Gå til innhold

Menn som er glad i katter=turn on


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ÅÅÅåå denne tråden får meg til å savne katten min veldig ;-(

Hun var alltid en sjel jeg kunne vende meg til når jeg hadde det vondt. Hun var myk og kosete. Selvfølgelig også litt sta og bestemt, men hun var den beste.



Anonymous poster hash: 9f800...291
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får folk til å IKKE like katter?

En tidligere kollega som er redd for katter, kaller dem slanger med pels. Utspekulerte, hvesende skumlinger med onde øyne, som sniker rundt i gresset og planlegger å bite deg i leggen.

Samme her. Liker begge to like godt. Selv har jeg 3 katter og en hund.. :klo:

Jeg har to hunder og en katt. Alle tre kommer løpende til døren når jeg kommer hjem, og alle tre elsker å sove sammen med meg på sofaen. Det kan selvsagt hende at katten kun ser på meg som en servitør og varmepute, men jeg tror egentlig at han liker meg ganske godt. :ler:
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega som er redd for katter, kaller dem slanger med pels. Utspekulerte, hvesende skumlinger med onde øyne, som sniker rundt i gresset og planlegger å bite deg i leggen.

Jeg har to hunder og en katt. Alle tre kommer løpende til døren når jeg kommer hjem, og alle tre elsker å sove sammen med meg på sofaen. Det kan selvsagt hende at katten kun ser på meg som en servitør og varmepute, men jeg tror egentlig at han liker meg ganske godt. :ler:

:fnise: De er så søte atte :hjerte: ene katten som valpus gikk overens med når han var mindre en katten, pleide å følge etter oss på tur.. Eller når han hørte at vi var ute så kom han løpende mot oss.. Savner det :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er nydelige. Kombinasjonen myk pels og skarpe klør er fantastisk. Elsker dem :)



Anonymous poster hash: 7f9ae...f51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker katter selv, og ser på det som positivt om en mann også gjør det.

Likevel må jeg innrømme at jeg nok mener at en sånn selvfeirende "Jeg elsker dyr og er derfor en så sinnsykt bra person"-holdning samt ureflekterte (i følge meg) meninger om og karakteristikker av folk som av en eller annen grunn ikke er like glade i dyr som dem selv, som man kan spore hos enkelte, nok heller mot å være turn-off i min bok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En man som ikke liker dyr generelt er dealbreaker for meg. Ikke fordi han er en dårlig person eller noe, men fordi jeg har planer om å ha dyr i min familie i fremtiden.



Anonymous poster hash: 029be...578
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Katter har en veldig spesiell adferd som ikke appellerer til alle. De er ekstremt sære i forhold til f.eks hunder. En hund viser masse glede hver gang den ser de. En katt overser deg, om den da ikke plutselig bestemmer seg for at den vil ha kos. Alt må skje på kattens premisser, ellers kan den komme til å hate deg for all fremtid. Katter kommer tilbake til deg fordi de får mat, ikke fordi du betyr spesielt mye for den. Jeg synes dessuten at katter alltid virker redde og sky. De piler av sted og gjemmer seg når de ser et fremmed menneske. Katter ser også onde ut, med de smale, gule og stikkende øynene sine. Vel, katter er slik, og de kan jo ikke for sin egen adferd. Men de kommer aldri til å bli likt av alle, nettopp pga den spesielle adferden sin. Anonymous poster hash: e58a0...d9e

Katter er ikke sære i forhold til hunder, men de er forskjellige.

En katt er i utgangspunktet litt mer skeptisk i forhold til fremmede (noen ganger med god grunn), noe som gjør at de bruker litt lenger tid på å bli fortrolige.

Men min katt kommer stort sett og møter meg ved garasjen hver dag når jeg kommer hjem fra jobb :) Noen ganger for å bli med inn, og få seg litt mat. Men andre ganger er det bare for å ønske meg velkommen hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Katter er ikke sære i forhold til hunder, men de er forskjellige.

En katt er i utgangspunktet litt mer skeptisk i forhold til fremmede (noen ganger med god grunn), noe som gjør at de bruker litt lenger tid på å bli fortrolige.

Men min katt kommer stort sett og møter meg ved garasjen hver dag når jeg kommer hjem fra jobb :) Noen ganger for å bli med inn, og få seg litt mat. Men andre ganger er det bare for å ønske meg velkommen hjem :)

katter er mange ganger lin mennesker. Også vi Er ofte skeptiske til fremmede. Men bare katter er sære likevel?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

katter er mange ganger lin mennesker. Også vi Er ofte skeptiske til fremmede. Men bare katter er sære likevel?

Hmm... Nei...? Skjønner ikke hva du mener nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hmm... Nei...? Skjønner ikke hva du mener nå :)

du og hadde blitt skeptisk om en fremmed person lokka på deg fordi du var søt? Og bare. Pspspsps. Kom hit. Men når katter er skeptiske til det er de sære?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker katter selv, og ser på det som positivt om en mann også gjør det.

