Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jeg som er så glad i å sove ... Denne natten ble lang! Dagen kommer til å bli skrekkelig lang! Og jeg må på jobb! Jobber tre fulle dager denne uken og selvfølgelig måtte jeg bli forkjølet nå ja! Da må man jo på jobb!!! 👎👎👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en slitsom natt! Det er kjedelig å være så tett, det var jeg også lenge i 1.-2.trimester. Kanskje det er kroppen som venner seg til avbrutt søvn og trøtte tryner? Håper du får en grei dag, og får lagt deg tidlig eller slappet av midtveis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel egentlig alltid ta den, siden jeg har astma, men har aldri tatt den :P

Legen min har ikke nevnt noe om at jeg må ta den nå, heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den. Får den gratis siden jeg jobber i helsevesenet. Jeg syntes det er viktig å vaksinere seg jeg da, gravid eller ikke. Siden det kan gå utover så utrolig mange andre mennesker hvis man ikke gjør det. Men enda viktigere med den influensavaksinen nå i svangerskapet, det er jo faktisk anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å ta den.

Jeg blir som regel sykere av vaksinen enn av sykdommen så influensa er å foretrekke akkurat i det tilfellet ;)

Mulig jeg tar feil, men det er vel slik at influensa og slikt er farlig for de som allerede er ganske syke/svake, men ikke for normalt friske mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å ta den.

Jeg blir som regel sykere av vaksinen enn av sykdommen så influensa er å foretrekke akkurat i det tilfellet ;)

Mulig jeg tar feil, men det er vel slik at influensa og slikt er farlig for de som allerede er ganske syke/svake, men ikke for normalt friske mennesker?

Influensa er farlig for mennesker som av en eller annen grunn har nedsatt immunforsvar og eldre. Babyen i magen er ettersom jeg har forstått også utsatt. Å i ditt tilfelle skjønner jeg det selvfølgelig. Derfor er det viktig at de som ikke reagerer sånn på vaksiner, tar den. Nettopp for å hjelpe de som ikke kan ta den ;)

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa er farlig for mennesker som av en eller annen grunn har nedsatt immunforsvar og eldre. Babyen i magen er ettersom jeg har forstått også utsatt. Å i ditt tilfelle skjønner jeg det selvfølgelig. Derfor er det viktig at de som ikke reagerer sånn på vaksiner, tar den. Nettopp for å hjelpe de som ikke kan ta den ;)

Når skal den evt. tas?

Ok ;) lærer stadig noe nytt :)

Ingen som har fortalt meg noe om vaksinen, men leste litt om det på et eller annet forum.

Jeg tok aldri svineinfluensavaksinen, men jobbet på den tiden i bhg og herregud så

syke enkelte barn og voksne ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal den evt. tas?

Ok ;) lærer stadig noe nytt :)

Ingen som har fortalt meg noe om vaksinen, men leste litt om det på et eller annet forum.

Jeg tok aldri svineinfluensavaksinen, men jobbet på den tiden i bhg og herregud så

syke enkelte barn og voksne ble.

I influensasesongen, så det er jo sånn ca nå :)

hehe, ja ikke sant! Man tenker jo ikke så mye på det til vanlig med mindre man har familiemedlemmer som er utsatt eller jobber i helsevesenet.

Jeg hadde svineinfluensa og ble dødsdårlig. Var sikker på jeg skulle stryke med. Måtte i tillegg "isoleres" og være alene mesteparten av tiden så ikke broren min skulle smittes. Tok likevel vaksinen etterpå for å være på den sikre siden siden det er potensielt dødelig for broren min å bli smittet av influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den ikke, blir også utrolig dårlige av vaksinen... Men hadde fått gratis jeg også siden jeg jobber i helsevesenet. Såg på legekontoret st den kostet 200 kr og det blir vel ikke dekket som en del av svangerskapsomsorgen:) man MÅ ikke ta det, men det anbefales til gravide:)

Håper dagen din er grei til tross for lite søvn..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker selv. Ei venninne som er gravid fikk skrekkhistorier av legen. Legen mente at baby kunne dø i magen hvis man fikk influensa som gravid. Nå er nok dette veldg satt på spissen, håper jeg ... Har vel aldri vært rammet av influensa egentlig. Men nå er jeg jo skikkelig forkjølet. Tror nok ikke dette er influensa for det er mer klassisk som hals tett nese og tett i pappen. Ikke noe feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I influensasesongen, så det er jo sånn ca nå :)

hehe, ja ikke sant! Man tenker jo ikke så mye på det til vanlig med mindre man har familiemedlemmer som er utsatt eller jobber i helsevesenet.

