jeg. Men men men. Sånn må det vel bare være. Dagens lille utblåsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 16. oktober 2014 #166 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har ikke vekt jeg, så jeg aner ikke om jeg har lagt på meg noe enda. Men det kjennes ikke sånn ut på klærne så regner med det i så fall er minimalt. Er til tider veldig oppblåst da. Merker jeg er litt redd for å legge på meg veldig i svangerskapet. Svigerinnen min la på seg 30 kg, det håper jeg virkelig jeg slipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 16. oktober 2014 #167 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg er 6+3 nå og har lagt på meg i underkant av 1 kg, kjennes ut som det er 1 kg pupp! Ellers har jeg fått smake litt på kvalme de siste dagene. Heldigvis går det greit dersom jeg får stappet i meg noe mat med en gang jeg kjenner antydning Fikk vite at en av naboene skal ha barn i februar, så da får riskornet vårt en lekekamerat i nabolaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 16. oktober 2014 #168 Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk Tura Jeg har også gått opp i vekt. Da jeg var på legetimen for et par uker siden hadde jeg gått opp fire kilo. Vet ikke om det er mer nå, for har ikke vekt hjemme, men må nok snike meg til å veie meg i forkant av neste kontroll sånn at jeg ikke får helt sjokk på legekontoret. Tror dessverre det er noen kilo ekstra nå Jeg har begynt å se tjukkere ut og. Ikke gravidtjukk, men tjukk-tjukk. Føler seg så hot om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 16. oktober 2014 #169 Del Skrevet 16. oktober 2014 Godt det ikke bare er meg! Jeg har gått opp tre kilo. Ser jeg har fått større hofter, og har måttet kjøpe gravidbukser i en str større en vanlig størrelse. Sist la jeg på meg 25 kilo, og det vil jeg virkelig unngå denne gangen! Men er liksom ikke så lett å få trent heller. Når klokka er 19 og jeg endelig kan legge meg i sofaen er ern gåtur det siste jeg orker tanken på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 16. oktober 2014 #170 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har heldigvis ikke gått opp noe enda.. Men magen står ut og ser ut som gravidmage hele dagen! Masse luft er ubehagelig å ha på seg favorittbuksa for å si det sånn når begynner egentlig magen å komme (altså ikke bare luftmagen ) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 17. oktober 2014 #171 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg tror dette med når mange kommer er veldig individuelt og påvirkes også av om man har fått barn tidligere. Men jeg har jo aldri gjort dette før, så jeg har virkelig ikke peiling. Lurer litt på hvordan jeg vil oppleve at kroppen forandrer seg så voldsomt, jeg har jo alltid vært veldig liten så det blir nok rart. Jeg har hatt litt ubehag/murringer i magen de siste par dagene, men det er sikkert normalt. Hadde jo ganske kraftige murringer i uke 4 og 5, men siden har jeg ikke kjent noe før nå. Ikke at dette er i nærheten av like vondt som det var da for de var til tider ganske kraftige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 17. oktober 2014 #172 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har gått opp 4 kg og er bare 8+4 men småspiser mye for å holde kvalmen i sjakk. Det har blitt mye salt mat, så håper mye er vannvekt. Når kvalmen slipper taket er det hvertfall full skjerpings Bare 19 dager til vi skal hilse på mini for første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 17. oktober 2014 #173 Del Skrevet 17. oktober 2014 Felles skjebne, felles trøst angående vekt Men satser på at formen bedrer seg litt nå som jeg snart bikker over i 2.trimester; sånn at jeg orker å være mer aktiv og ikke bare ligge på sofaen og dytte i meg Fikk bestilt time til jordmor i stad, det ble ikke før etter nyttår, når jeg er i uke 24. Det er ganske lenge til, da er jo ungen 'snart' ute! Har en legetime og OUL før det, da, så det blir vel ca. en gang i måneden likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 17. oktober 2014 #174 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har et (kanskje dumt?) spørsmål: Når jeg vet nøyaktig når unnfangelsen skjedde (7uker siden i dag), er det stor sannsynlighet for at min termin vil bli justert på OUL? Hva er det som gjør at termin justeres her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 17. oktober 2014 #175 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har et (kanskje dumt?) spørsmål: Når jeg vet nøyaktig når unnfangelsen skjedde (7uker siden i dag), er det stor sannsynlighet for at min termin vil bli justert på OUL? Hva er det som gjør at termin justeres her? Tror det kan ha noe å si når egget festet seg også, men ikke sitér meg på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 17. oktober 2014 #176 Del Skrevet 17. oktober 2014 Tror det kan ha noe å si når egget festet seg også, men ikke sitér meg på det! så i så fall kan man bare bli satt tilbake på OUL? altså få senere termin enn først antatt? befruktelsen stemte med tidlig UL, så håper at den stemmer på OUL også Grunnen til jeg lurer på dette er pga. opptjeningsperioden ifht. foreldrepenger. Er ikke like mange deltidsjobber ledige lenger så begynner mest sannsynlig ikke før om et par uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 17. oktober 2014 #177 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har et (kanskje dumt?) spørsmål: Når jeg vet nøyaktig når unnfangelsen skjedde (7uker siden i dag), er det stor sannsynlighet for at min termin vil bli justert på OUL? Hva er det som gjør at termin justeres her? Sædcellene lever fort 3-4 dager, og egget kan bruke litt tid på å feste seg. I tillegg har jeg hørt om egg som går i "dvale", det tar liksom litt tid å få igang celledelingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 17. oktober 2014 #178 Del Skrevet 17. oktober 2014 Grunnen til jeg lurer på dette er pga. opptjeningsperioden ifht. foreldrepenger. Er ikke like mange deltidsjobber ledige lenger så begynner mest sannsynlig ikke før om et par uker.. Men selv om du ikke begynner før om et par uker, så rekker du jo å jobbe i 6 måneder gjør du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 17. oktober 2014 #179 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har gått opp 6 kg allerede Ble mye småspising de første ukene for å holde kvalmen i sjakk, men nå har jeg så dårlig matlyst. Kaster opp hver kveld, og spiser stort sett ikke noe etter middag (annet enn klementin og druer), så det er vel ikke utenklig at jeg går ned igjen litt også. Driver ikke å slanker meg altså, kan jo nesten høres sånn ut Var nesten redd legen skulle si noe på vektøkningen, men hun sa bare at det er viktig med et normalt og sunt kosthold. Jeg har fått mage, men jeg er vel bare oppblåst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 17. oktober 2014 #180 Del Skrevet 17. oktober 2014 Men selv om du ikke begynner før om et par uker, så rekker du jo å jobbe i 6 måneder gjør du ikke? De 6 månedene gjelder fra når permisjonen starter. Så med min termin som er 25. mai går jeg altså ut i permisjon en gang mellom 1-3 mai (får opp forskjellig info på dette). Så siste frist for å begynne å jobbe er altså 1. november for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå