Gå til innhold

17 år, vil ha barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget er at du ikke betaler ned på ditt eget men "gir" bort penger til andre.

Vi eier leilighet og betaler mellom 11-13 000 i måneden, men vi betaler ned på vårt eget.

Anonymous poster hash: b35e2...888

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? Selvfølgelig skal jeg eie etter hvert.. Men vil ikke eie et hull, vil ikke bo uti hutiheita, og ikke midt i sentrum så da er det jo vanskeli å finne seg noe... Men skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig med engang å eie.. Det tok pappa 10 år fra han fikk meg å gå fra leie til eie! han er den beste pappaen en jente kan drømme om! Det er da OVER halvparten av dem som får barn som leier når dem får barna uansett alder.. Gjør det dem umodne? Blir barnet negativ påvirket av at man leier? Haha da tror jeg noen har missforstått! Og en person som dømmer før dem møter noen DEM er umodne! Kanskje var dere umoden som 17 åring og innså det først senere.. Men alle 17 åringer er ikke likedan! Hva er verre med at en 17 åring ønsker seg barn enn at en 40 åring gjør det? Man øker faktisk sjangsen for sykdom hos barnet etter man er fylt 30! De sier kanskje masse rart om 17 åringer som blir gravid.. Men de sier også at mor og datter får masse bedre forhold da! Fordi hun husker bedre hvordan det er å være ung enn en 40 åring gjør! Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leiligheten er jo veldig stor, lys og fin da! Med god plass til en liten som skal leke på rommet eller på stua! Jeg elsker leiligheten, og synes den er verdt så pass ;)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Dere betaler 12.000 til en annen person hver mnd. Når dere en gang tar til vett og bestemmer dere for å kjøpe deres egen leilighet så sitter dere igjen med null når dere skal flytte. 12.000 hver mnd!!!! Det er så dumt at jeg har ikke ord. Hvis dere bare er smarte i noen år så kan dere EIE en slik leilighet som dere har nå.

Eller er det slik at han tjener alle pengene og betaler alt så hvis dere hadde kjøpt så blir det hans leilighet og det liker du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? Selvfølgelig skal jeg eie etter hvert.. Men vil ikke eie et hull, vil ikke bo uti hutiheita, og ikke midt i sentrum så da er det jo vanskeli å finne seg noe... Men skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig med engang å eie.. Det tok pappa 10 år fra han fikk meg å gå fra leie til eie! han er den beste pappaen en jente kan drømme om! Det er da OVER halvparten av dem som får barn som leier når dem får barna uansett alder.. Gjør det dem umodne? Blir barnet negativ påvirket av at man leier? Haha da tror jeg noen har missforstått! Og en person som dømmer før dem møter noen DEM er umodne! Kanskje var dere umoden som 17 åring og innså det først senere.. Men alle 17 åringer er ikke likedan! Hva er verre med at en 17 åring ønsker seg barn enn at en 40 åring gjør det? Man øker faktisk sjangsen for sykdom hos barnet etter man er fylt 30! De sier kanskje masse rart om 17 åringer som blir gravid.. Men de sier også at mor og datter får masse bedre forhold da! Fordi hun husker bedre hvordan det er å være ung enn en 40 åring gjør! Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Selv om det var slik for din far så vil ikke det automatisk si at det var det beste eller smarteste. Eie eller leie har lite å si med tanke på om man er gode foreldre eller ikke. Poenget er ar du sier at du er smart når deg gjelder økonomi, men betaler 12.000 i leie. Det er ikke smart. Dere trenger ikke å kjøpe et hull nå (men hvis dere har så god økonomi som du sier så burde det jo ikke være et hull), men hvis dere hadde leid en billigere leilighet i en periode og spart mest mulig penger så kan dere kjøpe en fin leilighet før du vet ordet av det.

Anonymous poster hash: 7b941...a4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler 12.000 til en annen person hver mnd. Når dere en gang tar til vett og bestemmer dere for å kjøpe deres egen leilighet så sitter dere igjen med null når dere skal flytte. 12.000 hver mnd!!!! Det er så dumt at jeg har ikke ord. Hvis dere bare er smarte i noen år så kan dere EIE en slik leilighet som dere har nå.

Eller er det slik at han tjener alle pengene og betaler alt så hvis dere hadde kjøpt så blir det hans leilighet og det liker du ikke?

Herregud NEI, vi tjener begge penger men ja han tjener litt over halvparten av det vi får til sammen og jeg litt under! Er ikke akkurat snakk om så masse forsjell!

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hvorfor det er bedre år en på 40 ønsker seg barn. Og det tenkte jeg å svare på.

