Gå til innhold

17 år, vil ha barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er 17 år, har du da skaffet deg en god utdannelse som gir deg trygg jobb og inntekt, langt inn i fremtiden?

At din mor bare er mamma på deltid, gjør jo at hun er et svært dårlig forbilde for deg, og jeg tror du og har urealistiske tanker om hva et barn innebærer av utgifter, tid og omsorg. Du bør derfor skaffe deg en dukke som oppfører seg som en ekte baby og ha den i minst 2 døgn før computeren på den blir avlest og du får sett hvordan du har klart mammarollen med dukken.(Anne Kath.hadde en slik dukke en periode og det ble vist på tv.)

Det er ikke ofte jeg håper folk ikke er i stand til å få barn, men når 17 åringer og yngre, vil ha barn så håper jeg faktisk det går mange år før de klarer det.

Anonymous poster hash: 07d3a...6cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde vært sydd igjen til man ble 20.Anonymous poster hash: b2bf8...45b

Å, å så fornuftig! Denne støtter jeg!

Anonymous poster hash: 07d3a...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det.

Jeg ble mor som 17 åring. Nå er jeg 30, og først nå føler jeg meg klar for å starte på nytt med baby igjen.

Det er så lett å tro at bare man har økonomken i orden og 2 soverom så er alt på stell.

Du vokser fortsatt oppi hodet..

Du kommer selvfølgelig ikke til å angre, men livet blir jævlig annerledes enn hva du forestiller deg nå.

Vent noen år, og det blir en så mye bedre opplevelse for deg å bli mor.

Anonymous poster hash: 9389c...1ce

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 17 mente jeg at jeg var klar til å få barn, men jeg så at i samfunnet vi lever i er det ikke akseptert å få barn så tidlig. Hadde jeg vært i den situasjonen du er i nå er det mulig at jeg ville valgt å blåse i hva samfunnet mener.

Nå er jeg 20, og er glad for at jeg ventet. Jeg har fortsatt et sterkt ønske om å få barn, men jeg vet at om to år er jeg ferdig utdannet og har jobb, og vi vil ha spart opp nok til å kjøpe en treroms. Jeg vet også at jeg klarer å bo sammen med mannen min også etter at forelskelen har passert.

Jeg vil anbefale deg å få en utdannelse så du i fremtiden får en lønn som gjør det mulig for deg å være alenemor, og i tillegg få deg god nok økonomi til å eie en leilighet med to rom. Jeg mener ikke at du kommer til å bryte med samboeren din, men hvis du får et barn har du ansvar for at barnet skal ha det bra selv om det skulle vise seg at dere ikke klarer å leve sammen med det ekstra presset på forholdet.

Det er tungt å kjenne på at du er klar for å få barn, det vet jeg godt. Men du må tenke at både du og barnet vil få det mye bedre dersom du klarer å vente noen år til.



Anonymous poster hash: e6be2...ccb
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg har også jobbet siden jeg var 13 og annså meg selv som moden og fornuftig tenåring. Drakk ikke en dråpe alkohol eller prøvde å røyke. Var samboer, betalte leie og hele pakka.

Så skjer det noe. Man har et behov for å rase i fra seg på et punkt. Det slo meg i 19-20 års alderen. Innså at jeg var et modent barn, et umoden ung voksen og har nå lært av erfaringer og mer med alderen. Nå anser jeg meg som en modnere ung voksen. Du vil også få det behovet. Trust me.

Alle vennene mine var også supervoksne for alderen. Vi har alle innsett at vi var ikke annet enn "know-it-all", tåpelige og umodne. Du kan ingenting om livet når du er 17 år. Du kan faktisk ingenting.

Og unnskyld, men du er ikke verdt stort i dagens jobbsamfunn uten utdanning. Fiks deg det, så kan du heller få deg barn etterpå.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du rustet til å ta hånd om et alvorlig psykisk utviklingshemmet barn? Har dere kapasiteten og økonomien?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du rustet til å ta hånd om et alvorlig psykisk utviklingshemmet barn? Har dere kapasiteten og økonomien?

