Gå til innhold

Den nye uføretrygden fra 2015. Kan det være man får mindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke den AB du siterte, men det blir endringer sånn at man har mulighet til å jobbe så mye/lite man klarere. Mer som AAP, at de trekker litt av trygden når du kan jobbe isteden. Samtidig mister man ikek trygden hvis man jobber tjener over 1 G. Noe som jo er helt supert for oss som klarer å jobbe litt.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

Jo det som blir nytt er muligheten til å jobbe mer uten at uføretrygden størrelse (%) endres fast. Man kan prøve seg i 30 % stilling og få 70 % trygd.

Men det var ikke det ab over jublet for, men muligheten til å tjene penger.

Anonymous poster hash: b158f...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan tjene rundt 60.000 uten at dem reduserer stønaden din, men tjener du over dette beløpet så vil dem trekke en vis % av stønaden din. Men det skal lønne seg og jobbe så om du tjener 100.000 etter disse 60.000kr så vil dem ikke trekke 100.000 fra stønaden, men en vis %. Som sagt.. så det lønner seg og jobbe.



Anonymous poster hash: a09e9...997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tjene rundt 60.000 uten at dem reduserer stønaden din, men tjener du over dette beløpet så vil dem trekke en vis % av stønaden din. Men det skal lønne seg og jobbe så om du tjener 100.000 etter disse 60.000kr så vil dem ikke trekke 100.000 fra stønaden, men en vis %. Som sagt.. så det lønner seg og jobbe.

Anonymous poster hash: a09e9...997

Ja, det lønner seg å jobbe:-) Spesielt om man er ansatt som trygdet i eget AS. Da kan man ta ut de tilmålte 60000 i lønn og resten som et heidundrandes aksjeutbytte. Dette er da kapitalinntekter og påvirker ikke uføretrygden i det hele tatt.

Dermed lønner det seg skikkelig:-):-)

Anonymous poster hash: 1740f...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye systemet er fantastisk. Man kan tjene opp til 60000 kr ekstra (for oss som er trygdet før 2015) i året uten å gå ned en krone i trygd. I tillegg er det ubegenset med kapitalinntekt.

Dette gir utrolige muligheter til å ha det svært så bra som ufør:-)

Anonymous poster hash: 1740f...c2d

Vi som er uføre fordi vi faktisk er syke, får det ikke svært så bra uansett hvordan reglene er!

Anonymous poster hash: 48bad...d16

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk skjønne at du vil få like mye nå som når den nye reformen kommer i 2015. Du vil få akkurat det samme utbetalt. Eneste er at det er lettere og kombinere jobb.

Og visst folk trur du må betale 36% i skatt så tar du feil. Det tar 2 sekunder og regne ut skattenivået på http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2014 !

257.156 og skattenivået er på 18% ca.

Anonymous poster hash: a09e9...997

Men, den kalkulatoren der tar jo ikke med særfradag, som de fleste som får uførtrygd vel vil få?

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, den kalkulatoren der tar jo ikke med særfradag, som de fleste som får uførtrygd vel vil få?

Det blir slutt på særfragdrag på uføretrygd fra 2015. Det blir null skatt i juni og halv skatt i desember som vanlig arbeidstakere isteden.

Endret av mill@
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som er uføre fordi vi faktisk er syke, får det ikke svært så bra uansett hvordan reglene er!

Anonymous poster hash: 48bad...d16

Man trenger heller ikke syte mer enn nødvendig.

Greit at vi er uføre, men vi er da ikke døde. Så får hver enkelt gjøre det beste de kan ut av situasjonen. Norge er tross alt et svært bra land å være ufør i:-)

Anonymous poster hash: 1740f...c2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er uføre fordi vi faktisk er syke, får det ikke svært så bra uansett hvordan reglene er! Anonymous poster hash: 48bad...d16

Takk, endelig en person som har skjønt noe.

Anonymous poster hash: ad1b8...756

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye systemet er fantastisk. Man kan tjene opp til 60000 kr ekstra (for oss som er trygdet før 2015) i året uten å gå ned en krone i trygd. I tillegg er det ubegenset med kapitalinntekt.

Dette gir utrolige muligheter til å ha det svært så bra som ufør:-)

Anonymous poster hash: 1740f...c2d

Ja, for alle de som har uføre uten å trenge det! For oss andre som ikke kan jobbe, er den ordningen veldig dum :frustrert:

Anonymous poster hash: bf1ca...d2d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle de som har uføre uten å trenge det! For oss andre som ikke kan jobbe, er den ordningen veldig dum :frustrert:

Anonymous poster hash: bf1ca...d2d

Hvorfor i alle dager er det dumt? Synes det er positivt at de som klarer det kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 2a58e...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle de som har uføre uten å trenge det! For oss andre som ikke kan jobbe, er den ordningen veldig dum :frustrert:

Anonymous poster hash: bf1ca...d2d

Hvorfor er den dum? Det blir vel ikke noen særlrige endringer i utbetalingene og uføre får ikke mindre totalt sett.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er det dumt? Synes det er positivt at de som klarer det kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 2a58e...d60

PS. Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er det dumt? Synes det er positivt at de som klarer det kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 2a58e...d60

Tror ikke KG er et sted for positiv tenkning. Her er det visst klaging og atter klaging over hvor elendig alt er. Mye bedre å bruke energien på å sitte på nett og klage over hvor fælt alt er enn å prøve å gjøre det beste ut av det ser det ut som. En skikkelig negativ spiral som drar alle med seg. Bare se på hvor mange "likes" de som er negative er får. Helt utrolig og bare trist.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS. Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

Ikke alle, men de fleste. Problemet er jo å finne en arbeidsgiver som vil ansette en som ikke kan vite når h*n kommer på jobb.