Fordi hun på 40 ikke kan gå tilbake i tid å få barnet tidligere. De færreste som får barn sent har valgt det bevist. Det er som oftest snakk om at de først nå har funnet mannen de vil ha barn med, eller at de har slitt med å bli gravide og årene har gått mens de har prøvd.

Du som 17 åring har jo ingenting å tape på å vente. Her er det bare fordeler, både for deg og barnet. Vent 6 år, og du er fremdeles veldig ung mor. Samtidig kan du ha fårt deg en utdanning, en bedre økonomi og erfart voksenlivet.

Jeg møtte min mann allerede da jeg var 19. Men jeg tenkte ikke et sekund på å få barn etter et år sammen. Jeg tenkte på å fulføre utdanningen jeg hadde begynt på, jeg tenkte på å reise og oppleve, jeg tenkte på å finne ut som dette virkelig var mannen for meg.

Og etter to år som kjærester valgte vi å bli samboere, noe jeg i ettertid ser absolutt var tidlig nok. Så ble jeg ferdig utdannet og vi giftet oss. Jeg hadde litt diverse jobber, men så fikk jeg fast jobb og vi kjøpte oss vår egen bolig (hadde spart opp egenkapital over da 4 år som samboere). Og så syntes vi tiden var inne for barn.

Nå nyter jeg livet som tobarnsmor. Vi har stabil økonomi, eiet bolig, sikre biler, venner på samme alder som også har barn. Osv osv.

Jeg ser virkelig INGEN fordeler ved å evt ha fått barn som 18-19 åring, i forhold til å få dem i andre halvdel av 20 årene slik jeg gjorde.

Anonymous poster hash: 50892...7f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud NEI, vi tjener begge penger men ja han tjener litt over halvparten av det vi får til sammen og jeg litt under! Er ikke akkurat snakk om så masse forsjell!

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Da er det jo virkelig ikke noe problem å gjøre det som er smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest missjentå

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? Selvfølgelig skal jeg eie etter hvert.. Men vil ikke eie et hull, vil ikke bo uti hutiheita, og ikke midt i sentrum så da er det jo vanskeli å finne seg noe... Men skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig med engang å eie.. Det tok pappa 10 år fra han fikk meg å gå fra leie til eie! han er den beste pappaen en jente kan drømme om! Det er da OVER halvparten av dem som får barn som leier når dem får barna uansett alder.. Gjør det dem umodne? Blir barnet negativ påvirket av at man leier? Haha da tror jeg noen har missforstått! Og en person som dømmer før dem møter noen DEM er umodne! Kanskje var dere umoden som 17 åring og innså det først senere.. Men alle 17 åringer er ikke likedan! Hva er verre med at en 17 åring ønsker seg barn enn at en 40 åring gjør det? Man øker faktisk sjangsen for sykdom hos barnet etter man er fylt 30! De sier kanskje masse rart om 17 åringer som blir gravid.. Men de sier også at mor og datter får masse bedre forhold da! Fordi hun husker bedre hvordan det er å være ung enn en 40 åring gjør! Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Er det bare meg, eller er måten hun skriver på type "skrik" av umodenhet....?

edit: formulerte meg feil.

Endret av missjentå
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er måten hun skriver på type "skrik" av umodenhet....?

edit: formulerte meg feil.

Skulle akkurat til å si det samme. Hun høres umoden ut. Og altfor umoden til å bli mor i så ung alder.

Hun hører ikke på noen av de mange rådene hun har fått her. Og gir blanke uansett hva vi skriver.

Tror hun har bestemt seg.

Synd.

Anonymous poster hash: b35e2...888

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**snipp*

Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Mora mi var 32 da hun fikk meg. Vi har et utrolig godt og tett forhold.

Enig med hu som skreiv at en moden 17 åring er ei som veit det er for tidlig å få barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? Selvfølgelig skal jeg eie etter hvert.. Men vil ikke eie et hull, vil ikke bo uti hutiheita, og ikke midt i sentrum så da er det jo vanskeli å finne seg noe... Men skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig med engang å eie.. Det tok pappa 10 år fra han fikk meg å gå fra leie til eie! han er den beste pappaen en jente kan drømme om! Det er da OVER halvparten av dem som får barn som leier når dem får barna uansett alder.. Gjør det dem umodne? Blir barnet negativ påvirket av at man leier? Haha da tror jeg noen har missforstått! Og en person som dømmer før dem møter noen DEM er umodne! Kanskje var dere umoden som 17 åring og innså det først senere.. Men alle 17 åringer er ikke likedan! Hva er verre med at en 17 åring ønsker seg barn enn at en 40 åring gjør det? Man øker faktisk sjangsen for sykdom hos barnet etter man er fylt 30! De sier kanskje masse rart om 17 åringer som blir gravid.. Men de sier også at mor og datter får masse bedre forhold da! Fordi hun husker bedre hvordan det er å være ung enn en 40 åring gjør! Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Mamma og pappa hadde vært gift i ca 15 år, og eid bolig like lenge, da jeg ble født. De er rundt 60 begge to nå, og jeg i midten av 20-årene. Ergo var de ganske "gamle" da de fikk barn, og hadde mange år sammen først. De er supre foreldre, og jeg har et godt forhold til dem begge.

