SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #341 Del Skrevet 6. oktober 2014 Redigerer: ta de med i dusjen Hehe, det har jeg prøvd.. Men da var hun bare noen måneder og var innsauset i bæsj. Gjør det ikke igjen før hun kan stå selv, for babyer blir veldig glatte når de blir våte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #342 Del Skrevet 6. oktober 2014 Ups, ordla meg litt feil der ser jeg, mente når hun biter på alt som kryper og går og bare sutrer og griner, da gir vi paracet, men tøyer det lenge før vi gir med å gi isbitterninger, giraffen eller fryste biteelementer først Paracet er alltid siste utvei og da er klokken blitt 01/02 om natten og hun enda ikke har sovnet. Tenkte ikke noe over måten du skrev det på altså Vi har begynt å gi nå som jeg har fått ordentlig ok fra legen. Nå gir vi hvis hun ser ut til å ha det vondt og ikke kan roes med noe. Har heldigvis gått bedre de siste dagene, selv om det er litt deilig når de sover fredelig på paracet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #343 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hjelp! Hva er scaaaary med Dentinox?! Jeg har ikke fått med meg det og jeg gir A dentinox en til to ganger om natten HVIS hun ikke roer seg. Dette med tannfrembrudd er virkelig individuelt ja. På L poppet bare tennene fram.(+tannbæsj)Mens A er akkurat som din mini. Sutrer og sikler og henda i munnen konstant! Lurt at du tok henne med til legen, så slipper man å lure liksom Det står mye om Dentinox på nettet, blant annet her. Veldig sjeldent og veldig liten fare for bivirkning, men det er litt ekkelt uansett. Særlig når mange sier de ikke har noen effekt heller. Det har nok gått(og går) helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #344 Del Skrevet 6. oktober 2014 Puh, en helg er over! Helgene er blitt mine absolutte favorittider. Det betyr såå mye å ha mannen hjemme og være to om Mini. Ikke det at hun er så krevende i seg selv, men hun må jo passes på kontinuerlig i denne krype-krabbe-klatre-fasen hun er i nå. Humøret hennes er mye bedre, så de plagene hun hadde har avtatt. Tennene har fortsatt ikke kommet ut, men jeg ser jo at én er på vei. Spiste et rundstykke med spekeskinke og brie til frokost, ikke det sunneste, men åh så godt I dag håper jeg Mini kan ta en lang formiddagslur, sånn at jeg kan lese blader, rydde litt og drikke te. Og så håper jeg vi kan ta en tur til en kafé senere slik at jeg kan få meg en latte. I går drakk jeg faktisk en høstlatte fra Starbucks. Pumpkin Spice Latte. Husker jeg drakk den rett før jeg skulle ut i permisjon i fjor. Veldig søt, men ganske god på smak Har sikkert klaget på det før, men jeg er så lei av bilister som ikke følger trafikkregler! Jeg opplever daglig at biler (med gubber på 50 + bak rattet) ikke stoppet på fotgjengerfelt, fortsetter å kjøre mens jeg (og Mini i vogn) er på vei ut i fotgjengerfelt OG kjører på rødt i fotgjengerfelt! Faen ta disse drittgubbene.. Jeg tok bilnummeret til han ene, men bilen er jo registrert på en dame. Vurderer likevel å "hunt him down".. Man burde kunne anmeldt eller klaget inn sånne folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2014 #345 Del Skrevet 6. oktober 2014 Håper du får ringt psykologen snart og bedt om time Med mindre hun har veldig fulle lister er det vel ingen grunn til å ikke ta deg inn? Det er virkelig krevende når de plutselig er overalt på engang, at det er mulig å bevege seg så fort uten å sprinte Han her kryper ikke enda, men åler seg i en helt sjuk fart og vil helst klatre på absolutt alt. Frokosten høres topp ut, brie og spekeskinke er ca aldri feil Håper hun slår til med en bra formiddagslur slik at du får slappet litt av Har ikke tall