Jeg hadde svineinfluensa og ble dødsdårlig. Var sikker på jeg skulle stryke med. Måtte i tillegg "isoleres" og være alene mesteparten av tiden så ikke broren min skulle smittes. Tok likevel vaksinen etterpå for å være på den sikre siden siden det er potensielt dødelig for broren min å bli smittet av influensa.

Når det er for å ta hensyn er det greit og da hadde jeg også gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg blir å ta den. Har ikke hørt noe om det fra verken jordmor eller lege hittil, så. Jeg har aldri tatt influensavaksine, så vet ikke hvordan jeg ville reagert på den, men pleier å reagere på andre type vaksiner.

Uansett lever jeg så "isolert" for tiden at sjansen ikke er så stor får å bli smittet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer ddn siste! Aldrk tatt den før selv heller så da vet jeg ikke hvordan jeg vil reagere på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet : svangerskapskurs. Vi fikk beskjed på oul at det er attraktivt og at vi burdte melde oss på tidligst mulig. Jeg satte meg ned med dokumentet og sa fra tiø mannen at må melder vi oss på. Hvem slo seg vrang !!! Nei det nektet han gitt! Prøvde forklare han at det er ikke sånn som man ser på tv i form av puste kurs osv- mer informasjon om baby og hjemkomst og omvisning. Men nei det nektet han! Kurset varer 6 timer og koster 1000,- man kan ha med andre men det føler jeg blir feil! Jeg drar jo heller ikke uten mannen! Prøvde forklare han fordelen med det men da ble han sur og sa at ingen han kjente hadde vært på sånt kurs så hvorfor skulle vi. Og så gikk han!

Følte meg litt tråkket på og ble faktisk litt lei meg. Så måtte lufte meg litt og forhøre meg med hva dere tenker og skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh. Dustemann. Vi skal. Jeg forklarte samboer litt om det og sa at det var viktigst for han å dra å få info enn det er for meg å få den informasjonen og han er enig. Men han har ikke vært særlig glad i barn eller hatt noe med de å gjøre før han kom inn i min familie, hvor jeg har fått to nye søsken mens han har vært her. Han var til og med delvis med på mammas fødsel hvor det startet hjemme og vi kom for å passe barna. Mamma fødte i ambulansen.. så han ble ganske paff.

Til poenget- han vet at han trenger informasjonen for å være der best mulig for meg før, under og etter fødsel. Også for å være en best mulig pappa for lille som kommer. Og det syns jeg er veldig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk aldri tilbud om noe kurs, men mannen var med på en jordmortime ca uke 35 hvor vi fikk info om selve fødselen og amming og spebarnstid. I tillegg var vi på en omvisning på føde/barselsavdelingen. Det er jo viktig at han også vet alle disse tingene, selv om det ikke er han som skal gjennom selve fødselen. Han skal jo være med (vil jeg tro) så det er jo også i hans interesse å være littegranne informert! Tror nok mange menn får litt panikk når de innser at dette blir en realitet - det er nok ikke så enkelt å takle tanken på alt det nye med smerter og kvinnekropp og gørr som han ikke har vært borti før! Kanskje får han summet seg litt så kan dere melde dere på likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte dette for han for lenge siden og han hadde samme mening da. Da tenkte jeg at jeg skulle la han tenke litt på det og kanskje han ombestemte seg. Den gang ei.

Vi er faktisk der at han spør meg ganske ofte om det ikke er bedre om min mor eller hans mor er med på fødselen i stedenfor han 😱😱😱😱 det er totalt uaktuelt og egentlig litt sårende! Jeg sier at han må! Han sier at han er redd for at det vil ødelegge sex livet vårt etterpå og at drt skremmer han ... Så der har vi mannen min .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...