Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡

kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Lasagne ❤ Leste i noen andre dagbøker her at det var så mange som hadde hatt lasagne til middag. Hoo, da ble det fort lasagne her også altså! En hel lasagne for meg selv siden mannen er på reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lasagne ❤ Leste i noen andre dagbøker her at det var så mange som hadde hatt lasagne til middag. Hoo, da ble det fort lasagne her også altså! En hel lasagne for meg selv siden mannen er på reise :)

Hehe, ja, vi var ganske mange som spiste det i helgen :sikle: Heldiggris som ikke trengte å dele! Er sååå godt å kunne spise rester også, mmm!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem :nigo: Gubben spiste opp restene dagen etter, da ... :(

Var det godt? :laugh:

Det var kjempegodt :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos jordmor. Hadde gleda meg til hjertelyd og magemål, også ville hun ikke noen av delene.. Det er for tidlig å måle magen i uke 14.. Apparatet mitt er så dårlig så tror ikke jeg finner noe.. NEIVELL, DA REISER JEG HJEM Å FINNER DEN SJÆL DAH! hahah. Fikk time til glukosebelastning neste uke :( hakke løst. Og ordinær ultralyd om fem uker i uke 19+4. Klaga på det og jeg. Syns det var sent. Klag-klagesen, det er meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

5 uker - det er jo ikke lenge til!

Neida, det går sikkert fort :) men hvis jeg hadde fått i uke 17 så hadde det bare vært 3 uker til! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fort men forstår følelsen ;) lurer på når jeg får!:)

Glukosebelastning allerede? Jeg skal i uke 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fort men forstår følelsen ;) lurer på når jeg får!:)

Glukosebelastning allerede? Jeg skal i uke 28.

Merkelig. Nei, hun mente jeg skulle nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er glukose? 😔😁

Sukker (druesukker). Så det er en sukkertest for å sjekke om jeg kan ha utviklet svangerskapsdiabetes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på glukosebelastning i uke 28 jeg også! Så rart at du fikk det så tidlig.. Legen min mente at man ikke utvikler sv.diabetes før etter 20.uke. Jeg aner ikke, vet bare at jeg gruer meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg hos jordmor. Hadde gleda meg til hjertelyd og magemål, også ville hun ikke noen av delene.. Det er for tidlig å måle magen i uke 14.. Apparatet mitt er så dårlig så tror ikke jeg finner noe.. NEIVELL, DA REISER JEG HJEM Å FINNER DEN SJÆL DAH! hahah. Fikk time til glukosebelastning neste uke :( hakke løst. Og ordinær ultralyd om fem uker i uke 19+4. Klaga på det og jeg. Syns det var sent. Klag-klagesen, det er meg :ler:

Her begynner de ikke å måle symfyse/fundusmål før ca. uke 24, så jeg fikk målt det ordentlig for første gang på tirsdag :jepp: Det er ganske teit syns jeg også, for de burde vel hatt en "baseline"? :/

Dumt at hun ikke ville lytte heller..

Jeg syns også det hørtes rart ut at du skal på glukosebelastning neste uke :/ Jeg skal også i uke 28 ca., legen sa allerede på første kontroll at det var da man skulle ha det.. Mellom uke 26 og 28 eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka det på nettet nå. Det er flere plasser de tar to glukosebelastninger. 1 mellom 14-16 svanherskapsuke og 2. I uke 30. Og 1 av 5 som fikk svangerskapsdiabetes fikk det da påvist allerede i uke 14-16. Så det kan jo da godt tenkes at jeg skal ha en til senere i svangerskapet hvis de ikke finner noe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror legen målte meg første gang ved 15 uker. Og igjen ved 19. Rart med såpass forskjellig praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min ble ikke målt før i uke 20, tror jeg... Dårlig hukommelse, så mulig jeg husker feil. Og hjertelyden fikk jeg vel høre på samme kontroll (men hadde jo hørt/sett den tidligere, på ultralydene da :hjerte:

Ha en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min ble ikke målt før i uke 20, tror jeg... Dårlig hukommelse, så mulig jeg husker feil. Og hjertelyden fikk jeg vel høre på samme kontroll (men hadde jo hørt/sett den tidligere, på ultralydene da :hjerte:

Ha en god helg! :klem:

Hm, får se da. Skal tilbake i uke 17 :) Jeg har doppler så finner jo hjertelyden selv og vet at den er der så det er ikke noe krise.

Ha en strålende helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...