Gå til innhold

Cookies and milk

SmartCookie

Anbefalte innlegg

Håper de siste dagene har gått bedre altså :klem: hostende baby gir ikke bedre søvn akkurat :/

Veldig leit om noen gir deg følelsen av at du gjør noe feil, barn slår seg jo "vrange" for hva som helst uten at noen egentlig har skyld i det. Enkelte mennesker er bare bleh!

Ikke like enkelt alltid å finne ull i spreke farger og spenstige mønster, kjipt om man liker det sånn da. Foretrekker egentlig at de klærne er litt nøytrale i fargene slik at jeg forhåpentligvis kan bruke de om igjen dersom neste barn blir ei jente :P men er vanskelig å finne nøytralt tøy også synes jeg, tror jeg må lære meg å sy sjøl :ler:

Det begynte å gå bedre, men så fikk vi et tilbakefall om jeg kan kalle det det. Muligens en ny tann på vei - igjen! - og forkjølelsen sitter i fremdeles. Det er snørr, hosting og surkling, og jeg forbanner den som ga oss dette viruset. Fader ta altså, syke mennesker hold dere hjemme! :ninja:

Ja det er vanskelig å finne nøytralt tøy! Spedbarnstøy er jo alltid lyserosa og blått, trodde det var en klisjé men det er virkelig bare to farger å velge mellom - noen ganger også hvitt da, men hvorfor ikke lysegult eller grønt eller fersken eller grått? Og fremdeles er det mye rosa og blått, selv om fargespekteret er blitt mer knæsj. Av ull har det blitt mye lyserosa, hvitt og noe brunt. Det er vel de variantene jeg fant på ulltokten!

Sy selv, det har jeg ikke tid til altså :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også føle at det er stressende innimellom å skulle være sosial med venninner mens jeg har mini med meg, spesielt nå som han er blitt klatremus og IKKE sitter eller ligger i ro. Får ikke med meg halvparten av hva som blir sagt til tider og har bare måtte gå enkelte ganger. Sånn sett er det lettere å møtes hjemme hos noen, så kan mini i større grad kose seg med leker og slikt, enn om vi sitter på kafé og han må sitte i et fang eller en stol som han slettes ikke har interesse av. Måtte bare le HØYT når ei venninne foreslo at jeg og mini kunne være med på yoga for mor&barn, det var nemlig SÅ avslappende. Jovisst! :hoho:

Hvordan er hun i bæretøy da? At du kan dra ut med henne i sele eller noe, så får du lufta deg litt og hun får sitte oppe og se mer av verden rundt seg :vetikke:

Høres ut som en tung natt, kanskje mest pga tankene som plager deg :( Selv om man vet at det er irrasjonelt, så er det likevel en reell frykt. Nytter ikke hva man egentlig vet er fornuftig/riktig osv., følelsene tar bare helt overhånd noen ganger.

Jepp, sånn er det her og! Hvis jeg først må ta opp Mini så er hun klatremus, kryper og kravler, velter og tar ting på bordet, lugger og klorer.. Er ikke veldig lett å ha en dyp samtale med venninne når det pågår nei :rolleyes:

Denne gangen var vi faktisk hjemme hos noen så jeg trodde det kom til å være greit sånn sett, men Mini ble hysterisk når jeg forlot henne på gulvet for å leke.

Bæretøy har vi aldri fått helt dreisen på, men tror vi skal øve litt på det :enig: Er absolutt et behov jeg har, så håper vi kan få det til å funke! Har ErgoBaby... kjøpte den da hun var 6 uker, men er aldri brukt kun prøvd et par ganger. Ikke alt som funker slik man tror det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på TV4 i bakgrunnen og de driver fremdeles med Fangene på fortet i Sverige. Det er de samme to kortvokste mennene som løper rundt og viser hvor mange nøkler lagene har, som er med den dag i dag!

