Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Tusen takk jenter. Føler meg veldig heldig som opplever dette nå! Alt føles så perfekt! Perfekte tiden å være gravid på. Snart jul! Perfekte tiden å få baby på i april. Mye herlig i vente!

Dro til mamma i går med den lille gaven og hun ble så glad! Var i grunn et lite sosialt besøk ettersom hun sendte bilde av gaven til hele telefonlisten sin og dermed ringte jo alle og enhver! Men hun ble veldig glad! Hun mente at hun hadde sagt hele veien at det ble jente. Vi var vel enige om at rosa er en veldig fin farge :-) gøy å kunne dele gleden sånn :-)

I dag har det kun vært noen små spark. Men det er kanskje et mønster på det sparkegreiene? Og kanskje ikke hver dag? Nå har jeg vel heldigvis kjent litt hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke før uke 25 (ifølge babyverden, vet noen jordmødre sier 27) at man SKAL kjenne liv hver dag. :) Nå er jo ikke babyen i magen din så sterk enda, og det er god plass i livmoren til å snu seg mot ryggen din og andre plasser hvor du ikke vil kjenne like mye. :) Du må bare prøve å slappe av og tenke at det etter all sannsynlighet kommer ei frisk og fin lita jente om 22-23 uker. :)

Gratulerer med frisk jente forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk.

Her har forkjølelsen tatt overhånd og våkner med huepine! For en fantastisk start på lørdagen! Men har karret meg ut ac sengen og lagd meg litt mat og en sterk kaffe. får håpe dette kurerer jævelskapen!

Lille dansebaby holder meg med selskap og sparker faktisk litt også :)

Faktisk 18+0 i dag!!!!! 👏👏👏👏👏

Vi var hos svigers i går og leverte denne lille "gaven". Jeg ble faktisk litt skuffet. Hun åpnet den. Og ga meg en enkel klem og thats it!!! Ikke noe mer snakk om det fra hennes side! Svigerbror og søster spurte en del da, men hun var mer opptatt med barna dems og gikk å lekte med dem! Jeg reagerte faktisk så mye at det ble påpekt for mannen. Men han sa at hun er ikke sånn som feirer slike ting. Javell .....

Vel noen kloke ord før lørdagen setter i gang! Måtte bare denne hodepinen slippe !!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Jeg hadde blitt skikkelig skuffa, utifra det du skriver, altså :/

Håper hodepinen stikker av! Den har ikke noe hos deg å gjøre :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Jeg hadde blitt skikkelig skuffa, utifra det du skriver, altså :/

Håper hodepinen stikker av! Den har ikke noe hos deg å gjøre :jolie:

Jeg ble faktisk veldig skuffet!!! Det var lissom en så veldig dårlig reaksjon! Null engasjement! Hvertfsll tvert om fra min egen mor. Har veldig god kontakt med svigermor men dette var en merkelig reaksjon altså! Skjønner ikke hva den skyldes heller! Men får stole på min mann som kjenner henne best om at hun ikke liker å feire slikt! Hun liker ikke feire bursdager heller så ligger kanskje noe i det ja!

Nei den huepinen kan dra til blokksberg og bli der. Men den i kombo med sparking i magen kan jo Heller ikke klages på da 😍😍😍😍😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig reaksjon ja... Kanskje hun bare trenger litt tid til å "tenke på det" - eller kanskje hun er redd for å bli FOR glad i tilfelle det skulle gå galt? Blir jo liksom bedre kjent med den lille når man vet kjønnet.. Min svigermor reagerte heller ikke så veldig da vi fortalte om kjønnet denne gangen, til tross for at dette blir første jente i familien. Burde jo være stor stas, men tror kanskje hun ville ta hensyn til de andre barna og ikke lage noe stort ut av det.. Ikke godt å forstå seg på svigermødre alltid, men stas blir det helt sikkert når den lille er født! :) Kos deg med sprellebaby - og lykke til med hodepinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig reaksjon ja... Kanskje hun bare trenger litt tid til å "tenke på det" - eller kanskje hun er redd for å bli FOR glad i tilfelle det skulle gå galt? Blir jo liksom bedre kjent med den lille når man vet kjønnet.. Min svigermor reagerte heller ikke så veldig da vi fortalte om kjønnet denne gangen, til tross for at dette blir første jente i familien. Burde jo være stor stas, men tror kanskje hun ville ta hensyn til de andre barna og ikke lage noe stort ut av det.. Ikke godt å forstå seg på svigermødre alltid, men stas blir det helt sikkert når den lille er født! :) Kos deg med sprellebaby - og lykke til med hodepinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 18 uker :)

Jeg tror nok at folk reagerer forskjellig. I min familie er veldig mange tilbakeholdne med å glede seg over slike nyheter da alle er så klar over at det kan gå galt, men når barnet først kommer er det stor glede :)

Jeg skjønner det er kjipt med slike reaksjoner over noe du er så glad for, men noen er rett og slett bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en mulighet. Velger å ikke fundere så mye mer over det! Hun tar jo alle andre hensyn så får tenke at det ikke betyr så mye :)

Nå har huepinen sluppet det værste taket. 👏 bare å bli kvitt den såre halsen nå så skal jeg være fornøyd. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 18 uker :)

Jeg tror nok at folk reagerer forskjellig. I min familie er veldig mange tilbakeholdne med å glede seg over slike nyheter da alle er så klar over at det kan gå galt, men når barnet først kommer er det stor glede :)

Jeg skjønner det er kjipt med slike reaksjoner over noe du er så glad for, men noen er rett og slett bare sånn.

