Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mamma virker veldig stolt, men allikevel litt begrenset. Det henger sikkert sammen med usikkerheten.

I går la jeg meg super tidlig! Rett og slett fordi jeg var trøtt og det var kjedelig! Det resulterte i at keg våknet klokken 0345 i natt og glante i taket en times tid! I dag har jeg heldigvis fri fra jobben og det passer bra med nattens våketid! Ligger fortsatt i sengen men skal karre meg opp snart! Er uten bil i dag da den er på verkstedet. Så må prøve å gå til butikken. Det er lenge siden! Men mat må man ha! Ikke store planene i dag heller så sikkert godt av en liten luftetur.

Ellers så skal jo alt tydeligvis ramme meg. Om det ikke var uvi forrige uke så er det garantert en soppinfeksjon nå. Og fy f det klør svir og brenner !!!! I natt stod jeg opp to ganger og smurte. Men det er lenger bak denne gangen. Eller ... Det er over det hele men allikevel også lenger bak! Får kjøre på med en canesten til i natt. Også prøve å ta med yoghurt naturell fra butikken etterpå. Skal visstnok ikke være farlig med soppinfeksjon under graviditet - bare ubehagelig og den signerer jeg! Råd tas i mot :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps glemte å fortelle en liten ting :

I går når vi la oss la jeg hånden over magen ( noe jeg ofte gjør med håp om å kjenne noen fjærlette dunk ) jeg synes elv jeg kjenner dem av og til. Kan kanskje beskrives som en finger som dunker lett mot håndflaten. Men jeg er jo også redd dette er innbilning fordi håpet er så stort. Så jeg ba mannen legge hånden der også. Han kjente det også 👍👍🙈🙈❤️❤️👏👏👏👏👍😆🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kjente jeg de første bevegelsene på utsiden også! :hjerte:

Da er det kanskje dansebabyen vi kjenner da med sine ørsmå lette dunk. Det vet hvertdall noe som skjedde inne i magen og ikke bare innbilning i mitt hode siden han kjente det også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente mannen spark på utsiden når du er 14 uker på vei? Det var ekstremt tidlig i alle fall. :)

Jeg vil ikke kalle det spark for det er nok å ta hardt i ! Men hvis du leser innlegget mitt så beskriver jeg det som fjærlette dunk slm kjennes hvis man kjenner godt etter. Og ja - vi kjente det begge to og tydeligvis starten på noe siden flere har kjent det sånn også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle det spark for det er nok å ta hardt i ! Men hvis du leser innlegget mitt så beskriver jeg det som fjærlette dunk slm kjennes hvis man kjenner godt etter. Og ja - vi kjente det begge to og tydeligvis starten på noe siden flere har kjent det sånn også

Joda jeg leste innlegget ditt. Er likevel veldig tidlig. Tidligere enn de fleste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmm kanskje det. Men tydeligvis flere som har merket det rundt disse tider og googlet på nett og der var det enda flere .... Vel vel. Viktigste er vel at jeg slår meg til ro med at det er liv der inne når jeg kjenner disse små dunkene så kan jeg heller glede meg til de mer kraftige og sikre. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv da jeg var 14 uker denne gangen, mot 17 uker sist. Men kjente ikke på utsiden før 17 uker denne gangen. :jepp:

Det er nok helt sikkert liv der inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sopp ja om det svir på utsiden. Jeg har også fått sopp, sp var å kjøpte med canesten i dag:) hurra liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært plaget med sopp, men fikk det en runde forrige svangerskap. Håper jeg slipper det denne gangen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp er noe skikkelig dritt !!! Synes dessuten det er ekkelt å putte den tabletten inni så vil jo helst unngå det - men ser at tabletten vant! Det svir klør og brenner ! au! Men dette er visstnok vanlig for oss gravide. Og igjen : det er verdt det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper soppen snart blir borte ;) det er plagsomt, men ikke farlig ihvertfall så får man trøste seg med det :)

Så gøy å kjenne bevegelser :danse: Jeg leste faktisk om dette med at du kunne kjenne noe som "strøk" på tvers av magen veldig tidlig, men husker selvfølgelig ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tidlig. Vi er jo 14+ men allikevel er vi jo inne i uke 15 ... Det er nesten 4 Mnd unnagjort det. Og det igjen er

Jo nesten halvveis. Hehe..... Men disse strøkene har jeg også lest om og det må jo ha noe for seg! Tenker jeg da ...

Måtte opp på loftet en tur i stad. Har nemlig arvet en eske med

Babyklær fra meg og de andre barna i familien. Det var mye rosa, men også litt

Blått innimellom. Det var så mye søtt !!!!!!!! Håper min baby kan bruke dette :)

Ellers er jeg faktisk i litt julemodus i dag. Var i butikken og der var det jul på forsiden av et par av bladene. Og nå sitter jeg og ser på tv og en serie hvor de feirer jul. Det skal sies at jeg elsker julen og det som hører med ❤️❤️❤️ Og denne julen vil bli litt ekstra spesiell hvis dansebabyen min danser førjulsdansen og selve juledansen ❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter jobben i morgen! Så da bærer det til sengs.

Lagde laks til middag med noe ris basert på indisk oppskrift pg det betyr mye løk! Det likte ikke magen min. Fikk vondt og masse luft!

Disse

Ligamentsmertene - kommer de og går

Gjennom svangerskapet mon tro? Ikke kjent noe på et par dager - men i kveld har det strukket litt i venstre side og nedover. Så mye at jeg faktisk ble bekymret. Men mannen sa så fint : du er i vokseperioden - det strekker seg! Også spurte han om jeg smurte magen slik at jeg ikke får strekkmerker! Hæ????? Gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da venter jobben i morgen! Så da bærer det til sengs.

Lagde laks til middag med noe ris basert på indisk oppskrift pg det betyr mye løk! Det likte ikke magen min. Fikk vondt og masse luft!

Disse

Ligamentsmertene - kommer de og går

Gjennom svangerskapet mon tro? Ikke kjent noe på et par dager - men i kveld har det strukket litt i venstre side og nedover. Så mye at jeg faktisk ble bekymret. Men mannen sa så fint : du er i vokseperioden - det strekker seg! Også spurte han om jeg smurte magen slik at jeg ikke får strekkmerker! Hæ????? Gjør dere andre det?

Ligamentsmerter kommer å går gjerne litt ja :) Jeg kjenner det litt i rykk og napp.

Det er nok noen som smører magen gjennom svangerskapet, men det er desverre sånn at det ikke virker. Om man får strekkmerker eller ikke har mye med gener å gjøre og har ikke noe å si om du smører eller ikke. Men det er mange som smører uansett for de føler da de har "gjort sitt" for å forhindre :P Også er det jo greit å holde huden på magen fuktig, for det hjelper mot svangerskapskløe senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syke ligamentsmerter om natta når jeg snur meg! Våkner og hyler av smerte. Men aldri på dagtid. Jordmor sa at det var helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg meg bodylotion hver dag over hele kroppen, det har jeg gjort i 'alle' år, og slutter jo ikke med med det i svangerskapet. Så får vi se om det hjelper mot strekkmerker og ;) Men har ikke noen anti-strekkmerkekrem, bare en vanlig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...