Hvorfor er vannet de skal fylle i bøtter og løpe rundt med alltid grønt? Er så mye snodig på dette Fort Boyard altså :P

Apropos kortvokst, så forresten en kortvokst gutt ute i byen i går, og det var en guttegjeng fra hva jeg vil tro er et øst-europeisk land som pekte, stirret og lo. Syntes såå synd på gutten :( Han var ikke en voksen mann, men en ganske ung gutt. Sånn opplagt peking og gapskratting er så ufyselig. Drittfolk! :angry:

En annen ting å irritere seg over; jeg og mannen var ute i går og så på et show. Vi var ute i god tid fordi de anbefalte å komme 30 minutter før, så vi var der ca 45 minutter før det startet. Rakk både garderobe, bar og toalett i god tid før showstart, MEN selv ett minutt før det skulle begynne så var det mange tomme seter.

Og the show must go on.. så de starter jo selvsagt forestillingen - men DA kommer de ramlende inn med store bøtter med vinflasker og kjølere, og masse glass. Altså, hvis man er så sent ute så får man heller hoppe over baren altså. Greit nok om det skjer med ett uheldig følge som kom med et forsinket tog, men det var snakk om ca 10 % av publikum! Og alle hadde vært i baren! Det verste var jo at de på vei til plassene sine presterte å velte og knuse glassene til andre publikummere på veien. Er det mulig :overrasket:

Jaja, gøy på show da :ler2: Og etterpå ble det en knapp matbit før vi måtte hjem til en Mini som hadde tannfrembrudd og var pottetett. Tok noen timer før vi kunne sove alle mann :sove: Heldigvis sov hun sammenhengende i 5-6 timer! :sovne: Dessverre er jeg på vei til å bli forkjølet selv, halsvondten har meldt seg og det blir en slitsom uke om dette slår ut fullstendig. Men, håper mannen kan være hjemme og passe på Mini hvis jeg blir skikkelig sylteforkjølet! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britney undertøy ja..... Jeg er også som Yesterday. Bruker ikke store summer på undertøy. Apropos undertøy så eier jeg snart ingenting.

Ikke noe behagelig hvertfall. Gode tips, SmartCookie? :)

Hvordan har helgen deres vært? Har mini sovet greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit, så ikke siste innlegget ditt. Dumme telefon som ikke oppdaterer når jeg leser dagbøker :ler:

Da fikk jeg et innblikk i hvordan kvelden/helgen ble da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løser sosialisering med at venninner kommer til meg, de er jo så gira på å leke med ungen og da får jeg fri :P

De har ikke unger sjøl men digger unger og jeg tror den biologiske klokka ringer hos noen av dem :P De får tilfredsstilt babykosbehov, og jeg gir de nok prevensjon ved at de ser hvor sliten jeg har vært/er :ler:

Jeg er superdårlig på multitasking med unge altså, det koker i hodet. Mildt sagt.

Kjekt med barnløse venninner som synes det er stas med barn! Her har de fleste egne barn å tenke på, så kan se langt etter barnepass på venninnetreff ;)

Men det er jo godt å høre at jeg ikke er den eneste som har litt problemer med å få til alt med en liten kiddo på armen. Jeg føler meg jo som den eneste som ikke får det til, kanskje mest fordi når det først koker så føler jeg at hele verden står og glor på meg mens jeg stresser, svetter og sliter! Kan være man er så opptatt av seg og sitt at man ikke enser når det skjer andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh forkjølet! Såå plagsomt! Første gang jeg er ordentlig syk med barn i livet! Så slitsomt det er! :forkjola: Særlig når Mini er litt på halv tolv hun også. Mannen er ikke akkurat hjelpsom.. Hvis jeg skal klage på han på et område, så er det at han er en ekstremt dårlig sykepleier. Husker da jeg hadde omgangssyken, og han ba meg om å dempe meg når jeg kastet opp fordi han ikke fikk sove. :omg:

Så i natt har jeg nesten ikke sovet. Først sov jeg i 15-20 minutter og følte at kroppen fikk hvile og ro, og at jeg var i ferd med å bli bedre. Så våknet Mini rundt 23:00 og så holdt vi det gående til klokken 06:00, med vugging, byssing, at hun fikk ligge oppå mannen og så havnet hun i sengen vår. Da presser hun seg på tvers, slik at jeg ligger klint opp mot veggen og til slutt havnet jeg nederst i sengen som en katt eller hund som krøller seg sammen. Ikke akkurat kvalitetssøvn!

