Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det med kontoen?

Rart at hun skal forandre seg sånn! Enig med Malicious, hør med mannen om han har merket noe og om det har skjedd noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj! Håper ikke min svigermor blir slik. Har du snakket med mannen om dette? Evt. om han vet hva som har skjedd? Hvilken film så dere? Gleder meg også til babykino :P

Ja, vi har snakket om det. Han tror det kommer av at hun nå synes jeg har "stjelt" han og at hun mister han til meg nå som vi er en familie. han har prøvd å snakke til a, men hu hører ikke på han og er bare kjempe sur og sier hun er såret, uten å forklare hvorfor. først nekten hun å gjøre det uten samboer, men jeg sa at det var meg hun hadde et problem med, så hun måtte snakke med meg alene. så motvillig kommer hun på torsdag.

gruer meg skikkelig. æsj.

Vi så staying alive! norsk komedie, den var faktisk litt artig :laugh: og koselig!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med kontoen?

Rart at hun skal forandre seg sånn! Enig med Malicious, hør med mannen om han har merket noe og om det har skjedd noe?

ja, har snakket med han (svarte malicious)

Haha, jo du den fikk vi!!

eller, jeg møtte opp i banken med papirene som samboer hadde skrevet under. de nekter å lage konto hvis begge verger ikke er kunder av banken, og samboer har annen bank.. så de sa nei.. jeg viste fram underskriften og sa at han var villig til å gi fullmakt, men ikke å til å bytte bank.

De sa fortsatt nei, så jeg ble litt sur og spurte om de synes det var greit å tvinge andre til å bytte bank, og sa at da oppretter vi den i samboer sin bank istedet, for de hadde ikke slike regler.. men daaaaa vettu "diskuterte" de det og vi fikk opprette konto allikevel da, men de måtte skrive notat på hvordan situasjonen var :fnise: haha jævla kop.

Men nå har han konto :danse:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har snakket med han (svarte malicious)

Haha, jo du den fikk vi!!

eller, jeg møtte opp i banken med papirene som samboer hadde skrevet under. de nekter å lage konto hvis begge verger ikke er kunder av banken, og samboer har annen bank.. så de sa nei.. jeg viste fram underskriften og sa at han var villig til å gi fullmakt, men ikke å til å bytte bank.

De sa fortsatt nei, så jeg ble litt sur og spurte om de synes det var greit å tvinge andre til å bytte bank, og sa at da oppretter vi den i samboer sin bank istedet, for de hadde ikke slike regler.. men daaaaa vettu "diskuterte" de det og vi fikk opprette konto allikevel da, men de måtte skrive notat på hvordan situasjonen var :fnise: haha jævla kop.

Men nå har han konto :danse:

Haha, herregud.. Selvsagt er de vanskelige når de tror de kan tvinge dere over til seg, men det er bra du har bein i nesa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Visste ikke at banker hadde sånne regler. Hvilken bank var det?

Ikke jeg heller! Men hvert fall vår bank. Det var sparebank1!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#denfølelsen når du har sitti på ræva i 2,5 måned og amma, spist alt for mye godis, drukket brus og gått alt for lite trilletur... Og allikevel gått ned 25 kilo 😁😁😁😁😁

Og jeg har ikke begynt treninga enda! Men snart er det vel på tide det også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller! Men hvert fall vår bank. Det var sparebank1!

Uff, håper ikke det blir så vanskelig for oss også :sjokkert: Jeg har selv konto både i DnB og Sparebank1, mens gubben bare har konto i DnB.. Lurer på å opprette en konto i hver bank :) Så skal jeg også lage en konto som er "min", hvor jeg tenkte å sette inn ett visst beløp hver mnd, men hvor beløpet skal gå til henne eller ting til henne ved behov :)

#denfølelsen når du har sitti på ræva i 2,5 måned og amma, spist alt for mye godis, drukket brus og gått alt for lite trilletur... Og allikevel gått ned 25 kilo

Og jeg har ikke begynt treninga enda! Men snart er det vel på tide det også :)

Wooow :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper ikke det blir så vanskelig for oss også :sjokkert: Jeg har selv konto både i DnB og Sparebank1, mens gubben bare har konto i DnB.. Lurer på å opprette en konto i hver bank :) Så skal jeg også lage en konto som er "min", hvor jeg tenkte å sette inn ett visst beløp hver mnd, men hvor beløpet skal gå til henne eller ting til henne ved behov :)

Wooow :nigo:

Ja, det kan være lurt med to! 😀 vi satt opp fasttrekk til kontoen hans, også har vi en annen bufferkonto til uforutsette og nødvendige saker 😁
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt :) Det blir nok ett fasttrekk inn på frøkna sine kontoer også, men det jeg tenkte på over var sparing til bunad og sånne ting ^^ Eller penger til lappen, når hun blir så gammel :) Hvis vi greier å sette 200 kr i mnd inn på "bunadskontoen", så vil vi ha 33 600 kr på den etter 14 år :nigo: Og så håper jeg å få satt inn hvertfall 400 kr på hennes kontoer ^^ Håper å få satt av enda mer, såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt :) Det blir nok ett fasttrekk inn på frøkna sine kontoer også, men det jeg tenkte på over var sparing til bunad og sånne ting ^^ Eller penger til lappen, når hun blir så gammel :) Hvis vi greier å sette 200 kr i mnd inn på "bunadskontoen", så vil vi ha 33 600 kr på den etter 14 år :nigo: Og så håper jeg å få satt inn hvertfall 400 kr på hennes kontoer ^^ Håper å få satt av enda mer, såklart :)

Det var lurt! :D jeg skulle ønske jeg hadde bunaaaaad, angrer på at jeg ikke ønsket meg det i konfirmasjonsgave!!

Vi begynner smått med fasttrekk fram til jeg er ferdig utdannet og har bedre lønn, da blir barnetrygden satt inn der, men foreløpig har vi ikke råd til å sette av så mye hver måned! Sukk, gleder meg til "bedre tider" 😁 Hehe. Disse barna koster jo penger 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt på en bsu-konto fra hun blir født, som hun får tilgang på når hun skal kjøpe bolig i fremtiden. Jeg brukte opp alle sparepengene mine da jeg fikk tilgang som 18 åring. Det skal ikke skje med frøkna vår!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt på en bsu-konto fra hun blir født, som hun får tilgang på når hun skal kjøpe bolig i fremtiden. Jeg brukte opp alle sparepengene mine da jeg fikk tilgang som 18 åring. Det skal ikke skje med frøkna vår!

Det var også lurt!!! Dere tenker så praktisk og langt fram i tid!

Haha jeg også!) eller jeg brukte den på billappen da! Men lelllllll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var også lurt!!! Dere tenker så praktisk og langt fram i tid!

Haha jeg også!) eller jeg brukte den på billappen da! Men lelllllll

Haha, ja det er min svakhet. Jeg har en sånn mentalitet "HVA LÆRER JEG AV DETTE???" til omtrent alt... Samboer derimot er ikke sånn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er min svakhet. Jeg har en sånn mentalitet "HVA LÆRER JEG AV DETTE???" til omtrent alt... Samboer derimot er ikke sånn.. :P

feel ya sistah! samboer blir like overraska hver gang jeg foreslår noe som er praktisk lurt... og det er jeg som har styring på økonomien og kontroll på felleskontoen.... Han hakke oversikt over NOOOE:..... og det er han som er i 30-åra, ikke jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei nei! Ikke spar i BSU til noen som ikke har skattbar inntekt. Det er seriøst noe av det dummeste du kan gjøre. Spar heller i fond :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei nei! Ikke spar i BSU til noen som ikke har skattbar inntekt. Det er seriøst noe av det dummeste du kan gjøre. Spar heller i fond :)

oh. da lærte jeg noe i dag også :fnise: ........ keep talking.. hvordan... sparer man i fond?

hilsen.. uviten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa ordnet fond til alle barna fra vi var små, og han har satt inn penger (kjøpt aksjer er vel kanskje mer riktig?) etter dåp, bursdager osv. Jeg fikk selv kontroll over konfirmasjonspengene mine, så de forsvant ganske fort.. Men jeg hadde 21.000 kr i fondet da jeg ble 18, så det var jo en super start. Hadde mer penger i arv også som jeg har fått etter at jeg ble 18, så jeg hadde litt egenkapital da jeg og mannen kjøpte leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh. da lærte jeg noe i dag også :fnise: ........ keep talking.. hvordan... sparer man i fond?

hilsen.. uviten

Man kan sette inn et stort beløp, og/eller spare månedlig. Man velger den profilen man vil alt etter hvor mye risiko man ønsker å ta. Når man har et langt tidsperspektiv kan man gjerne ta høy risiko. I snitt er det bedre avkastning på fond enn vanlig banksparing, og særlig om man velger høy risiko. (Med mindre absolutt alt går til helvete da). Snakk gjerne med en rådgiver i banken deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...