Gå til innhold

studenten har blitt mamma!

studenten

Anbefalte innlegg

Mammaen min skal være med på fødselen hun, hvis både hun og gubben får være med :nigo:

Resten tar vi som det kommer, men begge de kommende tantene vil komme til oss og se på babyen (bor langt unna), og svigers må jo også få komme og see :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å være enige om slikt. Er så dumt hvis man skal være uenige og ende opp med at du blir møkkasliten fordi alle kommer på besøk bare noen timer etter fødselen. Syns dere høres veldig fornuftige ut ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min skal være med på fødselen hun, hvis både hun og gubben får være med :nigo:

Resten tar vi som det kommer, men begge de kommende tantene vil komme til oss og se på babyen (bor langt unna), og svigers må jo også få komme og see :)

Se på eller besøke etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov å ha 2 fødselspartnere, så det skal nok gå fint :) Jeg ønsker ingen andre enn mannen der. Føler det er noe bare vi to skal dele sammen, så får de andre få beskjed når han er ute! :laugh:

Så deilig å være enige om slikt. Er så dumt hvis man skal være uenige og ende opp med at du blir møkkasliten fordi alle kommer på besøk bare noen timer etter fødselen. Syns dere høres veldig fornuftige ut ^^

Ja, det var veldig godt. Trodde vi skulle være litt uenig, men heldigvis ikke! En mindre ting å tenke på! :D Regner med at det blir fult kjør når vi kommer hjem, så jeg synes det er greit å få noen dager hvor vi blir kjent med baby før alle kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på eller besøke etterpå?

Være med på selve fødselen er planen :fnise: Delvis fordi gubben har litt sykehus-ickys :fnise:

Og fordi hun alltid har hatt lyst å være med på en fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken er planen å ferdiggjøre den siste obligatoriske oppgaven min med frist til fredag. Ser ikke helt enden på visa når resten av uken består av legetimer, jordmorkontroller og akupunkturtimer - i en annen kommune enn hvor jeg bor, så hele dager forsvinner. Har èn dag på å gjøre det egentlig.I tillegg er det bonusjentehelg.

Jeg er tappet for krefter og har ikke gjort noe disse to dagene. Planen min er derfor å ta med bagen og dra på hytta på mandag. Helt alene. Spørsmålet er om hvor "trygt" det er? Jeg går inn i svangerskapsuke 37 på søndag, men frykter ingen fødsel i nær framtid enda.

Hytta ligger 2 timer hjemmefra - altså 4 timer unna sykehuset. Jeg vil være uten bil (mannen kjører meg på mandag), null strøm og med svært dårlig dekning. Planen er å være der alene i hvert fall 5 dager, før mannen eller foreldrene mine kommer til neste helg. For å puste frisk luft og kjenne på tanken på hva som skal skje - jeg har ikke gjort det enda.

Så, hva sier dere, er det godkjent at jeg drar til fjells alene neste uke? Hvis det plutselig skal skje noe så er det jo litt kinkig, men jeg kan jo ikke tenke at det skal skje, da kan jeg jo ikke gjøre NOE. Jeg trenger å komme meg bort litt tror jeg.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg forstår at du trenger litt tid for deg selv, men jeg kan dessverre ikke godkjenne turen din. Jeg er altfor hønemor og engstelig for deg til å si ja - jeg beklager!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg forstår at du trenger litt tid for deg selv, men jeg kan dessverre ikke godkjenne turen din. Jeg er altfor hønemor og engstelig for deg til å si ja - jeg beklager!

Kan jeg ta med telt ut i hagenen da? :nigo:

Jeg er også skeptisk. Hva med et par døgn på hotell med dekning og strøm, litt nærmere familie og sykehus??;-)

Jammen hotell er jo så dyyyrt, og der er jeg ikke alene, kan ikke gå ut å sette meg når som helst og hvor som helst. Må nok gå for telt i hagen da! :nigo: Mannen sa ikkenoe på turforslaget, kanskje dere må være far til barnet mitt! :fnise:

Edit:

altså med tanke på den hytteturen, så skal jeg fint få dekning nok til å ringe hjem til pappa og be han hente meg! (mamma og pappa bor bare 40 min unna hytta), så får han kjøre meg hjem til mannen evt! Jeg er liksom ikke så redd for at det skal skje noe.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at du føler det trygg. Fødselen skjer jo trolig ikke på under en time uansett. Så om foreldrene dine er 40 minutter unna og du vet du har nok dekning til at du får ringt etter hjelp, dersom det skulle være nødvendig, så er det vel trygt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvis de bor 40 minutter unna, så blir det vel da ca. 4 timer og 45 minutter fra du ringer dem til du kommer frem til sykehuset :klo: ? Sjansen er jo ikke såå stor for at det skal skje noe i uke 37, men tenker på hvis det skulle skje noe, så er det vel litt lang reisevei? :) Telt hørtes jo bare supert ut :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mjaaamjooooomjeee! Har du ikke et annen "tilfluktssted" som er LITT nærmere? Under en time f.eks? Det er jo veldig usannsynlig at det skal skje noe, men plutselig er du i fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at du føler det trygg. Fødselen skjer jo trolig ikke på under en time uansett. Så om foreldrene dine er 40 minutter unna og du vet du har nok dekning til at du får ringt etter hjelp, dersom det skulle være nødvendig, så er det vel trygt :hjerte:

Men, hvis de bor 40 minutter unna, så blir det vel da ca. 4 timer og 45 minutter fra du ringer dem til du kommer frem til sykehuset :klo: ? Sjansen er jo ikke såå stor for at det skal skje noe i uke 37, men tenker på hvis det skulle skje noe, så er det vel litt lang reisevei? :) Telt hørtes jo bare supert ut :nigo:

Er litt på det Lilleninja sier, men du bestemmer så klart selv :)

Mjaaamjooooomjeee! Har du ikke et annen "tilfluktssted" som er LITT nærmere? Under en time f.eks? Det er jo veldig usannsynlig at det skal skje noe, men plutselig er du i fødsel!

Svarer dere felles jeg!! Det stemmer at det da blir 4 timer og 45 minutter til sykehuset da, Lilleninja, høres mye ut når du sier det slik... ÅÅh, dere altså :fnise:

Jeg har klart å fullbooke meg neste uke, så jeg har og mannen har nå blitt enige om å dra på hytta sammen til neste helg. fredag-søndag. Det er kort tid og jeg er ikke alene. Men det er uansett bort fra hjem og folk og ut i frisk luft :)

Det er ingen andre steder å dra enn til hytta. Veldig kjedelig, men jeg får bare bli flink til å gå meg litt turer i skogen her og være litt alene ellers :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok en svipptur innom støresøster nummer to i dag, når jeg allikvel befant meg i hjemkommunen hennes (vært hos den idiotiske hudlegen min som ikke skjønner at jeg vet best selv), og fikk klipt meg masseeeeeee.... Herreguuud. Så hvert fall masse ut på gulvet! (hu er frisør og hadde tid til overs! Yei :heiajente: ) Nå har jeg hvert fall klipt opp håret mitt og gitt det en frisyre, ser myyyye finere ut nå! :D Ingenting er bedre enn å sitte på en frisørsalong og fikse håret gratis mens du får te og kake :5:

på mandag skal jeg farge det, og på onsdag skal jeg sette inn extentionsstriper. Må jo føle meg LITT fresh før podden kommer, eller? :nigo: Fikk også satt inn bestilling på ny hårføner og rettetang! Ooog bestilt time til å støpe negler om fire uker (må bare... spare litt på mine egne først :fnise: ) OG IKKE NOK MED DET - men så skal jeg få pigmentert/tatovert opp bryna mine også om et par uker. Herregud så fresh jeg blir denne måneden!

Det blir vel en stund til neste gang. Og jeg MÅTTE gjøre det, fordi jeg så meg i speilet.... og.. innså at jeg rett og slett er ekkelt stygg og feit i ansiktet. Helt seriøst. Jeg synes jeg var ekkel å se på når jeg ikke er vandt med å se slik ut. Gleder meg til å bil tynn igjen :Nikke:

MEN NÅ, skal jeg dra med godt mot ned på skolen, og sitte der og skrive skrive skrive på oppgaven min!! :opplyser: med en kanelbolle.... Oh den viljestyrka.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...