Gjest baby-E Skrevet 10. august 2004 #201 Del Skrevet 10. august 2004 Heisann CD Hvordan går det med deg der nede? Håper det går bra!! Hvor lenge skal du være der da? Håper virkelig de klarer å få ut alle onde celler! Lykke til! fra baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. august 2004 #202 Del Skrevet 10. august 2004 Håper det går bra med deg i Danmark! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 10. august 2004 Forfatter #203 Del Skrevet 10. august 2004 Heisann Nå er vi i gang! Har kommet til Humlegaarden, blitt undersøkt av lege, og har satt i gang med behandlingene. Det er veldig mye forskjellig, og alt er basert på naturmedisin. Og det er faktisk ganske travelt!!! :o Til forskjell fra sykehuset hjemme, der det stort sett ikke skjer noenting. Jeg får injeksjoner. To-tre sprøyter hver dag med forskjellige greier. Misteltein, for eksempel. Misteltein er et gammelt legemiddel som har vært brukt mot kreft lenge, og som skal ha en drepende effekt på kreftceller. I tillegg får jeg noe greier som skal hjelpe leveren min. Helt hva det er, det vet jeg ikke.... I tillegg har jeg fått medisiner. To typer dråper og masse tabletter, som jeg skal ta hver dag. Vet ikke helt hva det er, heller, men det er noe homeopatiske greier... Og så er det alle aktivitetene... Jeg ligger i magnetbenk en gang om dagen. Jeg får fargetarapi, oksygen, noe hypofysestimulerende ting og noe som stimulerer de hvite blodlegemene. I tillegg har jeg, annenhver dag, lokal hypertermi. Det vil si at vi varmer svulstene mine opp til over et visst antall grader. Dette skal også drepe kreftceller. Håper at alt dette til sammen kan hjelpe kroppen min å bekrempe uhyret. Høres ut som en god kombinasjon i mine ører, i alle fall. Ellers er jeg faktisk blitt litt kvalm igjen. Jeg sliter litt med maten her, og med varmen. Og nå bølger det litt i kroppen.... Ikke bra Det er et veldig vakkert sted dette. Litt gammelt og slitt, men grønt og frodig. Og rolig og fint. Stedet består av et hovedhus med masse påbygg og avdelinger, med matsal og behandlingsrom og slik. Og så bor pasientene i type campingrom/-hytter rundt om. De er ganske fine, og sengene er nyyydelige!!! Vi har utgang rett ut på en terasse med benk, og så er en stor busk som gir skygge, før vi er ute på en fin-fin plen. Barna og mannen koser seg godt. Vi holder mye til i skyggen fra trærne på plenen. I går ettermiddag var vi en stund nede på stranden og badet i Øresund. Det var godt og varmt i vannet. Og Junior tok av seg badebuksen sin og stod pent når han måtte tisse!!!!! Flink gutt. Hadde vært deilig om han ble tørr snart. Cumulus; Du trenger ikke begynne å øve enda. Jeg har ingen planer om å legge inn årene ennå, men stemningen passet liksom til å nevne at jeg hadde tenkt tanken. I tante sin begravelse i juni ble jeg veldig var og bevisst på en del ting jeg IKKE ville ha i min egen... På en måte! Og hva jeg VIL ha i min egen. Sant vel! Baby-e; jeg skal være her i to uker. Skal hjem igjen til ny cellegiftkur da. Masi; Jeg også gleder meg til å sette i gang med middagene våre igjen. Det skal bli hyggelig med noen hverdager, etterhvert... :-? Tror du guttene våre kjenner hverandre fortsatt? He he he Magnhild; Det var det der med hun der Pappa-jenten... I går lo hun så hun ristet bare faren så på henne, og det var i alle fall rasende festlig når han hevet øyenbrynene!!! Moren er i grunnen ganske uinteressant... StoreM; Den dvd-spilleren er utrolig deilig å ha!! Tusen takk for at vi fikk låne den! Junior koser vettet av seg med Muldvarpen. I går kveld fikk han se en film før han la seg, og plutselig var mamma-maset slutt, gutten medgjørlig som et lam, tannpussen gikk som en drøm, og alt var bare harmoni. Det var det for denne gang. Jeg får komme meg ned i huset vårt og finne en kvalmestillende eller to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 10. august 2004 #204 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg krysser fingre og tær for at behandlingen hjelper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 10. august 2004 #205 Del Skrevet 10. august 2004 Bra å lese at du er i gang med behandlingen i Danmark, krysser alt jeg har for at dette hjelper! fra Hanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 11. august 2004 Forfatter #206 Del Skrevet 11. august 2004 Tålmodighet er en dyd! Det må man bare lære seg på dette stedet... Det er stort sett ingenting som foregår etter planen, sånn tidsmessig sett. Bortsett fra måltidene, de er sånn noenlunde. Har man en avtale, la oss si, halv fire, så betyr det at man har en avtale på ettermiddagen en gang... :o Blir litt frustrert av sånt, jeg. Men for det meste har man i grunnen ikke noen tidsplan i det hele tatt. Jeg har fått en behandlingsplan med diverse behandlinger jeg skal ha. noen ting skal skje hver dag og andre ting skal skje annenhver dag. Og så er det opp til meg å finne ut av de ulike tingene og sørge for at jeg gjort det. I tillegg må man innom til legen minst en gang om dagen for å få injeksjoner og annet. Jeg venter nå på å få min daglige dose. 15 minutter fikk jeg beskjed om å vente, så nå får vi se... I går ble det halvannen time. Fint at vi ikke har noe annet å gjøre, bortsett fra å kose oss sammen og slappe av. Det er ikke like varmt i dag. Heldigvis. Det har vært i heteste laget for meg i det siste, men i dag er det bare behagelig. 25 grader i stedet for 30. Helt fint! Mannen kjøpte et lite oppblåsbart basseng til ungene i går. Det er bare dusj på rommet vårt, og junior er ingen fan av dusjing, så han hadde rukket å bli rimelig møkkete... :oops: Men nå er han ren fra topp til tå. Vi blåste opp bassenget, satte det på badegulvet, og fyllte det opp med varmt vann fra dusjen. Han storkoste seg, leeeenge! Og etterpå var det lillesøsters tur. Fine barn, som nå også lukter godt... Jeg var litt rebelsk i går. Jeg har litt trøbbel med maten her. Det er en del som er godt, men det meste klarer jeg ikke få ned. Det er en eller annen spesiell lukt fra den som bare byr meg imot, og det er litt vanskelig. Jeg har jo litt trøbbel med matlyst og slikt etter cellegiften, og i går sa det bare stopp! :o Jeg fikk ikke ned en eneste bit til middag. Prøvde meg på litt brød, men måtte faktsik frem med servietten for å ta dte ut igjen av munnen... :oops: Så, litt senere på kvelden, sendte jeg Mannen av gårde for å kjøpe pizza! DEN var god, den!! Vet at det ikke er helt riktig. Kosten er jo en del av behandlingsopplegget, men jeg er nå av den mening at det er bedre med feil mat enn ingen Mat. Jeg trenger krefter. Og jeg har jo vært ganske så flink til nå. Vi spiser masse frukt og grønnsaker! Men teen og gulrotsaften har jeg ennå ikke fått med meg. De serverer faktisk noe som heter Horsetail tea!!!!!!! :o Den har jeg IKKE tenkt å prøve! Vi rekker forresten aldri frokosten. Den er allerede halv ni, så det blir for tidlig for oss. Vi hadde med knekkebrød og ost på tube, så vi klarer oss på rommet vårt. Kjekt det, med rolige morgener, synes jeg. Best for ungene også. Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. august 2004 #207 Del Skrevet 11. august 2004 Høres jo litt slitsomt ut da!! Men bra at du får id eg noe mat, og joda pizza er bedre enn ingenting!!! Så det så! Ellers så traff jeg alle damene på Fridays i går. Det var litt rat å se de alle utenom deg. Og en var jo fortsatt veldig stor da... Må le litt! Jaja, her hjemme er livet stille og rolig uten dere her. Jeg er sykemeldt i noen dager, med vond tå! Jaja, sånt kan skje!! Men dere får kose dere og plaske litt i bassenget for meg også. Jeg er alt for varm. Det er jo over 30 grader på terassen jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 11. august 2004 Forfatter #208 Del Skrevet 11. august 2004 Vet ikke om jeg skal være trist eller glad... :-? Jeg har vært på ultralyd i dag... Og resultatet var både nedslående og oppløftende. Da jeg fikk vite at jeg hadde metastaser (spredningssvulster) i leveren, så fikk jeg vite at jeg hadde bare to, og at de var 5-6 cm store. Etter det har jeg hatt to ct-scanninger, men ikke fått vite noe mer om størrelse og antall. Og i dag... Fikk jeg vite at jeg har MASSEVIS av metastaser :-( . Og de er overalt i leveren. :o Det likte jeg ikke i det hele tatt. Men det som er fint, er at de to største, er i alle fall ikke vokst, de er heller minsket i størrelse, siden de ble oppdaget. Nå var den ene 4 og den andre 5 cm. Og så hadde jeg en til på 2 cm og masse små. Jeg lurer på hva det er som har skjedd, eventuelt ikke skjedd. Hvorfor har de to krympet mens andre er kommet til? Virker cellegiften eller ikke? Virker den på noen, men ikke andre? Er det healeren som har stoppet og krympet dem jeg hadde, mens andre har kommet til etterpå? Jeg aner ikke, og jeg tror ikke at noen kan svare meg. Håper bare at noen kan hjelpe meg å stoppe dette her... :-? CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. august 2004 #209 Del Skrevet 11. august 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masi Skrevet 11. august 2004 #210 Del Skrevet 11. august 2004 Hei CD Godt å høre at det skjer ting der nede på Humlegaarden. Litt kjedelig hvis du hadde dratt til Danmark og fått samme behandling som på sykehuset her, ca en ting om dagen! Godt at de store metastasene er mindre! Du har bare vært der i tre dager, håper at de med varme og misteltein kan redusere de små! Får du tett oppfølgeing med ul der nede også? Høres ut som om de er nøye i alle fall! Og når det gjelder pizzaen: Uten mat og drikke duger helten ikke! Håper kvalmen går over! Regner med at guttene våre kjenner hverandre igjen når de møtes ja! Historien dem i mellom er jo livs-lang! Skal litt mer til enn 14 dager for å glemme! Vi gleder oss også til hverdager og middager. Ta vare på deg og hils mann og barn!!! Masi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 13. august 2004 Forfatter #211 Del Skrevet 13. august 2004 AU-AU-AU-AU! Kjempevondt! Jeg lå på benken og fikk hypertermi i går (det er der de varmer leveren min opp til ca 50 grader, sånn at kreftcellene skal drepes.) Det var andre gangen jeg gjorde det. Kjente ingenting mens jeg lå der, men etterpå.... :o UTROLIG VONDT! Det var ikke kjekt i det hele tatt. Det kjentes ut som om leveren hadde hovnet skikkelig opp, og at alt inni der kranglet. Måtte ta en god del ekstra smertestillende, og legge meg nedpå ganske lenge. Ble litt nervøs, for tenk om noe var ødelagt... :-? Gikk selvfølgelig og snakket med legen, og spurte om det kunne være noe galt, men det kunne det visst ikke. Men det var ikke umulig at det var noen kreftceller som skrek, sa han. Så da satser jeg på det! At det rett og slett er kreftsvulstene mine som hadde skikkelig trøbbel, og sendte ut masse smerter... Santvel? Nå er det tid for sprøyter igjen. Og i dag har jeg tenkt at jeg skal sette en på meg selv. Må jo begynne å øve etterhvert. Jeg skal jo fortsette med misteltein etter at jeg reiser herfra også. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 13. august 2004 #212 Del Skrevet 13. august 2004 Sikkert kreftcellene som sa i fra om at de ikke hadde det bra. Og det er jo en fin ting!! (Synd at du hadde det vondt selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 13. august 2004 Forfatter #213 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har tenkt på en ting... :-? Mannen og jeg er egentlig noe som ligner fælt på stuegriser... :oops: Egentlig liker jeg best å si at vi er veldig hjemmekjære. I helgene har vi lange gode morgener og koser oss hjemme MASSE. Det er ikke så ofte vi har mye program, og vi bruker tid på å pusle i hagen og stelle hjemme og slikt. Og har kost oss og brukt mye tid på å synge, lese bøker og pusle puslespill. Det hender selvsagt også at vi drar ut og driver med andre ting, men vi har til tider hatt dårlig samvittighet for at Junior (og nå Vesla) ikke har vært like mye på turer og gårdsbesøk og i svømmehallen og slikt som andre barn på deres alder. Grunnen er vel en kombinasjon av latskap og det at vi er hjemmekjære, samt et bevisst valg på at barna faktisk har godt av å kjede seg litt og å lære at det ikke alltid må skje noe. Dette har vi nå stor fordel av. Junior er vant til at det ikke må foregå noe hele tiden. Og han er vant til at morgenene kan vare lenge. Han er blitt veldig flink til å stulle og leke med tingene sine, både alene og sammen med oss. Dette gjør at han storkoser seg her. Det skjer jo ikke akkurat mye på dette stedet, men han er storfornøyd med å holde til på marken ute her, på det store