Og helt ærlig hadde jeg valgt stabile, "ild fashion" foreldre framfor det motsatte når som helst.

Jeg har nok vært fryktelig heldig, og fått foreldre som hadde et stabilt liv på alle plan før de fikk barn. Jeg har aldri sett på mamma som noen kul venninne, men det er helt greit! Jeg beundrer henne for så mye annet, som jeg anser som langt viktigere.

Jeg var selv sammen med "mitt livs kjærlighet" som 17-åring. Det var liksom ikke måte på hvor gamle vi skulle bli sammen. Sammen for alltid! Det varte i 3-4 år.

Nå, et par lange forhold senere har jeg funnet mannen jeg ser for meg å bli gammel med. Enn så lenge har vi bare vært sammen i 3 år. Det føles lenge, men i et livstidsperspektiv er det bare en liten stund!

TS, du er 17 år. Ett år med kjæresten er ikke lenge, uansett hvor lys og fin leiligheten deres er. Det er lov og flott og deilig å være forelsket, men forsøk å plukke av deg de rosa brillene et øyeblikk, og se på deg selv utenfra. Hvorfor er det viktig å bli mor NÅ? Hva er grunnen til at du ikke kan nyte å være forelsket i tidenes beste mann, før du legger til noe i regnestykket?

Du trenger ikke svare, bare tenk deg godt om. :)

Anonymous poster hash: 3c47d...5cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er måten hun skriver på type "skrik" av umodenhet....?

edit: formulerte meg feil.

Er ikke mye eldre enn jenta selv, men ble flau over hvor umoden hun fremsto i det innlegget.

Anonymous poster hash: 75640...db3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? :)Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Du nevner tre grunner til at du ikke bør møte fordommer som aktivt prøver å bli mor mens du ennå selv er et barn. De tre grunnene skal liksom oppveie for det faktum at du er 17, og bevise hvor voksen og klar du er. Den første er ikke gyldig, ett år er ikke fast og stabilt, de to andre handler om økonomi og bolig. Og der har du misforstått, du har rett og slett ikke det andre vil kalle GOD økonomi, så lenge du ikke eier.

Det folk forsøker å forklare deg her, er at du må være i stand til å forsørge deg selv og et barn, og ha bra bolig, helt alene. Det blir vanskelig uten videregående skole, uten lappen. Det er ingen fordeler med å få barn så tidlig, det du skriver om gode mor/datter-forhold skjønner jeg ikke. Skal du sette en datter til verden slik at du kan være venninna hennes? Hva hvis du får en multihandicappet gutt? Hva er fordelen for ham at du er så ung?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MjAxMi1hMjIzZWE5ZTllNDZiY2Ew.png

Just sayin'

Det er ikke det å kjøpe alt barnet ønsker som gjør en god forelder, så dette bildet syns ikke jeg var så relevant. Alt et barn trenger er omsorg, husly og mat. Trenger ikke stort mer enn det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det å kjøpe alt barnet ønsker som gjør en god forelder, så dette bildet syns ikke jeg var så relevant. Alt et barn trenger er omsorg, husly og mat. Trenger ikke stort mer enn det :-)

Det var ment for humoren sin del. Jeg synes det var morsomt :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det å kjøpe alt barnet ønsker som gjør en god forelder, så dette bildet syns ikke jeg var så relevant. Alt et barn trenger er omsorg, husly og mat. Trenger ikke stort mer enn det :-)