på hvor mange ganger jeg og mini nesten har blitt påkjørt på overgangsfelt, like forbanna irriterende hver gang. Rekker aldri å få med meg reg.nr da, typisk nok, blir så opptatt av å klikke i vinkel innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #346 Del Skrevet 6. oktober 2014 Formiddagsluren ble ikke så lang som ønsket, men alt over en time er bra Synes likevel det er litt rart at hun de siste ukene alltid våkner med gråt? Hun er fortumlet i et par sekunder og så begynner sutringen. Før tok jeg det som et tegn på at hun ikke var uthvilt, men nå vet jeg ikke lenger. Hun kan sove 2 timer og likevel være sutrete? Før lå hun ofte og pludret for seg selv når hun hadde våknet. Var mye koseligere det Jeg fikk likevel sett litt på søppel-tv og drukket 1 1/2 kopp te Rydding får vi ta en annen dag Åhh som vi kjeder oss hjemme, både jeg og Mini. Jeg fordi jeg har tuuusen ting jeg gjerne skulle gjort, men ikke får startet på fordi jeg ikke kan ta øynene fra Mini mer enn et par sekunder. Og Mini fordi hun er superlei av lekene og enhver krik & krok i huset. Skal bli godt at pappaen overtar litt tror jeg Jeg lurer på om jeg er blitt en skikkelig hysterisk mamma eller om mine bekymringer er reelle. Greia er at jeg har fått litt hundeangst i det siste. Jeg er egentlig glad i dyr, eller jeg er glad i dyr, men jeg er skeptisk til hunder rundt Mini. Hun er liten og forsvarsløs, og ikke minst uforutsigbar. En venninne av meg har hund og baby, og det går jo helt fint - men jeg merker at når jeg blir invitert dit så kvier jeg meg. Jeg vet den hunden kommer til å gå rundt der, og greit at den er komfortabelt med den lille gutten (like gammel som Mini), men hva skjer om det plutselig kommer en baby til som den ikke kjenner? Jeg har vært der før og det gikk bra, men jeg satt med hjertet i halsen Nå er de jo litt større og enda mer nysgjerrige, så jeg er redd for at Mini skal klype eller klore og hunden skal glefse til. Hva tenker dere om dette? Ikke bare gjelder det venninnen min, men også svigermor. Hun har mange hunder og jeg føler det er helt uaktuelt at Mini skal være der så lenge det er 4-5 hunder i husholdningen. Det er både store og små hunder, og de er jo ikke vant med små barn og babyer.. Huff, vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Må nesten bestemme meg for om jeg skal ta det kuli eller sette noen krav? Setter pris på innspill Vet jo at noen av dere har hund, så dere ser det kanskje fra den andre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2014 #347 Del Skrevet 6. oktober 2014 Vi har jo to hunder selv, men er likevel litt skeptisk til andres hunder. Spesielt om jeg vet de ikke er vante med barn. Men tenker at det får være opp til meg å passe på ungen min og opp til hundeeieren å passe på bikkja si. Ikke er det greit at mini skal "overfalle" bikkja, og det er heller ikke greit at hunden er "all over" ungen. Om hunden hele tiden skal være "på" ungen min, slikke i ansiktet, på hender osv og eieren ikke sier ifra, så sier jeg i fra til dyret og ber det om å gå vekk før jeg evt ber de om å ta vekk dyret dersom det ikke kan holde seg unna barnet mitt, punktum. Når vi får besøk av barn tar jeg automatisk hundene inn på et annet rom, kanskje bortsett fra hvis nevøene våre er her da de kjenner hverandre greit og de er hundevante hjemmefra. Jeg gidder ikke at de skal bli stressa, og jeg gidder heller ikke at foreldre og barn skal være usikre på hva hundene kan finne på. Det er ikke så ofte, så det gjør meg ingenting. Jeg er veldig for at barn og dyr skal kunne fungere sammen, men mine venner har ikke valgt at jeg har dyr og jeg skal ikke tvinge dem til digge bikkjene mine like mye som jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #348 Del Skrevet 7. oktober 2014 Vi har jo to hunder selv, men er likevel litt skeptisk til andres hunder. Spesielt om jeg vet de ikke er vante med barn. Men tenker at det får være opp til meg å passe på ungen min og opp til hundeeieren å passe på bikkja si. Ikke er det greit at mini skal "overfalle" bikkja, og det er heller ikke greit at hunden er "all over" ungen. Om hunden hele tiden skal være "på" ungen min, slikke i ansiktet, på hender osv og eieren ikke sier ifra, så sier jeg i fra til dyret og ber det om å gå vekk før jeg evt ber de om å ta vekk dyret dersom det ikke kan holde seg unna barnet mitt, punktum. Når vi får besøk av barn tar jeg automatisk hundene inn på et annet rom, kanskje bortsett fra hvis nevøene våre er her da de kjenner hverandre greit og de er hundevante hjemmefra. Jeg gidder ikke at de skal bli stressa, og jeg gidder heller ikke at foreldre og barn skal være usikre på hva hundene kan finne på. Det er ikke så ofte, så det gjør meg ingenting. Jeg er veldig for at barn og dyr skal kunne fungere sammen, men mine venner har ikke valgt at jeg har dyr og jeg skal ikke tvinge dem til digge bikkjene mine like mye som jeg gjør. Du høres ut som en fornuftig hundeeier Jeg møter dessverre litt for ofte på hundeeiere som har null respekt for andre, hvor hundene bare buser inn, hopper i sofaen og skraper opp parketten. Det er jo bare materielle ting så det kan jeg leve med, men Mini må jeg beskytte så godt jeg kan Jeg er kanskje litt mer usikker fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal gripe inn om det skjer noe. Jeg har aldri hatt hund selv, så vet ikke hva man skal gjøre om de skulle bli i overkant for ivrige. Er redd for å bryte inn på feil måte, for kanskje det trigger noe mer i hunden? Det er vanskelig å stille krav til andre med hund, når jeg ikke har hund selv. Litt som å ha baby Svigermor og hundene får jeg bare ta opp med mannen, mens venninner er litt mer tricky.. Vil ikke takke nei hver gang hun inviterer, men synes det er vanskelig å ta opp tema også. Hun elsker jo selvsagt hunden sin og synes den er fantastisk barnevennlig, men jeg synes det er litt ukomfortabelt.. Lovte meg selv å bli tøffere og si hva jeg mener, men er jammen ikke så enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #349 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg er verdens mest tullete, men jeg blir så irritert på at Blondinbella er gravid igjen! Den derre to-tette-trenden gjør et eller annet med meg. Fordi jeg føler det er blitt det nye statussymbolet og symbolet på å være vellykket.. Skjønner ikke hvorfor jeg skal gjøre det mot meg selv . Jeg måå slutte å sammenligne meg selv med bloggere og kongelige høyheter Jeg er jo et oppegående menneske, skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg! Men det bunner vel i at det er tilsynelatende forbilder og at de skaper forventninger om hvordan ting skal og bør være. Jeg burde virkelig ikke la meg påvirke, men det gjør jeg altså. Sur på Blondinbella Koko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siyha Skrevet 7. oktober 2014 #350 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Jeg er verdens mest tullete, men jeg blir så irritert på at Blondinbella er gravid igjen! Den derre to-tette-trenden gjør et eller annet med meg. Fordi jeg føler det er blitt det nye statussymbolet og symbolet på å være vellykket.. Skjønner ikke hvorfor jeg skal gjøre det mot meg selv . Jeg måå slutte å sammenligne meg selv med bloggere og kongelige høyheter Jeg er jo et oppegående menneske, skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg! Men det bunner vel i at det er tilsynelatende forbilder og at de skaper forventninger