pleddet, med alle de nye lekebilene sine, og lekeflyene og helikopteret. Han er kjempetilfreds fordi pappa stort sett er tilgjengelig som lekekamerat. (Pappa er FLINK til å være tunnel og garasje og slikt... ) Mannen og ungene har en utflukt hver dag, til butikken for å handle eller til jernbanestasjonen for å se på togene, eller begge deler eller noe annet. (I tillegg har vi vært litt på stranden, men den er ganske steinete og ikke så barnevennlig)Og dette holder faktisk for gutten. Han koser seg og kjeder seg ikke. Jeg er veldig glad for at vi ikke har en gutt som krever action! Da hdde vi hatt et problem, rett og slett, og ting hadde slett ikke vært så trivelige som de er nå. CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stiliv Skrevet 14. august 2004 #214 Del Skrevet 14. august 2004 Hei hei!!! En liten hilen fra meg som iflg Magnhild fremdeles er rimelig stor ;o) - og nei - det har ikke skjedd noe enda! He he he ! Men - vi får se om ikke vi får dreisen på det til du er hjemme igjen ihvertfall.. Overtidskontroll mandag 0815. Og du: Pizza er godt - end of discution! Kjipt med resultatene av UL, men godt noe har skjedd med de største iallefall - hva som har hjulpet betyr jo ikke så mye... bare det fortsetter sånn! Hils mann og barn - vi venter på dere alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 15. august 2004 Forfatter #215 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg er ganske stolt av meg selv!!! Jeg har nå lært å sette sprøyter på meg selv! Og det var slettes ikke vondt. Det var rett og slett ikkenoe problem i det hele tatt. Så nå kan jeg fortsette med misteltein når jeg kommer hjem. JEPP! Jeg var veldig spent på hvordan oppholdet her ville virke på meg. Nå merker jeg at det i alle fall er noe som funker som det skal. Formen er ekstremt mye bedre enn den var etter forrige kur. Det er ikke noe tvil om det. Når jeg ser bort fra de to-tre dagene jeg hadde så sterke smerter, så har jeg det stort sett veldig bra! Jeg har ikke trengt noen ekstra lurer på dagen. Nå ligger jeg jo riktignok en del i ro når jeg får de ulike behandlingene, men likevel. Jeg synes formen er veldig bra, og det er jo fint. Mannen er ikke helt fortrolig med tanken på at kanskje vegetarkosten er en delvis grunn til det... he he he... Tror ikke han er helt klar for å bli vegetarianer, nei. Jeg hadde ny hyper term (leveroppvarming) i går. Det gikk fint. Ingen smerter etterpå. Flottings! Ellers har det vært et værskifte her. Det er ikke lenger knallvarmt. I dag er det overskyet og det blåser. Tenker det er et par-og-tyve grader. Vi lurer på å ta en biltur til Fredensborg og se på slottet hvor dronningen og kronprinsparet bor i dag. Det kan sikket bli en fin tur. Og en av de kommende dagene skal vi på Louisiana, et berømt uten-og innendørs kunstgalleri, som ligger rett borti gaten her. De har for tiden en utstilling om arkitekten som har laget operahuset i Sydney. Spennende. Men først er det en del behandling som må gjennomføres og sprøter som må tas! Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 16. august 2004 Forfatter #216 Del Skrevet 16. august 2004 Gårsdagen ble fin, den! Vi var på biltur til Fredensborg. Kjempekoselig by. Vi kikket litt på slottet og spaserte litt rundt. Og så var vi på en bensinstasjon, hvor junior fikk løfte om en Ole-Brumm-is, mot at han måtte spise opp en hel stor pølse først... Begge deler gikk ned på høykant. Han spiser absolutt ingenting av maten som blir servert her, og knekkebrød med tubeost kan bli litt vel ensformig. Derfor denne handelen. Jeg har hatt en travel dag i dag. Begynte med halvannen time på magnetseng, før jeg var til akupunktur. Så var det time hos legen, før jeg hadde ny hyper termi. I tillegg kommer noen andre standard-behandlinger, som hver for seg ikke tar så lang tid, men som totalt utgjør en del. Forrige gang jeg fikk hypertermi, da det ikke gjorde vondt etterpå, var det sjeflegen selv som satte den på. De andre gangene er det assistentlegen som har gjort det. Og i dag igjen kjenner jeg meg ganske mørbanket. Ikke like ille som forrige gang han satte den på, men adskillig verre enn da sjefslegen gjorde det. Og det er da