Gå til innhold

MissStiles har blitt mor for første gang!


MissStiles

Anbefalte innlegg

28 uker og 3.trimester idag!!

Også har jeg fri idag. Er på vei til legen. Jeg har fått ny fastlege så jeg er litt spent på hvordan han er. Og om jeg får forlenget sykemeldingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk greit hos legen. Han var hyggelig men likte den forrige legen min bedre. Jeg har ikke gått opp noe særlig de siste 4 ukene men jeg forklarte at det har hatt mindre matlyst pga halsbrann. Han forsto det men nå vet jeg sånn ca hva jeg reagerer på og nå i desember kommer det nok til å bli mye mat uansett. Så kommer jeg helt sikkert til å gå opp i vekt da. Vi ble enig om å fortsette med 20% sykemelding de neste 2 ukene. Men hvis jeg trengte 40% før jul så måtte jeg bare gi beskjed så skulle ikke det være noe problem. Nå er det jo bare 2,5 uker igjen til juleferie så håper det skal gå bra.

Tror jeg drar på en liten shoppingrunde siden legekontoret ligger rett ved et senter. Kanskje jeg finner noen flere julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - da kom telefonen fra Babyshop om at barnevogna har ankommet!! :hoppendeglad: De skal sette den sammen for oss så da henter vi den på fredag! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - da kom telefonen fra Babyshop om at barnevogna har ankommet!! :hoppendeglad: De skal sette den sammen for oss så da henter vi den på fredag! :hoppe:

Du må ta bilde av den og legge ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit hos legen. Han var hyggelig men likte den forrige legen min bedre. Jeg har ikke gått opp noe særlig de siste 4 ukene men jeg forklarte at det har hatt mindre matlyst pga halsbrann. Han forsto det men nå vet jeg sånn ca hva jeg reagerer på og nå i desember kommer det nok til å bli mye mat uansett. Så kommer jeg helt sikkert til å gå opp i vekt da. Vi ble enig om å fortsette med 20% sykemelding de neste 2 ukene. Men hvis jeg trengte 40% før jul så måtte jeg bare gi beskjed så skulle ikke det være noe problem. Nå er det jo bare 2,5 uker igjen til juleferie så håper det skal gå bra.

Tror jeg drar på en liten shoppingrunde siden legekontoret ligger rett ved et senter. Kanskje jeg finner noen flere julegaver.

Greit å vite at legen passer på deg og tar hensyn til din opplevelse av svangerskapet. Det å vite at man kan få mer sykemelding om man faktisk har behov er betryggende :) Snart jul, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt!! Våknet i 3 tida og måtte på do. Også fikk jeg ikke sove igjen. Jeg husker at vekkeklokka til samboeren ringte kl 5 og min kl 6. Usikker hvor mye søvn det ble mellom kl 3-6. Skulle nesten ønske at jeg hadde fri idag og kunne dra senere på jobb sånn at jeg kunne sove litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått henta gratis pakken både hos vitus apotek og apotek1. Er det barnas hus som også har en?

Gleder meg til å hente barnevogna imorgen!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått henta gratis pakken både hos vitus apotek og apotek1. Er det barnas hus som også har en?

Gleder meg til å hente barnevogna imorgen!!

Ja, Barnas Hus har også en. Den heter Mammabox og er så populær at det kan være vanskelig å få tak i den. Jeg var mer fornøyd med den fra Apotek1 enn Mammabox, men det er jo uansett et gratis tilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg imponert over sjefen min. Jeg ga han det skjema han må fylle ut som en del av permsjonssøkanden til NAV på fredag og han har allerede fylt det ut. Han pleier å være så sinnsykt treg og jeg må alltid mase på han. Denne gangen slapp jeg. Hurra for det!!

Wow, heldig! :laugh: Her sa regnskapsfører at han skulle sende det inn for en uke eller to siden, og i dag måtte jeg etterlyse det for andre gang, for forrige mail fikk jeg ikke svar på engang :dry:

28 uker og 3.trimester idag!!

