Gå til innhold

Menn som er glad i katter=turn on


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, savner pusen min jeg nå :( Har heldigvis to hunder som jeg elsker overalt på denne jord da.

En mann som ikke er glad i katter, hunder og dyr generelt, kommer ikke inn døra her.

Menn som ikke liker dyr er virkelig turn OFF



Anonymous poster hash: 18b4f...1c7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er veldig glad for at samboeren min elsker katter like mye som jeg gjør. Vi har faktisk skaffet oss katt sammen og gleder oss veldig (henter katten vår i begynnelsen av september). :) Det er fint hvis han liker andre dyr også, hvilket han gjør, men jeg er glad han ikke er utpreget "hundemenneske" ellers ville det nok vært totalt kræsj siden jeg ikke er spesielt begeistret for hunder (skal sies at han liker hunder mye bedre enn meg gjør. I tillegg liker han barn også, så det er jo bare helt supert. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er supre dyr! Lekne, kosete og selvstendige, om enn noe utspekulerte. Mye bedre enn de greiene med tunga ut av munnen som bare skal gå tur!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ikke elske katter, men like de er ett minimum.

Liker ikke menn som sier at han hater noen dyreslag.

Endret av MissPierce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Er veldig glad i katta vår, men det er noe med det..jeg hadde aldri giddi skaffe meg en katt dersom jeg var singel (eide aldri katt da jeg var singel)

Det er vel kanskje noe med det at menn som er single skal være frie, alene og franke. Selv om en katt er noenlunde selvstendig er den likevel et dyr som trenger litt oppmerksomhet, mat, vann og at noen slipper den ut og inn eventuelt skrur inn ei kattedør, chipper den, tar den med til dyrlegen for kontroll osv. Det er vel noe med det å ha omsorg for et lite dyr som enkelte kvinner antakelig finner turn-off. Steroetypien av menn er at vi IKKE er omsorgsfulle. Vi skal være jegere, tøffe, følelsesløse, kun tenke på sex og være "enkle". Å sitte i sofaen med smågodt, en god film og katta på fanget om du er singel...vel..GAYLORD (Visstnok)

Hund er imidlertid noe helt annet av en eller annen grunn. Er man singel mann med hund så er man reine marinejegeren/Lars Monsen en friluftskar og rallargut med sunne kjerneverdier..?

Jeg tenker også litt på menn med katt som femi og gay. Rart med det. Og jeg er ikke en gang flau når jeg bøyer meg ned og koser med kattene i nabolaget.

Endret av FuturePrimitive
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

For å nyansere bildet noe; Menn(esker) som blir tussete ved synet av et kjæledyr (uansett rase) er ekstremitetene.

Den som misliker kjæledyr slik at vedkommende har lyst til å lange ut en fot å sparke dyret av veien er en ekstremitet Disse er no deal for meg.

Den som synes dyr er hyggelig, trives med dyr og aksepterer dyrenes tilstedeværelse har skåret stjerne i boken.

Årsaken er meget enkel. Jeg deler mitt hjem med 3 katter. En fuksjonshemmet sådan. Den mann som blir sjalu på, eller innerst inne ønsker å sparke en av disse tilitsfulle sjelene, - han har ingenting i mitt hjem å gjøre. Våre verdistandarder vil være for ulike.

Når en av disse tre kommer for å hilse på ham så er det en tillitserklæring fra katten, og den som har gjennomgått så mye ondskap påført av mennesker tidligere i livet viser en stor grad av reetablert tillit ved å ta kontakt.

Ingen av de tre er redd for mennesker, ingen av dem er aggresiv, ingen av dem er så skeptiske at de ikke i løpet av en 10 - 15 minutters tid kommer for å hilse på.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at katter er forskjellige. Noen katter er ganske hyggelige dyr, men man kan ikke underslå at veldig mange av dem er i besittelse av en utrolig usympatisk adferd, (sett ut fra vårt ståsted, selvfølgelig). Katten selv er nok ikke særlig bevisst på sin egen oppførsel. Men jeg vil påstå at det finnes en stor overvekt av usympatiske og asosiale katter, enn motsatt. De fleste av oss har nok møtt flere av disse, enn de hyggelige og kosete kattene. Det er langt i mellom de kosete og sosiale, for å si det slik.

