j86 Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #1341 Del Skrevet 6. mars 2017 Hun ble født i dag morges etter 5-6 timer aktiv fødsel. Helt nydelig unge selvfølgelig og alt er som det skal med henne En drømmefødsel uten like, jeg var oppe på bena og fikk dusjet rett etter hun var ferdig med sin første amming. Er så utrolig glad og lettet nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. mars 2017 #1342 Del Skrevet 6. mars 2017 Gratulerer!!!! Så godt å høre at du fikk drømmefødsel også da, det er det deg vel unt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 6. mars 2017 #1343 Del Skrevet 6. mars 2017 Åh så fantastiske nyheter! Gratulerer så mye, kos dere som familie på fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 6. mars 2017 #1344 Del Skrevet 6. mars 2017 Gratulerer så mye. Så bra du fikk en fin fødselsopplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 6. mars 2017 #1345 Del Skrevet 6. mars 2017 Gratulerer så mye med baby og drømmefødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 6. mars 2017 #1346 Del Skrevet 6. mars 2017 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. mars 2017 #1347 Del Skrevet 6. mars 2017 Hurra for drømmebaby og drømmefødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 6. mars 2017 #1348 Del Skrevet 6. mars 2017 Ååå, så gøy Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. mars 2017 #1349 Del Skrevet 7. mars 2017 Gratulerer! Godt å høre at det var en drømmefødsel! Kos deg sammen med familien din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 7. mars 2017 #1350 Del Skrevet 7. mars 2017 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 7. mars 2017 #1351 Del Skrevet 7. mars 2017 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. mars 2017 #1352 Del Skrevet 12. mars 2017 Hvordan går det med dere? Hvordan var det å komme hjem til storebror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 1. april 2017 Forfatter #1353 Del Skrevet 1. april 2017 På mandag er frøkna 4 uker allerede. Det har flydd siden hun kom til verden. Storebror takler det utrolig fint. Han klarer ikke helt å si navnet hennes, men har gitt henne et kallenavn. Hver morgen kommer han løpende inn på soverommet vårt og roper dette kallenavnet Da er det opp i senga vår og kose med lillesøster. Har ikke vært på helsestasjonen med lille ennå, så er spent på veksten hennes. Hun spiser utrolig mye og har gode bleier, så tror det går rette veien dette her. Hun har også fått vokst slik at hun har et par høyvannspysjer nå Ellers har jeg slitt med brystbetennelse, tilstoppede melkeganger, trøske og sår på brystvortene som ikke vil gro (helt sikkert fordi jeg holder det fuktig med hekkans drittkrem for trøsken). Så etter enda en blodig affære i natt (herregud stakkars lille ser jo ut som en vampyr etterpå) har jeg bestemt meg for at ene brystet (som er verst) skal pumpes til sårene er borte. Er litt lei av ammeproblemer nå, men har så langt klart å fullamme henne og satser derfor på at det skal gå greit videre også. Nå kommer snart storebror hjem mormor spurte om å ha han i natt, og hun fikk et litt motvillig ja der. Blir godt å få han tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. april 2017 #1354 Del Skrevet 1. april 2017 Så koselig å høre at alt står bra til med dere, med unntak av puppetrøbbel da. Amming kan virkelig være en jobb, du er tøff som står på videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. april 2017 #1355 Del Skrevet 2. april 2017 Så kjekt med oppdatering og Storebror høres fantastisk ut. Det er så gøy å se så stolte og giret de blir av disse små nye menneskene, og at de tar sånt eierskap over dem! Vi hadde med oss babyen i barnehagen til Trollet og han strålte der han fikk vise alle sammen babyen sin. Synes du er tøff som presser deg gjennom ammingen og håper det blir bedre veldig snart. (Og kom gjerne med oppdateringer oftere ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 7. april 2017 Forfatter #1356 Del Skrevet 7. april 2017 Er jo helt i ammebobla for tiden, så ikke så altfor god på oppdatering her inne. Leser jevnlig dagbøkene til dere andre på mobil, så er oppdatert likevel da! Takk for gode ord @Nori og @Beccy87 - Det trengs i disse harde ammetider. Hjertelig takk for alle gratulasjonene. Og gratulerer til @Marimba som gjettet riktig fødselsdato Godt jobba og blomster din vei Her i huset er det kanskje på bedringens vei i forhold til de hekkans puppene. Sårene har begynt å gro og det KAN se ut for at trøsken holder på å gi seg. På helstastasjonen i går sa hs at frøkna må behandles igjen for trøske, ettersom hun fremdeles har litt på tunga, så da er det å få tak i en ny kur. Greit å behandle henne samtidig som jeg går på tabletter, så vi ikke smitter hverandre. Har tatt masse forhåndsregler med ammingen nå, handlet inn blandt annet Lecitin, kompresser til brysvortene, spray for å øke utdrivingsrefleksen, skjold, melkeoppsamlere og så videre. Puh. I tillegg viste det seg at den ene delen på den doble pumpa mi ikke virket skikkelig, og når jeg tok kontakt med butikken hadde de ikke denne inne, og jeg fikk derfor tilbake alle pengene, men fikk beholde pumpa. 1600 kr tilbake, og den lille delen kan jeg kjøpe et annet sted for 129,- DET er en god deal det! Uansett hvor mye jeg strever med ammingen så hadde iallefall frøkna lagt på seg godt og var oppe i 4400 gram nå ved 4 uker. Det er 700 gram opp i forhold til fødselsvekta, så kan bare si oss veldig fornøyde med det. Strukket seg 4 cm hadde hun også gjort. Snart påske og kvalitetstid sammen hele familien. Skal bli så herlig. Ettersom mannen jobber de vanlige dagene kommer lillegutt til å være i barnehagen korte dager mandag og tirsdag (terskelen er litt høy for å ha begge to alene samtidig når det er så mye ammestyr), men etter det er det fri og bare kos på oss hele gjengen. Bypåske som gjelder tenker jeg! God helg og god påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. april 2017 #1357 Del Skrevet 8. april 2017 Så bra det går bedre med ammingen. Det hjelper jo på motivasjonen med tilfredsstillende vektoppgang. Riktig god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 14. april 2017 Forfatter #1358 Del Skrevet 14. april 2017 Ammetrøbbelet vil jo ingen ende ta her i gården. Orker ikke gå i detaljer, men nå har jeg jammen vært syk med dette helt siden et par dager etter at frøkna ble født. Passe lei. Var til og med akutt innlagt på sykehus her i uka, men de ville vente med å operere det, så nå går jeg her å hangler hjemme. Ikke akkurat påsken vi så for oss dette. Nydelig vær ute og jeg har ikke satt foten utfor døra siste dagene. Lillegutt hangler også, noe som passer særdeles dårlig. Han hoster og surkler skikkelig ille, og jeg har helt vondt av lille gutten vår. Våkner hele tiden på natten gjør han også. Det passer ikke så godt med at min form er bånn i bøtta og at jeg er helt utslitt, så selv om pappaen tar lillegutt på natta er det hardt, for jeg kunne egentlig trengt hjelp med frøkna på nattestid.. jaja, sånn går dagene. Enten så går det bra eller så går det over håper jeg. Dagens klage herfra. Håper dere som leser har en MYE bedre påske enn oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. april 2017 #1359 Del Skrevet 14. april 2017 Uff, så kjedelig! Riktig god bedring til dere begge! Også håper jeg du får kost deg litt selv om det er innepåske i år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. april 2017 #1360 Del Skrevet 14. april 2017 Æsj så leit! God bedring til dere, håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå