Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Hehe så gøy å kunne dele det litt også :) mammaen til en venninne av meg -

Som jeg aldri møter eller ser hadde også spurt venninnen min om jeg var gravid! Det

Gjorde hun forresten forrige gang også! Tror hun har gravid antenner 🙈🙈❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ja var jo litt morsomt også men skjønner bare ikke hvor det kom fra! :P

I morgen har jeg fått time til jordmor! :) og hun skal sette opp time til en gynekolog på samme senter så jeg får ultralyd i uke 12! :D også skal jeg til legen igjen om 2 uker.. særr, da har jeg 4 kontroller FØR ordinær ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt privilegerte sånn sett ja! Jeg tenkte på det da jeg kom ut fra gynekologen min forrige dagen - 5 eller 6 ul jeg hadde da og betalte kun 58 kroner! Men Assa så mye driiiiiitttt vi har vært igjennom så

Fortjener vi tett og god oppfølging synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt at de tar det seriøst syns jeg :) har faktisk hart fem "kontroller" da. Var jo på sykehuset også for ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos jordmor og det var kjempekoselig. Det var bare masse informasjon også tok jeg nye blodprøver der. Hun bestilte også en time til ultralyd i uke 12 hos en gynekolog på samme senter :) den gruer jeg meg til!! Også har jeg ny time hos jordmor i uke 13.

Etter jordmortimen var jeg å shoppa litt med jentene. Vi kjøpte blandt annet inn ting til en babyshower vi skal arrangere for en vennine :) også lagde vi sånn bleie kake! Den blei (hahaha) såå kul! :D Og at jeg holdt ut. Nå er keg utslitt ds. Og sovnet med engang de reiste..

Vil forresten sove mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med baby shower. Vet de om deg ? Har også lagd sånn kake til glere av mine venninner så håper jeg får tilbake engsng også :-)

Time hos jordmor ja! Så spennende. Har du fått fødeplass?

Ps hvor lang tid fikk du satt sv hos lege og første svangerskapskontroll ? Skal selv på mandag .... Litt spent :/)

Ligger selv i sengen etter å ha shoppa litt ute. Vi fortjener det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får automatisk på skien sykehus :) hos legen gikk det veldig kjapt egentlig. Var så mye bedre hos jordmor for hun hadde skikkelig tid til meg og spørsmålene/bekymringene mine :)

Noen av jentene vet om meg. Og de har nevn babyshower men de syns det er vanskelig at jeg ikke skal vite kjønn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskelse bare. Også vil jeg føde uten smertestillende så hvis det blir for ille så kan jeg tenke at snaart får jeg vite om det er jente eller gutt :) og kanskje holde ut litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig tenkt :) respekterer deg det altså!

Jeg vil vite kjønn men ang fødsel har jeg ikke tenkt. Så langt har jeg faktisk ikke turt å tenke. Morsomt historie : har to venninner som er veldig ulike men slm var gravide samtidig. Hun ene er skikkelig

Pingle og svimer av bare hun ser en hvitkledd lege! Hun skulle så klart føde med all medisiner hun kunne få! Venninne nummer to er skikkelig tøff!!! Bryr seg ikke om noe! Hun skulle da føde

Motsatt : totalt uten smertestillende! Enden på visa var motsatt !!! Den pinglete venninna klarte seg uten og motsatt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen så var jeg dritredd fødsel og tenkte at det vil ikke jeg!! Men jeg har lest mye i forrige graviditeter og som prøvet og kommet fram til at jeg vil lytte til kroppen og jobbe med kroppen så langt det lar seg gjøre. Og da uten smertestillende. Men om det skulle bli annerledes så ser jeg ikke det som noe nederlag. Mye kan jo skje :) Ønsker også vannfødsel og eventuelt akupunktur for det har hatt god effekt på meg før. Så det er min lille plan da :)

Haha ja, blir sikkert sjeldent som man har tenkt seg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort meg ppp noen tanker om fødsel:) m ikke avgjort, for det blir det ikke før man er i gang og underveis;) jeg vil gjerne bruke vann som smertelindirng i startet, usikekr på om jeg vi føde i vann. Kanskje. Ønsker ikke epidural med mindr det drøyer og jeg blir veldig sliten. Men ting kan snu og ksn være jeg trenger det tidlig:) kanskje lystgass, kanskje ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å ha gjort seg opp noen tanker og har en plan. Men lurt å tenke at det kan ta helt andre veier og være åpen for smertelindring feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha gjort seg opp noen tanker og har en plan. Men lurt å tenke at det kan ta helt andre veier og være åpen for smertelindring feks :)

Absolutt! Man aner jo ikke hvilken fødsel man får:) kanskje man må ha hastesnitt før man begynner å føde skikkelig også. Alt kan snu på få minutter! Ser jeg har en del skrivfeil i forrige innlegg men akkurat nå gidder jeg ikke å redigere... Hurra for treig ipad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er jeg kanskje litt for lite. Men alt bra enda! :) Litt mye hormoner og humørsvingninger kanskje :P Begynte å gråte her om dagen for at jeg ikke ville ha løk stekt med kjøttdeigen, men mannen ville ikke høre på meg. Stakkars meg altså :ler:

10 uker i dag :hoppe: 2 uker til ul!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...