Gå til innhold

@lfakrøllens jakt på to blå - del 2

@lfakrøll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig - at jeg kunne glemme det :ler:

Her er vognen som bagvogn

http://www.babyjungle.nl/images/TFK%20jogs...ara%20160iv.jpg

Og her som sportsvogn

http://www.babyjungle.nl/images/TFK%20jogs...ara%20160iv.jpg

Og den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildene...

Vi har bestilt sportsvognen i vist farge - og bagen i marine.

:sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så fin ut den ja :)

Blir jo rent babysyk av å lese denne dagboka.. jeg bare klarer ikke la være, siden jeg "fulgte deg" litt for lenge siden, og da er det så kjekt å se nå at dere har lykkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, forhjulet er låsbart - hvis ikke hadde vi ikke kjøpt vogna.

Ellers er bagen like stor som Simo sine, vogna er lett å manøvre.

Dessuten blir den superliten når man klapper den sammen. Og dessuten veier den 8 kg. mindre enn Simo, Brio og Emmaljunga.

Vi er godt fornøyd sålangt med valget vårt.

Sporstvognen er dessuten hendig, eneste minus er at den ikke er vendbar - men det får gå :sjenert: Det er god og bred plass til stor unge - har en kollega hvor datteren på 3 har god plass til soving i denne vogna fremdeles. Det er også full liggestilling i sportsvognen :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt på et prosjekt, og har faktisk gjort unna den jobben som tar lengst tid :sjarmor: Jeg broderer vognteppe ....

Endelig kan jeg lage et til meg selv... har kost meg opp gjennom disse barnløse årene med å lage et knippe tepper - til venner og bekjente.

Og endelig så kunne jeg altså lage til meg selv.

Dette er bare den broderte delen, resten blir sydd med symaskin - og den broderte delen syes på ...

Synes egentlig de blir riktig så fine :sjenert:

http://www.fotoknudsen.no/archive26/110920...m788OKl1HHB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå griner jeg!

Endelig kan du brodere det fine teppet til deg selv.

Endelig er det din tur.

Endelig.

Endelig!

ENDELIG!

Men jeg griner alikevel, men det er fordi jeg er så glad....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå griner jeg!

Endelig kan du brodere det fine teppet til deg selv.

Endelig er det din tur.

Endelig.

Endelig!

ENDELIG!

Men jeg griner alikevel, men det er fordi jeg er så glad....

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kiler det i magen ja, bokstavelig talt.... den kommer faktisk først rundt hjørnet nå også :ler:

Det er 12 uker og 2 dager til termin idag, 28+0 :sjarmor:

Bare 9 uker til permisjon starter - og før det er det opplæring av vikar, jul og nyttår - og årsoppgjør på jobben (gir meg halvveis i dette)

Gleder meg til å få tilbake både kroppen og sexlysten min.... og mannen (han har lite lyst på sex han også...)

Spurte igår om vi ikke skulle ta oss et litt sånn gammeldags, uanstendig nummer igjen... Og fikk til svar at han var ikke helt sikker på om han husket retningsnummeret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi vært på omvisning på fødeavd. i Tønsberg.

Før omvisning var spesielt jeg veldig spent på det nye tilbudet på Tønsberg, fødestue. Det innebærer en mest mulig naturlig fødsel med kun akupunktur og vann som smertestillende, og også vannfødsel som et alternativ.

Etter omvisning på en nybygget og kjempeflott fødeavdeling sitter vi stumme av beundring over den roen som hersker en slik plass - til tross for at vi hadde omvisning midt i visitt-tiden på barselavd.

Vi fikk først omvisning på barsel, deretter fikk vi se en av de nye føderommene med alt mulig tenkelig tekniske duppeditter. Kjempefint var det der .... og jordmoren som viste oss og et annet par rundt var kjempesøt, og tok seg god tid til å forklare.