Jeg begriper ikke at kattefolk har så problemer med å forstå at kattens adferd ikke appellerer til alle mennesker!

Anonymous poster hash: e58a0...d9e

Min erfaring er helt motsatt av din. det var derfor jeg reagerte på din bombastiske fremlegging. De fleste kattene jeg har "møtt" som vært sky, redde og sære, har vært dette pga tidligere eiere, skremmende erfaringer fra mennesker som har sparket dem o.l.

Du påstår at det finnes en stor overvekt av usympatiske og asosiale katter, enn motsatt, og at "de fleste av oss har nok møtt flere av disse, enn de hyggelige og kosete kattene" Min erfaring er altså totalt motsatt, ett stort flertall av kattene jeg har møtt (som er en god del!) har vært kosete og sosiale.. har ingen problemer med at katter ikke appellerer til deg og andre, men reagerte altså på hvordan du slo fast at "sånn er de fleste katter"..

Endret av Clavel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i katta vår, men det er noe med det..jeg hadde aldri giddi skaffe meg en katt dersom jeg var singel (eide aldri katt da jeg var singel)

Det er vel kanskje noe med det at menn som er single skal være frie, alene og franke. Selv om en katt er noenlunde selvstendig er den likevel et dyr som trenger litt oppmerksomhet, mat, vann og at noen slipper den ut og inn eventuelt skrur inn ei kattedør, chipper den, tar den med til dyrlegen for kontroll osv. Det er vel noe med det å ha omsorg for et lite dyr som enkelte kvinner antakelig finner turn-off. Steroetypien av menn er at vi IKKE er omsorgsfulle. Vi skal være jegere, tøffe, følelsesløse, kun tenke på sex og være "enkle". Å sitte i sofaen med smågodt, en god film og katta på fanget om du er singel...vel..GAYLORD (Visstnok)

Hund er imidlertid noe helt annet av en eller annen grunn. Er man singel mann med hund så er man reine marinejegeren/Lars Monsen en friluftskar og rallargut med sunne kjerneverdier..?

Jeg tenker også litt på menn med katt som femi og gay. Rart med det. Og jeg er ikke en gang flau når jeg bøyer meg ned og koser med kattene i nabolaget.

Jeg er faktisk helt enig.

(Kanskje fordi jeg er hundemennrske?)

Anonymous poster hash: 029be...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr er en berikelse, men må jo si at jeg foretrekker hunder over katter. Men vi er jo alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i katta vår, men det er noe med det..jeg hadde aldri giddi skaffe meg en katt dersom jeg var singel (eide aldri katt da jeg var singel)

Det er vel kanskje noe med det at menn som er single skal være frie, alene og franke. Selv om en katt er noenlunde selvstendig er den likevel et dyr som trenger litt oppmerksomhet, mat, vann og at noen slipper den ut og inn eventuelt skrur inn ei kattedør, chipper den, tar den med til dyrlegen for kontroll osv. Det er vel noe med det å ha omsorg for et lite dyr som enkelte kvinner antakelig finner turn-off. Steroetypien av menn er at vi IKKE er omsorgsfulle. Vi skal være jegere, tøffe, følelsesløse, kun tenke på sex og være "enkle". Å sitte i sofaen med smågodt, en god film og katta på fanget om du er singel...vel..GAYLORD (Visstnok)

Hund er imidlertid noe helt annet av en eller annen grunn. Er man singel mann med hund så er man reine marinejegeren/Lars Monsen en friluftskar og rallargut med sunne kjerneverdier..?

Jeg tenker også litt på menn med katt som femi og gay. Rart med det. Og jeg er ikke en gang flau når jeg bøyer meg ned og koser med kattene i nabolaget.