Eller om du får et kolikkbarn eller ørebarn?

Har du regnet på hvor mye et barn koster, med utstyr, klær, mat, medisiner om barnet blir sykt, barnehage osv.?

Selv om du mener du er egnet og klar til å bli mor, hva om barnevernet får tips og finner at du ikke er egnet og tar fra deg/dere barnet?

Anonymous poster hash: 07d3a...6cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange fordommer mot unge som vil ha barn hvis:

1. Paret som vil ha barn har vært i fast forhold i over 1 år og bor sammen uten problem?

2. Begge har god inntekt.

3. Har leilighet med 2 soverom.

Det finnes voksne som bare har en hybel, ikke er i fast forhold og bare naver hele tiden... Hvorfor er det mer ille at vi får barn enn dem?

Uansett, jeg er prøver jeg vil ha barn og samme med min "bedre halvdel" men det har frem til nå ikke funket, hva kan være feil?

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Vel, du er ikke en gang juridisk sett en voksen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier, moden nok vet ingen utenom dem som kjenner meg noe om! Aldri vært en fester, jobbet siden jeg var 13 (inkludert i barnehage) og omentrent vært forelder til de 2 minste søskene mine! Siden min mor ikke er moden nok og bare er glad i barn på deltid..

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Alle 17 åringer tror de er modne. Når de blir 25 så skjønner de hvor umodne de var.

Anonymous poster hash: 9a77c...2e5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei og atter nei. I den alderen dere er nå så tror du at dere er voksne. Dere er kanskje snart voksen i alder..18 snart du men voksen nok mentalt er en annen ting.. en baby snur opp ned på alt. Man skal ha mat klær bleier baby utstyr leker og penger til uforutsette ting det første året. Så kommer det utgifter som barnehageplass og sfo når ungen når skole alder. Jo eldre de blir jo mer er det i fritidsaktiviter også. Den inntekten dere har som 17 år er veldig liten i forhold til den man har når man er 25 og oppover. Vent med å prøve barn før dere har vært sammen 3 år eller til dere har utdannelsen på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså nå vet vi jo ikke så mye om ts. kan jo være hun er en super smart jente som har klart og lage en app eller noe og tjent mange tusen på det, men hva sansynligheten er aner jeg ikke.

Men til det du spør om TS, folk har superfordommer mot foreldre og det kommer du til og merke som bare det. alt fra oppdragelse, leggerutiner, bleiebruk, smokk, amming, samsoving, unge foreldre , gamle foreldre, foreldre som får barnepass, foreldre som ikke får barnepass osv osv... lista er laaaang, så bare og lære seg og takle det, for du kommer til og høre myyye.

grunnen til at du ikke blir gravid kan være så mangt, det kan være at dere ikke har sex på riktig tid, at dere ikke har prøvd lenge nok vis du ikke blir gravid innen et år så kan du ta kontakt med lege, men før det må man nesten bare ha sex

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en katt eller hund- da får du noen å stelle med, kose med og ha ansvar for.

Barn bør ikke ha barn. I

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en jente på 17, men herregud jeg skal ikke ha barn før jeg er 30! Tenk litt på barnet da, du kan ikke tilby samme støtte økonomisk eller mentalt til et barn som en dame på 30. Et barn er ikke noe du bare skaffer deg fordi du vil ha det, ikke vær så egoistisk. Du er ikke en gang ferdig på videregående og om kjæresten din er ferdig utdannet alerede, kan han umulig ha høy nok lønn til å støtte både deg og et barn i tillegg til å betale regninger, mat osv. Og hvorfor vil du kaste bort ungdommen din? Du har da ikke dårlig tid? Hvis dette er fyren du virkelig vil være med resten av livet ogfå barn med, hvorfor ikke ta det om et par år?



Anonymous poster hash: 7a16d...d0e
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er 8-10 år for ung. Du kan jo prøve å være barnevakt for en baby et par døgn og se hvordan det er. Jeg var 26 år når jeg fikk sønnen min og til og med jeg fikk sjokk over hvor mye mere jobbe det var enn jeg hadde trodd. Hadde jeg vært en hormonell tenåring i tillegg aner jeg ikke hvordan det ville gått.