om hvordan ting skal og bør være. Jeg burde virkelig ikke la meg påvirke, men det gjør jeg altså. Sur på Blondinbella Koko Nå skal jeg by på meg selv for å trøste deg med at du ikke er koko alene. Her er innlegget i min dagbok for noen dager siden: "Faen altså! Dette høres megateit ut, men må bare få det ut. En blogger ved navn Blondinbella er gravid igjen, og hun har en baby på samme alder som min og hun er allerede 13 uker på vei. Føler bare "Hvorfor er hun det, og ikke meg? Det der skulle vært meg", og det er ekstra irriterende siden hun var gravid samtidig med meg forrige gang, og tenker også på hvis jeg blir gravid nå at jeg også må være gravid samtidig som henne igjen. Jeg var også gravid samtidig som Fotballfrue, og det var også jævlig for meg. Føler liksom at begge de to bloggerne hadde det så fantastisk både i graviditeten og permisjonen, og nå føler jeg meg dritt fordi Blondinbella er gravid, noe som jeg også vil være. Samtidig som jeg skriver dette innser jeg hvor patetisk det må se ut utenifra. Hvorfor bryr jeg meg om en blogger i Sverige, og hvorfor skjermer jeg meg ikke fra å lese sånt? Jeg må slutte med blogglesing, det bare ødelegger så mye for meg. Ja, det er lov til å le av meg." Endret 7. oktober 2014 av Siyha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #351 Del Skrevet 7. oktober 2014 Nå skal jeg by på meg selv for å trøste deg med at du ikke er koko alene. Her er innlegget i min dagbok for noen dager siden: "Faen altså! Dette høres megateit ut, men må bare få det ut. En blogger ved navn Blondinbella er gravid igjen, og hun har en baby på samme alder som min og hun er allerede 13 uker på vei. Føler bare "Hvorfor er hun det, og ikke meg? Det der skulle vært meg", og det er ekstra irriterende siden hun var gravid samtidig med meg forrige gang, og tenker også på hvis jeg blir gravid nå at jeg også må være gravid samtidig som henne igjen. Jeg var også gravid samtidig som Fotballfrue, og det var også jævlig for meg. Føler liksom at begge de to bloggerne hadde det så fantastisk både i graviditeten og permisjonen, og nå føler jeg meg dritt fordi Blondinbella er gravid, noe som jeg også vil være. Samtidig som jeg skriver dette innser jeg hvor patetisk det må se ut utenifra. Hvorfor bryr jeg meg om en blogger i Sverige, og hvorfor skjermer jeg meg ikke fra å lese sånt? Jeg må slutte med blogglesing, det bare ødelegger så mye for meg. Ja, det er lov til å le av meg." Tusen takk for at du delte! Det er en stor lettelse å høre at man ikke er alene om slike tanker Vi har nok vært gravide på ca samme tid, for jeg var også gravid samtidig med både Blondinbella og Fotballfrua. Det har ikke bare vært enkelt å gå gravid og barselpermisjon samtidig med disse to som skryter hemningsløst av både baby og kropp. Er liksom ingenting som er strevsomt der.. Babyene sover gjennom hele natten og alt er bare idyll. Ganske provoserende at de ALDRI kan si det som det er. For jeg nekter å tro at alt kan være så himla perfekt til enhver tid. Er liksom bloggere priviligerte på et eller annet vis siden deres babyer aldri gråter og skriker? Det verste er jo at jeg lar meg lure.. Hvorfor føles alt som en konkurranse hele tiden? Ikke sånn bevisst, men det ligger liksom å ulmer i underbevisstheten den kontinuerlige sammenligningen med andre. Du er i alle fall ikke alene om disse tankene da, hvis det føles noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 7. oktober 2014 #352 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) 1: Slutt å lese blogger, man blir dummere av det Jeg synes heldigvis de fleste bloggere har så meningsløse temaer i bloggene sine at det ikke faller meg inn å bli sjalu. Innmari greit 2: Det med