Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Huff... Ikke greit det der nei! Men sånn i forhold til selve fødselen så trenger han jo ikke å "se noe", så lenge han holder seg i hodeenden av senga (om du velger å føde i seng da..) - tror ikke min mann så noe... Og da han skulle klippe navlestrengen hadde de dekket til "området" slik at han ikke så noe da heller. Høres ut som om han har en smule panikk! Skjønner godt at du er frustrert, og jeg tror nok han hadde angret om han ikke hadde blitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det der syns jeg er direkte stygt gjort! Det er du som skal føde også skal han sutre over det? Give me a break. Ta han med til en jordmorsamtale og ta opp det problemet! Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på lurs. Mannen syntes det er nyttig iom. Han ikke kan noe om det. Høres ut som din mann har litt panikk ifht. Det ja. Du får spør han hvorfor han mener han ikke trenger det. Om han kan så mye om fødsel og barseltiden at han ikke trenger mer kunnskap...... Tror ikke det er tilfelle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det er tilfellet ... Vil nok ikke kalle han en dust av den grunn men litt skuffet er jeg. Men får skylde på panikken. For det er vel der det ligger!

Han sier at han skal støtte meg og alt det der men at dette er ting han kan lese seg til fremfor kurs. Tror nok heller han synes det er flaut med tanken på at alle andre skal sitte rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kurs i dag, og mannen syns det var utrolig greit! Er jo så mye som skal skje på kort tid, så han syns det var fint å få det presentert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nyttig for menn å være med :)

Men så dyrt det var hos dere da! Det vi var på via helsestasjonen var gratis. Det var uten omvisning da, pga smittehensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja koster en del og i den forbindelse har jeg også hørt at det er for å tjene penger. Vi får se litt på det...

Men ett annet spørsmål : skal dere ha 3D ultralyd? Jeg har litt lyst men også det koster en del penger og man kan jo værs uheldig at babyen ikke vil være med på noen bilder. Veldig usikker der også.

Heldigvis sovet litt med i natt selvom jeg se veldig tett enda!

La meg i går og da fikk jeg faktisk noen gode spark 👏

Mannen kommenterte i går at magen var så liten, skulle den ikke ha vært litt større nå som man nesten er halvveis. Da ble jeg jo bekymret igjen. Synes babyen sparker langt ned enda og magen er jo der men ikke sånn kjempe stor. Ddn er ikke stor i det hele tatt om Morningen hvertfall. Nå er jeg høy og tynn fra før men alt man skal bekymre seg for da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3D ja! :) Koster 1500 kr, men jeg synes absolutt det er verdt det. Det var en herlig opplevelse sist gang, og denne gangen er vi heller ikke hundre % sikker på kjønn, så da var det ikke noen tvil. :) Hvis man nesten ikke får sett noe som helst så pleier man dessuten å få rabbatt. :)

Vet du at mager er så veldig individuelt. Jeg er også høy, og bærer baby godt inni meg. Forrige svangerskap poppet magen ut rundt uke 23, men den var ikke stor da heller. Denne gangen poppet den ut rundt uke 21-22. Fortsatt er den litt liten i forhold til mange andre. :)

Slenger ved et lite bilde av magen da jeg var 19+4 forrige svangerskap. Som du ser så er det nesten ikke noe som helst mage. Symfysemålet var likevel normalt hele veien, faktisk litt over gjennomsnittet, og jeg fødte en baby på 4 kg. :)

post-20518-0-32621000-1416473046_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer om det blir 3D. Koster 1000 her så er ikke sååå ille:) får se hva vi gjør..:)

Og magene er veldig forskjellige! Hvis vi ser på bloggere feks. Så ta caroline berg eriksen mot blondinbella! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig dumt av mannen din å ikke ville være med på fødselsforberedende kurs. Samtidig kan jeg forstå at han sier han ikke vil være med på fødselen, selv om jeg syns det er dumt også! Her har gubben sagt før at han ikke vil være med på fødselen, men etter at jeg har fortalt han utallige ganger at jeg absolutt ikke har noe ønske om at han skal se noe lenger ned enn brystene mine, og etter at jeg ble gravid, vil han være med :) Det har nå blitt en selvfølge at han skal være med, og han snakker om når vi skal kjøre til sykehuset osv.. Tror mange menn er redde for å "se noe" de ikke kan glemme etterpå da, for å si det sånn, men her skjønte etterhvert gubben at han ville angret enormt hvis han ikke var der når barnet hans ble født :)

Fødselsforberedende kurs burde han uansett bli med på, syns jeg, om ikke annet så for å roe deg og støtte deg :) Hvis du går i fødsel når ingen andre er i byen, for eksempel, så må jo han vite hvordan han eventuelt kan hjelpe deg frem til du er på sykehuset, enten han da vil være med på selve fødselen eller ikke. Han kan nok også ha nytte av å lære en del om barselstiden, og hvordan han eventuelt kan avlaste deg der :) Sånn jeg forstod det var også dette litt "innbakt" i fødselskurset? :)