Jeg er veldig uenig. En mann med omsorg for et lite dyr er så langt ifra turn off som man kan komme. Du kan sjekke antallet pinupbilder av halvnakne menn som poserer med søte dyr for å få en ide om hvor mange som er enige (tips: hopp over bildet av David Hasselhoff og valpene.)

De fleste hunder krever dessuten mye omsorg, så jeg ser absolutt ikke på hundeeiere som følelsesløse og lite omsorgsfulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg er veldig uenig. En mann med omsorg for et lite dyr er så langt ifra turn off som man kan komme. Du kan sjekke antallet pinupbilder av halvnakne menn som poserer med søte dyr for å få en ide om hvor mange som er enige (tips: hopp over bildet av David Hasselhoff og valpene.)

De fleste hunder krever dessuten mye omsorg, så jeg ser absolutt ikke på hundeeiere som følelsesløse og lite omsorgsfulle.

Jo, men din turn-on er vel heller ikke helt representativ for kvinner flest vil jeg tro? Er ikke du både dominant seksuelt (uvanlig) og generelt veldig for at menn (og kvinner) er individer og ikke grupper?

Jeg foretrekker og respekterer ditt synspunkt, men generelt er det nok sånn at kvinner flest synes det er mest turn on med en som ikke vier så mye oppmerksomhet til omsorg. Antakelig så er heller ikke ytterpunktet "psykopat" som sparker og hater dyr heller på ønskelista til kvinner flest, og det å kunne vise omsorg ER tross alt et trekk hunnkjønn ser etter hos menn. Men omsorgsbegrepet er annerledes når det gjelder hva kvinner ser etter. Den typiske "sykepleiermannen" eller "veterinærmannen" blir for myk. Den hardatbeidende tøffe mannen som ikke er så flink til å snakke om følelser men som er overbærende for kvinnens mer hysteriske og nevrotiske side og som føyer seg for hennes ønsker i blandt (men uten å være for tøfflete generelt) er vel hva som menes med empatisk og omsorgsfull mann. En som på litt klønete vis prøver å være romantisk og sjarmerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en singel mann som hadde en katt, jeg. Ingen gay der i gården. Men så lever han i en helt annen verden enn de som påstår slikt fra før, da. Han og katten: Utrolig kult syn! De strekket seg samtidig på sofaen ;)

Ellers synes jeg det er helt greit at man vil ha en hund i stedet for katt og omvendt, men å være hundemenneske som hater katter og kattemenneske som hater hunder, sliter jeg med. Å være glad i dyr er attraktivt, og bruke hjernen.



Anonymous poster hash: 5bf48...f84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men din turn-on er vel heller ikke helt representativ for kvinner flest vil jeg tro? Er ikke du både dominant seksuelt (uvanlig) og generelt veldig for at menn (og kvinner) er individer og ikke grupper?

Jeg foretrekker og respekterer ditt synspunkt, men generelt er det nok sånn at kvinner flest synes det er mest turn on med en som ikke vier så mye oppmerksomhet til omsorg. Antakelig så er heller ikke ytterpunktet "psykopat" som sparker og hater dyr heller på ønskelista til kvinner flest, og det å kunne vise omsorg ER tross alt et trekk hunnkjønn ser etter hos menn. Men omsorgsbegrepet er annerledes når det gjelder hva kvinner ser etter. Den typiske "sykepleiermannen" eller "veterinærmannen" blir for myk. Den hardatbeidende tøffe mannen som ikke er så flink til å snakke om følelser men som er overbærende for kvinnens mer hysteriske og nevrotiske side og som føyer seg for hennes ønsker i blandt (men uten å være for tøfflete generelt) er vel hva som menes med empatisk og omsorgsfull mann. En som på litt klønete vis prøver å være romantisk og sjarmerende.

Ingen dyreeiere trenger å stå å dulledulledullemolle over dyrene sine.

Menn som kan vise omsorg for et dyr uten å miste besinnelsen er turn on. Menn som ikke kan ha et dyr fordi han ikke vil vise omsorg for omverden fordi omsorg er "dulledulledulle", er noe annet. Ikke turen on.

Det sier noe om hva man gjør ut av ting. Du ser for deg dulledulledulle og omsorg i en negativ setting. Jeg ser fint at det finnes andre måter å gjøre ting på.

Anonymous poster hash: 5bf48...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å f.eks. elske katter og mene at livet ville vært tomt uten en katt, men å gå derfra til å uten videre sette negative merkelapper og karakteristikker på folk med andre prioriteringer og ønsker, det ser jeg på som ureflektert. For meg er ikke dette en ren kattegreie, men jeg har bare merka at en noen dyreeiere utmerker seg til å være veldig snare med å uttale seg negativt om folk som av ulike grunner ikke er like glade i å ha dyr rundt seg som de selv er. En sånn måte å forholde seg til andre mennesker på, er det som er ureflektert, og dermed "turn-off".

Altså, jeg skjønner jo at mye blir sagt med et glimt i øyet, og ikke er ment å skulle bli tatt dønn seriøst, sånn at det er sagt. ;)

Er jo ikke det at noen er dårlige personer bare fordi de ikke liker dyr, men det er hvertfall min erfaring at de som ikke liker dyr ofte også har rasshøl/bitch-tendenser. Er ikke noe ureflektert over det å bemerke seg det.

Anonymous poster hash: 98a9c...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Nei, der tar du feil. De er ofte uvillige og usosiale ovenfor eieren sin også. Har sett det utallige ganger opp gjennom årene.

Anonymous poster hash: e58a0...d9e

jeg har hatt katt i oppveksten. Har du? Kanskje katter bare ikke liker deg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det at noen er dårlige personer bare fordi de ikke liker dyr, men det er hvertfall min erfaring at de som ikke liker dyr ofte også har rasshøl/bitch-tendenser. Er ikke noe ureflektert over det å bemerke seg det.

Anonymous poster hash: 98a9c...9dd

Ikke for at erfaringer ikke betyr noe eller at det er noe galt i å gjøre sånne bemerkninger, men for meg blir dette litt som å påstå at grunnen til at jeg har en fremmed mann i senga hver søndagsmorgen, er at det er søndag. Det er en forskjell på sammenheng og sammenfall. Jeg ser jo en del usympatisk fra folk med en gitt karakteristikk, jeg også, men min teori er heller at disse er usympatiske i utgangspunktet.

Endret av Geit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jo, men din turn-on er vel heller ikke helt representativ for kvinner flest vil jeg tro? Er ikke du både dominant seksuelt (uvanlig) og generelt veldig for at menn (og kvinner) er individer og ikke grupper?

Jeg foretrekker og respekterer ditt synspunkt, men generelt er det nok sånn at kvinner flest synes det er mest turn on med en som ikke vier så mye oppmerksomhet til omsorg. Antakelig så er heller ikke ytterpunktet "psykopat" som sparker og hater dyr heller på ønskelista til kvinner flest, og det å kunne vise omsorg ER tross alt et trekk hunnkjønn ser etter hos menn. Men omsorgsbegrepet er annerledes når det gjelder hva kvinner ser etter. Den typiske "sykepleiermannen" eller "veterinærmannen" blir for myk. Den hardatbeidende tøffe mannen som ikke er så flink til å snakke om følelser men som er overbærende for kvinnens mer hysteriske og nevrotiske side og som føyer seg for hennes ønsker i blandt (men uten å være for tøfflete generelt) er vel hva som menes med empatisk og omsorgsfull mann. En som på litt klønete vis prøver å være romantisk og sjarmerende.

Jeg elsker at mannen min er glad i dyr og blir like begeistret som meg hvis vi ser et ekorn eller rådyr i skogen, at han blir med i dyrehagen og at han behandler kjæledyrene som et familiemedlem og at han gråt når hunden vår måtte avlives.

Og jeg er ikke dominant, hva nå der skulle ha å si for saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...