hunder synes jeg er helt fornuftig - hunder er hunder, og har sine instinkter som ofte passer dårlig sammen med babyer. Babyer og småbarn kan være for voldsomme eller gjøre ting hunder ikke er forberedt på, og hunder kan ha atferd som ikke alltid kan kontrolleres. Ansvarlige hundeeiere vet jo dette - men så er ikke alle ansvarlige Så her synes jeg du er fornuftig. Endret 7. oktober 2014 av AllisHagtorn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #353 Del Skrevet 7. oktober 2014 1: Slutt å lese blogger, man blir dummere av det Jeg synes heldigvis de fleste bloggere har så meningsløse temaer i bloggene sine at det ikke faller meg inn å bli sjalu. Innmari greit 2: Det med hunder synes jeg er helt fornuftig - hunder er hunder, og har sine instinkter som ofte passer dårlig sammen med babyer. Babyer og småbarn kan være for voldsomme eller gjøre ting hunder ikke er forberedt på, og hunder kan ha atferd som ikke alltid kan kontrolleres. Ansvarlige hundeeiere vet jo dette - men så er ikke alle ansvarlige Så her synes jeg du er fornuftig. Jada jeg vet jeg bør slutte å lese blogger Jeg har sluttet å lese de, men nyhetene dukker jo opp uansett. Og jeg er egentlig ikke sjalu.. mer irritert på at de prøver å fremstille småbarnslivet enn noe annet enn det er og at jeg ubevisst sammenligner meg med dem. Samme gjelder Kate Middleton, som også har fulgt meg gjennom begivenhetene de siste årene; bryllup og første barn osv.. Når hun venter sitt andre så føler jeg at jeg seiler akterut.. Og jeg vet jo at det er idioti å sammenligne seg selv med andre, men jeg klarer ikke la være. Er ikke noe jeg gjør bevisst, men jeg blir bare lei og irritert. Mye å jobbe med med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. oktober 2014 #354 Del Skrevet 7. oktober 2014 Du høres ut som en fornuftig hundeeier Jeg møter dessverre litt for ofte på hundeeiere som har null respekt for andre, hvor hundene bare buser inn, hopper i sofaen og skraper opp parketten. Det er jo bare materielle ting så det kan jeg leve med, men Mini må jeg beskytte så godt jeg kan Jeg er kanskje litt mer usikker fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal gripe inn om det skjer noe. Jeg har aldri hatt hund selv, så vet ikke hva man skal gjøre om de skulle bli i overkant for ivrige. Er redd for å bryte inn på feil måte, for kanskje det trigger noe mer i hunden? Det er vanskelig å stille krav til andre med hund, når jeg ikke har hund selv. Litt som å ha baby Svigermor og hundene får jeg bare ta opp med mannen, mens venninner er litt mer tricky.. Vil ikke takke nei hver gang hun inviterer, men synes det er vanskelig å ta opp tema også. Hun elsker jo selvsagt hunden sin og synes den er fantastisk barnevennlig, men jeg synes det er litt ukomfortabelt.. Lovte meg selv å bli tøffere og si hva jeg mener, men er jammen ikke så enkelt Greit nok at man vet at man kommer på besøk til noen som har hund, men det bør ikke bety at man skal akseptere å bli nedrent av ei spinnvill bikkje. Sånt er bare ikke greit, spesielt når det er barn inne i bildet. Om jeg ser at bikkja begynner å bli gira eller for pågående så ber jeg den ganske enkelt om å gå vekk, kutte ut eller lignende. Egne hunder fjerner jeg bare fysisk om de ikke hører etter, så får de ligge på et annet rom inntil besøket har dratt. Om hunden ikke gir seg ville jeg sagt til eier "kan du vær så snill å holde hunden unna datteren min, hun er ikke vant med hunder og som barn flest kan hun være ganske uforutsigbar. Jeg vil ikke at hun skal bli skremt og dermed bli redd når vi kommer tilbake hit en annen gang". Det er hverken strengt, frekt eller noe som helst i retning av å være negativ, hysterisk mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siyha Skrevet 8. oktober 2014 #355 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ønsker deg en fin dag! Er det en av de siste dagene i permisjon nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #356 Del Skrevet 8. oktober 2014 Nå har jeg nettopp fortært en wok. Ikke den beste jeg har laget, men helt ok! Jeg er helt slått ut etter å ha holdt på med Mini hele dagen. I dag har vært den beste dagen på lenge, men det krever sitt å holde henne på godt humør! Men når hun er blid så er hun verdens skjønneste Det virker som hun svarer meg når jeg spør henne om ting "Skal vi gå opp på rommet ditt?" eller "Skal vi lage litt grøt?", på sånne spørsmål så kommer det et slags lite "ja" Selvfølgelig ikke et ordentlig ja, men det virker som hun skjønner at jeg spør om noe og kommer med respons, om hun faktisk gjør det er jeg vel heller tvilsom til - meeen gøy å late som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #357 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er så trøøøøøtt Den perioden med at Mini våknet 06:30 er over, nå er hun tilbake på 05:00-05:30. Altfor tidlig! I natt holdt hun det gående fra 00:30-02:30. Hun var våken og sutret en del. Kan jo være disse tennene igjen da? Men ville ikke dytte i henne paracet når det kanskje ikke var grunnen, blir så usikker. Vil ikke at hun skal ha vondt, men kan jo ikke alltid dure på med paracet heller? Når det er opplagt at hun har vondt så prøver jeg selvsagt å finne ut av det og behandle deretter, men i natt vet jeg ikke om det bare var sutring eller hva det var? Vanskelig! Herregud så mye dumt som kommer ut av munnen min når jeg er irritert på mannen. Det er ikke bare-bare å få en baby inn i husholdningen altså. Særlig krangler vi om hvem som skal stå opp med henne når det er altfortidlig. Det er som regel jeg som er "taperen", eller kanskje jeg bare skal snu det og kalle det "vinneren" - som får muligheten til å starte dagen med vakre lille skjønne Mini. Er ikke alltid like lett å se det fra den positive siden gitt I dag har vi legetime til lille. Håper det går bra og at det ikke kommer noen dårlige nyheter. Er alltid nervøs før alt av kontroller på grunn av alt vi har vært gjennom Akkurat nå er jo alt bra, men jeg er så redd for at det skal dukke opp noe nytt. Man blir litt skadet når man blir berørt av sånne hendelser. Den litt naive og gode tanken om at det ikke skjer oss er byttet ut med "det må jo skje noen og det kan like gjerne være oss". Men satser på at dagens legetime går greit til tross for min negative tankegang Kan man regne bort? For her har det regnet i snart 24 timer og jeg tror snart hele huset seiler avgårde! Og i natt var det et heidundranes uvær! Torden i oktober? Nei nå må jeg prøve å få lagt Mini.. Jeg er såå sliten etter å ha sovet elendig i natt og måtte ta henne i dag tidlig. Mens mannen purket og sov et par timer til! Og så skal jeg liksom ta henne hjem fra legetimen etterpå. Og han ber meg om å sove når Mini sover. Jeg trenger egentid! De timene hun sover på dagen er hellige for meg. Åhh jeg merker jeg blir så grinete. Det er jo mye bedre deal å sove lenger på morgenen og få være helt alene når Mini (og jeg) sover. Jaja, snart skal vi snu på det.. Pappaperm blir ingen lek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. oktober 2014 #358 Del Skrevet 10. oktober 2014 Mannfolk altså! Jeg kjenner meg så igjen med det du skriver om mini på nettene. A driver også på sånn. Litt av og på. Noen netter sover hun hele natten men noen netter er det sånn sutring og grining og jeg vet ikke om hun er plaget av noe eller om det bare er tannfrembrudd. Det er søren meg ikke enkelt altså! Regn ja! Det har vi hatt nok av