Også har jeg fri idag. Er på vei til legen. Jeg har fått ny fastlege så jeg er litt spent på hvordan han er. Og om jeg får forlenget sykemeldingen min.

Hurra for 3. trimester :nigo: Bra at du fikk forlenget sykmeldinga, og at du vet du har muligheten til å få større sykmelding hvis behovet skulle melde seg :)

Hurra - da kom telefonen fra Babyshop om at barnevogna har ankommet!! :hoppendeglad: De skal sette den sammen for oss så da henter vi den på fredag! :hoppe:

Jippiiiii :nigo: Enig med malicious om at du burde legge ut bilde :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er barnevogna på plass.

P.S: Beklager litt dårlig bilde. Ikke lett å ta bilde når det ikke er så god plass inne på barnerommet akkurat nå..

post-23177-0-78584100-1417801530_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mandag allerede? Ikke klar for det, merker jeg. Det har vært en fin og effektiv helg. Handlet en del julegaver, vasket kjøleskapet, vært på kino og vært sosial med venner.. Igår kveld var jeg ganske sliten og trøtt. La meg allerede kl 20:30 men fikk liksom aldri sove. Mest fordi jeg var kvalm. Sist gang jeg så på klokka, var den 1:30. Så det ble 3 timers søvn inatt. Siden jeg våknet av vekkeklokka til samboeren kl 5. Burde sikkert vært hjemme idag men jeg prøver å dra på jobb. Blir jeg for trøtt så får jeg heller se om jeg kan dra hjem tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Det gikk greit hos legen. Han var hyggelig men likte den forrige legen min bedre. Jeg har ikke gått opp noe særlig de siste 4 ukene men jeg forklarte at det har hatt mindre matlyst pga halsbrann. Han forsto det men nå vet jeg sånn ca hva jeg reagerer på og nå i desember kommer det nok til å bli mye mat uansett. Så kommer jeg helt sikkert til å gå opp i vekt da. Vi ble enig om å fortsette med 20% sykemelding de neste 2 ukene. Men hvis jeg trengte 40% før jul så måtte jeg bare gi beskjed så skulle ikke det være noe problem. Nå er det jo bare 2,5 uker igjen til juleferie så håper det skal gå bra.

Tror jeg drar på en liten shoppingrunde siden legekontoret ligger rett ved et senter. Kanskje jeg finner noen flere julegaver.

Får jeg lov å spørre om hvorfor du har byttet lege midt i svangerskapet? Jeg hadde trodd at det kanskje var en større trygghet jo færre fagolk man får rundt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Klarer du å fungere på jobb eller er du zombie?

Det går faktisk greit. Selv om jeg var ganske trøtt når jeg kom på jobb, så merket jeg ikke at øya begynt å bli tunge før i 14 tiden. Nå teller jeg minuttene.. Jeg kommer helt sikkert til å sovne på toget på vei hjem. Det blir nok en middagslur på sofaen etterpå. :veslejenta:

Får jeg lov å spørre om hvorfor du har byttet lege midt i svangerskapet? Jeg hadde trodd at det kanskje var en større trygghet jo færre fagolk man får rundt seg?

Jeg fikk tildelt ny fastlege siden den forrige fastlegen min sluttet. Så det var ikke akkurat frivillig. Jeg har lenge vurdert om jeg skal bytte legesenter men tenker at det er litt dumt å gjøre det midt i svangerskapet. Venter med det til etter fødselen, tror jeg..

....

På fredag kom det brev fra NAV om at arbeidsgiveren hadde fylt ut skjema feil. Er det mulig? Så jeg måtte få han til å fylle ut skjema på nytt. Håper jeg får sendt det med posten i dag.

Jeg fikk snakket med NAV og de bekreftet at resten av søknaden var grei så det manglet kun de ekstra opplysningene som han måtte fylle ut. Da håper jeg at det ikke kommer noen flere brev/telefoner fra NAV denne uka.

I dag er det 80 dager igjen til termin! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden nå går fort!

Og det er bra at NAV var så raske på å svare, og at de faktisk sa at det andre var ok. Da vet dere at ting helt sikkert går igjennom som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...