Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gleder meg vel egentlig til disse sparkene blir mer intense. Da vil det føles litt tryggere ;) så kom uken vesla, spark så hardt du kan ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så klart stå "igjen"

De små dultene jeg har hatt i dag har ikke vært så sterke som tidligere - men de har vært litt høyere opp enn før.

Nå er det snart natten for min del :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje ikke normalt å kjenne daglig enda?

Jeg vet at dersom jeg ligger på magen eller dytter litt på magen så kjenner jeg noen dult etterpå. Men er dette "snilt" gjort mot babyen egentlig? Ved å ligge på magen blir det jo trykk? Og ved å trykke på magen trykker man jo på

Babyen? Er det så bra egentlig ??

Det er ikke farlig nei. Selv ligger jeg mer eller mindre på magen hele svangerskapet. Bygger meg opp med puter for å komme litt høyere opp. Havner så klart litt mer sidelengs i løpet av graviditeten, men det går helt fint med baby. :)

Du vil kjenne ubehag før baby for å si det sånn.

Du må prøve å senke skuldrene litt. :) Kan jo ikke være noe godt å gå rundt og bekymre seg så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke godt i det hele tatt og jeg hører gjentatte ganger at jeg må begynne å kose meg. Jeg vet jeg vet jeg vet ... Om alt går som drt skal vil jeg nok også tenke tilbake og angre på at jeg ikke koste meg mer, men sånn er jeg nå

Bare utstyrt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det håper jeg også ! Blir seriøst mentalt koko av å gå sånn å tenke og bekymre meg! Jeg kjenner jo at det rører seg men mangler disse sparkene som var sø kraftige. Eller er det bare jeg som overanalyser alt? Blir sprø!!!!!

Snakket nettopp med en bekjent som også er gravid og går på albyl e. Hun hadde fått direkte beskjed om at nå har legene gått tilbake på at man helst ikke skal bruke dette. Og at man kan risikere at babyen ikke får i seg næring. Dette gjaldt hovedsakelig fra uke 30. Men da hun spurte om oppfølging i form av ul så sa den at det tilbyr dem ikke. Altså ... Noe skurrer.... Og jeg blir enda mer bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det albyl i seg selv eller kunne hun kanskje gå over til noe annet? Hvis hun har forhøyet risiko for blodpropp så er det jo ganske viktig å gå på noe som forebygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på det samme som dere.

Hun har leiden mutasjon men de mente allikevel at siden hun aldri har hatt blodpropp så skal hun ikke gå på blodfortynnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på det samme som dere.

Hun har leiden mutasjon men de mente allikevel at siden hun aldri har hatt blodpropp så skal hun ikke gå på blodfortynnende.

Jeg mener at det stemmer at man ikke skal trenge blodfortynnende når man ikke har hatt blodpropp med leiden mutasjon. Men det er vel uansett klexane/fragmin man i såfall skal bruke og ikke albyl. Du får be henne oppsøke en annen spesialist om hun er usikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte på meg selv jeg og usikkerheten omkring hvorvidt det vokser eller ikke. Jeg bruker jo også albyl e fordi det kunne se ut som embryoet ikke tok til seg næring og dermed ikke overlevde. Vi går jo kun tilbud om en ultralyd i Norge så hvorfor i all verden skal man gjøre folk nervøse med å si slikt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps de bevegelsene dere kjenner - er det spark hver gang ? Noen ganger er det små dult mens andre ganger kjennes det ut som en slange som åler seg rundt inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps de bevegelsene dere kjenner - er det spark hver gang ? Noen ganger er det små dult mens andre ganger kjennes det ut som en slange som åler seg rundt inni der.

Sånn jeg og har det. Vil si jeg kjenner mye bevegelse. Altså hver dag og ofte. Men noe spark. Kanskje 2-3 ganger om dagen hvor det er sånn tydelig spark og det kan kjennes på utsiden som et lite dunk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte på meg selv jeg og usikkerheten omkring hvorvidt det vokser eller ikke. Jeg bruker jo også albyl e fordi det kunne se ut som embryoet ikke tok til seg næring og dermed ikke overlevde. Vi går jo kun tilbud om en ultralyd i Norge så hvorfor i all verden skal man gjøre folk nervøse med å si slikt!?