Anonymous poster hash: 2a58e...d60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

"Ja, god dag, det var fra Rørmoker AS. Rørmokeren som kommer til deg er uføretrygdet, så kan hende vedkommende kommer litt senere ut på dagen. Eventuelt først dagen etter. Eller kanskje en gang ut i neste uke. Det beror på når vedkommende er i form til å jobbe pga whiplash. Det kan også hende at vedkommende må dra midt i jobben og komme tilbake igjen en annen dag. Da kan dere ikke skru på vannet i mellomtiden, men det håper jeg går greit?"

Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja, god dag, det var fra Rørmoker AS. Rørmokeren som kommer til deg er uføretrygdet, så kan hende vedkommende kommer litt senere ut på dagen. Eventuelt først dagen etter. Eller kanskje en gang ut i neste uke. Det beror på når vedkommende er i form til å jobbe pga whiplash. Det kan også hende at vedkommende må dra midt i jobben og komme tilbake igjen en annen dag. Da kan dere ikke skru på vannet i mellomtiden, men det håper jeg går greit?"

Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

Å herregud det er akkurat det jeg mener: snakk om å ikke klare å se løsninger men bare problemer. Men klart, om rørlegger er det eneste i hele verden du kan jobbe med så...

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herregud det er akkurat det jeg mener: snakk om å ikke klare å se løsninger men bare problemer. Men klart, om rørlegger er det eneste i hele verden du kan jobbe med så...

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

"Ja, god dag, det var fra Strøm & Sjokk AS. Elektrikeren som kommer til deg er uføretrygdet, så kan hende vedkommende kommer litt senere ut på dagen. Eventuelt først dagen etter. Eller kanskje en gang ut i neste uke. Det beror på når vedkommende er i form til å jobbe pga whiplash. Det kan også hende at vedkommende må dra midt i jobben og komme tilbake igjen en annen dag. Da kan dere ikke skru på strømmen i mellomtiden, men det håper jeg går greit?"

Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud det er akkurat det jeg mener: snakk om å ikke klare å se løsninger men bare problemer.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

På seg selv kjenner man andre. Ville du vært villig til å bestille en rørlegger/elektriker/mekaniker/... som er ufør og derfor ikke vet hvilken da vedkommende kan ta jobben, vet heller ikke en gang om vedkommende klarer å gjennomføre hele jobben på en gang?

Hvis ikke er du selv skyldig i å bare se problemer og ikke løsninger.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På seg selv kjenner man andre. Ville du vært villig til å bestille en rørlegger/elektriker/mekaniker/... som er ufør og derfor ikke vet hvilken da vedkommende kan ta jobben, vet heller ikke en gang om vedkommende klarer å gjennomføre hele jobben på en gang?

Hvis ikke er du selv skyldig i å bare se problemer og ikke løsninger.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

Jeg tror du misforstår noe kraftig. Som jeg skrev over så har jeg stor tro på at alle kan gjøre noe, og jeg nekter å tro at en kun kan være elektriker eller rørlegger. Det finnes en grunn til at NAV for eksempel hjelper til med omskolering. Så hele den argumentasjonen blir rett og slett altfor dum.

Hehe er det noe jeg aldri har blitt beskylt for, så er det å kun se problemer. Tvert om har jeg gjort noe ut av tingene til tross for at jeg ble syk og ikke kunne bidra med like mye som jeg selv ønsker. Nettopp derfor blir jeg provosert over all klaging og manglende evner til å se løsninger. Men vil man ikke så vil man ikke.

Anonymous poster hash: 5aee3...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle de som har uføre uten å trenge det! For oss andre som ikke kan jobbe, er den ordningen veldig dum :frustrert:

Anonymous poster hash: bf1ca...d2d

Så egoisten synes det er dumt at de som kan yte litt, kan gjøre det selv om ikke han selv kan...?

Odningen er ikke dummere for dere som ikke kan gjøre NOE. Dete benytter dere bare ikke av den. Enten dere er for syke eller ikke gidder. Et fett. Ordningen er der for de som kan bruke den.

"Ja, god dag, det var fra Rørmoker AS. Rørmokeren som kommer til deg er uføretrygdet, så kan hende vedkommende kommer litt senere ut på dagen. Eventuelt først dagen etter. Eller kanskje en gang ut i neste uke. Det beror på når vedkommende er i form til å jobbe pga whiplash. Det kan også hende at vedkommende må dra midt i jobben og komme tilbake igjen en annen dag. Da kan dere ikke skru på vannet i mellomtiden, men det håper jeg går greit?"

Alle kan jobbe litt.

Anonymous poster hash: 91db9...c3b

Ja, alle kan jobbe LITT. Om det så er under 1%, så er det litt. At du slenger frem dette idiotiet her, viser bare hvor firkantet du tenker. De som er ufør og ikke vil/kan få noen jobb hos andre, må tenke egne selskap. Enten EPF eller AS. Som ufør har man god tid til å drive med dette, det lille man kan.

Kan man ikke, så kan man ikke. Vil man ikke, kan man heller ikke. Men vil man, så kan man NOE:-)

Anonymous poster hash: 1740f...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...