Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Takk for all støtte ang. Vaksiner! Nå har vi lagt diskusjonen litt på hylla for å ha et par gode dager og en hyggelig helg. Vi skal ta diskusjonen opp igjen til uka, pluss legebesøk, så da får det briste eller bære!

Vi har prøvd å være litt kjærester igjen de siste dagene for å se at vi har det veldig bra sammen. Synd at meningene kan skyve oss fra hverandre, men er er faktum vi begge er klar over!
Merker at han har dårlig samvittighet om dagen og er veldig snill, hjelpsom og alt mulig. Men allikevel tenker jeg at slik skal han jo være hele tiden; og ikke bare når han vet han har dumma seg ut. Jeg sa klart i fra at jeg ikke tilgir de ting han sier som er direkte på meg som person. Han unnskyldte seg og sa at det var i sinne, men sagt er sagt og slikt glemmer man ikke!
Det har uansett vært veldig koselig med noen kjærestedager hvor vi har fått pleid forholdet på alle plan ;)

Jeg elsker elsker elsker B så høyt. Endelig har den morsfølelsen jeg har søkt etter kommet! Han er blid hele dagen og gråter aldri, der er nesten litt skummelt han legger seg 19-19:30 og vi står opp 07-08. Han spiser én gang i løpet av natten, men ikke før kl 03. Som regel 04-05. Bare synd at han våkner så mye. Han er vel våken hvert fall sju ganger i løpet av natten hvor jeg må opp og gi smokk og legge han til. Hadde han bare sover så hadde det vært helt perfekt!
Han får ikke sove på ryggen; så han ligger kun på siden! Da våkner han om han faller over på ryggen. Han kan jo snu seg, begge veier. Så i natt gråt han og jeg fant han på magen 3 ganger, han kom ikke tilbake selv. Vi prøver å stable opp så han ikke faller over, men han vrir seg så mye så det skjer uansett! Jaaaa ja.

Nå sitter vi i bilen på vei til nytt Meklingsmøte med bonusjentas mamma. Håper det går like bra i dag! Sola skinner og vi gleder oss til påske!!!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for all støtte ang. Vaksiner! Nå har vi lagt diskusjonen litt på hylla for å ha et par gode dager og en hyggelig helg. Vi skal ta diskusjonen opp igjen til uka, pluss legebesøk, så da får det briste eller bære!

Vi har prøvd å være litt kjærester igjen de siste dagene for å se at vi har det veldig bra sammen. Synd at meningene kan skyve oss fra hverandre, men er er faktum vi begge er klar over!

Merker at han har dårlig samvittighet om dagen og er veldig snill, hjelpsom og alt mulig. Men allikevel tenker jeg at slik skal han jo være hele tiden; og ikke bare når han vet han har dumma seg ut. Jeg sa klart i fra at jeg ikke tilgir de ting han sier som er direkte på meg som person. Han unnskyldte seg og sa at det var i sinne, men sagt er sagt og slikt glemmer man ikke!

Det har uansett vært veldig koselig med noen kjærestedager hvor vi har fått pleid forholdet på alle plan ;)

Jeg elsker elsker elsker B så høyt. Endelig har den morsfølelsen jeg har søkt etter kommet! Han er blid hele dagen og gråter aldri, der er nesten litt skummelt 😛 han legger seg 19-19:30 og vi står opp 07-07. Han spiser én gang i løpet av natten, men ikke før kl 03. Som regel 04-05. Bare synd at han våkner så mye. Han er vel våken hvert fall sju ganger i løpet av natten hvor jeg må opp og gi smokk og legge han til. Hadde han bare sover så hadde det vært helt perfekt!

Han får ikke sove på ryggen; så han ligger kun på siden! Da våkner han om han faller over på ryggen. Han kan jo snu seg, begge veier. Så i natt gråt han og jeg fant han på magen 3 ganger, han kom ikke tilbake selv. Vi prøver å stable opp så han ikke faller over, men han vrir seg så mye så det skjer uansett! Jaaaa ja.

Nå sitter vi i bilen på vei til nytt Meklingsmøte med bonusjentas mamma. Håper det går like bra i dag! Sola skinner og vi gleder oss til påske!!! 😄

Deilig innlegg♡

Det er rart hvordan noen klarer å lire av seg sårende "personangrep" og så tenke at det skal være greit med et unnskyld. Mannen her er også sånn i perioder:( vanskelig å få bukt med og vanskelig å ta inn over seg når man er sæ glad i en person. Jeg er faktisk usikker på om min kan klare å kutte det helt. . Og da må jeg jo bare leve med det hvis jeg vil være med han... det der så fryktelig naivt ut ser jeg :P

lykke til på meklingsmøtet og nyt godfølelsen ♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig innlegg♡

Det er rart hvordan noen klarer å lire av seg sårende "personangrep" og så tenke at det skal være greit med et unnskyld. Mannen her er også sånn i perioder:( vanskelig å få bukt med og vanskelig å ta inn over seg når man er sæ glad i en person. Jeg er faktisk usikker på om min kan klare å kutte det helt. . Og da må jeg jo bare leve med det hvis jeg vil være med han... det der så fryktelig naivt ut ser jeg :P

lykke til på meklingsmøtet og nyt godfølelsen ♡♡♡

Skjønner helt hva du mener! Føler jeg "preller" det av rimelig lett, og at de fra utsiden ikke synes jeg bør godta det i det hele tatt. Men han betyr jo verden for meg, og det er rart å si det, men jeg vil ikke være han foruten, så jeg godtar vel for mye unnskyldninger.

Nå skal det jo sies at her inne kommer mer eller mindre bare de dårlige sidene hans frem, fordi jeg trenger en klageside. Jeg hadde jo ikke vært med han om jeg synes han var slem og stygg mot meg hele tiden! ;)

Hvordan gikk det på møtet? :)

Det gikk veldig bra! :) Hun ble med å spiste lunsj etter møte, så hun fikk møte B. De ble enige om det som skulle gjennomgåes, så nå blir det oppfølgingsmøter. Satser på at ting har løsna litt nå! Veldig godt for alle parter å ikke føle at det er helt krig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kjempefin dag i går! Velykket meklemøte, og på besøk hos ei venninne som ikke har møtt B enda! (bor et par timer unna!)

I dag har vi ryddet og ordnet litt her hjemme. Har fått skiftet gardiner og sortert litt greier som burde vært gjort for lengst. Har pisket mannen litt. Han inviterte over middagsbesøk i morgen (med lov av meg altså!), jeg sa ja hvis han hjalp meg med å rydde huset først! Så han MÅTTE hjelpe til, ettersom han var borte i går kveld og skal på MPG-"fest" i kveld hos en kompis. Haha.. Best for han at han ikke er fyllesjuk når middagen skal lages! kanskje de blir to... for han kompisen og fruen+baby er middagsgjestene imorgen! Hehe...

Skal lage verdens beste kyllinggryte fra bunnen av, hjemmelaget potetmos og soppstuing. Mammas oppskrift, namnamnam! I kveld får jeg kose meg alene litt godis foran tv skjermen. TROR jeg foretrekker noe annet enn MPG ;)
Lastet ned 50 shades of grey i stad. Mannen har ikke sett den, og ville gjerne. Så da får jeg se den en gang til (selv om jeg mener den ikke er noe særlig bra!) Men shit dau!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelig Mac-krise. Og da mener jeg pc og ikke sminke. Den har nemlig tatt kvelden og jeg får den ikke på igjen uansett hva, alle bilder av B fra fødsel og fram til i dag er der og jeg har ikke backup 😭😭😭 fyfaen hjelp.

---

I går var vi på barselkino! Koselig selv om filmen ikke akkurat var mitt førstevalg eller noe spesielt spennende..

I dag har jeg gått en mil i mye oppoverbakke. Skal si det er tungt med vogn og bag og alt mulig 😁 men jeg kom meg på legetime, som forsåvidt var bortkasta - ingen hjelp å få... Så imorgen skal jeg tilbake og be de skrive ut mappa mi, slik at jeg får kontakte riksen selv og få hjelp. Det her orker jeg ikke mer!! Forbanna lege som ikke tar noe på alvor, savner min gamle fastlege 😩

---

Fra en ting til en annen: litt klein greie.

Men jeg og mannen spilte Ludo i overigår, og det gikk litt hardere for seg enn vanlig 😁😁😁😁 og det som skjedde ETTERPÅ var at jeg fikk så sinnsykt vondt i nedre del av magen. Det var helt ekstremt, klarte ikke stå eller gå eller strekke meg ut, jeg GREN av smerte og mannen ville ringe lege men jeg bare HALLO BISARRE SEXSKADER.

Det gikk over til dagen etter (etter litt smertestillende), men jeg er fortsatt øm, så vi sto greit over ludoen i går!

.. Altså, er det vanlig? Skal det bli slik?? Prøvde å Google men fant bare noe om betent livmortapp. Kjente jo ut som blindtarmen, blæra og livmora mi skulle sprekke, helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten kjøpt meg teatox! Jeg er jo så glad i te, så hvorfor ikke hjelpe kroppen å rense litt med te? 😀 14 dagers kur. En kopp hver morgen, pluss kveldskopp annenhver dag. Koster under 300, så det er verdt å prøve for min del som bruker masse penger på "vanlig" te 😁

Imorgen skal vi forresten på møte med legen ang vaksiner. Gjett om jeg gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, utrolig kjipt med macen! Du får ta den med til en datasjappe og høre om de kan redde noe fra harddisken?

Jeg har automatisk backup av bildene fra mobilen min opp til Google-brukeren min. De er av lavere oppløsning, men da har jeg i alle fall bildene. Kanskje du bør sette på det, hvis du har en gmail? Det får ikke gjort noe med bildene på macen, selvsagt, men for framtidens bilder.

Og så dumt med en lege du ikke føler forstår deg! Har du mulighet til å bytte lege?

Bisarr sexskade, ja! :fnise: Alt vel nå?

Og hvordan gikk det med vaksinene? Ble det tatt noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, utrolig kjipt med macen! Du får ta den med til en datasjappe og høre om de kan redde noe fra harddisken?

Jeg har automatisk backup av bildene fra mobilen min opp til Google-brukeren min. De er av lavere oppløsning, men da har jeg i alle fall bildene. Kanskje du bør sette på det, hvis du har en gmail? Det får ikke gjort noe med bildene på macen, selvsagt, men for framtidens bilder.

Og så dumt med en lege du ikke føler forstår deg! Har du mulighet til å bytte lege?

Bisarr sexskade, ja! :fnise: Alt vel nå?

Og hvordan gikk det med vaksinene? Ble det tatt noen?

Jeg har jo egentlig autolagring på iclouden min da, men den har vært full en stund så jeg har ikke ordna det.... Karma 😔 skal prøve å tvangsstarte den i dag, går det ikke må jeg sende den inn til apple. Forsikringa har gått ut også (3år) så dette blir dyr morro!

Legen jeg har nå byttet jeg til for 6mnd siden, men vurderer å bytte tilbake til min gamle og heller ha en time kjøretur.. Bortsett fra at det er jo veldig dumt om jeg må ha B til legen 😞

HAHA. Herregud ja alt vel nå 😂 TR er på plass igjen også så da er vi på stell ;)

Ja, hvordan gikk møtet med legen? Har dere klart å snu samboeren din?

Svarer dere felles!

Møte gikk kjempebra (for min del), og B skal vaksineres neste uke 😊😊

Det ble litt het stemning, må bare gjenfortelle en liten del. Mannen sa at alt handla om TRO. Og at vi faktisk ikke vet om vaksiner hjelper, og ba legen om å komme med bevis osv..

Utdrag 1:

Lege: hvordan føler du deg om han dør av polio og du ikke har vaksinert han?

Mannen: føler det like tungt om han er vaksinert eller ikke.

Lege: det tror jeg ikke. Du ønsker ikke den følelsen.

Utdrag 2:

Lege: fester du barnet ditt i bilsetet?

Mannen: IKKE VÆR FREKK MED MEG!!!!

Legen: jeg bare spør, gjør du det?

Mannen: selvfølgelig gjør jeg det!!!!

Legen: hvorfor det?

Mannen: hvorfor?! For da sitter han fast

Legen: hvorfor det?

Mannen: fordi da svever han ikke løst i bilen.

Legen: hvordan vet du det?

Mannen: HÆ?? Han sitter da fast.

Legen: ja, men hvordan vet du det da? Det handler om tro. Du tror at bilbelte fungerer, derfor spenner du han fast. Hvorfor skal du da ikke gi han samme sikkerhet om sykdommer? Du kan velge å tro at vaksiner fungerer også. Det handler om tro.

Mannen sa at vi var "enige" om at han skulle få vaksine, så han skulle føye seg der. Så får vi se hva som skjer når vaksinen faktisk er tatt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo egentlig autolagring på iclouden min da, men den har vært full en stund så jeg har ikke ordna det.... Karma 😔 skal prøve å tvangsstarte den i dag, går det ikke må jeg sende den inn til apple. Forsikringa har gått ut også (3år) så dette blir dyr morro!

Legen jeg har nå byttet jeg til for 6mnd siden, men vurderer å bytte tilbake til min gamle og heller ha en time kjøretur.. Bortsett fra at det er jo veldig dumt om jeg må ha B til legen 😞

HAHA. Herregud ja alt vel nå 😂 TR er på plass igjen også så da er vi på stell ;)

Svarer dere felles!

Møte gikk kjempebra (for min del), og B skal vaksineres neste uke 😊😊

Det ble litt het stemning, må bare gjenfortelle en liten del. Mannen sa at alt handla om TRO. Og at vi faktisk ikke vet om vaksiner hjelper, og ba legen om å komme med bevis osv..

Utdrag 1:

Lege: hvordan føler du deg om han dør av polio og du ikke har vaksinert han?

Mannen: føler det like tungt om han er vaksinert eller ikke.

Lege: det tror jeg ikke. Du ønsker ikke den følelsen.

Utdrag 2:

Lege: fester du barnet ditt i bilsetet?

Mannen: IKKE VÆR FREKK MED MEG!!!!

Legen: jeg bare spør, gjør du det?

Mannen: selvfølgelig gjør jeg det!!!!

Legen: hvorfor det?

Mannen: hvorfor?! For da sitter han fast

Legen: hvorfor det?

Mannen: fordi da svever han ikke løst i bilen.

Legen: hvordan vet du det?

Mannen: HÆ?? Han sitter da fast.

Legen: ja, men hvordan vet du det da? Det handler om tro. Du tror at bilbelte fungerer, derfor spenner du han fast. Hvorfor skal du da ikke gi han samme sikkerhet om sykdommer? Du kan velge å tro at vaksiner fungerer også. Det handler om tro.

Mannen sa at vi var "enige" om at han skulle få vaksine, så han skulle føye seg der. Så får vi se hva som skjer når vaksinen faktisk er tatt!

Må Bare si At Jeg elsker denne legen litt :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fornøyd med hvordan legen håndtere alle de frekke påstandene til samboer hvertfall! Og nå skal B vaksineres, så da føler jeg meg trygg 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd mye!

Vet du, på noen områder minner din kar meg om min egen kar. Han kan også si masse stygt og bli usaklig, og dersom det er noe han har sterke meninger om, så er det klin kav umulig å rikke dem. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger han har fått meg til å føle meg verdiløs. En vond følelse! Ting er heldigvis mye bedre enn de var før da, hvis ikke hadde vi ikke lenger vært sammen. Men jeg kjenner meg godt igjen i det å godta for mye.

Jeg synes det er veldig bra at du ikke gav deg når det kommer til vaksinasjon. Det er så veldig viktig! Jeg er selv både sjokkert, provosert og skremt av denne trenden med vaksinemotstand. Så tommel opp for at gutten din får vaksinene sine!

Og super måte av legen til å få han til å skjønne hvor viktig det er å ha den sikkerheten vaksiner har. :)

Og det er klart har har gode sider også, men det er som du sier, hvor ofte nevner man de bra tingene? Det er jo når ting er vanskelig at man trenger å tømme seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, her har det skjedd mye!

Vet du, på noen områder minner din kar meg om min egen kar. Han kan også si masse stygt og bli usaklig, og dersom det er noe han har sterke meninger om, så er det klin kav umulig å rikke dem. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger han har fått meg til å føle meg verdiløs. En vond følelse! Ting er heldigvis mye bedre enn de var før da, hvis ikke hadde vi ikke lenger vært sammen. Men jeg kjenner meg godt igjen i det å godta for mye.

Jeg synes det er veldig bra at du ikke gav deg når det kommer til vaksinasjon. Det er så veldig viktig! Jeg er selv både sjokkert, provosert og skremt av denne trenden med vaksinemotstand. Så tommel opp for at gutten din får vaksinene sine!

Og super måte av legen til å få han til å skjønne hvor viktig det er å ha den sikkerheten vaksiner har. :)

Og det er klart har har gode sider også, men det er som du sier, hvor ofte nevner man de bra tingene? Det er jo når ting er vanskelig at man trenger å tømme seg. :)

Vært litt hektisk her den siste uka kan man si :D (...og det regner jeg med at det har vært hos dere også <3 må inn og oppdatere meg igjen😁)

Det virker som han virkelig har slått seg til ro med at B skal vaksineres og godkjent det på ordentlig, og det er veldig godt :) i kveld skal vi ha en kjærestekveld igjen med ost og kjeks og bare nyte :):)

Hadde jeg lest denne dagboka hadde jeg bedt meg om å kaste han ut døra, men det er så mye mer enn hva som blir skrevet her. Jeg hadde heller ikke vært med han om det bare var negativt hele tiden!:)

----------

I dag kjøpte jeg nytt bilsete til B.. Han vokser jo i rekordfart!!

Kjøptedet nyeste Besafe sete etter mye lesning rundt forskjellige. Vært innom for å teste også, så er ganske sikker på å bli fornøyd!! Nå kan sete justeres i forskjellige liggestillinger og det tar mindre plass i bilen og det er gull for oss som kjører endel og vil at han skal sitte/ligge komfortabelt! Dette sete vil han ha i noen år da det kan settes fremovervendt også :)

Sete heter BeSafe iZi Combi X4 ISOfix 🙏

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B kravler og ruller så mye på gulvet! Trenger mer matter, det holder jo ikke med den ene vi har 😂 og her om dagen satt han i fem sekunder alene!!! Hallo begynner han snart på skolen eller, han er bare 4,5 mnd!!!! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært litt action! Så bra B ble vaksinert, håper det er et valg mannen din kan bli 100% fornøyd med etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært litt action! Så bra B ble vaksinert, håper det er et valg mannen din kan bli 100% fornøyd med etterhvert!

Det håper jeg også :):)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...