Anonymous poster hash: 5c60b...a7b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva disse unge mammabloggere gjør mot verden...



Anonymous poster hash: 0c9f5...627
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst på unger. Det har vært noe i meg fra jeg var ca 14 som sa at "du må bli mamma". Så hadde jeg en baby her i 1 uke pga moren var syk og jeg skal si deg, det var ikke bare bare. Det er selvfølgelig annerledes når det er din egen, men hjelpe meg. Når dere kun har vært sammen 1 år, ikke hast dere inn i det. Bruk tid på å være kjærester, dra på kino, restaurant, bowling, ferie osv. Bruk tid sammen. Planlegg hvordan dere skal fordele alt arbeidet før dere bli gravide.



Anonymous poster hash: 7b941...a4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er 17 år, dette kan snu om. Om 3 år sitter du kanskje der med en unge, bundet. Angrer på at du ikke festet mer, kanskje du ikke hadde de rette folkene, de rette vennene, angrer på at dere ikke reiste mer, var mer kjærester.

Du sier din mor ikke var moden nok og at du endte opp med å ta deg mest av dine småsøsken. Det kaller jeg omsorgssvikt fra din mors side. Det at du ønsker deg barn betyr ikke at du virkelig ønsker deg det, kan heller være en gammel vane fordi du vokste opp med å være mamma for to barn og nå trenger noen som trenger deg. Vet ikke jeg, men var jeg deg så ville jeg ventet til forholdet hadde vart lenger. Jeg og kjæresten har vært sammen 2 år, ville ikke fallt oss inn med barn, vi nyter livet sammen, uten forpliktelser, vi ønsker å nyte hverandre og fritiden godt før vi planlegger en baby.

Du sier du har god inntekt, hva er det for inntekt, fast og stabil jobb som du ikke mister? Det kan uansett ikke sammenlignes med godene og vilkårene du hadde fått etter endt utdannelse og fast arbeid som feks 25åring.

Anonymous poster hash: c8756...a99

Det kan godt hende at jeg bare savner søskene mine, som du sier! Jeg å mamma hadde en krangel som gjorde at jeg flyttet til samme by som pappa. Og det var vel da det startet. Og det andre sier om modenheten min eller økonomien min.. Vet jo ingen om! Og det om ungdomstiden min, jeg er lei av å være ung! Jeg driter i drikking, har aldri rørt så masse som en eneste røyk, de aller fleste vennene mine er eldre enn meg. selv faren min sier jeg er mer moden enn de fleste 17-åringer siden jeg ordner alt selv! Penger har jeg også regnet ut JA :)

Anonymous poster hash: 0dd62...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jo, jeg kan si noe om modenheten din. Jeg har også vært 17 og kjenner meg godt igjen i skråsikkerheten din. Kan du ikke i det minste vurdere at du kan ta feil? Jeg fikk også høre at jeg var moden for alderen, men jeg var en helt normal 17-åring.

Anonymous poster hash: 559ec...586

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du driver å nevner at du ikke har noe behov for drikke, er et klart tegn at du ikke er så moden og klar som du tror. Hvis du tror at det største frihets problemet du vil få er at du ikke kan dra på byn så må du tro om igjen.

Jeg vet hvordan du føler det med at du er lei av å være ung. Jeg hadde det på samme måte. Å få unger er ikke svaret. Hvis du vil bli voksen så må du oppføre deg som det. Det vil si å planlegge og få orden på alt rundt deg først slik at ungene du får kan ha det best mulig.

Hvis du er så voksen og smart mtp økonomi som du sier så sørger dere for å kjøpe en leilighet før dere får baby. Nå betaler dere for å bo hver mnd og når dere flytter så får dere ingenting igjen for det. Kjøper dere så betaler dere ned på lånet og sitter igjen med verdi. Jo fortere dere får spart opp litt egenkapital nå, jo fortere får dere råd til å kjøpe og jo mer penger sparer dere totalt. DET er det smarte å gjøre. DET gjør deg mye mer voksen enn å bli gravid som 17 åring.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...