her også. I natt regnet det skikkelig hardt. Dundret på taket. Men hadde dere torden?? Jøsses... Men du bor også på østlandet, gjør du ikke? Oslo? Kom heldigvis ikke noe torden hit Masse lykke til hos legen i dag. Det går så bra skal du se Men skjønner at du er bekymret. Det er jo ikke noe rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 10. oktober 2014 #359 Del Skrevet 10. oktober 2014 Mini har vært oppe kl 5 hver morgen lenge nå, er visst sånn det skal være Gikk hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #360 Del Skrevet 12. oktober 2014 Tjalabais Begynte å skrive innlegg lørdag, men det går i ett - så lørdag blir til søndag. Legetimen gikk helt greit, men må vel konkludere med at leger ikke er så gode på menneskelig kontakt. Igjen føler jeg at vi som foreldre ikke blir ivaretatt og at Mini bare er et objekt som undersøkes. Blir litt tom og rar etter en slik legetime. Prøver å fordøye all informasjonen og alt som ble sagt, kanskje må jeg google litt i ettertid for å prøve å forstå. Disse legene ser jo sånne som Mini støtt og stadig, men for oss er jo alt helt nytt og ukjent. Flinke leger, men likevel.. alle barneavdelinger burde hatt et støtteprogram med psykologer og sykepleiere som kunne hjelpe foreldre. Skjønner ikke hvorfor de ikke har det? I går var vi på farten. Prøver å finne noen møbler til vårt nye hjem. Vi trenger blant annet en skjenk eller kommode som kan stå i stuen. Var innom Bohus, Habitat og IKEA. Hvilke andre plasser kan man sjekke? Skeidar? Bolia? Norge har faktisk ikke så mange møbelforretninger å velge mellom for oss med liten-normal lommebok? Også tok vi en kaffe og kanelbolle Og Mini var med på kjøpesenter og butikker i nesten seks timer. Hun sovnet til og med i vognen sin på et kjøpesenter, det skjer normalt aldri Ellers er det rart å se julepynt dukke opp i butikker. Synes det er litt koselig også, for jeg elsker normalt julen. Men før den tid er det faktisk en annen begivenhet, nemlig Halloween Vi slo til på noen poser med godteri fra Nille, så er vi sikret. Jeg aner ikke hvordan det er her i nabolaget, så kan like gjerne være forberedt. Da vi bodde i leilighet slapp vi jo unna, for det er ingen som tør å ringe på i en blokk. Jeg har faktisk vært forkjemper FOR Halloween når alle har vært mot, fordi jeg har bodd i USA og sett hvor fantastisk dagen kan bli. Men den norske versjonen er jo ikke like hyggelig.. Kostymene er bare skumle og ekle, barna er altfor gamle (og frekke) og det gjøres altfor mange stygge pek! I USA er det kun de minste barna som går (barneskole), alle respekterer de som ikke ønsker besøk, kostymene er mer som karneval, gjerne hjemmelagde og ofte veldig kreative - og man gjør normalt ikke rampestreker selv om det heter "trick or treat". Alle husene er pyntet mange dager i forveien, og jeg syntes det var helt topp Men hvis man bare skal lage en sånn fæl tradisjon her i Norge så kan man like gjerne droppe det. 15-år gamle gutter i skrikmasker som krever godteri ellers kaster de egg på huset ditt, altså nei takk! Dagens utblåsning Og Mini har våknet rundt 01:00 tre dager på rad nå.. Skjønner ikke hvorfor hun har begynt med det? Hun er lysvåken, noen ganger grinete - andre ganger blid. Men i natt ignorerte jeg henne så godt jeg kunne og hun sovnet faktisk igjen noen timer, før hun ble sint og sur og endte i vår seng - igjen! Men, så lenge jeg ikke vet hva som plager henne så blir det feil å overse henne. Hun kan jo være utrygg eller ha vondt. Men når er de egentlig store nok til å bli utspekulerte? Jeg hadde mange prinsipper før jeg fikk barn, men de er jammen ikke like lette å følge nå som man er midt oppi det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå