Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Oi, 4 mnd allerede ja! Synes nettopp du fødte jeg. :)

4 mnd i dag :hoppendeglad:

nå må jeg inn i dagboka di og se om du føder snaaaaaaart :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er B 4 måneder. Så da var det på tide for denne tregosten (altså meg) og ta sin første treningstime.

.. KJE TREG.. Uansett.. Måtte jo veie meg først for å se hvor langt det var igjen til utgangspunktet mitt... og det var visst bare 1 kg igjen.. Så jeg er ganske fornøyd med å ha gått ned 29 kg på 4 måneder med sofaslitinga mi :fnise: YEI.

nå må jeg bare komme i form igjen, bygge litt muskler og stramme opp igjen den dvaske harværtgravid-magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er B 4 måneder. Så da var det på tide for denne tregosten (altså meg) og ta sin første treningstime.

.. KJE TREG.. Uansett.. Måtte jo veie meg først for å se hvor langt det var igjen til utgangspunktet mitt... og det var visst bare 1 kg igjen.. Så jeg er ganske fornøyd med å ha gått ned 29 kg på 4 måneder med sofaslitinga mi :fnise: YEI.

nå må jeg bare komme i form igjen, bygge litt muskler og stramme opp igjen den dvaske harværtgravid-magen!

Hurra for 4 hele måneder!! :strix:

Og det er ikke mye som skal til hvis du kun ønsker å stramme opp litt og gå ned én ussel kilo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 4 hele måneder!! :strix:

Og det er ikke mye som skal til hvis du kun ønsker å stramme opp litt og gå ned én ussel kilo ;)

:hoppendeglad: wiii

neida, nå skal jeg gå ned noen kilo til i fett, før jeg går opp igjen når jeg får bygd muskler. Så til sammen så vil jeg ha vekta ned én kg :D Men det er mye jobb når jeg må ned og opp og vedlikeholde :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med B i badehallen i dag. GJETT om han koste seg, svømte som bare det :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal B vaksineres. og jeg synes det er veldig vanskelig med tanke på at han jeg bor med er totalt i mot det. og kommer til å bruke det mot meg hver gang B blir syk.
Han blir ikke med når han skal vaksineres og ba meg om å spørre hvem som er ansvarlig om han blir syk av vaksinene og at jeg burde tenke på det svaret.. Han har rett og slett satt skyldlappen i panna på meg allerede.

jeg ba han lese denne artikkelen http://www.aftenposten.no/viten/Slik-fungerer-vaksinene-i-barnevaksinasjonsprogrammet-7911484.html

men han sa det er bare vås og kjøpt og betalt.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal B vaksineres. og jeg synes det er veldig vanskelig med tanke på at han jeg bor med er totalt i mot det. og kommer til å bruke det mot meg hver gang B blir syk.

Han blir ikke med når han skal vaksineres og ba meg om å spørre hvem som er ansvarlig om han blir syk av vaksinene og at jeg burde tenke på det svaret.. Han har rett og slett satt skyldlappen i panna på meg allerede.

jeg ba han lese denne artikkelen http://www.aftenposten.no/viten/Slik-fungerer-vaksinene-i-barnevaksinasjonsprogrammet-7911484.html

men han sa det er bare vås og kjøpt og betalt.

Er dattera hans vaksinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg hele veien uten å legge igjen et spor, men her syns jeg du bør ta av deg skyldlappen og heller sette den på mannen din. I tillegg er det DU som er den ansvarlige av dere og sørger for at sønnen din blir vaksinert. Kjempebra at du ikke hører på hva gubben mener og gjør det eneste riktige. Stå på :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dattera hans vaksinert?

Ja. Han hadde ingenting å si der da han ikke var sammen med mor.

Jeg har fulgt deg hele veien uten å legge igjen et spor, men her syns jeg du bør ta av deg skyldlappen og heller sette den på mannen din. I tillegg er det DU som er den ansvarlige av dere og sørger for at sønnen din blir vaksinert. Kjempebra at du ikke hører på hva gubben mener og gjør det eneste riktige. Stå på :)

Takk for støtte!

----

Det ble ingen vaksine i dag.

Mannen fikk sagt hva han mener. Jeg skal skrive noen utdrag fra de milevis lange tekstene han sendte meg mens jeg var på helsestasjon:

"du følger klart og tydelig strømmen for å slippe ubehagelige spørsmål"

"jeg vet helt seriøst ikke om jeg føler meg skuffet eller redd for å gamble med et lite barns framtid"

"DETTE er gambling"

"det dreier seg om en usikker fremtid for et menneskeliv, ditt eget barn"

"du står ansvarlig om han blir kronisk syk"

"hallo våkn opp"

.... Helsesøster ville ikke vaksinere når far var slik, jeg satt der og gråt og har ingen støtte fra samboer. Så vi satt opp en time med legen, slik at samboer kan stille de spørsmålene han har og få svar, og forhåpentligvis komme til samme enighet som oss.

Han spytter rett og slett på meg som mor og sier jeg vil barnet mitt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Han hadde ingenting å si der da han ikke var sammen med mor.

Takk for støtte!

----

Det ble ingen vaksine i dag.

Mannen fikk sagt hva han mener. Jeg skal skrive noen utdrag fra de milevis lange tekstene han sendte meg mens jeg var på helsestasjon:

"du følger klart og tydelig strømmen for å slippe ubehagelige spørsmål"

"jeg vet helt seriøst ikke om jeg føler meg skuffet eller redd for å gamble med et lite barns framtid"

"DETTE er gambling"

"det dreier seg om en usikker fremtid for et menneskeliv, ditt eget barn"

"du står ansvarlig om han blir kronisk syk"

"hallo våkn opp"

.... Helsesøster ville ikke vaksinere når far var slik, jeg satt der og gråt og har ingen støtte fra samboer. Så vi satt opp en time med legen, slik at samboer kan stille de spørsmålene han har og få svar, og forhåpentligvis komme til samme enighet som oss.

Han spytter rett og slett på meg som mor og sier jeg vil barnet mitt vondt.

Det er IKKE greit som han holder på! Virker jo ikke som han evner å engang PRØVE å se din side av saken i det hele tatt. Og at han ber deg om å "våkne opp", vel.. den smalt fra rett kjeft! Blir skikkelig provosert på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hans ord?

Var han selv vaksinert som baby? Det er snakk om millioner mennesker som er vaksinert og blir vaksinert som resultatet av en rutine.

Du har gjort riktig ved å avtale en time med legen og ikke ta dette valget selv. Du og partneren din må bli enige da B er deres felles barn. Det er like viktig å ta hensyn til babyens helse som å tenke om forholdet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit som han holder på! Virker jo ikke som han evner å engang PRØVE å se din side av saken i det hele tatt. Og at han ber deg om å "våkne opp", vel.. den smalt fra rett kjeft! Blir skikkelig provosert på dine vegne!

Nei han gjør ikke det. Han sier at jeg skal følge hjerte mitt. Men det er altså ikke riktig hvis det er motsatt av hva han vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hans ord?

Var han selv vaksinert som baby? Det er snakk om millioner mennesker som er vaksinert og blir vaksinert som resultatet av en rutine.

Du har gjort riktig ved å avtale en time med legen og ikke ta dette valget selv. Du og partneren din må bli enige da B er deres felles barn. Det er like viktig å ta hensyn til babyens helse som å tenke om forholdet deres.

Ja det er direkte sitat fra tekstmeldingen han sendte meg. Han er vaksinert ja, og det er datteren hans også, de er begge helt friske.

Ja, vi må det. Håper det kommer noe godt ut av besøket hos legen. Jeg prøvde å møte han på halvveien og sa vi kunne ta de "store" vaksinere, og unngå de ekstra de kommer med (ala svineflu). Men det var ikke godt nok heller. Vi må løse dette for at vi skal klare å være sammen.

Så det blir enten vaksine eller ingen vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi deg på vaksinegreiene! Synes det er skremmende og egoistisk av folk å ikke vaksinere barna sine, bare se på fremgangen av meslinger i f.eks. Tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg føler med deg!! Er han i en bølgedal nå eller? Det er så forferdelig slemt å spille på samvittighetskortene! Min mann høres litt lik ut som din på mangen områder. Men dette er en kamel du ikke kan svelge. hvis du ønsker å vaksinere så må du gjøre det. Vær tro mot deg selv!dette er anbefalt. Til og med på Nesodden (steinermiljø) folkevandrer til hemsestasjonen for å få vaksinert barna sine nå.

Tenker på deg ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der hadde jeg aldri noen sinne gitt meg på.... For en fyr :o

Ikke gi deg på vaksinegreiene! Synes det er skremmende og egoistisk av folk å ikke vaksinere barna sine, bare se på fremgangen av meslinger i f.eks. Tyskland!

Som jeg føler med deg!! Er han i en bølgedal nå eller? Det er så forferdelig slemt å spille på samvittighetskortene! Min mann høres litt lik ut som din på mangen områder. Men dette er en kamel du ikke kan svelge. hvis du ønsker å vaksinere så må du gjøre det. Vær tro mot deg selv!dette er anbefalt. Til og med på Nesodden (steinermiljø) folkevandrer til hemsestasjonen for å få vaksinert barna sine nå.

Tenker på deg ♡

Tusen takk dere :blomst:

Jeg synes bare det er ufatterlig sårende og stygt gjort av han og gå personlig til angrep på meg og fortelle meg at jeg vil B vondt og ønsker han syk. Jeg vil bare hans beste, men det forstår han altså ikke.

Han ba meg lese denne artikkelen: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/vaksinering-er-ikke-immunisering/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med B i badehallen i dag. GJETT om han koste seg, svømte som bare det :hjerte:

Ååå, det hørtes utrolig koselig ut! Er det fra ca 3 mnd man kan begynne med babysvømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :blomst:

Jeg synes bare det er ufatterlig sårende og stygt gjort av han og gå personlig til angrep på meg og fortelle meg at jeg vil B vondt og ønsker han syk. Jeg vil bare hans beste, men det forstår han altså ikke.

Han ba meg lese denne artikkelen: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/vaksinering-er-ikke-immunisering/

Jeg må si jeg er direkte sjokkert over at en voksen mann kan skrive sånn til deg og behandle deg på den måten!! :sjokkert:

Og jeg leste ikke alt i linken hans, men de skriver om at sykdommene som det vaksineres mot er utryddet, og derfor ikke nødvendig å vaksinere mot. Det stemmer jo ikke at de er utryddet! I den vestlige verden er mange av sykdommene holdt i sjakk av at alle er vaksinert mot dem, men om vi hadde sluttet med vaksiner, alle sammen, hadde de blusset opp igjen.

I u-land er det mange som dør av sykdommer som vi her anser som omtrent "utryddet". Hva skjer da hvis det kommer en flyktning til Norge, og vedkommende har smitte med seg? Om ingen er vaksinert, vil det spre seg fort. Bare se på meslingutbruddet i USA!

Poenget med vaksiner er ikke bare å beskytte personen som får vaksinen, men også å skape en kollektiv form for immunitet.

Om B eller et annet lite barn får en av disse sykdommene, kan de ikke forsvare seg på samme måte som et friskt, voksent menneske kan. Og selv friske, voksne mennesker kan dø av sykdommene som vi vaksinerer mot.

Kjenner at jeg blir skikkelig sinna på gubben din! Jeg kan kanskje skjønne det å ikke ta sånne spesialvaksiner som du nevnte selv, men fellesvaksinene beskytter fellesskapet sånn at fellesskapet kan beskytte de svake i samfunnet som ikke tåler å bli syke.

Beklager at jeg skrev så langt innlegg i boka di, ble bare veldig engasjert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...