jeg begynner å lure... Hvem er det som gjør det mest korrekt? Er det han som gjør det slik at det ikke er vondt, eller er det han som gjør det slik at det GJØR vondt? SKAL det skrikes inni der eller skal det ikke???? :o Vet ikke jeg. Kanskje spiller det ingen rolle? I dag har det vært et forferdelig vær her. Det har PLASKREGNET! I strie strømmer. Mannen og ungene har stort sett holdt seg på rommet, mens jeg har vært travel. Vi har vært en tur til sentrum og handlet litt og sett på togene, så brakkesyken er unngått i dag også. I morgen er ikke programmet mitt like tett, så da kan vi kanskje finne på noe mer program sammen alle sammen. Det kan bli kjekt. Junior synes det er mest moro når mamma er med. Vi får se hva vi finner på. Det kunne jo ha vært morsomt med en tur inn til Køben også når vi først er i nærheten, liksom. Men det kommer an på hvordan formen er i morgen. Håper ikke jeg er like redusert som etter forrige gang jeg ble hypertermert av assistenten... Da blir jeg nok værende her, ja. Håper bare været blir litt finere... Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenne Skrevet 16. august 2004 #217 Del Skrevet 16. august 2004 Du er tøff, du, som har lært å sette sprøyter på deg selv! Jeg har jo selv en smule hysterisk angst for alle spisse ting. Men det er rart hva man klarer når man må!Og hvordan ting blir rutine, f.eks det å være mye på sykehuset. Nå er vi så vant med det, og det blir nok du også. (dessverre, skulle ønske du slapp å venne deg til det!) Jeg er glad for å høre at du føler behandlingene virker, det med å varme opp leveren hørtes interessant ut! Nei, jeg vet ikke om det skal gjøre vondt eller ikke... Kanskje det er forskjellig fra gang til gang? Kjekt at dere får tid til å gjøre litt ting utenom også, spesielt for ungene. Likte ikke helt å høre at det var blitt flere små, men det var i alle fall kjempebra at de to store var blitt mindre! :-) Jeg er begynt i jobb igjen og har det veldig travelt. Bare planlegging nå, men ungene kommer på onsdag, det gleder jeg meg til! Hils Mannen og ungene fra oss! klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
computas Skrevet 16. august 2004 #218 Del Skrevet 16. august 2004 Håper det går bra med deg og at du har fått god behandling i dag. Det er hyggelig at du tar deg tid til å oppdatere oss jevnlig. Vi lurer jo hele tiden på hvordan det går med deg. Har brukt noen dager på å lese gjennom det som er skrevet så langt. Sterk lesning, men godt å vite at du holder motet oppe og finner trøst og hjelp i oss rundt deg. Jeg antar de andre føler det samme som meg: "Kunne jeg bare ha gjort mer for deg og familien din!" Hyggelig å høre at dere finner på litt ting utenom Humlegården. En trenger nok å få litt pusterom der en fokuserer på andre ting en sykdom og behandling. I så måte er nok barna de beste hjelperne. Det finnes jo ingenting bedre enn å se sine barn leke og kose seg. Vi tenker mye på deg og håper at all den gode behandlingen du får vil få kreftcellene til å smuldre bort Hils til mann og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaNo Skrevet 16. august 2004 #219 Del Skrevet 16. august 2004 Nåhar jeg i flere dager prøvd å skrive til deg, men trykker på feile knapper og får det ikke til. :o Skjønner ingenting jeg, blond som jeg er... Har lest dagboken din og du er så flink til å skrive å uttrykke deg, satt med tårer da jeg leste det. Veldig bra de har fått stekt de to store klumpene. :-) Gleder meg til å se deg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 17. august 2004 #220 Del Skrevet 17. august 2004 Hei CD Nå er det lenge siden jeg har fått vært her inne. Hvordan er det å endelg komme igang da? :-? Må bare få sagt, at du er virkelig tøff! Å tenk at har lært deg å sette sprøyte på deg selv da.. :hår: .! Kjempe fint at du takler det! Jeg bare krysse fingrene for at det er kreftcellene som har vondt jeg, og at de kommer til å ha så vondt at de kommer seg bort fra deg!! :evil: Skal prøve å titte innom litt oftere! Tenker masse på deg, og beundrer deg virkelig for ditt pågangsmot og din styrke! Du er virkelig sterk CD! Carpe diem fra baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå