Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Hallo høygravide dame :vinke:

Håper dagen din blir litt bedre utover dagen og at du får tatt en ordentlig prat med mannen, som jeg er sikker på at avkrefter det du tenker :hjerter: Det er naturlig at ting blir anderledes i løpet av et helt svangerskap, det er jo mye som foregår i hodet på begge ! Men tror det er viktig at dere prøver å rydde opp og få ting på plass nå før baby kommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo høygravide dame :vinke:

Håper dagen din blir litt bedre utover dagen og at du får tatt en ordentlig prat med mannen, som jeg er sikker på at avkrefter det du tenker :hjerter: Det er naturlig at ting blir anderledes i løpet av et helt svangerskap, det er jo mye som foregår i hodet på begge ! Men tror det er viktig at dere prøver å rydde opp og få ting på plass nå før baby kommer :klem:

:klem:

Ja, det er nok best å få alt ut på det rene før baby kommer. Blir nok ikke mye mer tid til slik etterpå!

.....

Dagen er litt bedre! :) Lekegrinda kom på døra i stad, så jeg bretta opp ermene og satt den opp med en gang :nigo: (Er det litt merkelig at JEG har skrudd sammen alt vi har kjøpt, mens mannen ikke har gjort noe.. :fnise: )

Mangler madrassen som skal oppi, den blir ettersendt. Men det ble riktig så koselig, da!

Snart kommer pappa. Vi bor langt unna, så han svipper innom når han passerer. Han skal visst til storbyen og jobbe i helgen! Jeg så muligheten til å be han komme å kikke på bilen - det er visst litt ulumske lyder jeg ikke synes noe om!!! Håper han finner ut hva det er - fikk opplæring i løftebukken av huseier (ja, det er verksted på gårdsplassen.....) som om pappa ikke har brukt det før, det er jo dette han kan :klaske:

Men JAJA.

ANYWAYS. Nå skal jeg steke meg en pizza før han kommer. Også må jeg på butikken og handle inn til jentekveld med min preggers sister - vi skal se på idol og strikkeklær - svigermor må jo strikke til henne også :ler2: Tenk så koselig når vi har to små som kan leke sammen :babyjente::babygutt:

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeendelig litt action på lørdagsmorran :danse: Så nå er studenten fornøyd, og det tror jeg egentlig mannen er også, det var til og med HAN som tok iniativet :skya:

Nå blir det omelett til frokost - ha en fin lørdag :hjertesmil:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja synes jeg måtte nevne det i dagboka tross alt! 😁

I dag har jeg fråtsa nystekte boller, og nå er det straks hjemmelaget pizza på menyen! Yum! 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å kjøpe en babybok, slik at jeg forhåpentligvis er flink til å fylle inn ting som skjer i utviklingen osv. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken, men jeg står mellom disse to:

1. Da jeg var liten

2. Babykrøniken

synes begge ser så fantastisk fine ut, og praktiske mtp bilder og plass. Må nok se om de finnes i en bokhandel, så jeg kan bla litt i de for å bestemme meg :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+0 i dag.

Tenk at om fjorten dager jeg "innafor" termin, og lille er ikke født for tidlig om han kommer.

Herregud. Tenk at jeg kan bli mamma når som helst, nå.

Lille, B. :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kjøpe en babybok, slik at jeg forhåpentligvis er flink til å fylle inn ting som skjer i utviklingen osv. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken, men jeg står mellom disse to:

1. Da jeg var liten

2. Babykrøniken

synes begge ser så fantastisk fine ut, og praktiske mtp bilder og plass. Må nok se om de finnes i en bokhandel, så jeg kan bla litt i de for å bestemme meg :nigo:

Jeg har "Da jeg var liten" - liker den godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "Da jeg var liten" - liker den godt :)

Så bra! Er det noe du synes mangler i den, eller som kunne vært bedre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kommet meg til sengs! Hatt en fin kveld med mannen i dag, vi har vært på konsert. Tok et par timer å kjøre hver vei, men var absolutt verdt det, da vi kjenner de som hadde konserten og sang, så vi fikk snakket med de litt og endelig sett dem igjen! Lenge siden. Ser de ikke igjen før lille B er utenfor magen nå! Sprøtt.

Jeg fikk med rosende som egentlig var til dem, fordi .. Jeg var tross alt "veldig høygravid"😁

Klar for en ny travel uke, har visst mye på tapetet, så regner med at også den uken skal fly avsted! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kjøpe en babybok, slik at jeg forhåpentligvis er flink til å fylle inn ting som skjer i utviklingen osv. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken, men jeg står mellom disse to:

1. Da jeg var liten

2. Babykrøniken

synes begge ser så fantastisk fine ut, og praktiske mtp bilder og plass. Må nok se om de finnes i en bokhandel, så jeg kan bla litt i de for å bestemme meg :nigo:

En venninne av meg har en babybok som jeg har veldig lyst på. Den er fra Goboken og heter "boken om deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På bilturen hjem i går fikk vi snakket endel om fødselen og hva slags ønsker vi har.

Jeg har vært litt usikker på om jeg ønsker å ta bilder/filme under fødselen, men har kommet til det at jeg ønsker at det skal bli tatt bilder underveis. Ikke rett inn i rattata - DET er uaktuelt. Men underveis i fasene, og bilder ovenifra der vi ser babyen kommer, bare underlivet mitt holdes unna kamera :fnise:

Tror det kan være fint å ha i ettertid. Mannen er enig. Han ønsker også å filme fødselen. Jeg er ikke veldig fan av det, men han sa at han rett og slett ønsket det HVIS det skulle skje noe, så hadde vi videobevis mot sykehuset (jah, ganske praktisk han der.....), følte ikke jeg kunne argumentere mot det.. Men da fikk jeg sagt at da kunne vi like godt begynne å filme fra starten, når riene starter, i bilen osv - for å lage en liten film vi to kan ha å se på i ettertid. (spørs om fokuset vårt er der da, da...Ehe)

Jeg ga han beskjed om at jeg garantert kom til å skrike "IKKE FILM MEG NÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!", men han skulle gjøre det uansett sa han :fnise:

Vi har også blitt enige om besøkstid på sykehuset. Puuuh. Det er kun mamma/pappa og svigermor som får besøke oss. og de to første dagene er forbeholdt OSS. Det er jo tilrettelagt så vi skal bli der i tre dager, og vi vil ha den første dagen helt alene, så besøkene skal komme tidligst uttpå dag 2, og de skal ikke komme samtidig. (Jeg orker ikke å ha svigermor og mamma der samtidig!), og de skal ha begrenset tid tenker jeg. De kommer jo til å besøke oss når vi kommer hjem uansett, og da skal vi ønske søsken og tanter velkomne også, men tiden på sykehuset vil vi ha for oss selv :)

Godt å være enig om alt dette. Nå gjenstår det å pakke fødebagen. Den tar jeg om et par uker tenker jeg. Må finne fram kamera og se om jeg kjøper meg et nytt kompaktkamera i tillegg til speilrefleksen jeg har. Så tungtvindt å dra med den overalt.

Neste uke skal jeg og mannen finne oss et sted ute i omegn, og se om vi får tatt noen bilder av den store magen min! Jeg stoler ikke på å la noen andre gjøre det, så jeg tar med mitt eget kamera, stativ, stiller det inn og gjør jobben selv. HÅPER det blir bra, hvis ikke må jeg bare kaste inn håndkle og bestille fotograf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med magefotografering! Og det blir jo mer personlig om det er mannen som tar bildene, og du føler det kanskje mer vel med han der? Og angående besøk på sykehuset er jeg helt enig med deg, jeg vil heller ikke ha besøk på dag 1. Mannen her er litt uenig da, for foreldrene vil jo se vidunderet med en gang.... MEN DeT BESTEMMER IKKE DU ropte jeg med tårer i øynene... :ler: Mamma får jo ikke sett M før tidligst ei uke etterpå, siden hun må fly fra Oslo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med magefotografering! Og det blir jo mer personlig om det er mannen som tar bildene, og du føler det kanskje mer vel med han der? Og angående besøk på sykehuset er jeg helt enig med deg, jeg vil heller ikke ha besøk på dag 1. Mannen her er litt uenig da, for foreldrene vil jo se vidunderet med en gang.... MEN DeT BESTEMMER IKKE DU ropte jeg med tårer i øynene... :ler: Mamma får jo ikke sett M før tidligst ei uke etterpå, siden hun må fly fra Oslo!

Ja, det er litt lettere når han hjelper til. Men vi vil jo gjerne ha noen bilder av oss to sammen også, så der kan det bli litt kronglete, men satser på at vi klarer det likevel :nigo:

Jammen det er vi som presser ut ungen som burde bestemmeeeee. Jeg tror ikke jeg orker å få noe inn døra med en gang. Dessuten må vi planlegge litt, da det tar mamma og pappa 3 timer å komme til sykehuset.

Tror søstrene mine (+nieser) kommer til å bli veldig skuffa om de ikke får komme da, de er SÅ forberedt på å komme på besøk på sykehuset, så gruer meg litt til vi skal si at vi ikke vil ha besøk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...