Gå til innhold

@lfakrøllens jakt på to blå - del 2


@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Begynner nesten å gråte av å lse det DU skriver jeg, Qlio.

Og det der med hjemmefødsel på sykehuset hørtes jo bare fantastsik flott ut da. (sikkert en sammenheng med at det ikke er aktuelt for megå presse ut en 3-4-5 kilo mellom bena, men jeg synes sånne "naturlig fødsel" opplegg høres ut som en meget god ide. Om man klarer det, selvsagt er noen fødlser hardere enn andre også da...)

Unner dere viiiiiiirkelig dette vidunderet! Dennelille mageboeren som skal bli en ny verdensborger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fundert litt siden igår - og kjenner nå at jeg er 100% sikker på at vi velger Tønsberg. Og helst hjemmefødsel på sykehus.

Ikke det at jeg tror jeg er noe overmenneske som skal klare dette uten smertestillende - eller at jeg har en stoor visjon om å føde uten det. MEN, jeg har lyst til å gi det en sjanse. Har aldri vært noen stor tilhenger av hverken piller eller medisiner - så hvorfor bruke det nå ...

Ønskebrev var lurt å skrive iflg. jordmor - ikke disse lange listene, vi skulle ikke akkurat ut og shoppe som hun sa. Det de satte pris på var et "brev" med mine og mannens tanker og forhåpninger rundt fødselen. Hvordan vi reagerer i enkelte situasjoner etc. Og det var også i en "hjemmefødsel" viktig at mannen vet hvordan jeg reagerer - og tåler en ekstra trøkk.

Vi kunne også skrive ned noen tanker rundt event. vannfødsel også - og det var ikke noe vi måtte bestemme oss for hverken nå eller da - det kunne komme helt naturlig. Jeg nevnte at jeg hadde hørt at enkelte reagerte negativt på vann med hensyn til rier som dabbet av - og som jordmor sa. Ønsker du vannfødsel, og orker gå i vannet i det utdrivningsfasen starter - så går det helt fint. Riene har mye av sin funksjon i selve åpningsfasen, og man behøver nødvendigvis ikke bruke vann da hvis man ser at det har motsatt effekt. Og det vil vi jo ikke at de skal ha .....

Uansett, er det sånn at fødselen drar ut - eller at jeg plutselig ikke orker og vil ha smertestillende så blir man flyttet over på vanlig fødeavdeling. Men siden man har startet fødsel på "hjemmefødselstua" får man barseltiden der inne likevel....

Tror jeg har bestemt meg jeg....

Og dere jenter er jo så søte da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En liten tur innom... Har trålet meg gjennom hele dagboken din nå og er ganske så rørt!

:grine:

Utrolig historie med en veldig lykkelig slutt på vei! ;)

Også MÅ jeg bare spørre... Hvor har du fått tak i det nydelige broderiet med hjerter, Ole Brum og navnet til lillegutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TeddyToria :smilyblomst:

Har du lest alt sammen ? Godt du ikke begynte på min gamle dagbok da - den var adskillig lengre nemlig :ler:

Ang. broderiet så har jeg mikset litt. Fant OleBrum-bildet i et mønster og har regelrett bare plukket ut selve bamsen - bokstavene har jeg mønster til i en bok jeg har - og hjertene tar jeg litt på "fri hånd"

Gratulerer med spire i magen du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut, tiden flyr og snart er Johan her med brask og bram.

Regner med at jeg sitter hjemme med sympati-veer når det hele starter.

Det er nesten verre enn å føde selv, faktisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5. jordmorkontroll

01.12.05

Uke: 29+1

Vekt: Opp 14,1kg. fra utg.pkt

BT: 121/78

HB: 12,1

Urin: -

Ødem: 1

Leie: HB - ligger fint med hodet ned som jeg trodde

Fl./min: 144

SF-mål: 28 cm, fortsatt over den rød streken - men i det grønne feltet.

Notater: Fin form, ingen plager. Kjenner liv daglig - Fødested SIV

Siden vi nå har bestemt oss for fødested Tønsberg fikk vi med oss papirene som skal sendes inn dit - og også litt annet informasjonsmateriell fra Tønsberg.

Ny jordmorkontroll 20.12

Ny UL pga. prøverørsvangerskap 02.01

Vi var også på ny ultralyd hos gynekologen, for å sjekke at poden vokser som han skal. For at det er en gutt var gynekologen ikke i noe som helst tvil om !

Ultralyden viser at gutten vokser som han skal langs kurven sin, helt på normalen hva gjelder magemålet - og litt smalere hode enn normalt (men innenfor normalfeltet) Dette er etter all sannsynlighet genetisk, og han forklarte oss at det ikke var noe poeng med nærmere kontroll av dette iogmed at den følger kurven - og ikke avviker mye.

På skjemaet ser det jo ut som flere meter , mens det i virkeligheten bare er snakk om millimeter

Endret av @lfakrøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Ja, nå er det ikke lenge til det skjer!!! Den siste tiden flyyyr avgårde, syntes nå jeg iallefall..så ta vare på den siste tiden nå, og kos dere med magen!! Gleder meg til min mage begynner å vokse igjen jeg nå ;)

Hørtes veldig fint ut med det derre hjemmefødselsgreiene på sykehuset! For et flott tilbud!!

Håper den siste tiden din med magen går fint. og at fødselen blir en fin opplevelse for dere begge!!

Tenker masse på dere!!

Jeg kommer til å være flinkere å være på nett fremover, for vi får installert bredbånd i midten av des. Har vært uten i 4 mnd nå, pga problemer med installatør og nettverk! :frustrert: ¨å nå skal det oppdateres i min egen dagbok også, for den må jo åpnes igjen!!

Kos deg videree med magen!!

Klemmer fra Angel, 5+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti uker igjen... oi, som tida flyr! Og magen vokser, for å gjøre plass til det vesle underet, som vokser der inn i deg. Så flott!

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hmmm.... har bare litt skrekk for sånne offentlige skjemar og ting...

:sjenert: Neida, det fikser seg helt sikkert heeelt fint. Men det er så tiltak ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6. jordmorkontroll

20.12.05

Uke: 31+6

Vekt: +2,4 kg (16,5 fra utg.pkt )

BT: 109/76

HB: 12,3

Urin: -

Ødem: 1

Leie: HB - ikke festet enda

Fl./min: 142

SF-mål: 31,5 cm, fortsatt over den rød streken - men i det grønne feltet.

Notater: Ny Rh.prøve tatt. Tung i kroppen - ellers fin form, kjenner liv daglig

Ny jordmorkontroll 05.01

Ny UL pga. prøverørsvangerskap 02.01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...