Ser på God Morgen Norge fra 20 år tilbake, herregud så rare de så ut! Wenches kjøkken og Kari Jacquesson! Blir litt flau :lol:

1994 var ikke året stilmessig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig noe herk å være syk når man har barn å ta seg av i tillegg. For noen helger siden var vi syke alle tre, det var SÅ gøy! :ler:

Og... 1994, er det seriøst 20 år siden? :hoho: Åomæn, jeg ser jo for meg at det er sånn... 10 år siden, max! Hodet mitt og kalenderen henger virkelig ikke på greip :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britney undertøy ja..... Jeg er også som Yesterday. Bruker ikke store summer på undertøy. Apropos undertøy så eier jeg snart ingenting.

Ikke noe behagelig hvertfall. Gode tips, SmartCookie? :)

Hvordan har helgen deres vært? Har mini sovet greit?

Er faktisk veldig glad i Change, bortsett fra at jeg ikke helt forstår de Britney-greiene. Ja det er litt dyrere enn H&M og Lindex, men for meg var det en åpenbaring å finne noe som satt som det skulle :)

Verdt de kronene det koster, og er man medlem i Change Club får man 10 % av forrige kjøpesum i rabatt ved neste kjøp. Så det hjelper litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig verdt å bruke litt ekstra på undertøy, eller klær generelt. Bedre passform, bedre kvalitet, plaggene holder seg i stor grad mye bedre, mye lengre. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig noe herk å være syk når man har barn å ta seg av i tillegg. For noen helger siden var vi syke alle tre, det var SÅ gøy! :ler:

Og... 1994, er det seriøst 20 år siden? :hoho: Åomæn, jeg ser jo for meg at det er sånn... 10 år siden, max! Hodet mitt og kalenderen henger virkelig ikke på greip :P

Det er visstnok 20 år siden ja, huff. Jeg var vel kanskje ikke et kommende stilikon selv på den tiden :fnise:

Fleecevest? Kordfløyelsbukser? I tillegg hadde jeg både regulering og et lite kvisehelvete på gang :laugh:

Har jo bare ventet på at det skulle komme, at Mini skulle bli syk og jeg i tillegg. Har faktisk gruet meg til det, men jeg er jo en stor hypokonder og har nok også en form for angst for å bli syk. Er det verste jeg vet, blir skikkelig grinete :lol:

Alle fortalte jo meg før jeg selv ble gravid hvor slitsomt det var med syke barn og dårlig søvn osv.. men jeg trodde ikke på de. Jeg tenkte bare de var en gjeng med pingler; B-mennesker med dårlig immunforsvar :lol: Haha, så feil jeg kunne ta :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig verdt å bruke litt ekstra på undertøy, eller klær generelt. Bedre passform, bedre kvalitet, plaggene holder seg i stor grad mye bedre, mye lengre. :Nikke:

Enig altså! Gikk med feil type undertøy og størrelse i alt for mange år. Har noen fæle bikinibilder hvor mank kan se at bikinien er sklidd langt oppover ryggen fordi jeg har strammet stroppene for mye og fordi den rett og slett ikke passer. Ikke spesielt stilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok 20 år siden ja, huff. Jeg var vel kanskje ikke et kommende stilikon selv på den tiden :fnise:

Fleecevest? Kordfløyelsbukser? I tillegg hadde jeg både regulering og et lite kvisehelvete på gang :laugh:

Har jo bare ventet på at det skulle komme, at Mini skulle bli syk og jeg i tillegg. Har faktisk gruet meg til det, men jeg er jo en stor hypokonder og har nok også en form for angst for å bli syk. Er det verste jeg vet, blir skikkelig grinete :lol:

Alle fortalte jo meg før jeg selv ble gravid hvor slitsomt det var med syke barn og dårlig søvn osv.. men jeg trodde ikke på de. Jeg tenkte bare de var en gjeng med pingler; B-mennesker med dårlig immunforsvar :lol: Haha, så feil jeg kunne ta :erter:

Vel, i 1994 var jeg hele seks år :hoho: Antagelig gikk jeg rundt i joggis/tights/ridebukse/spicegirlsgenser (var de kommet i 94? hmmm...).