Vil definitivt anbefale 3D-ultralyd, det var veeeeldig koselig å få se bebis igjen, og ikke minst å få se litt mer detaljert ^^ Så får man jo et lite innblikk i hva de holder på med der inne :) Vår lille frøken lå jo og "skravlet" i magen, og hun lå og stakk tærne sine inn i munnen blant annet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3D ja! :) Koster 1500 kr, men jeg synes absolutt det er verdt det. Det var en herlig opplevelse sist gang, og denne gangen er vi heller ikke hundre % sikker på kjønn, så da var det ikke noen tvil. :) Hvis man nesten ikke får sett noe som helst så pleier man dessuten å få rabbatt. :)

Vet du at mager er så veldig individuelt. Jeg er også høy, og bærer baby godt inni meg. Forrige svangerskap poppet magen ut rundt uke 23, men den var ikke stor da heller. Denne gangen poppet den ut rundt uke 21-22. Fortsatt er den litt liten i forhold til mange andre. :)

Slenger ved et lite bilde av magen da jeg var 19+4 forrige svangerskap. Som du ser så er det nesten ikke noe som helst mage. Symfysemålet var likevel normalt hele veien, faktisk litt over gjennomsnittet, og jeg fødte en baby på 4 kg. :)

Du er god du 😘😘😘 det bildet fikk meg til å slappe litt mer av ja! Jeg har faktisk mer mage enn deg. Hehe. Takk kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig dumt av mannen din å ikke ville være med på fødselsforberedende kurs. Samtidig kan jeg forstå at han sier han ikke vil være med på fødselen, selv om jeg syns det er dumt også! Her har gubben sagt før at han ikke vil være med på fødselen, men etter at jeg har fortalt han utallige ganger at jeg absolutt ikke har noe ønske om at han skal se noe lenger ned enn brystene mine, og etter at jeg ble gravid, vil han være med :) Det har nå blitt en selvfølge at han skal være med, og han snakker om når vi skal kjøre til sykehuset osv.. Tror mange menn er redde for å "se noe" de ikke kan glemme etterpå da, for å si det sånn, men her skjønte etterhvert gubben at han ville angret enormt hvis han ikke var der når barnet hans ble født :)

Fødselsforberedende kurs burde han uansett bli med på, syns jeg, om ikke annet så for å roe deg og støtte deg :) Hvis du går i fødsel når ingen andre er i byen, for eksempel, så må jo han vite hvordan han eventuelt kan hjelpe deg frem til du er på sykehuset, enten han da vil være med på selve fødselen eller ikke. Han kan nok også ha nytte av å lære en del om barselstiden, og hvordan han eventuelt kan avlaste deg der :) Sånn jeg forstod det var også dette litt "innbakt" i fødselskurset? :)

Vil definitivt anbefale 3D-ultralyd, det var veeeeldig koselig å få se bebis igjen, og ikke minst å få se litt mer detaljert ^^ Så får man jo et lite innblikk i hva de holder på med der inne :) Vår lille frøken lå jo og "skravlet" i magen, og hun lå og stakk tærne sine inn i munnen blant annet :fnise:

Ja det kan nesten se ut som dette kurset er uaktuelt! Han blir bare sur hvis jeg maser mer på dette. Tenker at jeg skal nevne det til jordmor når jeg kommer dit. Dog er det lenge til mdn kanskje jordmor har noen gode innspill til enten overtale han eller til å roe meg ned. Skal lissom ikke til jordmor før 18 desember. Synes det er lenge til :( synes oppfølgingen er dårlig :(

Ja lyst til å ta 3D. Kanskje jeg skal bestille en time og gi i gave til mannen. Hehe. Smart julegave! Hehe. Nå kan jeg også få vanlig ultralyd hvis jeg ønsker til en nesten gratis pris - dette pga oppfølgingen min. Litt usikker. Men ser at flere anbefaler 3D. Kanskje gøy å gjøre .. Skal undersøke litt steder og priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig dumt av mannen din å ikke ville være med på fødselsforberedende kurs. Samtidig kan jeg forstå at han sier han ikke vil være med på fødselen, selv om jeg syns det er dumt også! Her har gubben sagt før at han ikke vil være med på fødselen, men etter at jeg har fortalt han utallige ganger at jeg absolutt ikke har noe ønske om at han skal se noe lenger ned enn brystene mine, og etter at jeg ble gravid, vil han være med :) Det har nå blitt en selvfølge at han skal være med, og han snakker om når vi skal kjøre til sykehuset osv.. Tror mange menn er redde for å "se noe" de ikke kan glemme etterpå da, for å si det sånn, men her skjønte etterhvert gubben at han ville angret enormt hvis han ikke var der når barnet hans ble født :)

Fødselsforberedende kurs burde han uansett bli med på, syns jeg, om ikke annet så for å roe deg og støtte deg :) Hvis du går i fødsel når ingen andre er i byen, for eksempel, så må jo han vite hvordan han eventuelt kan hjelpe deg frem til du er på sykehuset, enten han da vil være med på selve fødselen eller ikke. Han kan nok også ha nytte av å lære en del om barselstiden, og hvordan han eventuelt kan avlaste deg der :) Sånn jeg forstod det var også dette litt "innbakt" i fødselskurset? :)

Vil definitivt anbefale 3D-ultralyd, det var veeeeldig koselig å få se bebis igjen, og ikke minst å få se litt mer detaljert ^^ Så får man jo et lite innblikk i hva de holder på med der inne :) Vår lille frøken lå jo og "skravlet" i magen, og hun lå og stakk tærne sine inn i munnen blant annet :fnise:

Ja det kan nesten se ut som dette kurset er uaktuelt! Han blir bare sur hvis jeg maser mer på dette. Tenker at jeg skal nevne det til jordmor når jeg kommer dit. Dog er det lenge til mdn kanskje jordmor har noen gode innspill til enten overtale han eller til å roe meg ned. Skal lissom ikke til jordmor før 18 desember. Synes det er lenge til :( synes oppfølgingen er dårlig :(

Ja lyst til å ta 3D. Kanskje jeg skal bestille en time og gi i gave til mannen. Hehe. Smart julegave! Hehe. Nå kan jeg også få vanlig ultralyd hvis jeg ønsker til en nesten gratis pris - dette pga oppfølgingen min. Litt usikker. Men ser at flere anbefaler 3D. Kanskje gøy å gjøre .. Skal undersøke litt steder og priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer om det blir 3D. Koster 1000 her så er ikke sååå ille:) får se hva vi gjør..:)

Og magene er veldig forskjellige! Hvis vi ser på bloggere feks. Så ta caroline berg eriksen mot blondinbella! :)

Ja det er jo et poeng! Tror man fort kan bli litt hysterisk av å lese på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer om det blir 3D. Koster 1000 her så er ikke sååå ille:) får se hva vi gjør..:)

Og magene er veldig forskjellige! Hvis vi ser på bloggere feks. Så ta caroline berg eriksen mot blondinbella! :)

Ja det er jo et poeng! Tror man fort kan bli litt hysterisk av å lese på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan nesten se ut som dette kurset er uaktuelt! Han blir bare sur hvis jeg maser mer på dette. Tenker at jeg skal nevne det til jordmor når jeg kommer dit. Dog er det lenge til mdn kanskje jordmor har noen gode innspill til enten overtale han eller til å roe meg ned. Skal lissom ikke til jordmor før 18 desember. Synes det er lenge til :( synes oppfølgingen er dårlig :(

Ja lyst til å ta 3D. Kanskje jeg skal bestille en time og gi i gave til mannen. Hehe. Smart julegave! Hehe. Nå kan jeg også få vanlig ultralyd hvis jeg ønsker til en nesten gratis pris - dette pga oppfølgingen min. Litt usikker. Men ser at flere anbefaler 3D. Kanskje gøy å gjøre .. Skal undersøke litt steder og priser

Har du ikke mulighet til å få time litt tidligere hos jordmor, eventuelt? :) Jeg har heller ikke time hos jordmor igjen før 16. desember -.- Da tror jeg vi skulle snakke om enten fødsel eller amming :)

Hehe, det var en lur julegave, ja ;) Er jo fint at du har muligheten til å få billige vanlig ultralyd, pga oppfølginga :) Men må bare si at det var en helt annen opplevelse med 3D :) Selv om mange babyer ser like ut, da, så syns mamma at det så ut som hun hadde min munn og gubben sin nese på bildene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er nettopp det. Man får kanskje se mer detaljert på en slik ultralyd! Vi synes jo vi på oul så at hun hadde leppene til mannen. Og da er vel sånt enda mer tydelig på 3D. Skal undersøke litt mer.

Glemte å fortelle om et mareritt jeg hadde forleden dag! Vil vel kalle det et mareritt Ja!

Babyen ble født for tidlig. Det var forresten en gutt også! Vi kom hjem og var små sjokkerte over at de fsktisk sendte oss hjem alene med en baby. Vi hadde jo ikke kjøpt noen verdens ting. Ikke engsng bleier hadde vi! Så satt hi der da og skjønte ikke hva vi skulle gjøre. Babyen bæsjet på seg og vi måtte dusje den. Ikke hadde vi skift og ikke visste vi hva vi skulle mate den med. Så vi varmet litt lett melk i microen. Hahaha. Så måtte vi begge på jobb sø måtte ringe mamma og be henne komme og ta over.

Tror det kalles angst jeg! 🙈🙈🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er bra rare og fæle de drømmene/marerittene man har som gravid :P

Jeg drømte også at jeg fødte for tidlig her om dagen, og siden gubben ikke hadde gjort klar vogga enda, så måtte babyen sove på sofaen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe godt vi er flere om disse drømmene. Tror det kommer fra underbevisstheten om at vi er redde for å ikke ha alt klart og ikke være forberedt !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok, det ja :) Når jeg har fått vogn, vugge og bilstol i hus, så kan jeg slappe litt mer av :)

Når jeg da også har fått nok klær til å begynne med, og stellebord, så kan jeg føle meg klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...