Likevel må jeg innrømme at jeg nok mener at en sånn selvfeirende "Jeg elsker dyr og er derfor en så sinnsykt bra person"-holdning samt ureflekterte (i følge meg) meninger om og karakteristikker av folk som av en eller annen grunn ikke er like glade i dyr som dem selv, som man kan spore hos enkelte, nok heller mot å være turn-off i min bok.

hva mener du med ureflekterte meninger?

Anonymous poster hash: ddfe8...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

du og hadde blitt skeptisk om en fremmed person lokka på deg fordi du var søt? Og bare. Pspspsps. Kom hit. Men når katter er skeptiske til det er de sære?

Ikke det jeg skrev.

Jeg skrev som svar til ei som skrev "katter er sære i forhold til hunder!"

Og da svarte jeg " nei, de er ikke sære i forhold til hunder, men de er forskjellige."

Altså: katter er ikke sære. Men de har en annerledes atferd enn hunder.

Endret av Tassen10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ikke det jeg skrev.

Jeg skrev som svar til ei som skrev "katter er sære i forhold til hunder!"

Og da svarte jeg " nei, der er ikke sære i forhold til hunder, men de er forskjellige."

Altså: katter er ikke sære. Men de har en annerledes atferd enn hunder.

jeg var enig med deg. Jeg bare supplerte med å si at denne skepsisen katter har til fremmede er lik menneskers skepsis.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er forskjellige, ikke alle er som du beskriver. Mange er tillitsfulle, tålmodige, og uttrykker glede over å se deg. Og nei, de "kommer ikke kun tilbake fordi du gir den mat..."

Jeg vet at katter er forskjellige. Noen katter er ganske hyggelige dyr, men man kan ikke underslå at veldig mange av dem er i besittelse av en utrolig usympatisk adferd, (sett ut fra vårt ståsted, selvfølgelig). Katten selv er nok ikke særlig bevisst på sin egen oppførsel. Men jeg vil påstå at det finnes en stor overvekt av usympatiske og asosiale katter, enn motsatt. De fleste av oss har nok møtt flere av disse, enn de hyggelige og kosete kattene. Det er langt i mellom de kosete og sosiale, for å si det slik.

Jeg begriper ikke at kattefolk har så problemer med å forstå at kattens adferd ikke appellerer til alle mennesker!

Anonymous poster hash: e58a0...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg vet at katter er forskjellige. Noen katter er ganske hyggelige dyr, men man kan ikke underslå at veldig mange av dem er i besittelse av en utrolig usympatisk adferd, (sett ut fra vårt ståsted, selvfølgelig). Katten selv er nok ikke særlig bevisst på sin egen oppførsel. Men jeg vil påstå at det finnes en stor overvekt av usympatiske og asosiale katter, enn motsatt. De fleste av oss har nok møtt flere av disse, enn de hyggelige og kosete kattene. Det er langt i mellom de kosete og sosiale, for å si det slik.

Jeg begriper ikke at kattefolk har så problemer med å forstå at kattens adferd ikke appellerer til alle mennesker!

Anonymous poster hash: e58a0...d9e

de er kosete ovenfor eierne sine som regel. Når det er sagt har jeg møtt på sære bikkjer og
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med ureflekterte meninger?

Anonymous poster hash: ddfe8...19f

Det er jo greit å f.eks. elske katter og mene at livet ville vært tomt uten en katt, men å gå derfra til å uten videre sette negative merkelapper og karakteristikker på folk med andre prioriteringer og ønsker, det ser jeg på som ureflektert. For meg er ikke dette en ren kattegreie, men jeg har bare merka at en noen dyreeiere utmerker seg til å være veldig snare med å uttale seg negativt om folk som av ulike grunner ikke er like glade i å ha dyr rundt seg som de selv er. En sånn måte å forholde seg til andre mennesker på, er det som er ureflektert, og dermed "turn-off".

Altså, jeg skjønner jo at mye blir sagt med et glimt i øyet, og ikke er ment å skulle bli tatt dønn seriøst, sånn at det er sagt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dyr og spesielt i katter, lenge siden vi har hatt noen nå, men hadde fire under oppveksten min.

En av bestekameratene mine fra barndommen var en av kattene, og det sier jeg gjerne til folk, han betydde mye for meg.

Savner å ha katt, fluffy pels og masse kos, ser endel på youtube videoer da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er kosete ovenfor eierne sine som regel. Når det er sagt har jeg møtt på sære bikkjer og

Nei, der tar du feil. De er ofte uvillige og usosiale ovenfor eieren sin også. Har sett det utallige ganger opp gjennom årene.

Anonymous poster hash: e58a0...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...