Gå til innhold

@lfakrøllens jakt på to blå - del 2


@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Igår hadde jeg og mannen en spesiell opplevelse begge to, hvor babyen i magen også var involvert

Mannen har tidligere forsøkt så godt han har kunnet å kjenne etter spark på utsiden - noe som ikke har vært lett. Jeg har kjent det selv ved et par anledninger, men det har ikke vært så tydelig å kjenne fra utsiden - men jeg kjenner jo fra innsiden samtidig. Og da blir det jo litt enklere å kjenne....

Igår hadde jeg vært på treff med 3 andre damer som også har benyttet/benytter klinikken i Porsgrunn. Og da jeg kom hjem satt jeg meg sammen med mannen i sofaen, kneppet opp buksa og satt og strøk/klødde litt ... (gud som det klør noen ganger ) Det var litt mer bevegelse enn det har vært før, og plutselig da jeg satt med hånden stille nederst på magen så kom et kjempespark som jeg kjente hardt og tydelig mot hånden. Akkurat som den lille ville si "Fortsett da mamma!"

Jeg sa fort til mannen at "Nå skulle du kjent !" Og han la derfor hånden sin over det samme stedet som jeg hadde hatt min, det kom noen mindre som han ikke kjente (bare jeg innvendig) Før det igjen kom et kjempespark "Hallo fatter'n" Vi lo og gråt litt om hverandre, lykkelig over at knøttet endelig ville hilse på pappa'n sin. Det kom flere småspark, og nå visste mannen litt mer hva han skulle kjenne etter - og han kommenterte flere spark han kjente - hvor jeg kunne bekrefte at jo, det var et spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. jordmorkontroll

06.10.05

Uke: 21+1

Vekt: Opp 7kg. fra utg.pkt *gulp*

BT: 103/72

HB: 11,7

Urin: -

Ødem: 0

Fl./min: målte puls for første gang, 152

SF-mål: 20,5 cm, over den rød streken - men i det grønne feltet.

Notater: Igår kvalme og oppkast. Noe smerter i korsryggen. Kjenner liv daglig. Ny Toxoplasmoseprøve tatt.

Ny kontroll m/ultralyd 03.11

Ny UL pga. prøverørsvangerskap 10.11

Vi sa vi var litt nysjerrige på kjønn, og jordmor kikket - hun var veldig usikker - men hun tror det er en jente

Vi tar alt med en klype salt, og det er ikke lenge til vi skal inn til både jordmorkontroll eller ny UL igjen - så kanskje får vi bekreftet da ??

Vi er forelsket

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... jeg kom til å oppdage denne i dag jeg (hvordan har jeg klart å ikke legge merke til den før? Jeg husker deg definitvt, om du husker meg er en annen sak....)

så nå har jeg sittet på jobb og lest og lest og lest... jeg bare måtte jo lese hele....

Ååååå, så glad jeg er for dere, så kjekt at den vesle ville hilse på pappa'n sin også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker disse små oppdateringene selv jeg :sjenert::sjarmor:

- endelig min tur liksom

Endret av @lfakrøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde hadde blitt en søt drage..... og jeg er fortsatt helt salig ved tanken på at dere skal ha barn. Tenk at du er over halvveis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er nå ca 27cm lang og veier ca 450g. Cellene i hjernen modnes og det har negler på fingre og tær. Øynene kan se litt utstående ut fordi fettlaget i ansiktet er ikke bygget opp ennå. Av samme grunn vil en baby som fødes nå også være ganske rød i huden fordi blodårene skinner gjennom huden.

Grunnen til at denne uken er magisk er at dersom du skulle være så uheldig å føde nå, så vil man gjøre alt for at den skal overleve. Dersom du fra nå og utover skulle merke at kynnerne dine blir regelmessige eller at de presser nedover i underlivet, så skal du ringe til fødestedet ditt. Det er bedre med en sjekk enn at du skal gå og være frustrert fordi du lurer på om noe er på gang. Jordmødrene som du da treffer på telefonen vil raskt kunne avgjøre om dette er noe alvorlig eller ikke. Så bare ring, uansett tid på døgnet!

Hele babyen er fortsatt skrukkete og tynn fordi fettlagene nå skal bygges opp.

Nå kan du kjenner livmoren et par centimeter over navlen når du ligger på ryggen.

Til nå i graviditeten har du hatt litt lavere blodtrykk enn ellers, men det kommer til å stige litt mer mot fødselen. Dette er jo en av tingene som sjekkes på hver kontroll for å være sikker på at det ikke blir for høyt, for det er heller ikke bra og kan være et symptom på svangerskapsforgiftning, som du kan lese mer om på temasidene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... jeg er en liten anelse "misunnelig" på deg som har dette underet i magen, men jeg unner deg virkelig dette, dette har dere fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fikk sjokk da det gikk opp for meg at det kun er litt over 3 mnd. til min svangerskapspermisjon starter :overrasket: Og på bakgrunn av at jeg har regnskapsjobb så tar vi opplæring av vikar fra 1.desember - hvilket kun er halvannen mnd. til

Og før det har jeg bestemt at jeg skal bruke opp de 5 feriedagene jeg har igjen, litt sleip men.... gir dem jo ikke bort heller Hvilket igjen betyr at jeg kan f.eks ta meg fri hver fredag frem til 1. desember fra og med 28.oktober :klappe::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har på bare noen dager - virker det som :sjenert: - begynt å "ploppe" skikkelig. Den blir bare mer og mer fremtredende...

Og kan ikke annet si enn at jeg er KJEMPESTOLT :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...