Vil også legge til at jeg personlig syns man skal være gift før man får barn. Så heller vent til du gifter deg TS :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke å bare dømme tennåringsmødre. Var selv 17 når jeg fikk min første, venter mitt andre i neste måned. Er ferdig med bachelor utdanning. Neste høst venter en grei jobb med årsinntekt på 400tusen i startlønn. Bor nå i eget hus med min kjære, har egen bil. og jeg naver ikke. Så ikke sett alle i samme bås.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har det så masse betydning om jeg eier eller leier? Selvfølgelig skal jeg eie etter hvert.. Men vil ikke eie et hull, vil ikke bo uti hutiheita, og ikke midt i sentrum så da er det jo vanskeli å finne seg noe... Men skjønner bare ikke hvorfor det er så viktig med engang å eie.. Det tok pappa 10 år fra han fikk meg å gå fra leie til eie! han er den beste pappaen en jente kan drømme om! Det er da OVER halvparten av dem som får barn som leier når dem får barna uansett alder.. Gjør det dem umodne? Blir barnet negativ påvirket av at man leier? Haha da tror jeg noen har missforstått! Og en person som dømmer før dem møter noen DEM er umodne! Kanskje var dere umoden som 17 åring og innså det først senere.. Men alle 17 åringer er ikke likedan! Hva er verre med at en 17 åring ønsker seg barn enn at en 40 åring gjør det? Man øker faktisk sjangsen for sykdom hos barnet etter man er fylt 30! De sier kanskje masse rart om 17 åringer som blir gravid.. Men de sier også at mor og datter får masse bedre forhold da! Fordi hun husker bedre hvordan det er å være ung enn en 40 åring gjør! Og hun er ikke så old-fashion skriver dem mange steder i blader! Og det ser man eksempel på hele tiden har en venninne.. Moren hennes var 17 dem er kjempegode venner! Har en annen moren hennes er snart 60 dem har et tragisk mor-datter forhold! Sååå :)Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Måten du argumenterer på vitner om umodenhet. Jeg telte minst 20 skrivefeil i teksten ovenfor, så kanskje det er en ide å forbli på skolebenken og lære seg når det er riktig å bruke ordet "dem" kontra "de", heller enn å planlegge reproduksjon.

Hva sier den vordende barnefaren om saken? Eller skal du bare slutte på pillen og late som om det var et "uhell"?

Anonymous poster hash: cec78...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..
Hvorfor spør du på KG?
Eneste du får er folk som rakker ned på deg.

Jeg har ei venninne, hun ble mor da hun var 18..
Og hun har senere advart alle sine venninner til å få barn så ung.
For det er mye arbeid, i tillegg ble det slutt med henne og kjæresten, som gjorde at hun ble alenemor.
De var sammen i 2år. Hun har nettopp blitt ferdig med Bachelor.
Hun sier at på en måte angrer hun at hun ble gravid, hun elsker barnet over alt på jord, men hun sier hun mistet mye av ung-voksen livet, mens andre var ute å feiret 18års dager-20års dager, så satt hun hjemme og ammet eller hadde ikke mulighet å få barnepass. Hun kunne ønske hun ventet i ett par år til, før hun fikk ett barn.
Hun er lykkelig idag, god jobb, egen leilighet, lappen og bil og alt dette har hun klart å fått til på de siste 3årene. Idag nå som barnet hennes er litt eldre og kan være mer hos besteforeldre i helgene og gi henne litt rom med venninner så er det ingen som kan, fordi nå har jo hennes venninner fått familie ;)

Altså.
jeg ville anbefale deg å vente.
Heck..Når jeg var 16-17år siklet jeg etter barn og var sååå babysyk, det er jeg enda, men jeg vil jo finne THE ONE ,å ha en god økonomi og ett sikkerhetsnett.

Men har du lyst,har du lov :)
Ingen som nekter deg.
Men tenk litt før du gjør utfører det, er du klar?
Klar for uendelige lange våkenetter,kolikk barn, amming og trøsting,hver time, være utslitt og rett og slett gå rundt i en ammetåke?
Er du klar for å bruke mer penger på ditt barn for at det skal ha det bra, enn på deg selv?
Selvom dere sitter igjen med ekstra per måned nå, betyr jo ikke at dere har god nok økonomi til å fø og gi ett barn en god oppvekst -og da menes det ikke med 1000klær og leketøy..
Hva om...barnet ikke er frisk?Har du ett sikkerhetsnett å falle ned på om du må ut med ekstra mye utgifter?
Er ikke bare bare å få barn.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er 17 og har veldig lyst på et barn sammen med kjæresten. Men vet du hva? Jeg kommer til å vente med det i minst 5 år, dette er for både min og ungen sin del. Lysten min til å få en unge kommer til å være der like mye da som det den er nå, men i mellomtiden kan jeg få meg en udannelse, en jobb, og reise så mye jeg vil. Hvorfor føler du et behov for å få unge akkurat nå, hva er det som gjør det så vanskelig å vente et par år?

Kan også si at vi også har økonomi til det og har egen bolig, men det betyr ikke vi trenger en unge.. (enda)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...