Hahaha, alle tanker man hadde om hvordan det egentlig er å være forelder ble vel ganske fort slått vekk :ler: Har vært sjuk etter vi fikk mini, men da var heldigvis mannen frisk, og mini var såpass liten at han krevde fint lite utenom mat, ny bleie og kos. Verre nå når han er propell som vanlig til tross for feber :P

Enig altså! Gikk med feil type undertøy og størrelse i alt for mange år. Har noen fæle bikinibilder hvor mank kan se at bikinien er sklidd langt oppover ryggen fordi jeg har strammet stroppene for mye og fordi den rett og slett ikke passer. Ikke spesielt stilig ;)

Sexeh :lur: Det er virkelig en ny verden å få på seg en bh som faktisk er rett str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående Britney-kolleksjonen, så er jeg ikke storfan av dama, men likte dette:

14655-clementine-black-shorts-front-mode

14650-anemone-black-trianglewireless-hip

Og nå som puppene ikke renner over av melk lenger også, så er der greit å oppdatere garderoben til noe annet enn ekle ammebher ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert Mammasjokket! :enig:

Jeg har faktisk sett noen sett jeg liker fra kolleksjonen jeg også, og som jeg også tror mannen vil like :biggrin:

Så ser spørsmålet om jeg får tak i de og kommer meg dit før det blir tomt.. var ikke i planen å bli syk akkurat nå.

Mannen er så lei mine utvaskede truser med pinnsvin på at han gladelig betaler for nytt undertøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg orka bare å lese et par sider for å oppdatere meg :sjenert:

Disse nettene høres fæle ut. Jeg føler du takler det bra jeg.. Og skal jeg fortelle en hemmelighet? Når man først får ungen til å sove hele natta og han et par mnd etterpå begynner å våkne igjen er det 500 ganger jævligere å stå opp og styre med han :sjenert: jeg husker jo at det var tungt når han var baby, men man ble på en måte vandt til det fra man var gravid. Og man kunne sove lengre om morran. Men nå når jeg i tillegg skal på jobb.. Da er jeg helt føkkings zoombie om han ødelegger natta mi :ler:

Tenk på det når andre skryter av hvor flinke sovebabyene deres er.. At de får det tusen ganger så tungt når unge først har en våkenatt :opplyser: tenk for deg selv.. Haha.. Bare vent du :fnise:

Ang klær og størrelser og ull og alt dette så har jeg mye forskjellig til mini. Jeg merker ikke stort forskjell på han. Men nå er han så stor at gensere er mye lettere å bruke :) jeg liker godt joha. Balaklaven fra. Joha er kjempegrei. Og utroooolig fin i lilla :sjenert:

Hvilken størrelse bruker jenta di nå? Mini brukte str 86 fra han var ca 1 år frem til august isj.. Altså i ca 9 mnd. Så etter de er 1 år så vokser de myyyye senere og man kan bruke klærene lengre :)

Jeg har på en change bh as we speak :jepp: eneste bhen som faktisk passer uten at jeg får ugly boobs :P har G cup i changebh så høres jo ut som at jeg er de giga jura :hoho:

Desverre har jeg opplevd at spilen har knekt og kommet ut av et par av bhene. Måtte nettopp klage på en fordi spilen kom ut og bhen var ikke 3 mnder en gang :( forventer mer av en bh til 500 kr..

Og du.. Det er slitsomt å være sosial med baby!! Husker jeg var helt utmatta etter en tur på senteret da mini var baby!! Eller samme hvor vi var. Jeg ble fort sliten! Det er fortsatt slitsomt, men det har hjulpet masse etter han har begynt å løpe rundt :) trenger nesten bare å dilte etter han :P

Og hurra så flink mini er somhar begynt å krabbe :strix: det er sååå gøy :)

Mini fikk forresten et kakestykke til bursdagen sin. Jeg lagde marsipankake med pynt og dill :) husker ikke mer i farta. For nå må jeg hoppe i dusjen. Må dra på jobb om en halv time ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på en change bh as we speak :jepp: eneste bhen som faktisk passer uten at jeg får ugly boobs :P har G cup i changebh så høres jo ut som at jeg er de giga jura :hoho:

Desverre har jeg opplevd at spilen har knekt og kommet ut av et par av bhene. Måtte nettopp klage på en fordi spilen kom ut og bhen var ikke 3 mnder en gang :( forventer mer av en bh til 500 kr..

Hallo, etter fødsel med gigamelkepupper brukte jeg I i Change sine bher :ler: Nå er jeg heldigvis en slunken C igjen, hater pupper. Skulle ønske jeg hadde A jeg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det normalt å sutre og grine over tannfrembrudd? :klo:

Nå har det pågått i dagesvis. Hun er riktignok litt forkjølet fremdeles; snørrete og surklete, men er det normalt å sutre hele dagen? I tillegg sover hun dårlig på dagtid og nettene er jo ganske slitsomme de også.

Jeg klarer snart ikke mer.. Ber mannen om å bli hjemme, men han må nesten alltid på jobb fordi han gjør så mye viktig og skal snart ut i pappaperm så han må liksom avslutte alt han holder på med. Han drar senere og kommer hjem litt tidligere, men de timene jeg er alene er så utmattende særlig når jeg er syk selv. Har ikke sjans til å komme meg ut for orker ikke trille henne eller enda verre; om hun slår seg vrang når vi er ute og jeg må bære henne.. Så prøver å få dagene til å gå i mine siste permisjonsdager som går mot slutten.

Blir egentlig ganske trist og lei av hele situasjonen, og har sagt en del ting jeg angrer på både til mann og barn :roll:

Nå skal jeg liksom være frisk og rask, sykemelding er ferdig og jeg skal snart tilbake på jobb. Har jo aldri vært mer sliten og utmattet! Bahhh :sprettoy:

Føler innholdet er litt ensformig om dagen, men det er sånn dagene er.

Nå har jeg brukt en goood stund på å prøve å legge Mini for en formiddagshvil.

Jeg har jo den hodepinen når jeg er ferdig. Føler meg som verdens verste mor som bestemmer at hun skal sove, men hvis jeg tar henne opp så gnir hun seg i øynene og sutrer så jeg tror jo det er det beste for henne. Det er bare at den følelsen plager meg sånn, når jeg føler at hun synes jeg er et forferdelig menneske som bare vil ha henne til å sove. Må innrømme at jeg har blitt ordentlig irritert på henne i noen nanosekunder, går jo fort over fordi jeg vet det ikke er hennes feil, men den følelsen altså :sad:

Hvor lenge kjemper dere for å få deres små til å sovne på dagtid?

Gir dere opp og tar opp ungen om det går lang tid?

Eller "kaster" dere de i vognen og triller ute?

Føler jeg ikke vet rett og galt akkurat nå, og kaver med min egen "barneoppdragelse"... :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små pupper dere har :fnise: Ikke ta det ille opp for her er en som bruker størrelse H hos Change :laugh: Da snakker vi megaboobs :ler:

Neida, jeg føler jo ikke at de er så store, det er jo bare at størrelsene hos Change er mer nyanserte enn på enn andre steder. Og det er bra! :)

Men jeg er smal rundt brystet, er bare mye pupp ;) Så kanskje like greit at ammingen ikke funket fordi det ville blitt et seriøst problem for meg å finne noe som kunne passe i brystholderdepartementet. Gikk jo noen uker med melk, ikke store sakene, men nok til at de var litt større enn før og jeg klarte nesten ikke puste eller sitte fordi ingen bh'er passet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, etter fødsel med gigamelkepupper brukte jeg I i Change sine bher :ler: Nå er jeg heldigvis en slunken C igjen, hater pupper. Skulle ønske jeg hadde A jeg ;)

Og nå innså jeg at jeg ikke kunne alfabetet :fnise: Trodde H kom etter I.. jaja :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...