Du får spør legen din igjen og be h*n finne seneste forsking på det:)

Angående bevegelser så er det mest dult og romstrering, ikke tydelige spark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at det stemmer at man ikke skal trenge blodfortynnende når man ikke har hatt blodpropp med leiden mutasjon. Men det er vel uansett klexane/fragmin man i såfall skal bruke og ikke albyl. Du får be henne oppsøke en annen spesialist om hun er usikker:)

Men gjelder dette kun blodpropp hos mor? For det er jo de med leiden som dessverre har opplevd blodpropp i morkaken som har ført til fosterdød. Jeg trodde det var rutine at alle med leiden mutasjon skulle gå på blodfortynnende for å unngå at mor fikk blodpropp, men også for at det skulle oppstå morkakesvikt, men da har jeg kanskje missforstått da?

__

Nå er jo jeg en del lenger på vei, men jeg kjenner både spark, åling og romstrering. Har ikke kjent noe hikke enda, men gleder meg litt til det :fnise: Artig. Da jeg var like langt på vei som deg så kjente jeg mest spark, men også litt romstrering.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjelder dette kun blodpropp hos mor? For det er jo de med leiden som dessverre har opplevd blodpropp i morkaken som har ført til fosterdød. Jeg trodde det var rutine at alle med leiden mutasjon skulle gå på blodfortynnende for å unngå at mor fikk blodpropp, men også for at det skulle oppstå morkakesvikt, men da har jeg kanskje missforstått da?

__

Nå er jo jeg en del lenger på vei, men jeg kjenner både spark, åling og romstrering. Har ikke kjent noe hikke enda, men gleder meg litt til det :fnise: Artig. Da jeg var like langt på vei som deg så kjente jeg mest spark, men også litt romstrering.

Det kan jo være jeg som har misforstått. Jeg leste noe om det for en stund tilbake, skal se om jeg finner det igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at de fikk blodfortynnende for å unngå blodpropp / men nå vet jeg ikke lenger hva jeg tror. Hehe. Blir små forvirret med det hele. Men oppi det hele er min endelige konklusjon at vi får for dårlig oppfølging her i landet. Kun en ultralyd og kanskje et par besøk hos jordmor! Selv har jeg ikke vært hos jordmor engang enda og skal ikke dit før i uke 25 eller noe. Fastlegen min har ikke Svar på noe og har ei sjekket magen eller annet. Men har vært heldig med iøtralyder grunnet min historie. Men nå får jeg ikke flere av dem heller fordi dem på oul mente at alt så bra ut! Så da er meningen at man skal håpe på det beste frem til ev fødsel- med mindre man betaler selv da!

Mulig jeg er litt ekstrem nå, men det er jo også fordi jeg er litt koko! Dro frem doppleren i dag og hjertet slår som bare det! Jeg vil bare ha noen sterkere spark!!! Skulle ønske jeg kunne sett baby litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i natten ... Våknet potte tett og med så vondt i halsen i ett tiden. Så stod opp og prøvde finne hals pastiller. Det hadde vi ikke liggende nei!! Så da var det å lage seg saltvannsspray. Det hjalp svært lite! Så sovnet jeg igjen og våknet 0145! Får ike puste! Får en grusom angstfølelse av at jeg ikke får puste! Må opp å gå!!! Klarer å karre meg til sengs og dupper av meg pusen i armkroken - våkner igjen 0230!! Samme angstfølelse! Får rett og slett ikke puste!!opp og gå igjen!!! Så sovnet jeg igjen men her sitter jeg over en brødskive og et glass cola! Hvor kommer denne følelsen fra? Må være fordi jeg ikke får puste pga tett nese .. Uansett : ekkelt! Skal opp på jobb om bAre noen timer - men kjenner at det blåser jeg i nå! Får ikke sove!

Heldigvis får jeg noen små dult nede i magen :) god følelse ❤️ De kommer ofte etter inntak av mat! Da blir det litt action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...