Sant nok! Kanskje det er mer normalt, bare jeg som tar litt av!

Vil så gjerne tro at det går bra nå og er faktisk mye mindre bekymret. Men når kanskje det er grunnen til andres tankegsng blir jeg igjen litt bekymret! Hvis andre tenker sånn så må hvertfall jeg tenke sånn! Ikke greit å bli klok på dette! Men nå er vel sjansen veldig stor for st dette skal gå bra håper jeg!!!

Jeg sitter her og googler litt fordeler og ulemper med vanlig fødsel kontra keisersnitt! Jeg er jo en keisersnittkandidat har jeg fått høre tidligere ( av ulike grunner) men nå er jeg veldig i tvil. Til desember skal jeg til lege som skal vurdere. Tenker st jeg må være forberedt på å ta et valg - men klarer fsktisk ikke bli klok på hva som lønner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! Kanskje det er mer normalt, bare jeg som tar litt av!

Vil så gjerne tro at det går bra nå og er faktisk mye mindre bekymret. Men når kanskje det er grunnen til andres tankegsng blir jeg igjen litt bekymret! Hvis andre tenker sånn så må hvertfall jeg tenke sånn! Ikke greit å bli klok på dette! Men nå er vel sjansen veldig stor for st dette skal gå bra håper jeg!!!

Jeg sitter her og googler litt fordeler og ulemper med vanlig fødsel kontra keisersnitt! Jeg er jo en keisersnittkandidat har jeg fått høre tidligere ( av ulike grunner) men nå er jeg veldig i tvil. Til desember skal jeg til lege som skal vurdere. Tenker st jeg må være forberedt på å ta et valg - men klarer fsktisk ikke bli klok på hva som lønner seg!

Det går bra! Det er liten sjans for at noe skal gå galt :) veldig liten!

Det er bare det at min familie er slike evige skeptiske pessimister som antar at alt går galt. Slike er det mange av ;)

Det betyr ikke at du skal bekymre deg.

Egentlig er det litt morsomt at de er så negative i vår familie for alle har minimum to barn hver som alle er født og blitt til på den ytterst vanlige og normale måten.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt eller ikke... Den er vanskelig. Hva tenker du selv er tryggest og hva tenker du om sjansene for at det eventuelt blir keisersnitt selv om du velger naturlig fødsel?

Jeg ville nok drøftet det med en jordmor/lege som har greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si til meg selv at det er tross alt meg og mannen graviditeten er størst for, sånn at jeg ikke skal bli lei eller sint hvis folk ikke reagerer sånn som jeg forventer at de skal ;)Tror ikke du skal legge for mye i svigermors reaksjon, hvis hun smilte og ga deg en klem ble hun jo glad da :) Og mange er dessuten mest glade inne i seg :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der ... Jeg fikk jo faktisk en klem! Bedre det enn ingenting!!!

Vel hva jeg tenker ... Pga situasjonen er jeg redd for vanlig fødsel og hva det kan føre med seg som fare for meg personlig! Og jeg vil ikke risikere å starte en vanlig fødsel for så å ende opp i haste keisersnitt! Det er vel den største skrekken!

Når det gjelder keisersnitt tenker jeg :

Fordeler : det blir mindre "skader" i underetasjen. Blir kanskje ikke som å kaste tennisball i et fotballmål etterpå 😆😆

I tillegg er alt planlagt og man vet hva man går til og når.

Med den legeskrekken jeg har i tillegg så kan det virke beroligende.

Mindre smerter der og da.

Og mindre fare for komplikasjoner ( som er grunnen til at jeg muligens er en kandidat.

Ulemper :

Større smerter i ettertid.

Faren for komplikasjoner ettersom dette fsktisk er en operasjon.

Babyen er overhodet ikke forberedt.

Mister den tiden med babyen rett etter.

Vanlig fødsel :

Fordeler : kroppen skal jo være vant til dette! Det er jo naturens gang trossalt.

Babyen får være med på den naturlige gangen i det.

Ulemper; mine helsemessige utfordringer som jeg er redd kan slå til under de værste smertene!

Livredd smerter og leger!

Livredd den ev konsekvensen av epdidural.

Livredd for å revne og ødelegge underetasjen.

Livredd for at det skal stoppe opp og inn i haste keisersnitt.

Ja ... Ble ikke særlig mye klokere på mine egne vurderinger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar reaksjon ja, men vi har jo alle forskjellige måter å ta slike ting på:) mange kloke ord fra de andre over her:)

Her er jeg ikke i tvil om at det er vanlig fødsel jeg ønsker så lenge det går. Det hører jo til sjeldenheten at ting går galt ved vaginal fødsel, men jeg forstår allikevel bekymringen din. Nå har jeg vert med på og assistert ved flere vanlige fødsler og flere keisersnitt men er fremdeles der at jeg vil ha vaginal fødsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 uker kjennes herlig ut!!!

Vært rolig i magen i kveld. Men litt smådunk av og til. Vi har vært i selskap hos svigersøster og spist god mat og kost oss.

Kom sent hjem og da hev jeg meg over farsdagskaken til min far som kommer i morgen :-) hjemmelaget bløtekake. Har også forsøkt å lage sjokoladepynt. Skeptisk men resultatet vil vise seg i morgen :-)

Tror jammen jeg kryper til sengs snart. Kjenner at forkjølelsen begynner å ta over kroppen min og det er ikke noe særlig!

Natti natt folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...