Så bar det inn på den nye type avdeling som de har kalt "hjemmefødsel på sykehus" som jeg var spent på, og nettopp derfor vurdert Tønsberg som sykehus sterkere enn Skien. Jordmoren som viste oss rundt hele tiden "hørte hjemme" på denne avdelingen og snakket seg varm om dette. Og selv om det var ro og fred på den "vanlige" fødeavdelingen - så merket man liksom en helt annen stemning med en gang man satte bena på innsiden her.

Det andre paret var ikke sååå interessert i dette - så de takket for seg og gikk. Mens vi ble tilbudt en samtale med jordmor der og da om dette tilbudet - alle som vil benytte seg av det blir innkalt til samtale. Nå fikk vi to fluer i en smekk.

Vi fikk uttrykt endel følelser og tanker vi hadde rundt det som skal foregå midt i februar - og jordmor mente at vi hadde de rette forutsetningene for å få fullt utbytte av en slik type fødsel.

Jeg uttrykte blant annet at jeg trodde dette ville bli en mer naturlig opplevelse og slutt på en graviditet enn det begynnelsen var. Kan jo ikke akkurat si at uttak og innsetting med ørten mennesker ut og inn døra på rommet der jeg lå og sprikte føltes så naturlig. Selv om det er verdens søteste mennesker som jobber i Porsgrunn. Jordmor kunne fortelle at de siden åpningen for 1 mnd. siden faktisk hadde hatt flere prøverørsgravide som fødte på denne "naturlige" måten - og uttrykte full forståelse for hvordan vi følte det.

En annen fordel med dette tilbudet er at mannen får være der i 2 døgn sammen med mor og barn. 2 døgn er det som regnes som barseltid der også, på vanlig fødeavd. er det 4 døgn for førstegangsfødende.

Jordmor kunne også fortelle at en jordmor ville være tilstede hele tiden på stua hvis ønskelig - og mye som observatør, i motsetning til normal fødeavdeling som man kunne oppleve at hun sprang litt til og fra....

Nå gjenstår å se når vi får omvisning i Skien til tirsdag.

Men om jeg var 50/50 innstilt på Tønsberg/Skien tidligere - er jeg nok mer 90/10 sikker nå. Mannen var også overrasket og syntes det hørtes ut som et flott alternativ til vanlig fødeavdeling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner nå bare jeg åpner denne dagboken, det er bare å konstatere...

Den hjemmefødsel på sykehus høres helt fantastisk ut, hadde jeg hatt muligheten ville jeg valgt nettopp det. Ida ble født på den "vanlige" måten, hun kom ut som var målet, men Vilde sin vannfødsel var en million ganger bedre og den jeg anbefaler andre. Eneste du skal huske på om du føder i vann er å drikke masse, fordi du mister mye væske siden du sitter i varmt og deilig vann. Riene blir mindre effektive i vann, fordel er at du har masse energi når du pressriene starter, fordi du ikke har slitt deg ut i åpningstiden. Om riene avtar er det bare å gå opp av vannet, så ordner naturen resten.

*tørker tårer igjen*

Det var mine tanker og erfaringer, og man kan dessverre ikke kombinere epidural og vann, men det går alikvel. Jeg fikk epidural med Ida, men ingen særlig effekt. Ønskebrev kan være greit å ha med, det er mye man glemmer når man endelig ligger der og snart skal møte den lille mageboeren. Råder deg isåfall til å skrive at Krøllemannen skal ha samme informasjon som deg, jeg opplevde aldri at de sa noe til bare meg, men jeg vet jo ikke hvordan alle praktiserer dette. Man blir litt utenfor seg selv som fødende, og det kan være lett å miste fokus.

*tørker enda flere tårer*

Jeg vet ikke om jeg orker å møte deg i januar, jeg griner jo som en foss bare jeg leser det du skriver. Hvordan skal jeg da kunne snakke med deg, kjenne på magen din og se deg og Krøllemannen uten å knekke som en tørr kvist?

*tom for Kleenex*

Masse masse lykkeønskninger fra meg til dere, jeg kan med hånden på hjertet si at deres graviditet er den mest etterlengtede jeg har sett frem til. Tenk at du snart er mamma....

*løper på do og henter mer papir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...